ترفند اینستاگرام: ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

آموزش و ترفندها 02 مرداد 1402 علی مظفری

ترفند اینستاگرام: ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بخواهید از استوری یکی از کاربران اینستاگرام ویدیو ضبط کنید یا عکس بگیرید. اما آیا می‌دانید که با انجام این کار به مخاطبی که استوری وی ضبط شده اطلاع رسانی می‌شود؟ خوشبختانه با ترفندهای خاصی می‌توانید از وقوع این مسئله جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش روش هایی بپردازیم که ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع به کاربر را میسر می‌سازند. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از پرطرفدارترین قابلیت های اپلیکیشن اینستاگرام مربوط به امکان ارسال استوری (Instagram Stories) می‌شود. استوری قابلیتی است که به موجب آن کاربر می‌تواند ویدیو و عکس های مورد نظرش را به صورت موقت و با تاریخ انقضای 24 ساعته منتشر کند. پست هایی که به عنوان استوری در اینستاگرام منتشر می‌شوند به طور خودکار بعد از 24 ساعت از آرشیو اکانت کاربر ناپدید خواهند شد. اگر به یاد داشته باشید در مقاله "آموزش حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام" به صحبت در مورد یکی از مشکلات خیلی از کاربران که با استوری اینستاگرام مربوط می‌شد پرداختیم، اما حالا می‌خواهیم در این مقاله اختصاصی در رابطه با یک موضوع دیگر صحبت کنیم که باز هم به استوری اینستاگرام مربوط به می‌شود.

مسئله مربوط به ضبط اسکرین شات یا ویدیو از استوری می‌شود. اینستاگرام قابلیتی ارائه کرده که به موجب آن به محض اینکه کاربر A از استوری یک کاربر B عکس یا ویدیو ضبط کند، به کاربر B اطلاع رسانی می‌شود! به عنوان مثال تصور کنید دوست شما یک استوری در اینستاگرام منتشر کرده و شما با مراجعه به استوری وی از صفحه گوشی اسکرین شات می‌گیرید یا یک فیلم ضبط می‌کنید. در این شرایط اینستاگرام سریعا به کاربری که از استوری وی ویدیو یا عکس ضبط شده اطلاع رسانی خواهد کرد. جالب تر از آن این است که حتی مشخص می‌شود کدام کاربر یا کاربران نسبت به ضبط ویدیو یا ضبط اسکرین شات از استوری اقدام کرده‌اند. پس دوست شما به طور کاملا مشخص متوجه می‌شود که شما از استوری او عکس یا فیلم ضبط کرده‌اید!

 

ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

 

این مسئله ممکن است در برخی مواقع اصلا مشکلی ایجاد نکند اما در برخی مواقع خاص دیگر می‌تواند مشکل ساز و نگران کننده باشد! به عنوان مثال ممکن است شما بنا به هر دلیل تمایل نداشته باشید مخاطبی که از استوری وی عکس یا ویدیو ضبط می‌کنید متوجه وقوع این مسئله شود. در این شرایط تکلیف چیست؟ خوشبختانه ترفندهای خاصی وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید ضبط اسکرین شات از استوری کاربران را بدون اطلاع آن ها انجام دهید. به بیان دیگر با این ترفند ها می‌توانید بدون اینکه کاربر با خبر شود، از استوری او عکس یا فیلم ضبط نمایید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش این روش های جالب بپردازیم که می‌توان از آن ها به عنوان ترفند ها خاص اینستاگرام یاد کرد. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

ترفند اول: استفاده از حالت پرواز

یکی از رایج ترین و ساده ترین روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر اقدام کنید مربوط به فعالسازی حالت پرواز (Airplane Mode) می‌شود. این ترفند قبلا توسط کاربران اسنپ چت مورد استفاده قرار می‌گرفت و سپس بکارگیری آن در اینستاگرام هم رایج شد. برای استفاده از این روش کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و استوری که می‌خواهید از آن ویدیو یا اسکرین شات ضبط کنید را اجرا نمایید و منتظر باشید تا کاملا بارگذاری شود.
  • حالا از منوی تنظیمات سریع در اندروید و کنترل سنتر در آیفون، حالت پرواز را فعال کنید. در این وضعیت کل قابلیت های اتصال گوشی از قبیل موبایل دیتا، وای فای و غیره غیر فعال می‌شوند.
  • دوباره وارد اینستاگرام شوید و استوری مورد نظر را اجرا کنید و عکس یا ویدیویی که می‌خواستید ضبط نمایید را از صفحه نمایش موبایل ضبط کنید.
  • حالا از اپلیکیشن اینستاگرام خارج شوید و آن را از بخش اپلیکیشن های اخیر (اپلیکیشن های نیمه فعال رم) حذف کنید.
  • حالت هواپیما را غیر فعال نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون محدودیت های اینستاگرام (Instagram) را بهتر و کامل تر بشناسید !

به همین سادگی قادر به گرفتن اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر خواهید بود. لازم به ذکر است که این ترفند بعد از آپدیت های اخیری که برای اپلیکیشن اسنپ چت منتشر شده غیر قابل استفاده گردید و احتمال می‌رود که برای اینستاگرام هم همین حالت رخ دهد و در آینده شاهد عدم کارکرد صحیح این ترفند باشیم. اگر این ترفند در گوشی شما قابل استفاده نبود، از ترفندهای بعدی استفاده کنید.

 

ترفند دوم: استفاده از سایت اینستاگرام

وبسایت رسمی اینستاگرام طی چند سال اخیر به شدت پیشرفت کرده و هم اکنون تقریبا تمام قابلیت های مهم اپلیکیشن اینستاگرام در سایت رسمی آن هم قابل استفاده هستند. مشاهده استوری دیگر کاربران هم یکی از این قابلیت هاست که به وبسایت اینستاگرام اضافه شده است. اگر می‌خواهید ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر انجام دهید می‌توانید از وبسایت اینستاگرام استفاده کنید. طبق بررسی های صورت گرفته زمانی که از طریق نسخه وب یا همان وبسایت اینستاگرام استوری کاربری مشاهده شده و از آن اسکرین شات ضبط گردد، اینستاگرام این موضوع را به آن کاربر اطلاع رسانی نمی‌کند. بنابراین به منظور استفاده از این روش یا ترفند کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

 

  • به سایت رسمی اینستاگرام مراجعه کرده و داخل اکانت خود لاگین شوید.
  • به استوری مخاطبی که می‌خواهید از آن اسکرین شات یا ویدیو ضبط کنید بروید و بدون نگرانی از پست او اسکرین شات یا ویدیو ضبط نمایید.

به همین سادگی قادر به ضبط ویدیو و اسکرین شات از استوری کاربران اینستاگرام بدون اطلاع رسانی به آن ها خواهید بود. نکته جالب اینجاست که برای استفاده از این روش لزومی مبنی بر بکارگیری یک کامپیوتر یا لپ تاپ واسط وجود ندارد و می‌توان از مرورگر گوشی هم استفاده کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون محدودیت های اینستاگرام (Instagram) را بهتر و کامل تر بشناسید !

 

ترفند سوم: استفاده از افزونه IG Story مرورگر کروم

یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید از آن برای ضبط کرد و ذخیره استوری دیگر کاربران اینستاگرام استفاده کنید مربوط به بکارگیری افزونه اختصاصی مرورگر کروم با نام IG Story می‌شود. این افزونه فقط بر روی مرورگر کروم قابل نصب است و می‌توان آن را روی کامپیوتر های ویندوز و همچنین مک بوک های اپل نصب کرد. بعد از اینکه این افزونه را روی مرورگر کروم نصب کردید، یک آیکون اختصاصی برای آن در گوشه پنجره مرورگر نمایان می‌شود. این افزونه یک حالت Privacy اختصاصی دارد که به موجب آن حتی دیده شدن استوری کاربران اینستاگرام توسط شما هم به آن ها گزارش نمی‌شود. یعنی اگر از این افزونه برای مشاهده استوری دیگران استفاده کنید، نام شما به لیست افرادی که استوری مخاطب را دیده‌اند اضافه نمی‌شود.

 

ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

 

با کلیک راست بر روی آیکون پروفایل هر یک از کاربران در افزونه IG Story یک گزینه دانلود نمایان می‌شود. با کلیک بر روی این گزینه تمام استوری های مخاطب مورد نظر در قالب یک فایل زیپ ذخیره خواهد شد. برای ضبط عکس هم می‌توانید در حین مشاهده استوری روی آن کلیک راست کرده و گزینه Save را انتخاب نمایید تا یک عکس از استوری ضبط شود.

حالا وقتشه! اینو بخون پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید

انجام هیچ یک از موارد نام برده شده از طریق افزونه IG Browser با گزارش به مخاطب اینستاگرام انجام نمی‌شود، یعنی تحت هیچ شرایط مخاطب متوجه این موضوع نمی‌شود که شما از استوری وی عکس یا ویدیو ضبط کرده‌اید. پس استفاده از افزونه IG Story اختصاصی مرورگر کروم یکی دیگر از بهترین روش های ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر است.

 

ترفند چهارم: استفاده از اپلیکیشن Story Saver (مختص اندروید)

 

ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

 

اپلیکیشن استوری سیور (Story Saver) یکی از اپلیکیشن های رایگانی است که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده و امکان ضبط ویدیو و اسکرین شات را از استوری دیگر کاربران فراهم می‌سازد. دقت داشته باشید که این برنامه شامل نسخه آی او اسی نمی‌شود، بنابراین نمی‌توان آن را در آیفون و آیپد های اپل نصب و مورد استفاده قرار داد. رابط کاربری برنامه مذکور و نحوه استفاده از آن بسیار ساده است. کافیست آن را روی گوشی اندرویدی خودتان نصب و اجرا کنید و اکانت اینستاگرامتان را با آن همگام نمایید. مشاهده خواهید کرد که لیستی از استوری های فالویینگ هایتان در این اپلیکیشن نمایان می‌شود. با انتخاب هر استوری گزینه های مختلفی پدیدار خواهد شد که یکی از آن ها گزینه Save است. کافیست این گزینه را انتخاب کنید تا استوری مورد نظر در گالری موبایل ذخیره شود. با استفاده از این روش ها امکان ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر میسر می‌شود.

 

ترفند پنجم: استفاده از اپلیکیشن Repost (مختص اینستاگرام)

 

ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

 

اگر از آیفون های اپل استفاده می‌کنید و به دنبال اپلیکیشنی هستید که مثل برنامه Story Saver سیستم عامل اندروید امکان ضبط ویدیو و اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر را فراهم کند، برنامه Repost یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. این برنامه در اصل برای بازنشر پست های اینستاگرام طراحی شده اما قابلیت ذخیره کردن استوری دیگر کاربران را هم بدون اطلاع رسانی به آن ها ارائه می‌کند. استفاده ز این برنامه هم به سادگی امکانپذیر خواهد بود. کافیست بعد از نصب و اجرای برنامه داخل اکانت اینستاگرام خود لاگین شوید و به استوری کاربری که تمایل دارید از آن عکس یا ویدیو ضبط کنید بروید. آیکون سه نقطه گوشه صفحه را لمس و گزینه Save را انتخاب کنید. بدین ترتیب استوری مخاطب در Camera Roll آیفونتان ذخیره می‌شود.

 

ترفند ششم: استفاده از دوربین

یک ترفند ساده دیگر هم به منظور ضبط ویدیو و اسکرین شات از استوری دیگر کاربران اینستاگرام وجود دارد که هیچ اطلاع رسانی هم به کاربری که از استوری وی عکس یا ویدیو ضبط شده ارائه نمی‌کند. در این روش باید از یک دوربین با کیفیت استفاده کنید و با آن از صفحه نمایش گوشی یا کامپیوتر خود در حین پخش استوری عکس یا فیلم ضبط کنید. این روش خیلی روش عالی برای ضبط اسکرین شات و ویدیو از استوری نیست چون عموما کیفیت پایینی دارد و به ویژه زمانی که بخواهید از استوری ویدیو بگیرید، لرزش های دستتان می‌توانند آزاردهنده باشند. اما به هر صورت در برخی مواقع می‌توان این روش را به عنوان یکی از سریع ترین روش های موجود برای گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو از استوری دیگر کاربران اینستاگرام استفاده کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی شش ترفند کارآمد به منظور ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر پرداختیم. هر یک از این روش ها می‌توانند با توجه به شرایط کاربر مورد استفاده قرار گیرند. ممکن است برخی از روش های نام برده شده بعد از آپدیت هایی که برای اپلیکیشن و سرویس اینستاگرام منتشر می‌شود کارایی خود را از دست بدهند، بنابراین سعی کنید تمام این روش ها را تست و بهترین مورد را انتخاب نمایید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.