نقد و بررسی دفترچه یادداشت ACE CAD PenPaper | روی کاغذ بکش.. دیجیتالی تحویل بگیر!

نقد و بررسی 27 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی دفترچه یادداشت ACE CAD PenPaper | روی کاغذ بکش.. دیجیتالی تحویل بگیر!

با نزدیک‌تر شدن زندگی ما به فناوری هر روز شاهد گجت‌ها و ابزارهایی برای تسهیل این ارتباط هستیم. یکی از ابزارهای جالب و خلاقانه‌ای که می‌تواند تاثیر زیادی در یادداشت‌ها و کارهای نگارشی شما داشته باشد، ابزاری ساخته شرکت ایس‌کد (ACE CAD) است. دفترچه یادداشت دیجیتال (Digital Notepad) ابزاری هوشمندانه برای تبدیل یادداشت‌های شما به تصویر و فایل پی‌دی‌اف (PDF) است.

ACE CAD PenPaper یک دفترچه یادداشت دیجیتال است که از یک تخته شاشی و یک قلم دیجیتال تشکیل شده است. وظیفه این دفترچه دیجیتال این است که یادداشت‌های شما را در یک دستگاه ثانویه، به‌صورت دیجیتال به شما تحویل دهد. در اصل این تخته شاسی و قلم آن، مرحله اول کار را انجام می‌دهند و به‌صورت همزمان کار تبدیل به نسخه دیجیتال آن توسط دستگاه‌های ویندوز و آی‌او‌اس (iOS) انجام خواهد شد. با نصب نرم‌افزار اختصاصی ACE CAD PenPaper بر روی گوشی آیفون (iPhone) یا آیپد (iPad) خود می‌توانید نوشته‌های خود بر روی کاغذ را به‌صورت دیجیتال مشاهده کنید. علاوه بر دستگاه‌های شرکت اپل و سیستم‌ عامل iOS، دفترچه یادداشت ACE CAD PenPaper با سیستم عامل ویندوز نیز سازگار است. لپ‌تاپ و یا تبلت با سیستم عامل ویندوز هم پذیرای این دفترچه دیجیتال هستند.

اتصال دفترچه دیجیتال ACE CAD PenPaper به موبایل، تبلت با سیستم عامل iOS و همچنین لپ‌تاپ و تبلت با سیستم عامل ویندوز، از طریق بلوتوث انجام می‌شود. برای اجرا و کار کردن با این دفترچه دیجیتال  در سیستم عامل iOS نیاز به دانلود و نصب PenPaper Note دارید.

 

دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper

 

طراحی و مشخصات فیزیکی ACE CAD PenPaper

همان‌طور که گفته شد دفترچه یادداشت دیجیتال ایس‌کد PenPaper از یک تخته شاسی و یک قلم تشکیل شده است. تخته شاسی این دفترچه ابعادی معادل  5.6 × 153 × 252 میلی‌متر دارد. بدون دفترچه درون آن خود این تخته شاسی 204 گرم وزن دارد و با توجه به ابعاد، می‌توانید به‌راحتی آن را همه‌جا همراه خود داشته باشید.

تخته شاسی ACE CAD PenPaper همانند همه تخته شاسی‌های معمولی، یک گیره برای نگه‌داری کاغذ دارد. کاغذی که بر روی این تخته قرار می‌گیرد مدل و قابلیت خاصی ندارد و کامل یک کاغذ معمولی است. درون جعبه این دفترچه یادداشت دیجیتال، یک دفترچه 50 برگی به‌اندازه 5 در 8 اینچ قرار داده شده است که بهترین و استاندارترین اندازه برای قرار گیری و تنظیم برای نگارش بر روی آن است. کاغذ قرار گرفته بر روی این صفحه A5 است و طول و عرضی معادل 127x177 میلی‌متر دارد. قلم دیجیتال ACE CAD PenPaper هم وظیفه تشخیص حرکات دست و فشار وارد شده بر کاغذ را دارد تا بتواند نمونه دیجیتال آن را به دستگاه ثانویه منتقل کند. شما با خرید دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper با قیمت مناسب، می‌توانید تمامی یادداشت‌ها و جزوه‌های خود را به‌صورت دیجیتال همراه خود داشته باشید و به‌آسانی آن‌ها را برای دیگران در دو فرمت رایج JPG و PDF ارسال کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy Tab A 2019 10.1 سامسونگ: یک تبلت خوش قیمت

قلم ACE CAD PenPaper یک قلم دیجیتال است که می‌تواند حرکت‌ها و فشار وارد شده بر کاغذ را اندازه‌گیری کند و آن را در سیستم عامل iOS و ویندوز به شما تحویل دهد. این قلم از مغزی جوهری مشابه خودکارهای معمولی استفاده می‌کند، یعنی می‌توانید با آن به‌راحتی بر روی هر نوع کاغذی یادداشت بنویسید. در جعبه این دفترچه دیجیتال سه مغزی اضافی برای این قلم در نظر گرفته شده است و پس از اتمام می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نام این قلم DigiPen P200 است که توسط خود شرکت ACE CAD تولید شده است. مغزی جوهر این قلم هم در دسترس است و پس از اتمام مغزی‌های اضافی نیز می‌توانید به‌راحتی اقلام اضافی ACE CAD PenPaper را خریداری کنید.

 

دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper

 

نحوه کار با دفترچه یادداشت دیجیتال PenPaper

برای شروع یادداشت برداری و انتقال یادداشت خود به لپ‌تاپ، تبلت و موبایل، ابتدا باید دستگاه موردنظر را به تخته شاسی معرفی کنید. ارتباط بین دو دستگاه و تخته شاسی نیز از طریق بلوتوث انجام می‌شود. پس از روشن کردن تخته شاسی و فشردن کلید برای فعال‌سازی و در اصل قابل‌شناسایی شدن آن، می‌بایست از طریق بخش بلوتوث سیستم عامل ویندوز خود، ACE CAD PenPaper را به‌عنوان یک ورودی جدید تایید کنید تا اتصال به‌صورت کامل انجام شود. توجه داشته باشید که برای اتصال نیاز حداقل نیاز به نسخه ویندوز 8 دارید. همچنین برای کار کردن با آن در محیط نرم‌افزارهای آفیس (Microsoft Office) هم نیاز به نسخه سال 2010 مایکروسافت آفیس، یا نسخه‌های جدیدتر آن دارید.

وقتی می‌گوییم ACE CAD PenPaper به عنوان یک ورودی جدید به دستگاه ویندوزی شما شناخته می‌شود، یعنی می‌توانید به‌راحتی با هر نرم‌افزاری کار یادداشت برداری و طراحی را شروع کنید. رایج‌ترین نرم‌افزارهایی که استفاده از دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper در آن‌ها لذت‌بخش و البته کاربردی است، سری نرم‌افزارهای Microsoft Office و همچنین نرم‌افزار طراحی Adobe Photoshop است. برای نگارش محتوای ساده تنها نیاز به نوشتن عادی بر روی کاغذ قرار گرفته بر روی تخته شاسی دارید، و دقیقاً متن نوشته شده توسط شما به‌صورت هم‌زمان بر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. شما به‌وسیله تنظیماتی که بر روی نرم‌افزار واسط انجام می‌شود، می‌توانید یک متن و طراحی ساده را تبدیل به یک طراحی فوق‌العاده جذاب بکنید. شما با خرید ACE CAD PenPaper قادر خواهید بود هنگام نگارش و طراحی روی کاغذ، از روی تنظیمات خود نرم‌افزاری مانند Microsoft PowerPoint رنگ قلم را تغییر دهید و سپس چیزی که بر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود، تغییرات شما را اعمال خواهد کرد. برای مثال در یک طراحی می‌توانید قسمت‌های مختلف را با رنگ‌های متنوعی بر روی صفحه‌نمایش تست کنید.

بر روی خود قلم دو کلید برای Undo برگردانندن و Redo برای اعمال مجدد، استفاده کنید. فرض می‌کنیم در حال طراحی یک شخصیت بر روی کاغذ هستید و قسمتی از خطوط را اشتباه بر روی کاغذ فیزیکی که جلوی‌تان است می‌کشید. با زدن کلید Undo بر روی قلم دیجیتال ACE CAD PenPaper، خط اشتباه از روی صفحه‌نمایش و در اصل نرم‌افزار واسط حذف می‌شود و می‌توانید مجدد بر روی خود همان کاغذ خط جدیدی را بکشید. قلم به‌صورت هوشمندانه خط و الگوی جدید شما را مدنظر قرار می‌دهد و کاری به خطی که پیش‌تر بر روی کاغذ نقش بسته‌ است، ندارد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7

برای استفاده از دفترچه دیجیتال ACE CAD PenPaper در موبایل و تبلت با سیستم عامل iOS نیاز به نرم‌افزار اختصاصی PenPaper Note دارید. با نصب این اپلیکشین بر روی موبایل آیفون و یا آیپد می‌توانید به امکانات مختلفی برای شخصی‌سازی متن و طرح کشیده شده داشته باشید. اتصال به دستگاه‌های iPhone و iPad هم از طریق بلوتوث است و لازم است که حداقل دستگاه از iOS 8 پشتیبانی کند. انتخاب قلم‌های مختلف، رنگ‌ها و الگوهای تعریف شده برای هایلایت کردن، خط کشیدن و... همگی از امکانات نرم‌افزار اختصاصی دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper است.

 

دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper

 

دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper در طراحی

یکی از کاربردهای بسیار جالب دفترچه یادداشت دیجیتال PenPaper برای طراحی است. مخصوصا اگر بر روی ویندوز از نرم‌افزار Adobe Photoshop استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از ACE CAD PenPaper طراحی‌های بسیار خلاقانه‌ای انجام دهید. ویژگی‌ اصلی و مهم قلم این دفترچه یادداشت دیجیتال برای طراحی این است که به فشار حساس است و می‌تواند تا 1024 سطح مختلف از فشار را تشخیص دهد. به این‌صورت می‌توانید با استفاده از این قابلیت در طراحی شخصیت، الگوبرداری، نقاشی دیجیتال، رنگ‌آمیزی و... از ACE CAD PenPaper استفاده کنید.

 

دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper

 

جمع‌بندی

در پایان لازم به‌ذکر است که به منبع تغذیه دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper اشاره‌ای داشته باشیم. تخته شاسی که برای اتصال به دستگاه ثانویه، از بلوتوث استفاده می‌کند، از یک باتری لیتیوم‌-‌پلیمری استفاده کرده که تا 8 ساعت شارژدهی دارد. قلم دیجیتال برای کار کردن تنها نیاز به مغری جوهری دارد و باتری ندارد و می‌توانید همیشه از آن به‌آسانی استفاده کنید.

در مجموع دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper یک ابزار کاربردی و خلاقانه است که می‌تونید کمک بسیار زیادی در راستای ذخیره و آرشیو کردن یادداشت‌ها و جزوه‌های شما باشد. قیمت ACE CAD PenPaper با توجه به امکانات آن بسیار مناسب است و مخصوصا با قابلیت تشخیص 1024 سطح فشار، می‌توانید از آن در طراحی استفاده کنید که طبیعتاً کاربرد بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. شارژدهی بالا تخته شاسی، عدم نیاز به باتری برای قلم دیجیتال و همچنین عدم استفاده از کاغذ مخصوص، از دیگر ویژگی‌های این دفترچه یادداشت دیجیتال است. شما با خرید ACE CAD PenPaper می‌توانید از این پس یادداشت‌های خود را بر روی این تحته شاسی با قلم مخصوص آن انجام دهید و همه جزوه‌های خود را به‌صورت منظم و زیبا بر روی لپ‌تاپ، تبلت و موبایل خود همراه داشته باشید. همچنین با قابلیت خروجی گرفتن در دو فرمت JPG و PDF، می‌تونید به‌راحتی فایل‌های خود را برای دیگران نیز ارسال کنید.

 

نکات مثبت:

  • راحت‌ترین راه برای ذخیره کردن یادداشت‌ها به‌صورت دیجیتال
  • طول عمر بالا باتری تخته شاسی
  • قلم بدون نیاز به شارژ و باتری و با قابلیت نگارش روی هر نوع کاغذ
  • قلم حساس به 1024 سطح فشار برای طراحی

 

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از سیستم عامل اندروید

 

دفترچه یادداشت دیجیتال ACE CAD PenPaper