معرفی اولیه گوشی شیائومی می 11 اولترا | بررسی مشخصات کلی Xiaomi Mi 11 Ultra

اخبار روز تکنولوژی 23 فروردین 1400 علی مظفری

معرفی اولیه گوشی شیائومی می 11 اولترا | بررسی مشخصات کلی Xiaomi Mi 11 Ultra

جدیدترین گوشی‌های پرچمدار شرکت شیائومی (Xiaomi) با عنوان Mi 11 Ultra با یک طراحی جدید و ماژول عکاسی متفاوت معرفی شدند. شیائومی می 11 اولترا یک صفحه‌ نمایش بزرگ 6.81 اینچی از نوع AMOLED داشته و حدود 91.4 درصد پنل جلویی گوشی را پوشانده که زیبایی خاصی را به این گوشی بخشیده است.

 

طراحی ظاهری گوشی شیائومی می 11 اولترا

شیائومی در طراحی و ساخت قاب می 11 اولترا نه از شیشه استفاده کرده نه از پلاستیک. بدنه‌ی سرامیکی این گوشی قرار است حس و حال متفاوتی را به علاقه‌مندان ارائه دهد. قاب پشتی از سرامیک و فریم دور گوشی از جنس آلومینیوم است. موبایل جدید شیائومی در دو رنگ سفید و مشکی قرار است به بازار عرضه شود. این گوشی از گواهینامه‌ی IP68 استفاده کرده و می‌تواند تا عمق 1.5 متری تا 30 دقیقه در آب و خاک دوام بیاورد.

 

استفاده از صفحه نمایش دوم در گوشی می 11 اوترا

 

استفاده از صفحه نمایش دوم در گوشی می 11 اوترا

 

زمانی به قاب پشتی گوشی نگاه کنید، علاوه بر سنسورهای دوربین بزرگ، یک صفحه نمایش کوچک 1.1 اینچی نیز در ماژول دوربین گوشی به چشم می‌خورد. برای اولین بار شیائومی در گوشی‌های خود از صفحه نمایش دوم پشت گوشی استفاده می‌کند. این صفحه نمایش که همیشه روشن است، نشان‌دهنده اعلان‌های مهم گوشی شما است و زمانی که گوشی را به پشت روی میز گذاشته باشید، می‌توانید با یک نگاه متوجه نوتیفیکیشن‌های دورن گوشی شوید. در هنگام عکاسی با دروبین‌های اصلی همچنین می‌توانید تصویر خود را بر روی این صفحه ببینید و از دوربین‌ اصلی به عنوان دوربین سلفی هم استفاده کنید. البته Xiaomi Mi 11 Ultra یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی بر روی پل صفحه نمایش دارد که بسیار کوچک‌تر از دوربین‌های اصلی، سمت چپ پنل صفحه نمایش تعبیه شده است.

 

صفحه نمایش Xiaomi Mi 11 Ultra

 

صفحه نمایش Xiaomi Mi 11 Ultra

 

صفحه نمایش 6.81 اینچی گوشی، می 11 اولترا را در میان بزرگ‌ترین گوشی‌های بازار قرار می‌دهد. این صفحه نمایش که پنل آن از نوع AMOLED است قادر به پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بوده و میزان روشنایی آن 900 نیت است. علاوه بر پشتیبانی از HDR10+، صفحه‌ نمایش گوشی از استاندارد Dolby Vision هم مشابه گوشی آیفون 12 استفاده می‌کند. رزولوشن تصویر 1440x3200 پیکسل بوده و نسبت تصویر آن 20 به 9 است. همچنین با اینکه صفحه نمایش گوشی نزدیک به 7 اینچ است، اما تراکم پیکسلی آن عدد بسیار خوب 515 پیکسل در هر اینچ (ppi) است. صفحه نمایش گوشی توسط گوریلا گلس مدل ویکتوس در برابر ضربه و خط و خش محافظت می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ردمی 9 شیائومی | Xiaomi Redmi 9

 

ویژگی‌های دوربین شیائومی می 11 اولترا

 

ویژگی‌های دوربین شیائومی می 11 اولترا

 

یکی از نکات قابل توجه گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra ماژول دروبین سه تایی آن است. در این ماژول برای دوربین‌های اصلی از سنسور GN2 شرکت سامسونگ استفاده شده که اندازه‌ی بسیار بزرگی به نسبت سایر سنسورهای دوربین در بین موبایل‌ها دارد. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی از نوع واید با f/2.2 بوده و در کنار آن لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با f/1.8 دیده می‌شود. سومین دوربین این گوشی هم از نوع اولترا واید است که آن هم سنسوری 48 مگاپیکلسلی دارد. در بخش دوربین شیائومی در گوشی می 11 اولترا از تمام توان خود استفاده کرده با بهترین کیفیت را ارائه دهد.

 

ویژگی‌های دوربین شیائومی می 11 اولترا

 

دوربین اصلی گوشی با سنسور 50 مگاپیکسلی از فوکوس خودکار Dual Pixel Pro پشتیبانی می‌کند که قادر است به خوبی سوژه‌ها را با سرعت از هم تشخیص داده و روی هر کدام فوکوس کند. سنسور تله‌فوتو موبایل هم تا 5 برابر زوم اپتیکال و تا 120 برابر زوم دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های مهم سنسور اولترا واید گوشی هم می‌تواند به پوشش‌دهی 128 درجه‌ای محیط هنگام تصویربرداری و فیلم برداری اشاره کرد.

هر سه این دوربین‌ها قادر به فیلم برداری 8K نیز هستند. اگر بخواهید 8K فیلم برداری کنید می‌توانید تا 24 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنید اما در حالت 4K و 1080p این مقدار به 60 فریم بر ثانیه می‌رسد.

 

سخت افزار و قدرت پردازشی شیائومی Mi 11 Ultra

 

سخت افزار و قدرت پردازشی شیائومی Mi 11 Ultra

 

شیائومی از چیپست کوالکام Snapdragon 888 5G با طراحی 5 نانومتری در گوشی می 11 اوترا استفاده کرده است که از یک ترکیب هشت هسته‌ای با پردازنده‌های Kryo بهره می‌برد. پردازنده‌ی گرافیکی گوشی از نوع Adreno 660 بوده که در کنار این چیپست عملکرد سخت‌ افزاری بسیار خوبی را در این گوشی رده بالا در اخیتار شما قرار می‌دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

میزان حافظه رم قرار گرفته بر روی موبایل متفاوت بوده و ظرفیت آن بستگی به ظرفیت حافظه‌ی داخلی گوشی دارد. در کانفیگ پایه شیائومی از 8 گیگابابت حافظه‌ی رم در کنار 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده است. با ظرفیت 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مدل دیگری با 12 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز طراحی شده است. حرفه‌ای‌ترین کانفیگ می 11 اولترا هم علاوه بر رم 12 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی با ظرفیت 512 گیگابایت خواهد داشت. گوشی از اسلات کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند ولی ظرفیت‌های بالایی برای ذخیره‌ سازی اطلاعات در این گوشی درنظر گرفته شده است.

Xiaomi Mi 11 Ultra قرار است با سیستم عامل اندروید 11 و نسخه‌ی 12.5 رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI عرضه شود.

 

باتری شیائومی می 11 اولترا

 

باتری شیائومی می 11 اولترا

 

همانند سایر بخش‌های موبایل که شاهد بهترین قطعات بودیم، در بخش باتری هم می‌توانیم انتظار مشابهی داشته باشیم. شیائومی از یک باتری با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر از نوع لیتیوم‌-پلیمیری استفاده کرده است که باید منتظر تست‌ها و بررسی‌های عملکرد آن باشیم. استفاده از یک باتری 5 هزار میلی‌آمپری در گوشی‌های میان‌رده بازار باعث شارژدهی فوق‌العاد‌ه‌ای روی گوشی می‌شوند. اما باید دید که با این سیستم سخت‌افزاری و این صفحه نمایش بزرگ، باتری چه جور عملکردی خواهد داشت. شیائومی می 11 اولترا از طریق فناوری شارژ سریع با شارژر 67 واتی در مدت 36 دقیقه به صورت کامل 100% شارژ می‌شود. همچنین شارژر بی‌سیم 67 واتی هم قادر به شارژ کامل گوشی در مدت زمان 39 دقیقه است.

 

بلندگوها

 

 

شیائومی در Mi 11 Ultra از دو بلندگوی استریو استفاده می‌کند که حاصل همکاری با شرکت معتبر و قدیمی Harman Kardon است. همچنین لازم به ذکر است که گوشی از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند باید از طریق بلوتوث 5.2 از هدفون و هندزفری بی‌سیم استفاده کنید.

در مجموع قیمت گوشی شیائومی می 11 اولترا قرار است در مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت 915 دلار به بازار عرضه شود. دو کانفیگ دیگر هم با رم‌های 12 گیگابایت و حافظه‌های 256 و 512 گیگابایتی به ترتیب قیمتی معادل 991 و 1065 دلار دارند.