مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ

مقایسه محصولات 11 بهمن 1397 علی مظفری

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ

دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) و گلکسی نوت 9 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 9) از بهترین محصولات اندرویدی بازار هستند و شکی در این زمینه وجود ندارد. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ بپردازیم و مروری بر برتری های این دو محصول نسبت به یکدیگر داشته باشیم.

 

مقدمه

سامسونگ بزرگ ترین شرکت تولید کنند گوشی در دنیاست و دو سری از گوشی های موبایلش که به ترتیب گلکسی اس و گلکسی نوت نام دارند همواره از محبوب ترین و برترین گوشی های اندرویدی بازار بوده‌اند. گلکسی S9 پلاس گوشی است که در ماه فوریه (Februrary) سال 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم و اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)" به نقد و بررسی اختصاصی آن پرداختیم و اشاره داشتیم که این گوشی برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی درجه یک هستند انتخابی عالی محسوب می‌شود.

اما فقط گلکسی S9 پلاس نیست که یک انتخاب برتر برای طرفداران برند سامسونگ و گوشی های اندرویدی خواهد بود، بلکه فبلت گلکسی Note 9 هم می‌تواند یکی از بهترین گزینه های روی میز باشد که در مقاله "بررسی سامسونگ گلکسی نوت 9 : یک فبلت تمام عیار!" به نقد و بررسی آن پرداختیم. بنابراین تصمیم گرفتیم در مقاله‌ای اختصاصی به مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 بپردازیم و مروری بر برتری های هر یک از این دو محصول نسبت به یکدیگر داشته باشیم. در نهایت تصمیم‌گیری مبنی بر انتخاب و خرید هر یک از دو گوشی مذکور را بر عهده شما قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ: طراحی و ظاهر

همیشه اصلی ترین تفاوت طراحی و ظاهری مابین سری گوشی گلکسی S و گلکسی Note سامسونگ مربوط به اندازه صفحه نمایش و ابعاد آن ها و البته بهره‌مندی سری فبلت های نوت از قلم S Pen می‌شد اما با افزایش تدریجی اندازه صفحه نمایش گوشی های سری گلکسی S و به ویژه نسخه پلاس آن ها دیگر از نظر ابعاد و اندازه نمایشگر تفاوت خیلی قابل توجهی مابین گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 وجود ندارد. بدنه گلکسی نوت 9 ابعاد 8.8 در 76.4 در 161.9 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن حدود 201 گرم است اما بدنه گلکسی اس 9 ابعاد 8.5 در 73.8 در 158.1 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 189 گرم می‌رسد. بنابراین از نظر اندازه و وزن گوشی Galaxy S9 Plus کمی کوچک تر و کم وزن تر از Galaxy Note 9 است اما تفاوت مابین آن ها در عمل خیلی زیاد نیست و گلکسی S9 Plus کمی کوچک تر از Note 9 خواهد بود. هر دو گوشی فریم اصلی آلومینیومی دارند و پنل جلوی و پشت آن ها با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس

 

اگر با دقت از نمای رو به رو به چهار گوشه قاب این دو گوشی نگاه کنید متوجه می‌شوید که چهار گوشه قاب فبلت نوت 9 زاویه‌دارتر از چهار گوشه قاب گلکسی S9 Plus طراحی شده است. لبه سمت راست و چپ پنل جلوی هر دو گوشی هم کمی انحنا دارد و هر دو دستگاه از صفحه نمایشی بدون حاشیه بهره می‌برند. پس زمانی که دو گوشی مذکور را از نمای رو به رو با هم مقایسه کنید خیلی تفاوت محسوسی مابین زبان و سبک طراحی آن ها وجود ندارد و شاید تنها تفاوت های مابین آن ها مربوط به کمی بزرگ تر بودن اندازه نوت 9 و گوشه های زاویه‌دارتر آن باشد.

قاب پشت هر دو گوشی براق است و مثل قاب جلوی آن ها با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود و مقاومت خوبی در برابر برخورد با اشیای تیز خواهد داشت اما از سمت مقابل در برابر ضربه حساس بوده و مستعد جذب چربی دست هم هست، بنابراین بهتر است هر دو گوشی را با یک گارد مناسب مورد استفاده قرار دهید. زمانی که از نمای پشت به دو گوشی مذکور نگاه می‌کنید کاملا متوجه مشابه بودن سبک طراحی آن ها خواهید شد و به وضوح می‌بینید که تنها تفاوت قاب پشت دو محصول مربوط به نحوه نصب لنز دوربین اصلی، اسکنر انگشت و چراغ فلش می‌شود که به نظر ما این عوامل خیلی تاثیری بر روی زیبایی گوشی برتری سبک طراحی یک محصول نسبت به محصول دیگر ندارند.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس

 

هم گلکسی اس 9 و هم گلکسی نوت 9 از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند و به موجب آن حداقل تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام می‌آورند. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این ویژگی فقط در حد ادعا نیست و هر دو گوشی مورد نظر واقعا مقاومت عالی در برابر آب خوردگی و نفوذ آب دارند. ضمنا هر دو گوشی مورد نظر از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی می‌کنند، اسکنر انگشت دارند و از قابلیت اسکن عنبیه چشم هم پشتیبانی به عمل می‌آورند. پس تقریبا تا اینجای کار تمام ویژگی های اصلی طراحی دو گوشی نوت 9 و اس 9 پلاس یکسان بوده است. اما در این میان فبلت Galaxy Note 9 یک ویژگی خاص دارد که گوشی Galaxy S9 Plus از آن بی‌بهره است. این ویژگی مربوط به بهره‌مند بودن فبلت نوت 9 از قلم S Pen اختصاصی می‌شود که قابلیت های جالب و منحصر به فردی نظیر امکان نوشتن بر روی صفحه نمایش خاموش گوشی و نوت برداری از این طریق را فراهم می‌کند. بنابراین از نظر سبک طراحی و ظاهر مابین دو گوشی گلکسی Note 9 و گلکسی S9 پلاس سامسونگ تفاوت زیادی دیده نمی‌شود و هر دو گوشی از وضعیت یکسانی بهره می‌برند. از نظر ما تنها مزیت فبلت نوت 9 نسبت به گوشی اس 9 پلاس مربوط به بهره‌مندی از قلم S Pen می‌شود.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 می‌خواهیم کیفیت صفحه نمایش دو گوشی مورد نظر را مورد ارزیابی قرار دهیم. سامسونگ واقعا سلطان تولید صفحه نمایش های با کیفیت است و مطمئن باشید هر دو گوشی نوت 9 و اس 9 پلاس از بهترین و با کیفیت ترین نمایشگرهایی بهره‌مند هستند که در گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس خیالتان از بابت کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی راحت باشد. نمایشگر گلکسی Note 9 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و 6.4 اینچی است و رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر آن 18.5 به 9 بوده و قابلیت "Always On Display" هم توسط نمایشگر فبلت پشتیبانی می‌شود. ضمنا نمایشگر بدون حاشیه این محصول چیزی در حدود 83.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و روی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس

 

در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی گلکسی S9 Plus هم از نوع سوپر آمولد بوده و رزولوشن مشابه 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند اما چون اندازه آن 6.2 اینچی است، تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه کمی افزایش یافته و به چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچی می‌رسد. نمایشگر این گوشی هم دقیقا مثل صفحه نمایش نوت 9 از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی به عمل می‌آورد، نسبت تصویر 18.5 به 9 دارد و با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است. ضمنا صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. بنابراین حداقل بر روی کاغذ تفاوت خیلی محسوسی مابین صفحه نمایش گلکسی نوت 9 و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس دیده نمی‌شود و هر دو گوشی مذکور تقریبا مشابه هستند. در بررسی های عملی صورت گرفته هم وضعیت کاملا مشابهی وجود داشت و دریافتیم که صفحه نمایش هر دو گوشی با بهترین کیفیت ممکن محتوای مورد نیاز را به تصویر می‌کشد و وضوح تصویر، شادابی، کنتراست، شارپنس و تفکیک‌پذیری عالی دارند. نمایشگر هر دو گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم عملکرد مشابهی داشته و خیلی خوب هستند و با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 80 درصد می‌توانید بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن ها را مشاهده کنید. پس از نظر صفحه نمایش چندان تفاوتی مابین گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 پلاس وجود ندارد.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

با توجه به اینکه هر دو گوشی مورد نظمان محصول یک برند هستند، بنابراین از سیستم عامل و رابط کاربری مشابهی بهره می‌برند، اما با این حال در برخی زمینه های رابط کاربری تفاوت هایی مابین آن ها وجود دارد. اندروید 8 نوقا به طور پیش فرض روی گلکسی اس 9 پلاس نصب بوده و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم روی آن نصب خواهد بود. در سمت مقابل اندروید 8.1 نوقا به طور پیش فرض روی گلکسی نوت 9 نصب بوده و این دستگاه هم از رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس بهره می‌برد. ضمنا هر دو گوشی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) پشتیبانی می‌کنند که به موجب آن می‌توان گوشی را به یک مانیتور نصب کرد و تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از آن دریافت کرد. اما در این بین نکاتی وجود دارد که باید اشاره مختصری به آن ها داشته باشیم.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با نوت 9 سامسونگ

 

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس واقعا در مقایسه با نسخه قبلی رابط کاربری این شرکت که تاچ ویز (TouchWiz) نام داشت خیلی بهتر شده و عملکردی روان‌تر دارد اما باز هم جای پیشرفت در این رابط وجود داشته و سامسونگ حداقل می‌تواند آن را سبک تر کند و بخشی از اپلیکیشن های پیش فرض متعددی که روی آن نصب هستند را حذف نماید. شرکت سامسونگ قرار است رابط کاربری جدیدی تحت عنوان One UI را برای گوشی های خودش منتشر سازد که مبتنی بر اندروید 9 پای (Pie) خواهد بود. آپدیت اندروید 9 و رابط کاربری جدید One UI برای هر دو گوشی گلکسی نوت 9 و اس 9 پلاس منتشر می‌شوند اما زمان دریافت این آپدیت برای فبلت نوت 9 زودتر از اس 9 پلاس خواهد بود و ظاهرا هم اکنون برخی از فبلت های Note 9 آپدیت اندروید 9 و نسخه بتای رابط کاربری One UI را دریافت کرده‌اند. ظاهرا در رابط کاربری One UI بستری متمرکزتر برای سهولت استفاده و افزایش بازده دستگاه و یکپارچه‌سازی بهتر ایجاد شده است. فراموش نکنید که هر دو گوشی گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس آپدیت اندروید 9 و رابط کاربری One UI را دریافت خواهند کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون صفحه نمایش اینفینیتی چیست؟ (Infinity Display)

اما ویژگی های خاصی در رابط کاربری گلکسی نوت 9 ارائه شده‌اند که متاسفانه گلکسی اس 9 پلاس از آن ها بی‌بهره هستند. برای مثال قابلیت نوشتن روی صفحه نمایش خاموش گوشی با قلم S Pen نوت 9 یکی از ویژگی های خاص و جالب آن است که امکان نوت برداری سریع را برای کاربر مقدور می‌سازد. همچنین قابلیت های خاص دیگری همچون امکان نقاشی کردن و ترسیم آثار هنری و جالب هم از دیگر ویژگی های خاصی هستند که به لطف بهره‌مند فبلت نوت 9 از قلم S Pen در رابط کاربری این محصول ارائه شده‌اند. ضمنا انجام کارهایی همچون وبگردی و گاها تایپ کردن با قلم S Pen و خیلی از کارهای دیگر هم با فبلت نوت 9 می‌تواند به صورت جذاب تر و کاربردی تری نسبت به گوشی اس 9 پلاس انجام شود. به نظر ما این ویژگی های از نقاط قوت مرتبط با رابط کاربری و بستر نرم افزاری فبلت گلکسی Note 9 در مقایسه با گوشی گلکسی S9 Plus محسوب می‌شود. لازم به اشاره است که هر دو گوشی مذکور از دستیار صوتی و اختصاصی سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) هم پشتیبانی می‌کنند. از ظاهر جنبه ها عملکرد بستر نرم افزاری و رابط کاربری هر دو گوشی با توجه به یکسان بودن ماهیت آن ها مشابه خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه جانبی

در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ در مورد پردازنده، رم و حافظه داخلی این دو گوشی صحبت می‌کنیم و مقایسه‌ای مابین آن ها خواهیم داشت. تراشه‌ای که در نسخه موجود در بازار ایران هر دو گوشی مذکور بکار رفته تراشه اگزینوس 980 است که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر آن در دو مجموعه چهار عضوی دسته‌بندی می‌شوند که مجموعه نخست شامل چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز می‌شود و مجموعه دوم چهار هسته Mongoose M3 با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز را به همراه دارد. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه، پردازنده Mali-G72 MP18 است که قدرت خوبی در آنالیز داده های گرافیکی دارد. پس از نظر تراشه هم تفاوتی مابین گلکسی اس 9 و نوت 9 سامسونگ وجود ندارد و هر دو گوشی از برترین تراشه فعلی سامسونگ بهره می‌برند.

 

مقایسه galaxy s9 plus و note 9 سامسونگ

 

گوشی گلکسی S9 پلاس از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی دارند و تمام آن ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین کاربران علاقمند با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توانند فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 512 گیگابایت افزایش دهند. اما در سمت مقابل گلکسی Note 9 از نظر رم شامل دو نسخه می‌شود که یکی از آن ها ظرفیت 6 و نسخه دیگر ظرفیت 8 گیگابایتی دارد. گوشی از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و فضای ذخیره سازی اطلاعات آن ها با نصب رم میکرو اس دی تا سقف 512 گیگابایت قابل افزایش است.

اما قدرت عملکرد دو گوشی چگونه است؟ ما نسخه پایه هر دو گوشی مورد نظر را مورد بررسی قرار دادیم یعنی نوت 9 ما از رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره‌مند بود و گلکسی اس 9 پلاس ما از رم 6 و حافظه 64 گیگابایتی بهره می‌برد. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که هر دو گوشی از نظر قدرت عملکرد بی‌نظیر هستند و شاید کمتر گوشی اندرویدی توان رقابت با آن ها را داشته باشد. انجام کارهای روزمره مثل برقراری تماس، وبگردی و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره بدون کوچک ترین مشکل با استفاده از هر دو گوشی مورد نظر قابل انجام است و هر دوی آن ها خیلی راحت سنگین ترین و پرگرافیک ترین بازی های HD اندروید نظیر Dead Trigger 2، Asphalt 8 و غیره را اجرا می‌کنند. شما حتی با اجرای طولانی مدت بازی های مذکور در گلکسی Note 9 یا گلکسی S9 Plus هم با لگ و تاخیر رو به رو نمی‌شوید و حتی بعد خروجی از بازی هم لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد. ظرفیت بالای رم این دو گوشی در تمام شرایط به دستگاه کمک می‌کند تا بهترین بازده را برای کاربر به همراه داشته باشد. پس از نظر قدرت عملکرد و قابلیت های پردازشی تفاوت محسوسی مابین گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ وجود ندارد و هر دو گوشی عالی هستند.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

هر دو گوشی گلکسی S9 پلاس و گلکسی نوت 9 دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی واحد دارند اما نکته جالب این است که مشخصات دوربین هر دو گوشی عینا یکسان بوده و مشابه یکدیگر است! دوربین اصلی هر دو گوشی نام برده شده از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که لنز اصلی آن ها دیافراگم متغیر F/1.5 تا F/2.4 دارد و لنز ثانویه آن از دیافراگم F/2.4 بهره می‌برد. قابلیت هایی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، HDR، پانوراما، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه توسط دوربین اصلی هر دو دستگاه پشتیبانی می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

دوربین سلفی هر دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 از یک لنز 8 مگاپیکسلی بهره می‌برند که دیافراگم F/1.7 دارد و از قابلیت HDR خودکار پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که هر دو گوشی مورد نظر از دوربین اصلی و سلفی مشابه بهره‌مند هستند، بنابراین مقایسه آن ها معنا و مفهومی ندارد چون کیفیت عملکرد آن ها یکسان است. دوربین مشابه بکار رفته در این دو گوشی عملکرد بسیار عالی دارد و با استفاده از آن می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید. عملکرد دوربین اصلی دو گوشی نوت 9 و اس 9 پلاس به لطف بهره‌مندی از دیافراگم متغیر در محیط های کم نور هم بسیار عالی بوده و بهترین بازده ممکن را ارائه می‌کند. دوربین سلفی گوشی هم به خوبی امکان عکسبرداری سلفی را محقق خواهد کرد. بنابراین اگر به کیفیت دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، هر دو گوشی گلکسی نوت 9 و اس 9 پلاس می‌توانند گزینه خرید عالی برای شما باشند.

 

مقایسه گلکسی نوت 9 سامسونگ

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 در مورد ظرفیت باتری این دو گوشی و توان شارژدهی آن ها صحبت می‌کنیم. باتری که در گوشی نوت 9 برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بکار رفته از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد، اما در سمت مقابل باتری گلکسی S9 Plus با ساختار مشابه ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه هر دو گوشی از قابلیت های شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی می‌کنند. اما قدرت شارژدهی باتری آن ها چطور است و کدامیک از دو محصول نام برده شده از این نظر وضعیت بهتری دارند؟ در بررسی صورت گرفته مشخص شد که توان شارژدهی باتری دو گوشی اس 9 پلاس و نوت 9 علیرغم تفاوت 500 میلی آمپر ساعتی ظرفیت آن ها تقریبا یکسان و مشابه است. باتری هر دو گوشی می‌توانند با یک بار شارژ و در حالتی که از استفاده معمولی به عمل آید تا یک روز انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. طبیعتا اگر میزان استفاده کاربر از گوشی زیاد باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش می‌یابد که در این حالت بهتر است از یک پاوربانک برای شارژ باتری گوشی در شرایط مختلف استفاده شود.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

در سمت مقابل سرعت شارژ مجدد باتری هر دو گوشی مورد نظر هم علیرغم تفاوتی که در ظرفیت آن ها وجود دارد تقریبا یکسان است. باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ تقریبا برای فول شارژ شدن به مدت زمانی در حدود 110 دقیقه نیاز دارد و در سمت دیگر باتری گلکسی Note 9 ظرف مدت زمانی در حدود 120 دقیقه فول شارژ می‌شود. پس مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ نشان می‌دهد که این دو گوشی از نظر شارژدهی باتری هم خیلی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ: قیمت

 

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس

 

هر دو گوشی گلکسی S9 Plus و گلکسی Note 9 از پرچمداران برتر و اصلی سامسونگ هستند، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که قیمتی پایین یا حتی مقرون به صرفه را ارائه کنند. قیمت هر دو گوشی مذکور بالاست، اما با توجه به اینکه فبلت نوت 9 جدیدتر از گلکسی اس 9 پلاس بوده و از سوی دیگری محصولی از زیرشاخه سری فبلت های گلکسی نوت است، قیمت آن نسبت به گوشی Galaxy S9 Plus بیشتر خواهد بود. البته اختلاف قیمت مابین این دو گوشی خیلی زیاد نیست و شاید برای کسی که بخواهد چندین میلیون تومان برای خرید یک گوشی هزینه کند خیلی حائز اهمیت نباشد. بنابراین اگر عامل قیمت در انتخاب شما موثر است، خرید گلکسی اس 9 پلاس گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود چون قیمت کمتری در مقایسه با فبلت نوت 9 دارد.

 

جدول مشخصات مقایسه 

گلکسی نوت 9

گلکسی اس 9 پلاس

 

8.8 در 76.4 در 161.9 میلیمتر

201 گرم

فریم آلومینیوم

8.5 در 73.8 در 158.1 میلیمتر

189 گرم

فریم آلومینیوم

طراحی و ظاهر

سوپر آمولد

6.4 اینچ

رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل

Always On Display

سوپر آمولد

6.2 اینچ

رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل

Always On Display

صفحه نمایش

اندروید 8.1 نوقا

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس

Samsung DeX

اندروید 8 نوقا

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس

Samsung DeX

سیستم عامل

تراشه اگزینوس 980

پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18

تراشه اگزینوس 980

پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18

پردازنده

6 و 8 گیگابایت  6 گیگابایت حافظه رم 
128 و 256 گیگابایت 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی
دو لنز 12 مگاپیکسل دو لنز 12 مگاپیکسل

دوربین اصلی

لنز 8 مگاپیکسل لنز 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی

لیتیوم یونی 4000 میلی آمپر ساعت لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر ساعت

باتری و شارژدهی

حدود 9 میلیون در زمان تدوین مطلب حدود 8 میلیون در زمان تدوین مطلب ارزش خرید

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 9 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مورد نظر گوشی های بسیار با کیفیت و قدرتمندی هستند و بدون تردید از بهترین گوشی های اندرویدی بازار به شمار می‌روند. این دو گوشی از نظر مشخصات فنی و ویژگی ها خیلی شبیه به هم طراحی شده‌اند و برای مثال از یک تراشه مشابه، دوربین اصلی مشابه، دوربین سلفی مشابه و سبک و زبان طراحی یکسان بهره می‌برند اما برخی ویژگی های جانبی در فبلت نوت 9 نظیر بهره‌مندی از قلم S Pen وجود دارد که گوشی S9 Plus از آن ها بی‌بهره است. اما از سمت دیگر قیمت گلکسی اس 9 پلاس در مقایسه با قیمت گلکسی نوت 9 کمتر است. به طور کلی باید گفت که هر دو گوشی مورد نظر سطح کیفی عالی داشته و برای خرید گزینه برتری محسوب می‌شوند.