مقایسه ی دو پرچم دار: گلکسی S6 و اچ تی سی One M9

مقایسه محصولات 13 اسفند 1393 علی مظفری

مقایسه ی دو پرچم دار: گلکسی S6 و اچ تی سی One M9

در این مقاله میخواهیم دو پرچم دار کمپانی های HTC و SAMSUNG را که به تازگی در نمایشگاه MWC رونمایی شدند، را با هم مقایسه کنیم. HTC One M9 و Galaxy S6، کدام یکی برای حمل در جیب شما مناسب تر است ؟ بدیهی است، که ما هنوز هم  در مورد برخی از جزئیات مهم مانند قیمت اطلاعاتی نداریم. اما بعد از بررسی جزء جزء این دو اسمارت فون قضاوت نهایی را انجام می دهیم. 
طراحی و ساخت:
HTCطراحی M8 را فوق العاده انجام داده بود. بله، درست است که کمی بیش از حد بلند است، اما بدنه ی  تمام آلومینیومی با هیچ شکاف یا درزی واقعا بی نقص و بینظیر بود. M9، متفاوت تر از آن است، طراحی منحنی شکل و سطح مسح آن، زیبایی این گوشی را چند برابر کرده، که علاوه بر آن M9 موبایلی بسیار خوش دست شده است. 
گلکسی اس 6 پس از سال ها رونمایی شد، از مشخصات برجسته ی این گوشی می توان به وزن سبک، زیبایی و خوش دست بودن اشاره کرد. لنز دوربین بیرون زده کمی ناامید کننده است، اما از نظر زیبایی تاثیری روی S6 نداشته. 
کارایی: 
M9 از پردازنده ی جدید اسنپدراگون 810 در حالی که S6 از پردازنده ی اگزینوس سری 7420 استفاده می کند. ما آزمایش های مشابهی را روی این دو انجام داده ایم و واقعا گفتن اینکه کدام یک بهتر است مشکل است. سامسونگ نرم افزار lightnight-fast UFS 2.0 flash storage را به S6 اضافه کرده است، که به لود شدن سریع تر برنامه های کاربردی کمک شایانی می کند. 
به طور کلی هر دو تلفن از لحاظ کارایی قوی است، حتی سامسونگ تمام نقص ها و عیب هایی که در نسل قبلی گوشی های خود یعنی S5 بود را در این نسل به طور کامل برطرف کرد. همچنین راه اندازی و سوئیچ بین برنامه های کاربردی به سرعت بر روی هر دو گوشی انجام می شود و عملکرد چشمگیری دارند. 

صفحه نمایش:
من فکر نمی کنم گوشی 5 اینچی لزوما نیاز به یک صفحه نمایش QHD داشته باشد، بنابراین من در مورد این واقعیت که صفحه نمایش ال سی دی ONE M9 که " تنها " 1080 پیکسل است نگران نیستم. به نظر می رسد تصاویری واضح و روشن ارائه دهد.
اما سامسونگ همچنین قابلیت بزرگی را با تکنولوژی SuperAMOLED و سایز صفحه نمایش 5.1 اینچی و کیفیت QHD نشان داده است. در اینجا تصاویر به طور واقعی نمایش داده می شوند. 


دوربین:
M9 در این سری دوربینی با وضوح و رزولوشن بسیار بالا ساخته است. اما عکس های گرفته شده در  آزمون ها به خوبی نیست. شفافیت و وضوح تصاویر متوسط است. هنوزهم  کمی شاتر برای عکس گرفتن تاخیر دارد، و عکس های گرفته شده در محیط کم نور به خوبی آنچه باید باشد نیست. 
کیفیت دوربین S6 ، در تجربه اول ، بسیار قابل ملاحظه است. تمرکز و زمان تاخیر گرفتن عکس تا حد زیادی کاهش یافته است و مانند ، آی فون 6 سریع شده است. درکل به نظر نمی رسد که مشکلات عمده ای در این زمینه وجود داشته باشد. 
صدا:
سامسونگ بلندگوها را از پشت تلفن به پایین منتقل کرده اما هنوز هم مکان آن خوب نیست. در اصل اگر اسپیکر به جلو منتقل می شد بسیار کار آمد تر بود، به هر حال یک بلندگو برای یک پرچم دار کافی نیست. 
M9 از یک جفت اسپیکر  با صدای بلند و واضح با تکنولوژی دالبی استفاده می کند. این بلندگوها در بالا و پایین صفحه نمایش قرار دارند، که باعث خروج صدای بهتر و شفاف تر می شود.