بررسی شیائومی Redmi S2 : مقرون به صرفه و با کیفیت!

نقد و بررسی 23 شهریور 1397 علی مظفری

بررسی شیائومی Redmi S2 : مقرون به صرفه و با کیفیت!

گوشی شیائومی (xiaomi) ردمی S2 به دلیل طراحی خوب، سخت افزار نسبتا قوی و قیمت مناسبی که دارد، برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت و خوش قیمت هستند انتخابی عالی خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهید به بررسی شیائومی Redmi S2 بپردازیم و اشاره‌ای به نقاط و قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

معرفی مختصر گوشی شیائومی Redmi S2

گوشی شیائومی Redmi S2 یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیائومی (xiaomi)است که در برخی با لقب Redmi Y2 شناخته می‌شود. این گوشی در ماه می (May) سال 2018 به طور رسمی معرفی شد و به دلیل بهره‌مندی از سخت افزار خوب، کیفیت ساخت مناسب و قیمت مقرون به صرفه خیلی زود توانست توجه کاربران و علاقمندان به گوشی های موبایل را جلب کند. شرکت شیائومی همیشه نشان داده که گوشی با قیمت مناسب هم می‌تواند کیفیت عالی داشته باشد. به نظر می‌رسد که گوشی شیائومی ردمی S2 هم یکی دیگر از این دسته گوشی های موبایل خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهید به بررسی شیائومی Redmi S2 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن دستگاه باشیم.

بررسی شیائومی Redmi S2 : طراحی و ظاهر

شرکت شیائومی سعی کرده ظاهر و سبک طراحی گوشی Redmi S2 را نزدیک به گوشی های مدرن و امروزی در نظر بگیرد. به همین دلیل حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک طراحی کرده و برخلاف اغلب گوشی هایش دکمه هوم را هم از لبه زیرین نمایشگر دستگاه حذف کرده است. بدین سبب تقریبا چیزی در حدود 74.5 درصد از مساحت پنل جلوی گوشی توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود و ظاهر گوشی مدرن و زیباتر به نظر می‌رسد. اما شیائومی برای اینکه بتواند هزینه ساخت ردمی S2 را کاهش دهد مجبور شده تا بدنه دستگاه را پلاستیکی طراحی کند. حتما می‌دانید که بدنه پلاستیکی بیشتر در گوشی های رده پایین و قدیمی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بررسی شیائومی Redmi S2

 

شیائومی Redmi S2 حدود 170 گرم وزن دارد و ابعاد بدنه آن 8.1 در 77.3 در 160.7 میلیمتر خواهد بود، بنابراین چندان با گوشی باریکی رو به رو نیستیم. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و یک اسکنر انگشت هم در پنل پشت گوشی نصب شده است. ضمنا در گوشه سمت چپ قاب پشت این گوشی هم لنز دوربین اصلی و دوگانه آن تعبیه شده که نحوه چینش دو لنز و چراغ فلش آن ها دقیقا مشابه با نحوه چینش دوربین دوگانه آیفون X اپل در نظر گرفته شده است. متاسفانه این گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و در برابر آب خوردگی حساس خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که گوشی شیائومی Redmi S2 شاید به بدنه پلاستیکی مجهز بوده و ضد آب نباشد اما از نظر ظاهری یک گوشی زیبا و مناسب خواهد بود.

بررسی شیائومی Redmi S2 : صفحه نمایش

شرکت شیائومی گوشی ردمی S2 را به صفحه نمایشی 5.99 اینچی و از نوع IPS LCD مجهز کرده است. نمایشگر این گوشی وضوح تصویر 1440 در 720 پیکسل را ارائه می‌کند که بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. بنابراین کاملا مشخص است که شیائومی Redmi S2 از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی چندان وضعیت عالی ندارد و در حد یک گوشی کاملا معمولی عمل می‌کند. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، شیائومی سعی کرده حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک در نظر بگیرد و بدین صورت ظاهری مدرن تر را برای دستگاه ایجاد کند. این سبک طراحی سبب شده تا صفحه نمایش شیائومی Redmi S2 حدود 74.5 درصد از کل پنل جلوی دستگاه را احاطه کند.

 

بررسی شیائومی Redmi S2

 

اما صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی S2 از نظر روشنایی و تفکیک‌پذیری محتوای صفحه در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم چندان عملکرد مطلوبی ندارد. محتوای صفحه نمایش گوشی در حالتی که نور مستقیمی مثل نور آفتاب به آن بتابد چندان وضوح خوبی نخواهد داشت و این امر سبب می‌شود کاربر برای تعامل با دستگاه در اینگونه شرایط با کمی مشکل مواجه شود. همچنین زاویه دید صفحه نمایش گوشی هم چندان بالا نیست و این مسئله هم در شرایط خاص می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. البته نباید فراموش کرد که شیائومی Redmi S2 یک گوشی میان رده است و انتظاراتی که از آن داریم هم به اندازه یک گوشی میان رده باشد. به طور کلی صفحه نمایش شیائومی Redmi S2 از نظر وضوح تصویر، روشنایی و زاویه دید کیفیت معمولی دارد.

 

بررسی شیائومی Redmi S2 : سیستم عامل و رابط کاربری

در این مرحله از بررسی شیائومی Redmi S2 می‌خواهیم در مورد سیستم عامل و رابط کاربری آن صحبت کنیم. با توجه به اینکه گوشی در سال 2018 معرفی شده، جای تعجبی ندارد که اندروید 8.1 اوریو به طور پیش فرض روی آن نصب باشد. رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی با نام MIUI 10 هم بر روی سیستم عامل اصلی گوشی نصب خواهد بود و منجر می‌شود تا اندروید 8 شیائومی ردمی S2 قابلیت های خاص و منحصر به فردی داشته باشد! اما این قابلیت ها کدامند؟

یکی از ویژگی های بسیار جالبی که شیائومی در رابط کاربری گوشی Redmi S2 پیاده سازی کرده با نام "Second Space" شناخته می‌شود که به موجب آن کاربر می‌تواند بدون نیاز به روت کردن گوشی یا استفاده از اپلیکیشن های خاص، یک برنامه را دو بار در گوشی نصب کند و با یک اکانت جدید وارد آن شده و به طور همزمان از هر دو اکانت خود در دو اپلیکیشن مشابه استفاده به عمل آورد. برای مثال تصور کنید بتوانید برنامه واتساپ را دو بار در گوشی خود نصب کنید و دو اکانت را به طور همزمان در هر یک از آن ها فعال نمایید.

 

بررسی شیائومی Redmi S2

 

یکی دیگر از ویژگی های جالب و منحصر به فرد رابط کاربری گوشی Redmi S2 مربوط به پشتیبانی آن از قابلیتی تحت عنوان "Full Screen" می‌شود! به موجب این قابلیت سه دکمه لمسی لبه زیرین صفحه نمایش گوشی (دکمه بازگشت به عقب، دکمه هوم و دکمه اپلیکیشن های اخیر) حذف خواهند شد و کاربر می‌تواند با دستورات مشابه با دستوراتی که در آیفون X اپل ارائه شده‌اند به تعامل با دستگاه بپردازد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A9 2018 سامسونگ: دوربین اصلی چهارگانه!

برای مثال در این حال کاربر می‌توانید برای اینکه به لیست اپلیکیشن های اخیر دسترسی پیدا کند انگشت خود را بر روی زیر نمایشگر قرار داده و تا وسط صفحه به بالا بکشید و چند لحظه در این قسمت مکث کند. در این حالت دقیقا مشابه با آیفون X اپل، لیست اپلیکیشن های اخیر اجرا شده در گوشی نمایان می‌شود. بنابراین شیائومی Redmi S2 از رابط کاربری خوبی بهره می‌برد که می‌تواند ویژگی های منحصر به فردی را در اختیار کاربر قرار دهد.

بررسی شیائومی Redmi S2 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بررسی شیائومی Redmi S2 باید به آن توجه گردد مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی گوشی می‌شود. شیائومی در گوشی ردمی S2 از تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام استفاده کرده که یک تراشه میان رده است که بیشتر در گوشی های مقرون به صرفه شاهد بکارگیری آن هستیم. تراشه اسنپدراگون 625 از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که هسته‌های پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. بدون تردید نمی‌توان انتظار داشت که تراشه اسنپدراگون 625 در گوشی ردمی S2 غوغا کند! اما این تراشه به قدری قدرت عملکرد دارد که نیازهای رایج کاربران معمولی را به طور کامل برطرف نماید.

 

بررسی شیائومی Redmi S2

 

گوشی شیائومی Redmi S2 از نظر رم شامل دو نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 3 و 4 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. هر یک از دو نسخه گوشی مذکور به ترتیب از حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی بهره می‌برند. بنابراین ردمی S2 شیائومی از نظر رم و حافظه داخلی در دو نسخه عرضه می‌شود که نسخه پایه آن رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی دارد و نسخه برتر آن رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند. لازم به اشاره است که هر دو نسخه گوشی مذکور از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند. بدین ترتیب کاربران علاقمند می‌توانند با اتصال حافظه Micro SD فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که گوشی ردمی S2 شیائومی از نظر قابلیت پردازشی و قدرت عملکرد یک گوشی معمولی است و نیازهای عادی هر کاربری را به خوبی برطرف می‌کند، اما نباید از آن انتظار رقابت با پرچمداران اندرویدی را داشته باشید.

بررسی شیائومی Redmi S2 : دوربین

یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشی شیائومی ردمی S2 مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که دوگانه است و ظاهری کاملا مشابه با ظاهر دوربین دوگانه آیفون X دارد. دو لنزی که در دوربین دوگانه و اصلی این گوشی بکار رفته‌اند به ترتیب 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی هستند. لنز اولیه و اصلی دوربین گوشی محصول شرکت سونی است و کیفیت خوبی دارد. شیائومی یک چراغ فلش LED را هم مابین دو لنز دوربین اصلی گوشی تعبیه کرده تا در شرایطی که محیط برای عکسبرداری تاریک است، کاربر بتواند بر تکیه بر چراغ فلش عکس بهتری را ضبط کند.

 

بررسی شیائومی Redmi S2

 

شرکت شیائومی مدعی شده که دوربین اصلی ردمی S2 از هوش مصنوعی بهره می‌برد و بدین سبب می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری را ضبط کند. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت ضبط عکس پرتره، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند و در عمل به واقع کیفیت عالی دارد. کیفیت عالی دوربین اصلی شیائومی Redmi S2 بدون تردید یکی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود و می‌تواند رضایت هر کاربری را جلب نماید. یک نکته جالب هم در مورد دوربین اصلی گوشی ردمی S2 شیائومی وجود دارد که لازم می‌دانیم به آن اشاره کنیم.

حالا وقتشه! اینو بخون مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

قابلیت ضبط ویدئوی 4K در اپلیکیشن دوربین پیش فرض این گوشی ارائه نشده اما این موضوع بدان معنا نیست که با دوربین اصلی این گوشی قادر به ضبط ویدئوهای 4K نخواهید بود! خوشبختانه دوربین اصلی شیائومی Redmi S2 قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را دارد و برای دستیابی به این قابلیت کافیست یک اپلیکیشن دوربین ثانویه را در دستگاه نصب نمایید که امکان ضبط ویدئوهای 4K را ارائه کند. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که چراغ فلش اختصاصی هم دارد! کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی شیائومی ردمی S2 هم بسیار مطلوب است و مطمئن باشید که رضایت شما را جلب خواهد کرد. به طور کلی کمتر گوشی با رده قیمتی شیائومی ردمی S2 وجود دارد که دوربین اصلی و سلفی آن تا این اندازه با کیفیت باشند.

بررسی شیائومی Redmi S2 : باتری و شارژدهی

 

بررسی شیائومی Redmi S2

 

در این مرحله از بررسی شیائومی Redmi S2 در رابطه با باتری این گوشی صحبت خواهیم کرد. باتری شیائومی ردمی S2 ظرفیت 3080 میلی آمپر ساعتی دارد و توسط کاربر قابل جداسازی نیست. با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی وضوح تصویر چندان بالایی نداشته و پردازنده آن هم یک پردازنده بهینه است، بنابراین باتری 3080 میلی آمپر ساعتی دستگاه به راحتی با یک بار شارژ 1 روز انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند. انتظار می‌رود که در صورت استفاده کم از گوشی، باتری آن بتواند حتی تا 2 روز شارژ را هم نگه دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

متاسفانه گوشی شیائومی Redmi S2 از قابلیت های شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. عدم پشتیبانی گوشی از قابلیت شارژ سریع سبب شده تا برای شارژ کردن باتری دستگاه نیاز به صرف زمان طولانی وجود داشته باشد که در برخی شرایط می‌تواند بسیار آزاردهنده شود. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که قدرت شارژدهی باتری شیائومی ردمی S2 مناسب است اما سرعت شارژ مجدد باتری آن چندان وضعیت مطلوبی ندارد.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی شیائومی Redmi S2 پرداختیم. این گوشی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای که دارد برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال کیفیت دوربین اصلی و سلفی بالا و سیستم عامل و رابط کاربری غنی و همچنین شارژدهی مطلوب هستند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف شیائومی Redmi S2 در بخش زیر مشخص شده‌اند.

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و خوب
  • سیستم عامل و رابط کاربری به روز
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی و حساس به آب
  • وضوح نه چندان عالی صفحه نمایش
  •