مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

مقایسه محصولات 26 مرداد 1399 علی مظفری

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

دو نمونه از موفق ترین گوشی های سامسونگ و شیائومی به ترتیب Galaxy A71 و Mi Note 10 Lite نام دارند. این دو اسمارتفون از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و جزو گوشی های میان رده رو به بالای اندرویدی محسوب می‌شوند. اما خرید کدامیک از این دو گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 بپردازیم و مشخص کنیم که کدامیک از این دو گوشی می‌تواند ارزش خرید بیشتری داشته باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سری گوشی های گلکسی A سامسونگ طی چند وقت اخیر به شدت متنوع تر از قبل شده‌اند و سامسونگ اسمارتفون های خیلی خوبی را در این رده معرفی کرده است. یکی از پرفروش ترین و بهترین گوشی های سری Galaxy A سامسونگ را می‌توان گوشی A71 محسوب کرد. این اسمارتفون در ماه دسامبر (December) سال 2019 معرفی شده بود و یکی از پرفروش ترین گوشی های سامسونگ تلقی می‌شود. قیمت Galaxy A71 هم نسبت به ویژگی ها و قابلیت هایی که ارائه کرده نسبتا مقرون به صرفه و خوب در نظر گرفته شده است و این موضوع هم روی افزایش آمار فروش آن بی‌تاثیر نیست.

در سمت مقابل شیائومی هم استاد تولید و عرضه گوشی های اندرویدی خوش قیمت و با کیفیت است. یکی از جدیدترین اسمارتفون های خوش قیمت، خوش ساخت و با کیفیت این شرکت Mi Note 10 Lite نام دارد که در آوریل (April) سال 2020 شاهد رونمایی از آن بودیم. قیمت شیائومی Mi Note 10 Lite هم رقابتی در نظر گرفته شده و تقریبا با گوشی Galaxy A71 در یک رده قرار دارد. بنابراین این مسئله می‌تواند مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 را برای مشخص کردن گوشی که انتخاب بهتری است جذاب تر کند! هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) هر دو گوشی نام برده شده در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 9.5 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

در ادامه این مطلب اختصاصی ما قصد دارید دو گوشی A71 سامسونگ و Mi Note 10 Lite شیائومی را به صورت کاملا کاربردی با هم مقایسه کنیم و در نهایت مشخص نماییم که کدامیک از این دو گوشی می‌توانند گزینه خرید بهتری باشند. بنابراین اگر با بودجه‌ای در حدود 9.5 میلیون تومان (در زمان تدوین این مطلب) قصد خرید گوشی جدیدی را دارید و Galaxy A71 و Mi Note 10 Lite از گزینه های خریدتان هستند این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در نظر داشته باشید که ما سعی می‌کنیم مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 را به صورت کاربردی ارائه کرده و از ورود به جزئیات بی‌مورد خودداری کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

مقایسه دو گوشی نام برده شده را با زیر ذره‌بین قرار دادن کیفیت ساخت آن ها آغاز می‌کنیم. گوشی های برند سامسونگ همیشه از نظر ساخت کیفیت خوبی دارند اما این کمپانی عموما برای کاهش هزینه تولید اسمارتفون های میان رده و سری Galaxy A خود کمی از کیفیت بدنه گوشی می‌کاهد! همین امر در طراحی Galaxy A71 هم قابل رویت است چون بدنه این گوشی فریم و قاب پشت پلاستیکی دارد! اما در سمت مقابل فریم اصلی گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی آلومینیومی بوده و قاب پشت آن هم از شیشه گوریلاگلس 5 تشکیل می‌شود. بدین ترتیب مقاومت، جذابیت و کیفیت آن به مراتب بالاتر از قاب گوشی A71 خواهد بود و این موضوع باید در مقایسه دو گوشی مورد توجه قرار گیرد.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

هر دو اسمارتفون نام برده شده از اسکنر انگشت درون ال سی دی بهره می‌برند و بخش زیرین صفحه نمایش آن ها به یک اسکنر اپتیکال (Optical) مجهز شده است. بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی می‌تواند پروسه تایید هویت و آنلاک نمایشگر را تکمیل نماید. در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر های هر دو اسمارتفون مورد نظر تقریبا در یک سطح قرار دارند و مطلوب هستند. ضمنا هیچکدام از دو گوشی مذکور از طراحی ضد آب بهره‌مند نیستند. بنابراین دو گوشی را می‌توان از نظر کیفیت ساخت تقریبا در یک رده طبقه‌بندی کرد اما مسلما نماینده شیائومی به دلیل بهره‌مندی از قاب فلزی و شیشه‌ای در این زمینه کمی سرتر از نماینده سامسونگ خواهد بود.

بد نیست اشاره کنیم که هر دو گوشی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و سوکت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) هم بهره‌مند هستند. اما سبک طراحی و ظاهر دو گوشی چطور است و کدامیک از آن ها می‌تواند در این زمینه انتخاب بهتری باشد؟ سبک طراحی دو اسمارتفون نام برده شده تقریبا مشابه بوده و زبان طراحی یکسانی در آن پیاده سازی شده است اما تفاوت های ریزی هم مابینشان دیده می‌شود. از نمای رو به رو صفحه نمایش بدون حاشیه دو گوشی کاملا به چشم می‌آید و بر جذابیت های آن ها می‌افزاید. گوشی A71 ابعاد 7.7 در 76 در 163.6 میلیمتر و وزن 179 گرمی دارد اما شیائومی Mi Note 10 Lite ابعاد 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتر و وزن 204 گرمی خواهد داشت. بنابراین از نظر طول و عرض گوشی A71 از نماینده شیائومی بزرگ تر است اما با این حال وزن و بدنه کمتری در مقایسه با این گوشی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: دوربین 64 مگاپیکسلی!

لازم به ذکر است که در قسمت فوقانی صفحه نمایش هر دو گوشی یک لنز دوربین سلفی تعبیه شده که این لنز در Galaxy A71 درون خود نمایشگر نصب شده و در Mi Note 10 Lite به صورت ناچ در این قسمت قرار دارد. قاب پشت هر دو گوشی هم جذاب و براق طراحی شده است اما با توجه به شیشه‌ای بودن کامل قاب پشت گوشی Mi Note 10 Lite می‌توان آن را جذاب تر تلقی کرد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دو گوشی هم لنز های دوربین اصلی آن ها در درون یک قسمت مستطیل شکل و مشکی رنگ تعبیه شده است که طول آن در نماینده شیائومی به مراتب از نماینده سامسونگ بیشتر خواهد بود و خاص تر به نظر می‌آید.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

اما کدام گوشی خوش دست تر است و در حین استفاده از آن حس بهتری به کاربر منقل می‌شود؟ در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که خوشبختانه هر دو گوشی نام برده شده خوش دست و جذاب هستند و وقتی آن ها را در دست می‌گیرید، واقعا حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. البته به عقیده ما تمام شیشه‌ای بودن قاب پشت و پنل جلوی گوشی Mi Note 10 Lite سبب شده که این اسمارتفون جذابیت بیشتری در مقایسه با گوشی A71 داشته باشد اما این موضوع بدان معنا نیست که گوشی گلکسی A71 از این نظر غیرجذاب به نظر آید. در مجموع و با توجه به توضیحاتی که ارائه شد می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که برتری این بخش مقایسه دو گوشی می‌تواند برای نماینده شیائومی باشد.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 : صفحه نمایش

صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر تقریبا از یک سبک طراحی مشترک بهره‌مند هستند. نمایشگر گوشی A71 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و اندازه 6.7 اینچی دارد. بدین ترتیب می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای علاقمندان به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ به همراه داشته باشد. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه هم 2400 در 1080 پیکسلی خواهد بود و با این شرایط تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمنا یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 هم روی نمایشگر دستگاه تعبیه شده و از آن محافظت به عمل می‌آورد. همانطور که قبلا هم گفتیم حاشیه های نمایشگر گوشی بسیار باریک است و طبق آمار چیزی در حدود 87.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود.

از سمت دیگر صفحه نمایش گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی اندازه 6.47 اینچی دارد و پنل آن از نوع آمولد (AMOLED) در نظر گرفته شده است. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی توسط نمایشگر گوشی ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. روی صفحه نمایش گوشی می نوت 10 لایت شیائومی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است که به مراتب مقاومت بهتری در مقایسه با شیشه گوریلاگلس 3 دارد، اما با این حال توصیه داریم روی صفحه نمایش هر دو گوشی از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید و مراقبت لازم را از نمایشگر هر دوی آن ها به عمل آورید. همانطور که در بخش قبلی مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 هم گفته بودیم، قسمت زیرین ال سی دی هر دو گوشی مذکور هم از اسکنر انگشت درون نمایشگر بهره می‌برد.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

بنابراین هر دو گوشی از صفحه نمایشی بزرگ، بدون حاشیه و با رزولوشن خوب بهره‌مند هستند اما محتوای روی صفحه کدامیک از آن ها کیفیت بهتری دارد؟ در مقایسه Galaxy A71 و Mi Note 10 Lite شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش هر دوی آن ها کیفیت عالی دارد و محتوا بر روی نمایشگر هر دو گوشی جذاب، شاداب، شارپ و مناسب به نظر می‌آید، بنابراین اگر قرار باشد یک بررسی و مقایسه کاربردی مابین دو گوشی داشته باشیم، باید بگوییم که هر دوی آن ها از نمایشگر با کیفیتی بهره‌مند هستند. نمایشگر بزرگ دو گوشی سبب می‌شود که وبگردی، تماشای ویدیو و فیلم و سایر موارد این چنینی با آن ها بسیار لذت بخش تر شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10)

خوشبختانه در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که از نظر شدت روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم صفحه نمایش هر دو گوشی کیفیت مطلوبی دارند. شما به راحتی می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر هر دوی آن ها بر روی 90 درصد بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن ها استفاده نمایید. بنابراین اگر به کیفیت صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید هم Galaxy A71 سامسونگ و هم گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی می‌توانند به خوبی نیازهایتان را برطرف سازند و بازده عالی را برای شما به همراه داشته باشند. البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که در بررسی های خیلی دقیق صورت گرفته و بنچمارک ها قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی A71 از Mi Nite 10 Lite بیشتر است اما این تفاوت در عمل خیلی محسوس و قابل درک نخواهد بود. پس هر دو گوشی از نظر صفحه نمایش کیفیت مطلوبی دارند.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هم گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite و هم گوشی Galaxy A71 سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. اندروید 10 که در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید است به طور پیش فرض روی هر دو اسمارتفون مورد نظر نصب و راه اندازی شده اما رابط کاربری اختصاصی که روی آن ها نصب است متفاوت خواهد بود. رابط کاربری نماینده سامسونگ One UI 2 بوده و رابط کاربری نماینده شیائومی MIUI 11 خواهد بود. اما کدامیک از این دو رابط بهتر هستند و تجربه نرم افزاری کاربرپسندتری را برای کاربر به همراه می‌آورند؟ در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که خوشبختانه بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد روانی دارد.

شما به راحتی می‌توانید اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را روی هر دو اسمارتفون مذکور نصب و اجرا کنید و با هیچ لگ و تاخیری هم رو به رو نشوید. مخصوصا اگر نسخه مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی دو گوشی را خریداری نمایید، بازده بهتری از آن ها دریافت خواهید کرد چون محدود بودن فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی های هوشمند می‌تواند روی کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری آن ها تاثیرگذار باشد. رابط کاربری MIUI نسبت به One UI سنگین تر خواهد بود و اصطلاحا خیلی بهینه نیست، اگرچه رابط One UI را هم نمی‌توان یک رابط خیلی بهینه تلقی کرد اما به هر حال بهینه تر از MIUI طراحی شده است.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

در طراحی One UI 2 سعی شده که تغییرات و ویژگی هایی ارائه شود که تجربه کاربری بهتری را برای استفاده کننده از گوشی ارائه دهند و در برخی از زمینه ها هم از قابلیت ها و سبک طراحی پیش فرض اندروید استاک بهره گرفته شده است. این امر سبب گشته که رابط One UI گوشی Galaxy A71 خیلی قابل درک و تعامل‌پذیر باشد اما متاسفانه رابط MIUI 11 از این نظر خیلی وضعیت مطلوبی ندارد! رابط MIUI 11 قابلیت های زیادی را ارائه کرده است. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق خود رابط گوشی و قابلیتی که تحت عنوان Dual Apps در آن ارائه شده و بدون نیاز به نصب هیچ ابزار جانبی، دو نسخه از هر برنامه را روی گوشی نصب کنید. به بیان دیگر امکان کلون کردن اپلیکیشن ها به طور پیش فرض در رابط MIUI 11 ارائه شده است و ویژگی های دیگر این چنینی هم در آن زیاد هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

اما ارائه همین ویژگی هاست که سبب شده رابط MIUI 11 خیلی بهینه نباشد و به نوعی سنگین تر از حالت نرمال شود. همچنین چینش منوی تنظیمات این رابط خیلی قابل درک نیست و به دلیل ارائه گزینه ها و آپشن های شخصی سازی زیاد، واقعا نمی‌توان خیلی راحت هر گزینه‌ای را در منوی تنظیمات آن پیدا کرد. به همین جهت است که می‌گوییم تعامل با رابط One UI 2 به مراتب ساده تر از تعامل با رابط MIUI 11 خواهد بود. اما همانطور که گفتیم هر دو رابط و بستر نرم افزاری هر دو گوشی برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، نصب و استفاده از تلگرام، اینستاگرام و غیره با هیچ مشکلی رو به رو نخواهند بود و عملکرد روان و مناسبی دارند. ترجیح دادن رابط یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را می‌توان بیشتر امری سلیقه‌ای دانست.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

قدرت پردازشی یکی از مسائل و موضوعاتی است که اهمیت بالایی دارد و باید در خرید اسمارتفون به آن توجه ویژه داشت. بنابراین در این بخش از مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 یکی از مهمترین ویژگی های دو گوشی نام برده شده را با هم مقایسه می‌کنیم. سامسونگ در قلب گوشی A71 از تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام استفاده کرده که طی فرآیند 8 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 470 Silver بوده و فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold هستند و فرکانس 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

گوشی سامسونگ A71 از نظر رم در دو نسخه با ظرفیت های 6 8 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی هم فقط یک ظرفیت 128 گیگابایتی دارد. ضمن اینکه امکان اتصال حافظه جانبی هم به این اسمارتفون وجود خواهد داشت. اما ویژگی های سخت افزاری مرتبط با پردازنده، حافظه داخلی و رم گوشی Mi Note 10 Lite چگونه خواهد بود؟ شیائومی در قلب این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 730G استفاده کرده تقریبا هیچ تفاوتی با تراشه اسنپدراگون 730 بکار رفته در گوشی A71 ندارد! این تراشه هم طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با ساختار کاملا مشابه و هسته های پردازشگر مرکزی و گرافیکی یکسان با تراشه گوشی A71 بهره‌مند است. یعنی دو هسته پردازشگر Kyro 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی، شش هسته Kyro 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 در آن بکار گرفته شده‌اند.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

گوشی شیائومی می نوت 10 لایت از نظر رم در نسخه های 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار گشته است. ضمن اینکه این گوشی هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 از نسخه های مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن ها استفاده کرده تا کاملا وضعیت یکسانی در آن ها ایجاد شود و تعادل کامل در مقایسه برقرار باشد. برای مقایسه قدرت پردازشی دو گوشی هم دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) برای مدت زمان 30 دقیقه و تحت شرایط یکسان در آن ها اجرا شد و سپس هم مابین اپلیکیشن های اخیر از پیش تعیین شده‌ای جهش هایی داشتیم تا ثبات عملکرد رم گوشی قابل درک شود.

حالا وقتشه! اینو بخون 30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

نتیجه بررسی و مقایسه دو گوشی مذکور نشان داد که هر دوی آن ها به راحتی از پس اجرای دو گیم اندرویدی نام برده شده بر می‌آیند و در حین انجام این بازی ها با لگ و تاخیر رو به رو نمی‌شوند. بدنه دو گوشی بعد از 15 دقیقه اجرای بازی های مذکور به شدت داغ شد و شدت این گرما در هر دوی آن ها تقریبا یکسان بود که نشان می‌دهد پردازنده دو گوشی بازده یکسانی داشته و به یک میزان تحت فشار قرار می‌گیرد. با توجه به یکسان بودن تراشه دو گوشی انتظاری به غیر از این هم نداشتیم. جهش مابین اپلیکیشن های از پیش تعیین شده بعد از 30 دقیقه اجرای دو گیم مذکور هم با ثبات خوبی در هر دو گوشی قابل انجام بود. اگرچه در 1 الی 2 ثانیه اول کار کمی تاخیر در هر دو اسمارتفون رویت شد اما این تاخیرها خیلی سریع برطرف شدند.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که دو گوشی از نظر قدرت عملکرد و بازده پردازشی تقریبا در یک سطح قرار دارند و پتانسیل یکسانی را ارائه می‌کنند. اگر علاقمند انجام بازی های اندرویدی هستید، هر دو اسمارتفون مذکور می‌توانند نیاز شما را برطرف سازند. شاید روی کاغذ و در برخی بنچمارک ها تفاوت هایی مابین قدرت عملکرد دو گوشی مشاهده شود اما واقعیت این است که در عمل تقریبا تفاوتی از نظر قدرت عملکرد مابین دو گوشی A71 و Mi Note 10 Lite قابل درک نخواهد بود و هر دو گوشی بازده و قدرت پردازشی خوبی دارند.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 : دوربین اصلی و سلفی

کیفیت عملکرد دوربین یکی از مهمترین مسائلی است که کاربران در انتخاب و خرید گوشی جدید به آن توجه می‌کنند. سامسونگ در گوشی A71 از ترکیب 4 لنز به عنوان دوربین اصلی گوشی استفاده کرده که لنز اصلی این مجموعه 64 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide) خواهد بود. سه لنز دیگر آن به ترتیب 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی A71 سامسونگ در نظر گرفته شده است.

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Mi Note 10 Lite هم از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمقی هستند. مجموعه دوربین اصلی این گوشی از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، فوکوس خودکار لیزری، عکسبرداری پانوراما، پرتره، زاویه گسترده، ماکرو، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای مجموعه دوربین اصلی گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام گوشی بهتر است؟

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت کلی خوبی دارند و با آن ها می‌توانید عکس های خوبی در شرایط مختلف ضبط کنید. به ویژه در محیط های با نور خوب و مناسب عکس های بسیار عالی با دوربین هر دو گوشی قابل ضبط هستند. اما اگر خیلی با دقت به تصاویر ضبط شده با دوربین دو گوشی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تقریبا در 60 درصد مواقع عکس های ضبط شده با دوربین گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite کیفیت بهتری در مقایسه با عکس های ضبط شده با دوربین گوشی A71 دارند. البته این روند همیشه به طور یکسان قابل رویت نیست و در برخی مواقع هم عکس های ضبط شده با دوربین گوشی A71 می‌توانند کیفیت بهتری داشته باشند. عکسبرداری در حالت ماکرو، پرتره و اولتراواید هم با دوربین هر دو گوشی به خوبی انجام می‌شود و دقت عکسبرداری دوربین آن ها در این حالات تحسین‌برانگیز است.

حالا وقتشه! اینو بخون  آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

اما در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی نمایان می‌شود و شدت این افت با توجه به مقدار تاریک بودن فضا متفاوت خواهد بود. البته در این شرایط هم وضعیت طوری نیست که عکس های ضبط شده با دوربین دو گوشی خیلی بد باشند! در این شرایط عکس هایی که با دوربین دو گوشی ضبط خواهند شد در مقایسه با خیلی از اسمارتفون های هم رده کیفیت بهتری دارند اما طبیعتا در مقایسه با عکس های عادی که در محیط های با نور خوب ضبط می‌شوند به مراتب کم کیفیت تر خواهند بود. در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که تقریبا در اغلب مواقع افت کیفیت عکسبرداری در محیط های تاریک در گوشی A71 بیشتر و محسوس تر از شیائومی MI Note 10 Lite خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

اما دوربین سلفی دو گوشی چه شرایطی دارد؟ دوربین سلفی گوشی A71 سامسونگ از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است از قابلیت HDR، ضبط عکس های پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی گوشی Mi Note 10 Lite هم از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت های مشابه به همراه عکسبرداری پانوراما پشتیبانی می‌کند. در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی کیفیت عملکرد خوبی دارد اما به جرئت می‌گوییم که در 90 درصد مواقع عکس های دقیق تری با دوربین سلفی گوشی A71 قابل ضبط هستند و جزئیات تصاویر ضبط شده با دوربین سلفی این اسمارتفون بیشتر از جزئیات تصاویر ضبط شده با دوربین سلفی گوشی می نوت 10 لایت خواهد بود.

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که اولا هر دو گوشی مورد نظر از دوربین های خوبی بهره می‌برند و عکسبرداری با هر دوی آن ها لذت بخش خواهد بود اما عموما دوربین اصلی گوشی Xiaomi Mi Noite 10 Lite می‌تواند بازده بهتری در مقایسه با دوربین اصلی گوشی سامسونگ Galaxy A71 داشته باشد. اما در مورد دوربین سلفی وضعیت برعکس است و اغلب عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی A71 ضبط می‌شوند کیفیت بهتری در مقایسه با عکس های ضبط شده با دوربین سلفی گوشی می نوت 10 لایت خواهند داشت. پس اگر کیفیت دوربین سلفی برای شما از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است، گلکسی A71 گزینه خرید بهتری خواهد بود اما اگر بیشتر به کیفیت عملکرد دوربین اصلی اهمیت می‌دهید، شیائومی Mi Note 10 Lite را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فراموش نکنید هر دو گوشی از نظر دوربین قدرتمند و با کیفیت هستند و بدون تردید رضایت شما را جلب می‌کنند.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 : باتری و شارژدهی

گوشی سامسونگ گلکسی A71 از یک باتری لیتیوم یونی 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که انتظار داریم با توجه به سایر مشخصات فنی گوشی بازده معمولی داشته باشد. اما شیائومی در گوشی Mi Note 10 Lite از یک باتری لیتیوم پلیمری 5260 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که انتظار می‌رود قدرت شارژدهی عالی را برای گوشی مورد نظر به ارمغان آورد. در واقع دلیل افزایش ضخامت بدنه گوشی مذکور هم همین امر خواهد بود و شیائومی سعی کرده بدین ترتیب باتری با ظرفیت بیشتری را در گوشی جای دهد. در مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 مشخص شد که یک کاربر عادی با سطح استفاده نرمال از گوشی می‌تواند ضمن یک مرتبه فول شارژ باتری گوشی A71 تقریبا 1.5 روز از آن استفاده نماید.

اما در شرایط یکسان گوشی Mi Note 10 Lite می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری تا 2 روز دوام داشته باشد و حتی این دوام در اکثر مواقع ممکن است تا 2.5 روز هم افزایش پیدا کند. بنابراین اگر به دقت شارژدهی باتری گوشی اهمیت می‌دهید، مسلما نماینده شیائومی تجربه کاربری بهتری را برایتان به همراه خواهد داشت. اما برای شارژ باتری دو گوشی چقدر زمان لازم است؟ شارژر اورجینال گوشی Galaxy A71 قدرت 25 واتی دارد و بدین ترتیب فول شارژ باتری دستگاه را ظرف 110 الی 120 دقیقه مقدور می‌سازد. در سمت مقابل شارژر فابریک گوشی Mi Note 10 Lite توان 30 واتی داشته و بدین ترتیب حدودا ظرف 100 دقیقه باتری 5260 میلی آمپر ساعتی این گوشی را فول شارژ می‌کند.

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

 

مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 : قیمت و ارزش خرید

در آخرین بخش مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 هم در مورد قیمت و ارزش خرید دو گوشی صحبت خواهیم کرد. همانطور که قبلا هم گفتیم ما در مقایسه دو گوشی نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی آن ها را مورد استفاده قرار دادیم و معیار مقایسه قیمت دو گوشی را هم بر همین اساس تعیین می‌کنیم. هم اکنون و در زمان تدوین این مطلب قیمت نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هر دو گوشی مورد نظر حدود 9.5 میلیون تومان است و دو گوشی از نظر قیمت در یک سطح طبقه‌بندی می‌شوند. با توجه به توضیحاتی که در طول مطلب ارائه شد، مطمئنا هم Galaxy A71 و هم Mi Note 10 Lite از بهترین گوشی هایی هستند که در این رده قیمتی قادر به خریدشان خواهید بود.

اما به عقیده ما در مجموع می‌توان برتری این مقایسه را به گوشی می نوت 10 لایت شیائومی اختصاص داد و حتی مدعی شد که این گوشی در رده قیمتی خودش بی‌رقیب یا حداقل کم‌رقیب است. با این حال اگر طرفدار گوشی های برند سامسونگ هستید و به مسائلی مثل موجود بودن قطعات برای تعمیر دستگاه در شرایط خاص و سایر موارد این چنینی اهمیت می‌دهید، سامسونگ گلکسی A71 هم بدون شک در این رده قیمتی یک گزینه خرید عالی خواهد بود. پس فراموش نکنید هم گوشی A71 و هم Mi Note 10 Pro ارزش خرید بالایی دارند و شما از خرید هیچ یک از این دو گوشی پشیمان نمی‌شوید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71 پرداختیم. دو گوشی مورد نظر بدون شک در رده قیمتی خودشان از بهترین های بازار هستند و می‌توانند تجربه کاربری عالی را برایتان به همراه داشته باشند. به عقیده ما اصلی ترین مزیت های گوشی A71 در مقایسه با Mi Note 10 Pro شامل مواردی مثل صفحه نمایش بزرگ‌تر، بستر نرم افزاری بهینه تر، دوربین سلفی بهتر و اعتبار بیشتر برند سامسونگ می‌شوند و مزیت های گوشی Mi Note 10 Lite هم در مقایسه با A71 شامل مواردی مثل کیفیت بدنه بهتر، دوربین اصلی بهتر و شارژدهی بهتر باتری خواهند بود. در مجموع هر دو گوشی فوق‌العاده هستند و انتخاب محصول بهتر به سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما ما شخصا بیشتر با گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite ارتباط برقرار کردیم.