بررسی هوآوی Honor 7C : میان رده‌ای خوش قیمت و با کیفیت

نقد و بررسی 06 مهر 1397 علی مظفری

بررسی هوآوی Honor 7C : میان رده‌ای خوش قیمت و با کیفیت

گوشی هوآوی Honor 7C یکی از گوشی های میان رده‌ و جدیدی است که به دلیل قیمت مناسبش می‌توانید گزینه خرید بسیار خوبی برای خیلی از افرادی باشد که به دنبال خرید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت هستند. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی هوآوی Honor 7C می‌پردازیم.

معرفی مختصر گوشی هوآوی آنر 7C

طی چند سال اخیر استقبال کاربران از گوشی های میان رده به مراتب جالب توجه بوده و هم اکنون خیلی از کاربران خرید این دسته از گوشی های موبایل را به خرید گوشی های گران قیمت و پرچمدار ترجیح می‌دهند. این مسئله سبب شده تا شرکت های سازنده گوشی هم تنوع محصولات میان رده خود را افزایش دهند. یکی از شرکت هایی که در این راستا قدم مثبتی برداشته شرکت هوآوی محسوب می‌شود. هوآوی یک کمپانی چینی تولید کننده اسمارتفون است و مدت هاست که محصولاتش در بازار کشورمان در حال عرضه هستند.

هوآوی آنر 7C یکی از جدیدترین گوشی های میان رده این شرکت به شمار می‌رود که کیفیت ساخت خوب، ظاهر مناسب، دوربین با کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه دارد و به نوعی یک گوشی میان رده خوش قیمت و با کیفیت است. این گوشی در ماه می (May) سال 2018 رونمایی شد و هم اکنون گوشی های پرفروش هوآوی محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی هوآوی Honor 7C بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین اگر به فکر خرید این گوشی هستید، حتما با ما همراه باشید.

بررسی هوآوی Honor 7C : طراحی و ظاهر

با وجود اینکه آنر 7C هوآوی (Huawei Honor 7C) یک گوشی میان رده است، اما هوآوی سعی کرده کیفیت ساخت آن قربانی قیمت کم دستگاه نکند! بدنه گوشی از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود، بنابراین بدنه دستگاه حالتی پلاستیکی ندارد و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند. ابعاد بدنه گوشی 7.8 در 76.7 در 158.3 میلیمتر بوده و دستگاه در حدود 164 گرم وزن دارد. بنابراین هوآوی Honor 7C یک گوشی سبک و نسبتا باریک است.

 

بررسی هوآوی Honor 7C

 

آنر 7C هوآوی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد اما از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند که مسئله‌ای کاملا طبیعی برای یک گوشی میان رده است. هوآوی سعی کرده ظاهر گوشی را تا حد امکان نزدیک به گوشی های مدرن تر امروزی طراحی کند. به همین سبب صفحه نمایشی بدون حاشیه را در دستگاه بکار برده و دکمه هوم را هم از زیر نمایشگر گوشی حذف کرده است. بدین سبب نمایشگر هوآوی Honor 7C تقریبا چیزی در حدود 76.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند و ظاهری شیک را برای گوشی به ارمغان می‌آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی نوکیا 6.1 یا Nokia 6.1 : یک گوشی باکیفیت و خوش قیمت

در قاب پشت هوآوی Honor 7C هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکل دستگاه تعبیه شده که کیفیت عملکرد خوبی دارد و در موقعیت های مختلف به خوبی قفل نمایشگر دستگاه را آنلاک می‌کند. در گوشه سمت چپ و بالای قاب پشت دستگاه هم لنز دوربین اصلی و دوگانه آن تعبیه شده است و یک چراغ فلش LED هم در کنار آن وجود دارد. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که هوآوی Honor 7C شاید از نظر ظاهر و سبک طراحی ویژگی منحصر به فرد یا متفاوتی نداشته باشد اما کیفیت ساخت مطلوبی دارد و تلاش هوآوی برای ایجاد ظاهری مدرن‌تر در گوشی به خوبی با نگاه اول به آن قابل درک یوده و امر تحسین برانگیز است.

 

بررسی هوآوی Honor 7C

 

بررسی هوآوی Honor 7C : صفحه نمایش

گوشی آنر 7C هوآوی از یک صفحه نمایش 5.99 اینچی نوع IPS LCD بهره می‌برد که وضوح تصویر آن 1440 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ‌دی پلاس خواهد بود. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین نمایشگر هوآوی Honor 7C از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی وضعیت خیلی عالی را ارائه نمی‌کند و کیفیتی در حد یک گوشی میان رده و معمولی دارد. نسبت نمایشگر آن 18 به 9 در نظر گرفته شده که استانداردی شایع برای ابعاد صفحه نمایش گوشی های موبایل است.

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، صفحه نمایش هوآوی Honor 7C تقریبا بدون حاشیه طراحی شده و به ویژه در لبه های سمت راست و چپ حاشیه های بسیار باریکی دارد. نمایشگر این گوشی تقریبا چیزی در حدود 76.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته که این مسئله ظاهری مدرن و زیبا را برای دستگاه به ارمغان آورده است. اما صفحه نمایش هوآوی Honor 7C از نظر روشنایی چگونه عمل می‌کند و تصاویر آن در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم چقدر وضوح دارند؟

 

بررسی هوآوی Honor 7C

 

روشنایی که توسط صفحه نمایش هوآوی آنر 7C تولید می‌شود شدت قابل قبولی دارد. در حالتی که روشنایی نمایشگر این گوشی را روی چیزی در حدود 90 درصد تنظیم کنید، محتوای آن در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم به خوبی قابل رویت خواهد بود. به صورت کلی صفحه نمایش هوآوی Honor 7C ویژگی های دارد که برای یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه قابل قبول هستند.

 

بررسی هوآوی Honor 7C : سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی آنر 7C هوآوی نصب است، اندروید 8 اوریو خواهد بود و در کنار آن رابط کاربری اختصاصی هوآوی با نام EMUI هم نصب می‌شود. رابط کاربری EMUI بدون تردید بهترین رابط کاربری فعلی در بین گوشی های اندرویدی نیست اما برخی ویژگی های خاص آن ممکن است جالب باشند. برای مثال در این رابط کاربری خبری از بخش اپ دراور (App Drawer) نخواهد بود و این قسمت کاملا از گوشی حذف می‌شود. در هوآوی Honor 7C یک مد اختصاصی برای بازی کردن (Gaming Mode) ارائه شده که با فعالسازی آن نوتیفیکیشن های گوشی پنهان خواهند شد تا امکان بازی کردن در محیط تمام صفحه گوشی بدون هیچ مزاحمتی فراهم شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

هوآوی حالت گیمینگ مد را در گوشی آنر 7C به گونه‌ای طراحی کرده که اگر در حین اجرای یک بازی تماس ورودی با کاربر برقرار شود، یک پنجره پاپ آپ دایره شکل بسیار کوچک در گوشه صفحه نمایان شود. این پنجره کوچک به کاربر این امکان را می‌دهد تا ضمن توقف موقت بازی، پاسخ تماس ورودی را بدهد یا به کل تماس ورودی را نادیده گرفته و بدون مشکل به بازی کردن ادامه دهد. از نظر روان بودن و کیفیت عملکرد سیستم عامل باید بگوییم که همه چیز در نگاه اول خوب بود اما به تدریج و با استفاده بیشتر از دستگاه مطمئنا متوجه لگ و تاخیرهایی در عملکرد آن خواهید شد. این لگ و تاخیرها به ویژه زمانی که حافظه گوشی با اطلاعات زیاد پر شود، بیشتر می‌شوند. البته پردازنده نه چندان قدرتمند هوآوی Honor 7C هم در ایجاد این لگ‌ها بی‌تقصیر نیست که در بخش بعد بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. به صورت کلی هوآوی Honor 7C از نظر سیستم عامل و رابط کاربری وضعیت نسبتا قابل قبولی دارد اما نباید از آن انتظار بیش از حد و اندازه های یک گوشی میان رده را داشته باشید!

 

بررسی هوآوی Honor 7C : پردازنده، رم و حافظه داخلی

در این مرحله از بررسی هوآوی Honor 7C می‌خواهیم در مورد پردازنده، رم، حافظه داخلی و قدرت عملکرد این گوشی صحبت کنیم. هوآوی در قلب گوشی آنر 7C تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام را بکار برده است. این تراشه یک چیپ پایین رده محسوب می‌شود که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هسته‌های پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این مجموعه هم پردازنده آدرنو 506 خواهد بود.

 

بررسی هوآوی Honor 7C

 

گوشی Honor 7C هوآوی از نظر رم و حافظه داخلی شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود. نسخه پایه این گوشی از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه برتر آن از رم 4 بهره‌مند بوده و از نظر حافظه داخلی شامل دو آپشن 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. ضمنا گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند در صورت تمایل فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهند. اما هوآوی Honor 7C از نظر قدرت عملکرد چگونه است؟

حالا وقتشه! اینو بخون چطور سرعت گوشی قدیمی را افزایش دهیم؟

با توجه به اینکه گوشی یک محصول میان رده است و تراشه‌ آن هم چندان قدرتمند نیست، نباید انتظار داشته باشید که معجزه کند! قدرت پردازشی و عملکرد آنر 7C هوآوی کاملا معمولی است و در حین اجرای برخی اپلیکیشن ها گاها لگ و تاخیرهایی هم قابل مشاهده هستند. بدون تردید اگر فضای بیشتری از حافظه داخلی گوشی پر شود، شدت لگ و تاخیرهای مذکور هم بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید با گوشی به اجرای بازی و اپلیکیشن های سنگین بپردازید، هوآوی Honor 7C چندان گزینه خوبی برایتان محسوب نمی‌شود.

بررسی هوآوی Honor 7C : دوربین

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که آنر 7C هوآوی دارد مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که از دو سنسور تشکیل شده و اصطلاحا دوربینی دوگانه است. لنز دوربین اول این مجموعه 13 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. این لنز دوربین از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد و بخش اصلی عکسبرداری و ضبط ویدئو با دوربین اصلی دستگاه توسط این لنز دوربین انجام می‌شود. لنز دوربین دوم مجموعه یک لنز 2 مگاپیکسلی و عمقی است که از آن برای ضبط عکس های بوکه (Bokeh) یا پرتره (Portrait) استفاده می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از عکسبرداری پانوراما و قابلیت HDR هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و یک چراغ فلش LED هم در کنار لنز های آن نصب است. اما کیفیت ضبط عکس با دوربین اصلی هوآوی Honor 7C چگونه خواهد بود؟

 

بررسی هوآوی Honor 7C

 

عکس هایی که با دوربین اصلی آنر 7C هوآوی ضبط می‌شوند کیفیت خوبی دارند و به ویژه در محیط هایی که نور مناسبی داشته باشند عالی خواهند بود. اما کیفیت عکسبرداری در محیط های کم نور تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و حتی استفاده از چراغ فلش LED دستگاه هم نمی‌تواند مشکل را برطرف سازد. با دوربین اصلی هوآوی Honor 7C می‌توانید تصاویر بوکه یا پرتره خیلی خوبی ضبط کنید که شامل یک بخش اصلی و پس زمینه‌ای تار می‌شوند.

در سمت دیگر داستان، دوربین سلفی آنر 7C هوآوی نصب است که از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود. هوآوی برای دوربین سلفی گوشی یک چراغ فلش LED اختصاصی تعبیه کرده تا افراد علاقمند به عکسبرداری سلفی بتوانند در محیط های کم نور هم از خود عکس سلفی ضبط کنند. به طور کلی کیفیت عملکرد دوربین هوآوی Honor 7C با توجه به قیمتی که دستگاه دارد بسیار خوب و رضایت بخش خواهد بود. بنابراین این گوشی برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید یک گوشی مقرون به صرفه و با دوربین خوب هستند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

 

بررسی هوآوی Honor 7C : باتری و شارژدهی

یکی دیگر از مسائلی که باید در بررسی هوآوی Honor 7C به آن اشاره کنیم، مربوط به باتری و شارژدهی آن می‌شود. آنر 7C از یک باتری لیتیوم یونی و جدانشدنی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. توان شارژدهی باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی خوب و قابل قبول است. اگرچه گوشی صفحه نمایش بزرگی دارد، اما وضوح تصویر نسبتا پایین نمایشگر و پردازنده کم قدرت آن سبب شده‌اند که مصرف انرژی دستگاه کاهش یابد. طبق بررسی انجام گرفته مشخص شد که باتری هوآوی Honor 7C می‌تواند با یک بار شارژ تقریبا تا 18 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت بکارگیری نرمال برطرف سازد.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

متاسفانه این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و تقریبا باید مدت زمان طولانی برای شارژ شدن باتری آن صبر کنید. این مدت زمان ممکن است به چیزی در حدود 2 ساعت برسد. بنابراین توان شارژدهی باتری هوآوی Honor 7C قابل قبول بوده اما سرعت شارژ مجدد باتری آن چندان مطلوب نیست.

 

بررسی هوآوی Honor 7C

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی هوآوی Honor 7C پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار خوبی را در مقایسه با بستر سخت افزاری که دارد ارائه می‌کند و به همین دلیل به یکی از محبوب‌ترین گوشی های میان رده و خوش قیمت بازار تبدیل شده است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت این گوشی شامل صفحه نمایش بزرگ، بهره‌مندی از اندروید 8 و دوربین خوب می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با نقاط قوت و ضعف این گوشی مروری بر دو دسته‌بندی زیر داشته باشید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ
  • دوربین خوب
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • رزولوشن نه چندان خوب صفحه نمایش
  • پردازنده و قدرت عملکرد معمولی
  •