مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: Galaxy Note بخریم یا Galaxy S؟

مقایسه محصولات 18 بهمن 1401 کارشناس سایت

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: Galaxy Note بخریم یا Galaxy S؟

شاید شما هم از آن دسته طرفداران شرکت سامسونگ هستید که همیشه دوست دارند گوشی آن ها محصولی از برند این شرکت معتبر و کره‌ای باشد. اما آیا خرید سری گوشی های گلکسی اس (Galaxy S) سامسونگ انتخاب بهتری است یا گلکسی نوت (Galaxy Note)؟ در ادامه این مطلب به مقایسه سری اس و نوت سامسونگ می‌پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

مقدمه

سامسونگ بزرگ ترین شرکت تولید و عرضه کننده گوشی در دنیاست و موبایل های هوشمندی که توسط این شرکت تولید می‌شوند دارای تنوع زیادی هستند و اصطلاحا در سری یا خانواده های گوناگونی طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال سری محصولات گلکسی جی (Galaxy J)، گلکسی ای (Galaxy A)، گلکسی اس (Galaxy S) و گلکسی نوت (Galaxy Note) سامسونگ اصلی ترین خانواده یا سری از گوشی های این برند را تشکیل می‌دهند و هر یک با هدف خاصی روانه بازار شده‌اند. دو سری گلکسی S و Note سامسونگ از محصولات رده بالای این کمپانی هستند که طرفداران منحصر به فرد خودشان را دارند. اگر هم اکنون بخواهید یک گوشی قدرتمند از برند سامسونگ را تهیه کنید، بدون تردید هم از سری نوت و هم از سری اس گزینه های خرید مناسبی پیش رویتان قرار می‌گیرند. اما کدامیک از گوشی های این دو خانواده بهتر هستند و می‌توانند انتخاب مناسب تری برای شما باشند؟

به عقیده ما حداقل با توجه به سبک طراحی که طی چند سال اخیر در دو سری از گوشی های گلکسی اس و نوت سامسونگ بکار رفته، نمی‌توان قاطعانه مدعی شد که یکی از این دو نسبت به دیگری برتری کامل دارد! به عنوان مثال این ادعا که گلکسی نوت 9 مطلقا از گلکسی اس 10 پلاس بهتر است یا ادعای برعکس، به عقیده ما نتیجه‌گیری درستی نیست و نمی‌تواند درست باشد چون همیشه بهترین گوشی با توجه به نیازها و انتظارات کاربر و البته سلیقه شخصی او انتخاب می‌شود و این عوامل از بین کاربر تا کاربر دیگر متفاوت خواهد بود. اگر از طرفداران برند سامسونگ باشید احتمال دارد که مابین خرید یکی از محصولات دو سری Note و S آن بر سر دو راهی قرار گیرید. به همین جهت ما می‌خواهیم در این مقاله به مقایسه سری اس و نوت سامسونگ بپردازیم و دید کلی نسبت به تفاوت های این دو خانواده از گوشی های سامسونگ را برایتان عنوان کنیم. بنابراین توصیه داریم با ما همراه باشید.

 

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: طراحی و ظاهر

در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ قبل از هر چیز بهتر است از نظر ظاهر و سبک طراحی دو سری گلکسی نوت و گلکسی اس را  با هم مقایسه کنیم. هر دو رده از گوشی های نام برده شده شرکت سامسونگ از محصولات رده بالا یا اصطلاحا پرچمدار این شرکت هستند بنابراین شک نداشته باشید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار خواهند بود و کیفیت موادی که در ساخت آن ها بکار می‌رود یکسان بوده و ویژگی هایی مثل ضد آب بودن، کیفیت عملکرد اسکنر انگشت و غیره هم اگر توسط آن ها پشتیبانی شود کیفیت مشابهی خواهد داشت. در گذشته سری گوشی های Galaxy S با Galaxy Note از نظر ظاهر تفاوت های محسوسی داشتند و همیشه گوشی های سری نوت بزرگ تر از سری اس بودند، اما این روزها و طی چند سال اخیر این مسئله بسیار کمتر از قبل شده و به حدی رسیده که مثلا گلکسی S10 پلاس فقط چند میلیمتر از گلکسی نوت 9 کوچک تر است.

 

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ

یکی از اصلی ترین تفاوت های طراحی و ظاهر مابین سری گوشی های نوت و اس سامسونگ مربوط به تنوع بیشتر سری گوشی های گلکسی S می‌شود. این سری از گوشی های سامسونگ گاها در چند نسخه مختلف عرضه شده‌اند اما سری گوسی های Galaxy Note تقریبا همیشه واحد بوده‌اند و هر سال یک نسخه از آن ها روانه بازار شده است. به عنوان مثال هم اکنون جدیدترین سری محصولات گلکسی S در چهار مدل گلکسی S10، گلکسی S10+، گلکسی S10e و گلکسی S10 5G روانه بازار شده اما جدیدترین گلکسی نوت سامسونگ همان Galaxy Note 9 است و هیچ نسخه مجزایی ندارد! نکته مهم آن است که همیشه سری گوشی گلکسی اس پلاس سامسونگ از نظر طراحی و ظاهر بیشتر به سری گوشی های گلکسی نوت نزدیک هستند چون اندازه بزرگ‌تری نسبت به دیگر نسخه های Galaxy S دارند.

یکی از مسائلی که شاید به آن توجه نکنید اما باید در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به تاریخ رونمایی از آن ها می‌شود. شاید بپرسید که تاریخ معرفی یک گوشی چه ارتباطی با سبک طراحی و ظاهر آن دارد! در پاسخ باید بگوییم که طبیعتا هرچقدر گوشی در تاریخ جلوتری طراحی عرضه شود (جدیدتر باشد)، ظاهر به روزتری هم خواهد داشت و طبق نیازهای روز طراحی می‌شود. از آنجایی که اغلب، سری گوشی های نوت سامسونگ در ماه آگوست (August) معرفی می‌شوند اما گوشی های گلکسی اس در ماه فوریه (February) رونمایی خواهند شد، اغلب سری گوشی های Galaxy S ظاهری به روزتر و ویژگی های خاص تری نسبت به سری گوشی های نوت دارند و برای مدت زمان بیشتری هم این ویژگی را حفظ می‌کنند. به عنوان مثال گلکسی Note 9 در ماه آگوست سال 2018 معرفی شد اما سری گوشی های گلکسی S10 در ماه فوریه سال 2019 رونمایی شدند و به همین دلیل سبک طراحی جدیدتری در آن ها دیده می‌شود. ویژگی های جدید و به روز تری مثل بهره‌مندی از صفحه نمایش با قابلیت اسکن انگشت، نمایشگر با حاشیه های بسیار باریک، تعبیه لنز دوربین سلفی در درون نمایشگر و غیره هم در سری گوشی های گلکسی اس 10 وجود دارد اما در گلکسی نوت 9 دیده نمی‌شوند. بنابراین تاریخ معرفی نسخه های جدید سری گوشی های نوت و اس به گونه‌ای است که اغلب سری گوشی های Galaxy S طراحی جالب و خاص تری را ارائه می‌کنند.

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ

 

دیگر مسئله‌ای که باید در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی سری فبلت های نوت از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen می‌شود. بهره‌مندی از قلم S Pen از دیرباز یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد سری گوشی های نوت بوده و سری گوشی های گلکسی S از آن بهره‌مند نیستند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید اینطور گفت که هر دو سری محصولات Galaxy Note و Galaxy S سامسونگ از نظر طراحی گوشی های با کیفیتی هستند اما در اغلب مواقع محصولات سری گلکسی اس ویژگی های و طراحی به روزتری را ارائه می‌کنند و برای مدت زمان طولانی‌تری هم به عنوان برترین محصولات شرکت سامسونگ شناخته می‌شوند. از سمت دیگر فبلت های گلکسی نوت از قلم استایلوس اختصاصی بهره می‌برند که می‌تواند یک تجربه خاص و منحصر به فرد را به کاربر منتقل کنند. این موارد تنها تفاوت های مابین دو سری گلکسی نوت و اس هستند و باز هم تصمیم گیری قطعی مبنی بر اینکه کدام دسته از گوشی های مذکور نسبت به دیگری برتری دارند به سلیقه و نیاز کاربر باز می‌گردد.

 

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از مقایسه سری اس و نوت سامسونگ در رابطه با تفاوت مابین صفحه نمایش آن ها صحبت می‌کنیم. در گذشته همیشه اینطور بود که سری گوشی های Galaxy Note صفحه نمایش بزرگ تری نسبت به سری گوشی های گلکسی S داشتند اما این ویژگی طی چند سال اخیر تقریبا از بین رفته و هم اکنون نسخه های پلاس سری گوشی های گلکسی S از نظر اندازه نمایشگر تقریبا تفاوتی با سری فبلت های نوت ندارند. بنابراین اگر به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، سری گلکسی نوت یا نسخه پلاس سری گوشی های گلکسی S گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود. از سمت مقابل اگر به بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی خیلی علاقمند نیستند، بهتر است نسخه های معمولی سری گوشی های Galaxy S را انتخاب کنید و از خرید سری فبلت های نوت خودداری نمایید. کیفیت صفحه نمایش هر دو رده از گوشی های نام برده شده فوق‌العاده است و همیشه بهترین نوع و تکنولوژی نمایشگر از سمت سامسونگ در آن ها بکار گرفته می‌شود. بنابراین خیالتان از بابت کیفیت صفحه نمایش راحت باشد و بدانید که تفاوتی از این نظر مابین سری اس و نوت سامسونگ وجود ندارد.

مقایسه صفحه نمایش سری اس و نوت سامسونگ

رزولوشن خوب، تراکم پیکسلی عالی، کنتراست و شادابی بسیار مطلوب و روشنایی مناسب از ویژگی هایی هستند که مطمئن باشید در هر دو سری از گوشی های گلکسی اس و نوت سامسونگ شاهد آن ها خواهید بود. بنابراین اگر مابین انتخاب یکی از دو سری گوشی های اس و نوت شرکت سامسونگ دچار شک و تردید شده‌اید، به شما اطمینان می‌دهیم که هر دوی آن ها از نظر کیفیت صفحه نمایش محصولات قدرتمندی خواهند بود. البته این قاعده زمانی برقرار است که شما یک گوشی از سری اس را با گوشی هم رده خودش در سری نوت مقایسه نمایید. به عنوان مثال چون گلکسی Note 9 جدیدترین فبلت از سری فبلت های نوت سامسونگ است و گلکسی S10 هم از جدیدترین گوشی از سری اس است، مقایسه آن ها می‌تواند نتیجه مذکور و قاعده نام برده شده را به همراه داشته باشد. طبیعتا اگر مقایسه گلکسی S10 با فبلت های قدیمی تر سری نوت نظیر گلکسی نوت 8 نتیجه‌ی متفاوت به همراه خواهد داشت. در اینگونه مواقع عموما گوشی جدیدتر کیفیت صفحه نمایش بیشتری هم دارد.

 

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

از آنجایی که هم سری گوشی های نوت و هم سری گوشی های اس توسط شرکت سامسونگ ساخته شده‌اند بنابراین از بستر نرم افزاری و رابط کاربری یکسانی بهره می‌برند و از این نظر تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد. اما باز هم مسئله زمان رونمایی و عرضه محصول روی به روزتر بودن رابط گوشی و حتی سیستم عامل پیش فرض آن تاثیرگذار خواهد بود. طبیعتا هرچقدر گوشی که می‌خواهید بخرید جدیدتر باشد، احتمال اینکه سیستم عامل و رابط به روز تری هم در حالت پیش فرض روی آن نصب شود بیشتر خواهد بود. این مسئله یکی دیگر از موضوعاتی است که توصیه می‌کنیم در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ و انتخاب بهترین گزینه خرید به آن دقت کنید. برای مثال فبلت نوت 9 که در ماه آگوست سال 2018 معرفی شده و هم اکنون پرچمدار سری گوشی های گلکسی نوت است به طور پیش فرض از اندروید 8.1 بهره می‌برد اما گلکسی S10 سامسونگ که در ماه فوریه سال 2019 رونمایی شده و هم اکنون پرچمدار سری گوشی های Galaxy S این شرکت است به صورت پیش فرض از اندروید 9 پای بهره‌مند خواهد بود. اگرچه آپدیت اندروید 9 پای و رابط کاربری جدیدتر سامسونگ با نام One UI برای فبلت نوت 9 هم منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب است، اما به هر حال همیشه به خاطر داشته باشید که سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض گوشی بهترین بازده را در کنار سخت افزار آن ارائه می‌کند. بنابراین گوشی که در حالت پیش فرض سیستم عامل و بستر نرم افزاری جدیدتری داشته باشد، گزینه خرید بهتری هم خواهد بود.

مقایسه سری اس و نوت

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین مسائلی که در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ باید برای انتخاب یک گوشی به آن توجه کرد مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی می‌شود. از آنجایی که هر دو سری اس و نوت سامسونگ از محصولات رده بالا و پرچمدار این کمپانی هستند، همیشه به جدیدترین و قدرتمندترین نسخه از تراشه های موجود بازار مجهز می‌شوند. سامسونگ همیشه این دو سری از گوشی های خودش را از نظر تراشه شامل دو نسخه مختلف می‌کند. نسخه جهانی و اصلی این محصولات با تجهیز به سری تراشه های اگزینوس سامسونگ روانه بازار می‌شوند و نسخه مختص بازار ایالت متحده و برخی دیگر از بازارهای اروپایی آن با تجهیز به سری تراشه های اسنپدراگون کوالکام روانه بازار خواهند شد، اما مهم این است که همیشه قدرتمندترین تراشه های در سری گوشی های اس و نوت سامسونگ بکار گرفته می‌شوند.

البته اگر بخواهیم خیلی دقیق و جزئی در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ به موضوع نگاه کنیم، در این زمینه هم بازه زمانی که شما می‌خواهید در آن خرید گوشی را انجام دهید روی انتخاب محصول بهتر تاثیرگذار خواهد بود. طبیعتا گوشی که جدیدتر باشد به تراشه قدرتمندتری هم مجهز می‌شود و عموما تراشه‌ای که در سری گوشی های Galaxy S بکار می‌رود یک رده از تراشه سری نوت قوی تر خواهد بود. به عنوان مثال هم اکنون نسخه جهانی فبلت نوت 9 از تراشه اگزینوس 9810 بهره می‌برد که قدرتمندترین تراشه سال 2018 و دوره‌ای بود که این گوشی معرفی می‌شد. اما نسخه جهانی سری گوشی های Galaxy S10 از تراشه اگزینوس 9820 بهره‌مند هستند چون در سال 2019 رونمایی شده‌اند و طبیعتا به تراشه جدیدتری هم تجهیز خواهند بود. بنابراین بازه زمانی که شما برای خرید گوشی انتخاب می‌کنید روی اینکه مسئله که کدام دستگاه تراشه جدیدتری داشته باش تاثیر مستقیمی می‌گذارد. البته تفاوت قدرت عملکرد مابین دو تراشه اگزینوس 9810 و 9820 به اندازه‌ای نخواهد بود که یک کاربر عادی آن را احساس کند. هر دو تراشه نام برده شده در گوشی می‌توانند به بهترین شکل ممکن هر کاری که انتظار داشته باشید را انجام دهند. اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی همیشه هم در سری گوشی های نوت و هم در سری گوشی های اس قابل انجام بوده و خواهند بود. بنابراین چون گوشی های سری نوت و اس سامسونگ محصولات رده بالایی هستند، قدرت پردازشی عالی دارد و از این نظر خیلی تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد.

Galaxy Note بخریم یا Galaxy S؟

در مورد حافظه داخلی هم باید گفت که سامسونگ همیشه سعی می‌کند گوشی های سری نوت و اس خود را از این نظر در نسخه های مختلفی روانه بازار کند. بنابراین اینطور نیست که همیشه ظرفیت رم یکی از دو سری نوت یا اس سامسونگ از دیگری بیشتر باشند. از آنجایی که هر دو سری از گوشی های نام برده شده محصولات برتر و پرچمدار سامسونگ هستند، عموما رم با ظرفیت بسیار خوبی دارند و به راحتی از پس مولتی‌تسکینگ بر می‌آیند. پس در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که از نظر پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد، گوشی های هر دو سری S و Note سامسونگ بسیار با کیفیت هستند و به راحتی حداقل تا چند سال از پس اجرای جدیدترین و سنگین ترین بازی های HD اندرویدی بر می‌آیند.

 

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: دوربین

هم سری گوشی های Galaxy Note و هم سری گوشی های Galaxy S به دوربین های قدرتمندی مجهز می‌شوند و همیشه جدیدترین تکنولوژی های روزی که سامسونگ به آن ها دست یافته در دوربین هر دو سری از گوشی های مذکور بکار می‌روند. بنابراین در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ نمی‌توان مدعی شد که دوربین یکی از این دو سری مطلقا از دیگری بهتر است. اینکه دوربین کدام گوشی عملکرد بهتری داشته باشد به این بستگی دارد که کدام مدل از آن ها گزینه خرید مورد نظرتان باشند. اینکه دوربین کدامیک از گوشی های مد نظرتان کیفیت بهتری داشته باشد به بازه زمانی بر می‌گردد که شما در آن بازه قصد خرید یک گوشی جدید را داشته باشید. به عنوان مثال اگر هم اکنون که در سال 2019 هستیم مابین خرید جدیدترین نسخه گلکسی نوت یعنی Note 9 و جدیدترین نسخه گلکسی اس یعنی Galaxy S10 دو دل شده‌اید، بدون تردید گلکسی اس 10 از نظر دوربین گزینه خرید بهتری خواهد بود چون گوشی جدیدتری است و در ژانویه سال 2019 رونمایی شده اما Galaxy Note 9 محصول آگوست سال 2018 است و ترکیب دوربین آن دقیقا مشابه با ترکیب دوربینی است که در گوشی گلکسی S9+ شاهد بکارگیری آن هستیم. بنابراین باز زمانی که شما در آن قصد خرید گوشی جدیدی دارید مستقیما بر روی انتخاب شما تاثیر می‌گذارد. طبیعتا اگر تا قبل از ماه فوریه و رونمایی سامسونگ از گوشی های گلکسی اس 10 قصد خرید یک گوشی جدید از خانواده نوت یا اس را داشتید، هیچ تفاوتی مابین دوربین نوت 9 و اس 9 وجود نداشت اما حالا که Galaxy S10 معرفی شده، دوربین این گوشی قدرتمندتر از دوربین نوت 9 است.

طراحی گوشی های سامسونگ به گونه‌ای بوده که اغلب همان ترکیب دوربینی که در سری گوشی های Galaxy S بکار می‌رود در سری نوت هم استفاده خواهد شد. برای مثال انتظار داریم گلکسی نوت 10 سامسونگ که احتمالا در ماه آگوست سال 2019 رونمایی می‌شود دقیقا از ترتیب دوربین سه‌گانه‌ای بهره‌مند باشد که هم اکنون در گلکسی S10+ شاهد پیاده‌سازی آن هستیم. اگر دقت کنید دقیقا همین روال در طراحی گلکسی نوت 9 هم بکار رفت و این گوشی دقیقا از همان ترکیب دوربینی بهره می‌برد که در گلکسی S9 شاهد آن بودیم. پس گوشی های هر دو سری نوت و اس سامسونگ از نظر دوربین محصولات قدرتمندی هستند و بازه زمانی که شما در آن قصد خرید یک گوشی جدید را دارید مستقیما بر روی انتخابتان تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به سابقه همیشگی شرکت سامسونگ باید گفت که این کمپانی تقریبا همیشه تکنولوژی و پیکربندی جدید دوربین های خود را در سری گوشی های Galaxy S پیاده سازی می‌کند و سپس سری گوشی های نوت را به همان ترکیب و تکنولوژی مجهز می‌سازد. بنابراین از این بخش مقایسه سری اس و نوت سامسونگ نتیجه گرفت که دوربین سری S می‌تواند از دوربین سری Note جدیدتر، به روزتر و در نتیجه قدرتمندتر باشد.

 

مقایسه سری اس و نوت samsung

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: باتری و شارژدهی

گوشی های شرکت سامسونگ اغلب به باتری خوبی مجهز می‌شوند و قدرت شارژدهی مطلوبی هم دارند. هر دو سری گوشی های Galaxy Note و Galaxy S سامسونگ از نظر قدرت شارژدهی باتری محصولات خوبی هستند و مطمئن باشید که شما را نا امید نمی‌کنند. از آنجایی که کیفیت شارژدهی باتری یک گوشی مستقیما با نوع استفاده کاربر از آن ارتباط دارد و از سمت دیگر هر مدل از گوشی های موبایل کیفیت شارژدهی متفاوتی را ارائه می‌کند، به هیچ عنوان در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ نمی‌توان مدعی شد که یک سری از گوشی های سامسونگ نظیر سری نوت همیشه قدرت شارژدهی بهتری نسبت به یک سری دیگری نظیر سری اس دارند! برای نتیجه‌گیری صحیح از مقایسه کیفیت شارژدهی باتری گوشی ها حتما باید مدل دقیق آن ها مشخص باشد تا بتوان به طور دقیق کیفیت شارژدهی باتری آن مدل مورد ارزیابی قرار گرفته و با مدل دیگر گوشی که مد نظر است مقایسه شود. اما به طور کلی باید گفت که چون هر دو سری از گوشی های نوت و اس سامسونگ از سری گوشی های رده بالای این شرکت هستند، عموما از باتری های خوب و با ظرفیت مناسبی بهره می‌برند و قدرت شارژدهی قابل قبولی دارند. ضمنا باتری هر دو سری از گوشی های نام برده شده با توجه به سال تولید از جدیدترین تکنولوژی های شارژ سریع هم بهره‌مند می‌شوند. به عنوان مثال هم اکنون هر دو گوشی Galaxy note 9 و Galaxy S10 سامسونگ از شارژر 15 واتی بهره‌مند بوده و به موجب آن خیلی سریع‌تر از حالت عادی از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شوند.

 

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

در این بخش از مقایسه سری اس و نوت در رابطه با یکی از مهمترین موضوعاتی صحبت می‌کنیم که باید برای انتخاب یک گوشی خوب و مناسب در نظر گرفته شود. این مسئله مربوط به قیمت و ارزش خرید می‌شود. برخلاف اغلب بخش های دیگر مقایسه سری اس و نوت سامسونگ، برتری این بخش از آن سری گوشی های گلکسی نوت است، چون این سری از گوشی های سامسونگ اغلب قیمت مقرون به صرفه‌تری در مقایسه با سری گوشی های گلکسی S دارند. البته این موضوع هم زمانی صادق است که شما جدیدترین نسخه سری گوشی های نوت را با جدیدترین نسخه سری گوشی های اس مقایسه کنید. برای مثال هم اکنون قیمت گلکسی نوت 9 در بازار حدود 9 میلیون تومان است و قیمت گلکسی اس 10 حدود 10 میلیون و قیمت گلکسی اس 10 پلاس هم در حدود 12 میلیون تومان خواهد بود. طبیعتا در این شرایط از نظر قیمت Galaxy Note 9 وضعیت بهتری دارد. بنابراین اگر به قیمت و ارزش خرید گوشی اهمیت می‌دهید، احتمالا سری گوشی های گلکسی Note سامسونگ می‌توانند گزینه خرید بهتری نسبت به سری گوشی های گلکسی S باشند.

مقایسه سری اس و نوت

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله اختصاصی به مقایسه سری اس و نوت سامسونگ پرداختیم. اگر بخواهیم ماهیت این دو دسته از گوشی های سامسونگ را در یک پاراگراف مشخص کنیم باید بگوییم که در اغلب مواقع نوآوری ها و تکنولوژی های جدیدتر سامسونگ در سری گوشی های گلکسی S پیاده‌سازی و ارائه می‌شوند. این سری از گوشی های سامسونگ عموما در ماه فوریه هر سال رونمایی خواهند شد. سپس در ماه آگوست سامسونگ نسخه جدید سری فبلت های گلکسی نوت را با بهره‌گیری از تکنولوژی هایی که پیش از این در جدیدترین نسخه سری گوشی های گلکسی S بکار رفته بود تولید می‌کند و برخی تغییرات کوچک مثل بهره‌مندی از قلم S Pen غیره را هم مثل همیشه در گلکسی نوت جدید ارائه خواهد کرد.

همین روال تقریبا همیشه از سوی سامسونگ در پیش گرفته شده است. بدین ترتیب همیشه اصلی ترین تکنولوژی های جدید سامسونگ در سری گوشی های گلکسی S رونمایی می‌شوند و سری گوشی های گلکسی نوت هر بار این تکنولوژی های جدید را در کنار چند ویژگی خاص دیگر مورد استفاده قرار خواهند داد. با این حال هر دو سری از گوشی های نوت و اس سامسونگ محصولات فوق‌العاده‌ای هستند و انتخاب قطعی اینکه کدام گوشی از دو سری محصولات نام برده شده گزینه خرید بهتری است به سلیقه شخصی کاربر، انتظارت وی از گوشی و بودجه او بستگی دارد. امیدواریم از این راهنمای خرید و مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.