Canon EOS 77D Kit 18-55mm  : بررسی ویژگی های خارق‌العاده دوربین دیجیتال کانن

نقد و بررسی 24 شهریور 1397 علی مظفری

Canon EOS 77D Kit 18-55mm : بررسی ویژگی های خارق‌العاده دوربین دیجیتال کانن

شرکت کانن، در تاریخ 15 فوریه سال 2017، یکی از کاربردی‌ترین دوربین هایDSLR خود را معرفی کرد. این دوربین که با نام Canon EOS 77D شناخته می‌شود، یکی از دوربین‌های سری EOS کانن است که به همراه یک کیت لنز 18-55 میلی‌متری به بازار عرضه شده است. قابلیت‌های کاربردی این دوربین سبب افزایش محبوبیت آن در میان علاقه‌مندان به عکاسی شده است. دوربین Canon EOS 77D را می‌توانید برای تصویر‌برداری در زمینه‌های عکاسی تبلیغاتی، عکاسی خبری، عکاسی تفریحی و ... استفاده کنید. قابلیت‌های منحصر به فرد Canon EOS 77D آن را به یکی از گزینه‌های اصلی خرید عکاسان حرفه ای تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم ضمن معرفی بیشتر ویژگی‌های این دوربین، آن را به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد خرید Canon EOS 77D به همراه کیت 18-55mm IS STM را دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

Canon EOS 77D Kit 18-55

سنسور مدرن و پردازنده قدرتمند Canon EOS 77D !

سنسور دوربین Canon EOS 77D یک سنسور نوع CMOS می‌باشد که ابعاد آن قطع APS-C (در حدود 22.3*14.9 میلی‌متر) است. دقت این سنسور حدود 24 مگاپیکسل (به طور دقیق 25.8 مگاپیکسل) است که تصاویری باکیفیت عالی به ثبت می‌رساند. بهره‌گیری از پردازنده قدرتمند DIGIC 7 Image Processor نیز یکی دیگر از مشخصه‌های مهم Canon EOS 77D است. این پردازنده با سرعت بالا اطلاعات ثبت شده توسط دوربین را پردازش می‌کند و آن ها را به صورت فایل‌های تصویر یا فیلم ذخیره می‌کند.

 

طراحی زیبا و خوش دست Canon EOS 77D !

بدنه دوربین Canon EOS 77D به طور عمده از جنس پلاستیک ساخته شده است. ابعاد این دوربین در حدود 100*131*76 میلی‌متر است و به همراه لنز و باتری 655 گرم وزن دارد. از معایب بدنه این دوربین می‌توان به عدم مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار اشاره کرد. Canon EOS 77D نیز همانند سایر دوربین‌های شرکت کانن در رنگ مشکی تولید و عرضه شده است. طراحی بدنه این دوربین بسیار مشابه سایر دوربین‌های کانن است که به راحتی در دست جای می‌گیرد و استفاده طولانی مدت از آن سبب خستگی دست نمی‌شود.

 

Canon EOS 77D Kit 18-55

لنز مدرن Canon EOS 77D !

شرکت کانن (canon) یک لنز زوم (دارای فاصله کانونی متغیر) را به همراه دوربین Canon EOS 77D معرفی کرده است. فاصله کانونی این لنز در محدوده 18 تا 55 میلی‌متر متغیر است. این محدوده فاصله کانونی قابلیت‌های لنز‌های واید (Wide) و نرمال (Normal) را در اختیار عکاس قرار می‌دهد و سبب می‌شود تا علاوه بر امکان ثبت تصاویر گسترده (Wide)، امکان ثبت تصاویر پرتره و ... نیز میسر شود. فاصله کانونی متغیر این لنز دوربین Canon EOS 77D را به یک دوربین چند کاربردی تبدیل کرده است. این لنز قابلیت نصب بر روی تمامی دوربین‌های دارای دهانه EF و EF-S را دارد.

دیافراگم این لنز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. این دیافراگم در بسته‌ترین حالت خود f/5.6-f/3.5و در بازترین حالت خود f/22-f/38 را داراست. محدوده گسترده دیافراگم لنز دوربین Canon EOS 77D سبب شده است تا عکاسان در حین استفاده از آن به راحتی میزان نور ورودی به دوربین را در مقدار دلخواه تعیین کنند. همچنین تغییر دلخواه عمق میدان تصویر نیز از قابلیت‌هایی است که این لنز در اختیار عکاسان حرفه‌ای قرار می‌دهد.

 

نمایشگر باکیفیت Canon EOS 77D

صفحه‌نمایش 3 اینچی نوع TFT-LCD که در دوربین Canon EOS 77D تعبیه شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر مشاهده تنظیمات دوربین و تغییر آن‌ها، فیلم‌ها و تصاویر ثبت شده با دوربین را نیز مشاهده کنید. رزولوشن این صفحه نمایش 1040000 پیکسل است که برای دوربینی با این سطح امکانات بسیار عالی به نظر می‌رسد. این نمایشگر همچنین به قابلیت لمسی (touch) مجهز است.

یکی دیگر از مزایای Canon EOS 77D نیز منظره‌یاب اپتیکال (آینه پنج وجهی) آن است که با پوشش 95 درصدی، قابلیت بزرگنمایی تا 0.82 برابر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

Canon EOS 77D Kit 18-55

دامنه حساسیت و سرعت شاتر وسیع Canon EOS 77D

حساسیت (ISO) یکی از عوامل موثر در نور تصاویر ثبت شده می‌باشد. هر چه دامنه حساسیت (ISO) دوربین بیشتر باشد، آسان‌تر با شرایط نور مختلف (کم و زیاد) هماهنگ می‌شود و توانایی ثبت تصاویر با‌کیفیت در شرایط میزان نور مختلف توسط دوربین افزایش می‌یابد. حساسیت دوربین Canon EOS 77D در محدوده 100 تا 25600 قرار دارد و با این محدوده شما می‌توانید به راحتی میزان نور تصاویر خود را تعیین نمایید. البته این میزان تا ISO 51200 نیز قابل گسترش است.

سرعت شاتر دوربین Canon EOS 77D در حالت حداکثر 1/4000 ثانیه و در حداقل خود 30 ثانیه است. این محدوده سرعت شاتر سبب شده است تا شما بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکل از سوژه‌های متحرک تصویربرداری کنید.

بد نیست بدانید که تراز سفیدی دوربین Canon EOS 77D در 8 حالت قابل تنظیم است و امکان تنظیم دستی آن نیز وجود دارد.

 

سیستم فوکوس مدرن Canon EOS 77D

لنز دوربین Canon EOS 77D علاوه بر سیستم فوکوس دستی دائمی، به قابلیت فوکوس خودکار نیز مجهز است. این سیستم فوکوس می‌توان با حالات تشخیص کنتراست، تشخیص فاز، چندناحیه، مرکزی، انتخاب تک نقطه، تعقیبی، تکی، پیوسته، تشخیص چهره، مشاهده مستقیم و لمسی بر روی سوژه مورد نظر تمرکز کند.

 

Canon EOS 77D Kit 18-55

قابلیت‌های ویژه عکسبرداری با دوربین Canon EOS 77D

دوربین Canon EOS 77D با دارا بودن قابلیت‌های عکاسی ویژه، تجربه‌ای عالی از عکاسی با دوربین‌های DSLR را برای شما به ارمغان می‌آورد. این دوربین با سنسور 24 مگاپیکسلی خود، توانایی ثبت تصاویری با حداکثر رزولوشن 4000*6000 پیکسل را دارد. دوربین Canon EOS 77D این تصاویر را در فرمت‌های RAW و JPEG ذخیره‌سازی می‌کند. همانطور که می‌دانید، شما می‌توانید به راحتی تصاویر فرمت RAW را به صورت دلخواه ویرایش کنید.

از دیگر قابلیت‌های ویژه عکاسی با دوربین Canon EOS 77D می‌توان به قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 6 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

همچنین شما می‌توانید تایمر خودکار این دستگاه را بر روی زمان های 2 ثانیه تا 10 ثانیه تنظیم نمایید تا دوربین به صورت خودکار در فاصله زمانی تعیین شده به ثبت تصویر بپردازد.

 

فیلمبرداری با دوربین Canon EOS 77D

اکنون به بررسی قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین Canon EOS 77D می‌پردازیم. باید بگوییم که این دوربین قادر است با کیفیت های SD، HD و Full HD به ضبط فیلم بپردازد. سرعت فیلمبرداری این دوربین در کیفیت‌های ذکر شده می‌تواند 24، 25، 30، 50 و 60 فریم بر ثانیه باشد. این فیلم‌ها با فرمت Mp4 ذخیره می‌شوند.

میکروفن استریو به کار رفته در دوربین Canon EOS 77D در هنگام فیلمبرداری به ضبط صدا‌های محیط بر روی فیلم‌ها می‌پردازد.

 

باتری Canon EOS 77D

یکی از نقاط قوت دوربین Canon EOS 77D باتری آن است که با عمر مناسب، در این زمینه برای شما جای هیچ نگرانی باقی نخواهد گذاشت. این باتری با هر بار شارژ قادر است تا 600 تصویر را برای شما ثبت کند. شرکت کانن (Canon) یک باتری لیتیوم-یونی مدل LP-E17 را در این دوربین استفاده کرده است.

 

Canon EOS 77D Kit 18-55 فلاش

سایر قابلیت‌ها

لرزشگیر داخلی: لنز ارائه شده به همراه Canon EOS 77D به سیستم لرزشگیر اپتیکال داخلی مجهز است که در هنگام تصویربرداری تا حد زیادی اثر لرزش‌های دست شما بر تصاویر را خنثی می‌کند.

اتصالات: دوربین Canon EOS 77D از wifi ، NFC و Bluetooth به عنوان قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم استفاده می کند. همچنین دو درگاه USB (از نوع USB 2.0) و HDMI (از نوع mini-HDMI) نیز اتصالات باسیم دوربین Canon EOS 77D هستند.

امکان کنترل از راه دور دوربین Canon EOS 77D هم از طریق سیم و هم به صورت بی‌سیم و به وسیله تلفن همراه میسر است.

حافظه ذخیره‌سازی: این دوربین نیز همانند بسیاری از دوربین‌های شرکت کانن فاقد حافظه داخلی است و از کارت‌حافظه SD برای ذخیره تصاویر و فیلم‌ها استفاده می‌کند.

لوازم جانبی: در بسته‌بندی دوربین Canon EOS 77D علاوه بر بدنه دوربین، یک لنز 18-55 میلی‌متری، یک باتری مدل LP-E17، یک بند گردنی، یک عدد درپوش لنز و کابل USB وجود دارد.

 

Canon EOS 77D Kit 18-55 اقلام همراه