نقد و بررسی لپ تاپ Asus G531GT | نهایت لذت گیمینگ!

نقد و بررسی 16 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Asus G531GT | نهایت لذت گیمینگ!

لپ تاپ G531GT ایسوس از سری لپ تاپ‌های حرفه‌ای و گیمینگ این شرکت تایوانی است. سخت افزار قدرتمند در کنار قیمت مناسب، این لپ تاپ را تبدیل به محصولی پرفروش کرده است. اگر قصد خرید لپ تاپ G531GT ایسوس را دارید با فروشگاه هدف همراه باشید

 

مقدمه

شرکت ایسوس محصولات حرفه‌ای و گیمینگ خود را تحت لیبل ROG یا Republic of Gamers روانه‌ی بازار می‌کند. لپ تاپ Asus G531GT در بخش‌های کولینگ، پردازنده، بلندگو‌ها برای بهبود علمکرد دچار تغییرات اساسی شده است. قدرت بالای سخت افزار G531GT به لطف نسل نهم پردازنده‌ی اینتل با نام کامل Intel Core i7 9th-Generation CoffeLake محقق شده که در کنار کارت گرافیک 4 گیگابایتی انویدیا قدرتی فوق‌العاده را برای گیمر‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT


لپ تاپ Asus G531GT در 3 کانفیگ BI7N66 ،BI7N6 ،BQ137 در دسترس است که تفاوت این کانفیگ‌ها در مقدار رم لپ تاپ و هارد دیسک است. صفحه‌نمایش‌ لپ تاپ‌های گیمینگ همیشه از کیفیت بالایی برخوردارند که در مورد لپ تاپ G531GT هم صدق می‌کند. صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS با رزولوشن 1920 در 1080 کیفیتی Full HD را به کاربر ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش با سرعت‌ 3 میلی‌ثانیه و همینطور قدرت 120هرتزی فریم‌ریت بالایی تولید می‌کند که این ویژگی برای گیمر‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود. در ادامه با نقد و بررسی لپ تاپ Asus G531GT در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

کیفیت ساخت و طراحی لپ تاپ Asus G531GT

به طور معمول در طراحی لپ تاپ‌های گیم به ظرافت و نازکی توجه‌ای نمی‌شود اما در طراحی لپ تاپ Asus G531GT نوآوری‌هایی صورت گرفته است. استفاده از کربن فشرده شده در کنار فلز و همینطور طراحی 3 بعدی برای بهتر کردن سیستم خنک‌کنندگی از نوآوری‌هایی است که ایسوس در بخش طراحی G531GT انجام داده است.

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT


در طراحی سیستم خنک کنندگی با اضافه شدن تیغه های فن، عملکرد G531GT تا 17 درصد بهبود داشته که در طولانی مدت بر عمر مفید لپ تاپ Asus G531GT تاثیر گذار است. تقویت ساختار و ساختمان خود فن‌ها برای کامل کردن بخش کولینگ صورت گرفته تا هنگام عملیات‌های سنگین سیستم خنک کنندگی پاسخ‌گو باشد.
استفاده از لایت‌بار یکی دیگر از خصوصیات بارز لپ تاپ‌های سری راگ ROG است. این لایت بار در بخش زیرین لپ تاپ G531GT قابل مشاهده است که شما قادر به شخصی سازی رنگ آن هستید و همچنین لایت بار با توجه به موقعیت‌های مختلف تغییر رنگ نیز می‌دهد. در طراحی لولای صفحه‌نمایش تغییراتی به وجود آمده است که این تغییرات با ایجاد فضای بیشتر به سیستم خنک کنندگی لپ تاپ G531GT کمک کرده است.

 

سخت افزار لپ تاپ Asus G531GT

لپ تاپ گیمینگ G531GT از سخت افزار بسیار قدرتمندی برخوردار است. نسل نهم پردازنده‌ اینتل با نام کامل Intel Core i7 9th-Generation CoffeLake به خوبی از پس پردازش‌های سنگین بر‌می‌آید. محدوده‌ی سرعتی این پردازنده در حالت پایه 2.9 و در حالت توربو به 4.5 گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده‌ی شش هسته‌ای Core i7 اینتل با داشتن حافظه کش 12 مگابایتی سطح‌ 3، سرعت فراخوانی بالایی دارد که در نتیجه باعث سریع‌تر شدن سیستم G531GT می‌شود. طراحی 3‌ بعدی کناره‌های لپ تاپ G531GT باعث گردش آزاد هوا در سیستم شده است که در کنار فعالیت‌های هیت‌سینک یا چاه‌حرارتی پردازشگر‌ها، گرمای تولید شده به راحتی از سیستم خارج می‌شود. هیت‌سینک‌های هوایی اینتل که به صورت Stock بر روی CPU قرار دارند، توسط جریان هوا به خنک‌کنندگی پردازشگرها کمک می‌کنند.

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT


ASUS G531GT با دارا بودن حافظه‌ی گرافیکی 4 گیگابایتی انویدیا (NVIDIA Geforce GTX1650) از نوع DDR5 است که به راحتی کارهای گرافیکی شما را انجام می‌دهد. کارت گرافیک 4 گیگابایت DDR5 لپ تاپ در کنار صفحه نمایش 144 هرتزی، قدرت واقعی G531GT را نمایان می‌کند و همچنین تکنولوژی Nvidia Turing که یک الگوریتم خاص انویدیا است به صورت زنده از تمام قدرت گرافیک Geforce استفاده می‌کند تا تصاویری شفاف و باکیفیت را ارائه ‌دهد. البته باید اشاره کرد که لپ تاپ G531GT نسبت به لپ تاپ ایسوس G531GW از قدرت گرافیکی کمتری برخوردارست اما شرکت ایسوس با ارائه‌ی کانفیگ‌های متفاوت سلیقه‌ی مصرف‌کننده را نیز در نظر گرفته است. لپ‌تاپ G531GT در دیگر کانفیگ‌ها از مدل‌های متفاوت گرافیک انویدیا همچون RTX 2070 8GB ،RTX 2060 6GB و RTX 1660 Ti 6GB بهره می‌برد که هر سه مدل از نوع GDDR6 است. تکنولوژی‌ جدید استفاده شده در گرافیک‌های GDDR6 نسبت به مدل پیشین یعنی GDDR5 کارایی بالاتری داشته و همچنین گرمای کمتری تولید می‌کنند و در نتیجه عمر مفید گرافیک افزایش یافته است.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT


ایسوس G531GT در دو کانفیگ BI7N6 ، BI7N66 خود از 16 گیگابایت رم DDR5 استفاده می‌کند و این مقدار در کانفیگ BQ137 به 8 گیگابایت کاهش یافته است. در صورت نیاز به مقدار رم بیشتر تمامی‌ مدل‌های لپ‌تاپ G531GT قابلیت ارتقاع تا 32 گیگابایت حافظه را دارا هستند. هارددیسک‌های هیبریدی از مشخصات لپ تاپ‌های راگ هستند که متناسب با نیاز کاربر در اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند. کانفیگ‌های BI7N66 ،BQ137 ،BI7N6 به ترتیب با داشتن 512، 256، 128 گیگابایت حافظه‌ی SSD انواع مختلفی از نیازها را پوشش می‌دهند و همچنین همه‌ی کانفیگ‌ها در کنار داشتن حافظه‌ی SSD از 1ترابایت هارد SATA برخوردارند. قیمت لپ تاپ ASUS G531GT در رده‌ی گیمینگ با دارا بودن چنین سخت افزاری بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

 

صفحه نمایش لپ تاپ ASUS G531GT

صفحه‌ نمایش 15.6 اینچی IPS با رزولوشن 1920 در 1080 کیفیت FULL HD را به نمایش می‌گذارد. انتقال سریع تصاویر یکی از بروزرسانی‌هایی است که ایسوس در لپ تاپ G531GT انجام داده است. قدرت 144 هرتزی و سرعت پاسخگویی 3 میلی ثانیه به سرعت تصاویر را منتقل می‌کند و باعث می‌شود که این صفحه‌نمایش با نرخ بروزرسانی بالای خود فریم ریت مناسبی را برای شما به وجود آورد که هنگام بازی و رندر کردن تصاویر این فریت ریت به روانی و شفافیت تصاویر کمک شایانی می‌کند.

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT


ویژگی ANTI-GLARE صفحه‌نمایش G531GT باعث می‌شود بازتاب نور صورت نگیرد و دقت شما هنگام کار با لپ تاپ کاهش پیدا نکند. از دیگر تدبیرهای ایسوس برای افزایش دقت کاربران، کاهش حاشیه صفحه‌نمایش است که هنگام روشن بودن صفحه‌نمایش، حاشیه‌ی اطراف آن از دید حذف می‌شود که دقت حداکثری را برای کاربران و گیمر‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

کیبورد لپ تاپ ASUS G531GT

طراحی کیبورد لپ تاپ G531GT ایسوس با نهایت ظرافت و دقت صورت گرفته است. به کار بردن نور پس‌زمینه در کیبورد و همینطور کاهش‌ فاصله‌ی زیرین کلیدها، عملکرد کیبورد را تا حد چشمگیری افزایش داده است. کیبورد G531GT با طراحی متفاوت کلید‌های WASD دقیقا مشابه یک کیبورد مخصوص گیم است. لایت بار لپ تاپ G531GT با نور پس‌زمینه کیبورد هماهنگ است و در موقعیت‌های مختلف شاهد تغییر رنگ آن هستیم. در طرح جزیره‌ای کیبورد از کلیدهای سریع استفاده شده است که با استفاده از این کلیدهای سریع شما قادر به کم و زیاد کردن صدا، تغییر حالت‌ فن و روشن کردن میکروفون هستید.

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT

 

بلندگو لپ تاپ ASUS G531GT

کیفیت بالا در طراحی اسپیکر‌های لپ تاپ گیمینگ سری ROG تجربه‌ی لذت گیمینگ را چند برابر کرده است. بلندگو‌ها که در قسمت پشتی لپ تاپ G531GT واقع شده‌اند، با بروز رسانی‌هایی که داشته‌اند حال تا 3 برابر صدای بیشتری را تولید می‌کنند و همینطور بیس بلندگو‌ها تقویت شده است. استفاده از تکنولوژی SMART AMP به اسپیکرها اجازه می‌دهد که به طور REAL TIME صدای محیط را آنالیز کنند و با توجه به میزان نویز محیط و شلوغی آن بهترین صدا را در اختیار کاربر بگذارند. محدوده‌ی صوتی 6.5 دسیبل صدایی شفاف را هنگام شرایط مختلف به گوش کاربر می‌رساند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی و ادیت فیلم در سال 2021

 

پورت لپ تاپ ASUS G531GT

در لپ تاپ G531GT درست مانند لپ تاپ G531GW در قسمت سمت چپ لپ تاپ سه پورت USB 3.0 قرار دارد که سرعت بالایی در انتقال اطلاعات دارند. لپ تاپ گیمینگ ASUS G531GT برای راحتی کاربران انواع مخلتفی از پورت‌ها را پشتیبانی می‌کند. پورت‌هایی مانند RJ-45 Lan ،HDMI 2.0 که این پورت‌ها در قسمت پشتی لپ تاپ G531GT قرار دارند. پورت HDMI 2.0 تصاویر را با سرعت 60 هرتز و کیفیت 1080 تا 4K منتقل می‌کند که برای گیمر‌ها این قابلیت بسیار حیاتی است. اگر نیازمند فریم ریت بیشتر و مناسب‌تر هستید باید از صفحه‌نمایش خود لپ تاپ که قدرت 144 هرتزی دارد، بهره ببرید.

 

باتری لپ تاپ ASUS G531GT

باتری لپ تاپ G531GT از نوع 4 سلولی لیتیوم-یون، که قدرتی 66 وات‌ساعت را داراست. توانایی کاردهی تا 5 ساعت را در بهترین حالت می‌توان از G531GT انتظار داشت. لپ تاپ‌های گیمینگ به علت سخت‌افزار قوی که دارند قطعا نیازمند الکتریسته بیشتر هستند و نسبت به لپ تاپ‌های معمولی باتری آنها ساعات کمتری را پوشش می‌دهند.

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT

 

خصوصیات دیگر لپ تاپ ASUS G531GT

از دیگر ویژگی‌های بارز لپ تاپ‌های جدید سری ROG می‌توان به بهبود قدرت چیپ‌های وایرلس آن‌ها اشاره کرد. بهره‌گیری از تکنولوژی ROG RANGEBOOST TECHNOLOGY باعث شده است که نسبت به چیپ‌های معمولی محدوده‌ی بیشتری را لپ تاپ ایسوس G531GT پوشش دهد. الگوریتم هوشمندانه‌ی این چیپ‌ها با توجه به موقعیت لپ تاپ بهترین فرکانس را برای دریافت امواج وای‌فای انتخاب می‌کند.

 

بررسی لپ تاپ Asus G531GT


ROG ARMOURY CRATE نام نرم‌افزار اختصاصی لپ تاپ های سری راگ است که برای شخصی سازی هرچه بیشتر لپ تاپ طراحی شده است. این نرم‌افزار توانایی شخصی سازی لایت بار لپ تاپ را با حالت‌های مختلف گیم، موزیک، ویدیو را داراست. با ایجاد حالت‌های از پیش تعیین شده می‌توانید رنگ‌های لایت‌بار و یا تنظیمات لپ تاپ را تغییر دهید.
تکنولوژی Aura Sync همچنین با لایت‌بار و نور پس زمینه کیبورد در ارتباط است که به شما اجازه ‌می‌دهد رنگ‌های مختلفی را برای لپ تاپ خود استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون 5 دلیل اصلی خالی شدن باتری لپ تاپ + راه حل جلوگیری از آن‌ ها

 

جمع‌بندی

لپ تاپ Asus G531GT برای آن دسته افرادی که به دنبال قدرت بیشتر هستند طراحی شده است. قیمت لپ تاپ ایسوس G531GT باتوجه به گیمینگ بودن آن و سخت افزار قوی‌ که دارد بسیار منطقی و مقرون به صرفه است. داشتن 4 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی، برخورداری از نسل نهم پردازنده‌ی اینتل و همینطور حافظه هیبریدی از تغییراتی است که در لپ تاپ گیمینگ G531GT دیده می‌شود. در لپ تاپ G531GT نوآوری حرف اول را میزند، طراحی جدید 3 بعدی سیستم خنک‌کنندگی، بهبود اسپیکرها، استفاده از تکنولوژی‌های بروز کاربران را به خرید لپ تاپ Asus G531GT علاقه‌مند کرده است.

 

نقاط مثبت

  • نسل نهم پردازنده‌ی اینتل
  • بهبود بلندگوها
  • بدنه کربنی-فلزی
  • حافظه هیبریدی

 

نقاط منفی

  • نبود وبکم
  • کاردهی باتری کم

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید لپ تاپ ایسوس ROG Strix G531GT