راهنمای خرید پرینترهای چندکاره (۱۵ نکته مهم + معرفی بهترین‌ها)

راهنمای خرید 14 مرداد 1402 عماد نعمتی

راهنمای خرید پرینترهای چندکاره (۱۵ نکته مهم + معرفی بهترین‌ها)

پرینتر چندکاره چیست؟

پرینترهای چندکاره که با نماد MFP (Multi-Function Printer) نام‌گذاری می‌شوند، دستگاه‌هایی هستند که علاوه بر چاپ، قابلیت کپی، اسکن و حتی فکس را دارند.

پرینتر چندکاره اداری
پرینترهای چندکاره بهترین گزینه برای مشاغلی هستند که حجم کاری زیاد و فضای محدودی دارند.

چاپگر چندکاره مناسب چه کسانی است؟

اگر جزو ۳ دسته افراد زیر هستید، بهتر است به فکر خرید پرینتر چند کاره باشید:

  1. هر چند وقت یک‌بار نیاز به پرینت، اسکن و کپی اسناد خود دارید.
  2. به دنبال یک پرینتر، اسکنر و دستگاه کپی مجزا برای خانه یا محل کارتان هستید.
  3. فضای کمی در اختیار دارید و می‌خواهید دستگاهی که می‌خرید بیشترین کارایی را داشته باشد.

از آنجایی که پرینترهای چندکاره می‌توانند به‌راحتی وظایف بسیاری از دستگاه‌های گران‌قیمت و بزرگ را به صورت همزمان و یک‌جا انجام دهند و در عین حال باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما ‌‌شوند، بهترین گزینه برای مشاغلی هستند که حجم کاری زیاد و فضای محدودی دارند.

برای مشاهده لیست قیمت انواع پرینترهای خانگی، اداری و چندکاره از برندهای HP و... کلیک کنید.

مزایای پرینترهای چندکاره (۵ مورد)

از مهم‌ترین مزایای پرینترهای چندکاره می‌توان به ۵ مورد زیر اشاره کرد:

۱. چند کارکردی

همانطور که از نام این پرینترها پیداست می‌توانید از همان چاپگر برای چاپ، اسکن‌‌، کپی و حتی فکس استفاده کنید. 

۲. صرفه‌جویی در هزینه

چاپگر همه کاره ممکن است در نگاه اول گران به نظر برسد اما همچنان به خرید ۴ دستگاه جداگانه ارجحیت دارد. علاوه بر آن، هزینه‌های تعمیر و نگهداری هم تا حدی کاهش پیدا می‌کند.

۳. صرفه‌جویی در مصرف انرژی

چاپگرهای چندکاره با تمام ویژگی‌هایی که شما برای چاپ، اسکن، فکس و کپی سریع اسناد نیاز دارید، مجهز شده‌اند و نه تنها در زمان و هزینه، بلکه در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می‌کنند.

۴. قابل حمل بودن

اکثر چاپگرهای چندکاره جمع‌وجور هستند و جابجایی آن‌ها از یک مکان به مکان دیگر برای شما آسان است. علاوه بر آن همان طور که گفتیم این پرینترها فضای کم‌تری را نسبت به کارکردشان اشغال می‌کنند.

۵. تبادل سریع داده‌ها

فعال کردن اشتراک‌گذاری سریع داده‌ها از طریق اتصالات بی‌سیم و سرویس‌های ذخیره‌سازی مانند iCloud، Google Drive و Dropbox باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

چاپگر چند کاره
صرفه‌جویی در هزینه، انرژی، تبادل سریع داده‌ها و ... از جمله مزایای پرینترهای چندکاره است.

معایب پرینترهای چندکاره (۲ مورد)

پرینترهای چندکاره در کنار تمام مزایای خود، ۲ عیب هم دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

۱. نیازمندی بیشتر به بررسی‌های دوره‌ای

بازدید‌های دوره‌ای از یک پرینتر چندکاره باید کاملا منظم صورت گیرد. هرچند این مورد یک ایراد به حساب نمی‌آید و تمام دستگاه‌ها نیازمند بررسی منظم و دوره‌ای هستند، اما این موضوع برای پرینتر چندکاره اهمیت ویژه‌ای دارد. چون با خراب شدن پرینتر چندکاره در واقع تمام کارکردهای چاپ، فکس، اسکن و کپی از کار می‌افتد. در نتیجه کل کارها در خانه یا دفتر کار متوقف می‌شوند. 

۲. زمان‌بر بودن انجام چند عملیات همزمان 

بعضی اوقات انجام کارها در یک پرینتر چندکاره تا یک ساعت طول می‌کشد. به این دلیل که یک سیستم اول ورود و اول خروج (First In, First Out)، نحوه عملکرد پرینترهای چندکاره را کنترل می‌کند. 

یعنی بسته به ۳ فاکتورِ سرعتِ دستگاه، مدت زمان هر یک از کار‌ها و تعداد کاربرانی که از دستگاه استفاده می‌کنند، وظایف در یک صف قرار می‌گیرند و این کار باعث می‌شود انجام کارها بعضا از چند دقیقه تا بیش از یک ساعت طول بکشد. 

راهنمای خرید پرینترهای چند کاره ( ۱۵ نکته مهم)

در این قسمت از راهنمای خرید پرینترهای چند کاره، ۱۵ فاکتور که بیشترین نقش را در انتخاب دستگاه‌های چندکاره دارند، مورد بررسی قرار می‌دهیم: 

  1. اندازه چاپگر چندکاره
  2. سرعت چاپگرهای چندکاره
  3. کیفیت چاپ
  4. رزولوشن چاپ
  5. کیفیت اسکنر
  6. رزولوشن اسکنر
  7. کیفیت کپی
  8. کیفیت فکس
  9. تعداد کارکردها
  10. مصرف خانگی یا اداری؟
  11. اتصال چاپگر به کامپیوتر، لپ‌تاپ و گوشی
  12. پرینترهای لیزری یا جوهرافشان؟
  13. چاپ دورو اتوماتیک در پرینترهای چندکاره
  14. ظرفیت ورودی و خروجی پرینتر
  15. صفحه نمایش لمسی یا غیرلمسی

۱. اندازه چاپگر چندکاره

اندازه چاپگر چندکاره چه از نظر ابعاد و چه از نظر وزن، اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. اگر خانه یا دفتر کارتان کوچک است باید به فکر خرید یک چاپگر چندکاره  باشید که فضای زیادی را اشغال نکند. قابلیت حمل و نقل آسان عامل دیگری است که باید مورد توجه قرار دهید. جابجایی یک چاپگر بزرگ بسیار چالش برانگیزتر از جابجایی یک چاپگر کوچک خواهد بود؛ بنابراین اگر پرینتر خود را به طور مکرر جابه‌جا می‌کنید، یک دستگاه جمع‌وجور انتخاب کنید.

۲. سرعت چاپگرهای چند کاره

واحد اندازه‌گیری سرعت چاپ پرینترهای چندکاره برگه در دقیقه (PPM) است. چاپگرهای مختلف با توجه به تکنولوژی چاپشان سرعت متفاوتی دارند؛ به طور مثال پرینترهای جوهرافشان سرعت کم‌تری در مقابل چاپگرهای لیزری دارند؛ بنابراین اگر به ندرت سروکارتان به چاپ می‌افتد، یک پرینتر جوهر افشان چندکاره با PPM استاندارد (بین ۱۰ تا ۲۰) بهترین گزینه برای شما خواهد بود. 

۳. کیفیت چاپ 

روشنایی، شفافیت، صافی و براقیت چند مورد از مواردی است که در کیفیت چاپ پرینترهای چندکاره تاثیرگذارند. همچنین حتما سطح روشنایی چاپگر را هم بررسی کنید؛ زیرا چاپ تار، تاریک و محو هرگز نتیجه دلخواهی برای شما ندارد.

۴. رزولوشن چاپ

کیفیت کلی چاپ تحت تاثیر وضوح چاپگر است. یعنی با بالا رفتن وضوح پرینتر، کیفیت چاپ هم افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است DPI بیانگر «نقطه در اینچ» یا تعداد نقاط جوهری که پرینتر می‌تواند روی یک اینچ مربع از کاغذ ایجاد کند، است. این شاخص نشانگر میزان دقت و وضوح تصویر چاپ شده است و هر چقدر میزان آن بیشتر باشد، وضوح هم بالاتر است و تصویر کیفیت بهتری دارد

 چاپگر چند کاره اپسون
با بالا رفتن وضوح پرینتر، کیفیت چاپ هم افزایش می‌یابد.

هنگام انتخاب رزولوشن باید در نظر داشته باشید که می‌خواهید یک پرینتر سیاه و سفید بخرید یا یک چاپگر رنگی. وضوح پایین برای چاپگرهای جوهرافشان چیزی است که باید حتما از آن اجتناب کنید؛ زیرا می‌تواند منجر به تغییر رنگ یا بد رنگ شدن کاغذ شود. برای آنکه رنگ‌ها در چاپ زنده و طبیعی باشند، لازم است پرینتر چندکاره وضوح بالاتری داشته باشد.

۵. کیفیت اسکنر

اسناد کاغذی دیجیتالی باید خوانا اسکن شوند. اگر اسکن انجام شده توسط پرینتر چندکاره تاریک و غیرقابل خواندن باشد، نمی‌توانید آن را باکیفیت بالا چاپ کنید. 

۶. رزولوشن اسکنر

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود کیفیت اسکن، تهیه یک چاپگر چندکاره با وضوح اسکن بالاتر است. اکثر چاپگر‌ها دارای وضوح پیش‌فرض هستند که بعدا می‌توانید آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. با این حال، هنگام خرید، دوباره بررسی کنید که وضوح اسکن قابل افزایش است یا نه؛ زیرا برخی از چاپگر‌ها این قابلیت را ارائه نمی‌دهند.

۷. کیفیت کپی

رزولوشن و وضوح بالا و همچنین پشتیبانی از آخرین درایورها می‌تواند خیال شما را از کیفیت کپی توسط چاپگر چندکاره راحت کند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که برگه‌ای را کپی کرده‌اید اما کیفیت خروجی بسیار پایین است و بسیاری از جزئیات صفحه اصلی، از دست رفته‌اند. این مسئله در کپیِ رنگی خودش را بیشتر نشان می‌دهد و در صورت کیفیت پایین دستگاه با پخش شدن رنگ‌ها در سراسر برگه کاغذ مواجه خواهید شد. 

۸. کیفیت فکس

پرینتر چندکاره در صورت داشتن قابلیت فکس باید در رنگ‌ها، فونت و تصاویر، کیفیت بالایی داشته باشد. با اینکه امروزه از فکس کم‌تر استفاده می‌شود اما همچنان برخی از پرینترهای چندکاره این قابلیت را دارند. پس باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. 

۹. تعداد کارایی‌های پرینتر چندکاره

شما باید به تعداد کارکردها و عملیاتی که یک پرینتر چندکاره انجام می‌دهد، توجه کنید؛ زیرا هر چاپگر عملکرد‌های متفاوتی برای نیاز‌های خاص دارد. برخی از چاپگر‌ها از طیف گسترده‌ای از سیستم عامل‌ها و برنامه‌های آنلاین برای سرعت بخشیدنِ به اشتراک‌گذاریِ داده‌ها پشتیبانی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند میانبر‌ها را سفارشی‌سازی کنید تا کار‌های تکراری در آینده حذف شوند. این که کدام ویژگی را باید انتخاب کنید کاملا به نیازتان بستگی دارد.

۱۰. پرینترهای چندکاره برای مصرف خانگی یا اداری؟

هر چاپگری برای استفاده خانگی مناسب نیست. برخی از آن‌ها دارای عملکرد مناسب در دفتر کار و برخی دیگر بالعکس، مناسبِ فضای خانه هستند. 

اگر مجبورید چاپگر خود را مکررا جابجا کنید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، قابلیت حمل آن است. همچنین میزان انتشار نویز و سروصدا یکی دیگر از عوامل مهمی است که قبل از خرید چاپگر چندکاره برای خانه یا دفتر کارتان باید در نظر بگیرید.

۱۱. اتصال چاپگر به کامپیوتر، لپ‎تاپ و گوشی

چاپگر‌ها گزینه‌های اتصال مختلفی را ارائه می‌دهند که این اتصالات را می‌توان به ۲ صورت سیمی یا بی‌سیم طبقه‌بندی کرد. 

اکثر چاپگر‌های بی‌سیم از WiFi، برنامه‌های چاپ موبایل مانند Mopria، AirPrint و فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر مانند iCloud و Google Drive پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این برنامه‌ها و فضای ذخیره‌سازی آنلاین، می‌توانید به سرعت داده‌ها را با چاپگر خود به اشتراک بگذارید و در عرض چند دقیقه این کار را انجام دهید. ما در مقاله راهنمای خرید پرینتر بیشتر در مورد هر یک از انواع اتصالات صحبت کرده‌ایم.

۱۲. پرینترهای چند کاره لیزری یا جوهرافشان؟

بارزترین تفاوت بین پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان این است که چاپگر‌های جوهرافشان از جوهر به شکل مایع برای چاپ استفاده می‌کنند در حالی که چاپگر‌های لیزری از تونر به شکل پودر بهره می‌برند.

از نظر عملکرد، چاپگر‌های جوهرافشان تصاویر را با کیفیت بهتری ارائه می‌دهند، در حالی که چاپگر‌های لیزری برای چاپ اسناد بهترین هستند. همچنین، پرینتر‌های لیزری می‌توانند حجم چاپ بزرگتری را انجام دهند که به آن‌ها برتری قابل توجهی در مقابل چاپگر‌های جوهرافشان می‌دهد.

چاپگر جوهر افشان یا لیزری
چاپگر‌های جوهرافشان تصاویر را با کیفیتِ بهتری ارائه می‌دهند، در حالی که چاپگر‌های لیزری برای چاپ اسناد بهترین هستند.

۱۳. چاپ دورو اتوماتیک در پرینترهای چندکاره

یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های پرینتر‌های چندکاره، قابلیت دوبلکس یا چاپ دورو است. با داشتن این ویژگی دیگر نیازی نیست خودتان به صورت فیزیکی برگه‌ها را برگردانید و این می‌تواند در راحتی کار و صرفه‌جویی در زمان بسیار به نفع شما باشد. 

۱۴. ظرفیت ورودی و خروجی پرینتر

ظرفیت ورودی چاپگر به حداکثر تعداد صفحات کاغذی که می‌توان وارد پرینتر کرد اشاره دارد و همچنین ظرفیت خروجی به تعداد برگه‌های پرینت شده که چاپگر می‌تواند در خود نگه دارد، اطلاق می‌شود. به طور کلی، ظرفیت ورودی همیشه بیشتر از ظرفیت خروجی در چاپگر‌هاست، اگرچه برخی از برندها نسبت‌های برابر را برای هر ۲ ارائه می‌دهند.

۱۵. صفحه نمایش لمسی یا غیرلمسی پرینترها

هر ۲ صفحه نمایش LCD لمسی و غیرلمسی در چاپگر‌های چندکاره استفاده می‌شوند که از نظر راحتی و تجربه کاربری، این ۲ با یکدیگر تفاوت دارند. به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که مشکل مالی ندارید، یک چاپگر با صفحه نمایش لمسی خریداری کنید.

بهترین پرینترهای چندکاره خانگی و اداری

حال که نکات کلیدی در انتخاب چاپگرهای چندکاره را خواندید، نوبت به آن رسیده که با ۵ مورد از بهترین پرینترهای چند کاره لیزری برای مصارف خانگی و اداری آشنا شوید. در ادامه معرفی این پرینترها را با جدول مشخصات، تصویر و لینک خرید از ادبازار می‌خوانید.

۱. چاپگر M182n  - سه کاره

چاپگر MFP M182n از برند HP یکی از بهترین پرینترهای لیزری رنگی چند کاره با حجم چاپ متوسط برای مصارف خانگی و اداری است که عمدتا برای چاپ اسناد متنی و فرم‌های گرافیکی ساده به صورت رنگی و سیاه و سفید استفاده می‌شود. این پرینتر HP در کنار امکانات زیادی که دارد، به راحتی نصب می‌شود و استفاده از آن آسان است. تنها عیب این چاپگر نداشتن قابلیت چاپ ۲ رو است.

چاپگر M182n
چاپگر اچ‌پی MFP M182n توان کار ماهانه ۳۰۰۰۰ برگه را دارد.

مشخصات کلی و مهم این پرینتر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات چاپگر HP MFP M182n 
تعداد کارکردها ۳ کاره – چاپ، کپی و اسکن
تکنولوژی چاپ لیزری
نوع چاپ رنگی
رزولوشن چاپ (DPI) ۶۰۰*۶۰۰
رزولوشن اپتیکال اسکنر (DPI) ۱۲۰۰*۱۲۰۰
سرعت کپی ۱۶ برگ در دقیقه
برای مشاهده مشخصات بیشتر و قیمت پرینتر MFP M182n کلیک کنید.

۲. چاپگر M178nw – سه کاره

یکی از برترین چاپگرهای سه کاره موجود در بازار، پرینتر رنگی و لیزری HP M178nw Pro MFP است. کاربران به کمک این چاپگر سه کاره به راحتی می‌توانند تمامی کارهای چاپی و اداری خود از جمله چاپ، اسکن و کپی را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. از مهم‌ترین مزیت‌های این پرینتر می‌توان به صفحه نمایش لمسی و اتصال WiFi اشاره کرد.

پرینتر اچ پی M178nw
چاپگر اچ‌پی M178nw توان کار ماهانه ۲۰۰۰۰ برگه را دارد.

 

مشخصات کلی و مهم این پرینتر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات چاپگر M178nw Pro MFP 
تعداد کارکردها ۳ کاره - چاپ، اسکن و کپی
تکنولوژی چاپ لیزری
نوع چاپ رنگی
رزولوشن چاپ (DPI) ۶۰۰*۶۰۰
رزولوشن اپتیکال اسکنر (DPI) رزولوشن اپتیکال اسکنر (DPI) ۶۰۰*۶۰۰
سرعت کپی سیاه و سفید ۱۸ برگ در دقیقه
برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید پرینتر M178nw Pro با ضمانت اصالت کالا کلیک کنید.

۳. چاپگر M281fdn – چهار کاره

چاپگر اچ‌پی مدل LaserJet Pro MFP M281fdn یک دستگاه لیزری، رنگی و چند منظوره است که می‎‌تواند علاوه بر چاپ، کپی و اسکن، فکس را هم انجام دهد؛ در نتیجه، برای محیط‌های اداری و مشاغل کوچک ایده‌آل است. 

سخت‌افزار این پرینتر ۲۵۶ مگابایت حافظه دارد که می‌تواند ۱۸ برگه را به صورت رنگی یا سیاه و سفید با وضوح ۶۰۰ DPI در ۱۲ ثانیه چاپ کند. از ویژگی‌های دیگر و مثبت آن می‌توان به قابلیت خودکار چاپ ۲ طرفه که در این دستگاه تعبیه شده، اشاره کرد.

چاپگر اچ‌پی M281fdn توان کار ماهانه ۴۰۰۰۰ برگه را دارد.

 

مشخصات کلی و مهم این پرینتر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات چاپگر اچ پی M281fdn  
تعداد کارکردها ۴ کاره - چاپ، کپی، اسکن و فکس
تکنولوژی چاپ لیزری
نوع چاپ رنگی
رزولوشن چاپ (DPI) ۶۰۰*۶۰۰
رزولوشن اپتیکال اسکنر (DPI) ۱۲۰۰*۱۲۰۰
سرعت کپی ۲۱ برگ در دقیقه
برای مشاهده مشخصات کامل‌تر و خرید پرینتر M281fdn (با ضمانت بازگشت کالا) کلیک کنید.

۴. چاپگر M183fw – چهار کاره

چاپگر اچ‌پی مدل M183fw یکی از بهترین پرینترهای چندکاره رنگی موجود در بازار است که با وضوح چاپ ۶۰۰ DPI، می‌تواند ۱۶ صفحه کاغذ A4 را در دقیقه چاپ کند. این چاپگر دارای حداکثر ظرفیت   ۹۹ صفحه برای کپی‌های متوالی است و صفحه اول را در حدود ۶.۵ ثانیه کپی می‌کند.

 یک صفحه نمایش LCD که غیرلمسی است در کنار کلیدهای پنل کنترل قرار دارد و تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. همچنین پورت اتصال USB2.0 در پشت چاپگر به شما امکان می‌دهد آن را به لپ‌تاپ یا رایانه متصل کنید.

پرینتر اچ‌ پی M183fw
چاپگر اچ‌ پی M183fw توان کار ماهانه ۳۰۰۰۰ برگه را دارد.

مشخصات کلی و مهم این پرینتر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات چاپگر لیزری ۴ کاره رنگی اچ پی M183fw
تعداد کارکردها ۴ کاره - چاپ، کپی، اسکن و فکس
تکنولوژی چاپ لیزری
نوع چاپ رنگی
رزولوشن چاپ (DPI) ۶۰۰*۶۰۰
رزولوشن اپتیکال اسکنر (DPI) ۱۲۰۰*۱۲۰۰
سرعت کپی ۱۶ برگ در دقیقه
برای مشاهده مشخصات بیش‌تر و قیمت پرینتر اچ پی M183fw کلیک کنید.

۵. پرینتر M479fdn – چهار کاره

چاپگر اچ پی M479fdn دارای ۴ قابلیت چاپ، اسکن، کپی و فکس با سرعت و کیفیت بالا در انجام هر یک از این کارها می باشد، مدل بسیار محبوب و بهترین است. از قابلیت‌های دیگر این دستگاه می‌توان به پورت‌های اتصال USB 2.0، Ethernet، قابلیت چاپ مستقیم از درایو فلش با اتصال به پورت USB-Type-B و پشتیبانی از قابلیت ارسال مستقیم فایل‌های اسکن یا فکس شده به ایمیل اشاره کرد. 

پرینتر M479fdn
چاپگر اچ‌ پی M479fdn توان کار ماهانه ۵۰۰۰۰ برگه را دارد.

مشخصات کلی و مهم این پرینتر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات چاپگر اچ پی M479fdn
تعداد کارکردها ۴ کاره - چاپ، کپی، اسکن و فکس
تکنولوژی چاپ لیزری
نوع چاپ رنگی
رزولوشن چاپ (DPI) ۶۰۰*۶۰۰
رزولوشن کپی رنگی رزولوشن کپی رنگی ۶۰۰*۶۰۰
سرعت اسکن  ۲۹ برگ در دقیقه به صورت سیاه و سفید
برای مشاهده مشخصات و خرید پرینتر اچ پی M479fdn (ارسال تا ۷۲ ساعت) کلیک کنید.

جمع بندی

آن چه در مقاله راهنمای خرید پرینترهای چندکاره از ادبازار خواندیم:

  • از مزایای چاپگرهای چندکاره می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه و انرژی و همچنین چندکارکردی بودن (چاپ، اسکن، کپی و فکس) اشاره کرد.
  • پرینترهای چندکاره باید منظم بررسی شوند تا از خرابیِ ناگهانی آن‌ها جلوگیری شود؛ زیرا اگر خراب شوند تمام قابلیت‌های دستگاه از کار می‌افتد و همه کارهای چاپ و اسکن و... متوقف می‌شوند.
  • قبل از خرید پرینترهای چندکاره حتما هر یک از قابلیت‌های آن را به صورت جداگانه چک کنید.
  • سرعت، کیفیت و وضوح چاپ، اسکن و کپی اصلی‌ترین مواردی هستند که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.
  • از بهترین پرینترهای چندکاره اداری و خانگی با قابلیت چاپ لیزری و رنگی می‌توان به مدل‌های M182n، M178nw،  M183fw و ... از برند HP اشاره کرد.
  • و ...

اگر سوالی در مورد پرینترهای چندکاره دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ادبازار تماس بگیرید. 

برای مشاهده انواع مدل‌های پرینتر به همراه مشخصات کامل کلیک کنید.