نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری  HP LaserJet Pro M426fdw : پرینتری به وسعت یک اداره

نقد و بررسی 30 آذر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet Pro M426fdw : پرینتری به وسعت یک اداره


پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet Pro M426fdw از محصولات بالارده شرکت اچ پی می‌باشد که برای مصارف اداری و یا مصارف خانگی سنگین بهینه سازی شده است. با خرید این پرینتر می‌توانید اسناد خود را اسکن کنید، در همان لحظه از آن‌ها پرینت بگیرید و یا به مقصد مربوطه فکس کنید. پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw از اتصال بی‌سیم (WiFi) و NFC پشنیبانی کرده و قادر به کپی گرفتن نیز می‌باشد.

 

مقدمه :

پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی‌ها دلیلی بر مسئله جمع بندی و مجتمع سازی در ابزار کامپیوتری بود. به علاوه چه کسی از این که بتواند چندین کار را از یک ماشین بگیرد بدش می‌آید؟

اگر با فرآیندهای اداری سروکار داشته اید، حتما دستگاه‌های مختلفی را دیده‌اید که هر کدام وظایف مختلفی همچون چاپ کردن، کپی گرفتن، اسکن کردن و یا فکس دارند. اما چه می‌شود اگر دستگاهی باشد که همه‌ی این کارها را به تنهایی انجام دهد؟ ایده ساخت پرینترهای چندکاره از همین موضوع گرفته شده است. این ماشین‌های قدرتمند قادرند که تصاویر شما را اسکن کرده، چاپ کنند و در نهایت به مخاطب مورد نظرتان ارسال کنند؛ در حالی که همه‌ی این کار‌ها در زمانی اتفاق می‌افتد که شما وقتتان را صرف فعالیتی مهم‌تر کرده‌اید. اگر قصد خرید پرینتر لیزری چهارکاره تک رنگ M426fdw اچ پی را دارید، با نقد و بررسی پرینتر 4 کاره HP LaserJet Pro M426fdw در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet Pro M426fdw : معرفی اجمالی

 

HP LaserJet Pro M426fdw نقد

 

پرینتر چند کاره HP LaserJet Pro M426fdw از محصولات بالارده شرکت اچ پی می‌باشد که برای مصارف اداری و یا مصارف خانگی سنگین بهینه سازی شده است. بدون شک HP LaserJet Pro M426fdw از پس تمامی نیازهای شما (به جز چاپ رنگی) به راحتی برخواهد آمد و شما پس از دیدن عملکرد این پرینتر شگفت زده خواهید شد. پرینتر LaserJet Pro M426fdw از شرکت HP در ابعاد 63x43x32 سانتی متر طراحی شده و از وزن 12.8 کیلو گرمی برخوردار است. همان طور که از اسم دستگاه نیز مشخص است؛ این پرینتر از تکنولوژی چاپ لیزری (Laserjet) بهره می‌برد. M426fdw با پشتیبانی از دو سینی برگه با ظرفیت‌های 100 و 250 برگ، می‌تواند تا مدت زیادی بنابر نیازهای شما در کنارتان باشد. این پرینتر از کمپانی اچ پی به صورت 4 کاره طراحی شده و قادر به پرینت دو طرفه، اسکن یک طرفه، فکس و کپی برداری دو طرفه می‌باشد. در نهایت لازم است بدانید که بزرگترین سایز برگه پشتیبانی شده به وسیله این پرینتر معادل سایز A4 بوده و با سرعت چاپ 38 برگه در دقیقه، شما دیگر برای پرینت برگه‌هایتان نیازی به منتظر ماندن در کنار پرینتر نخواهید داشت. در ادامه با نگاهی ریزبینانه به بررسی تمامی اجزای پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet Pro M426fdw : طراحی بدنه و رابط کاربری

 

HP LaserJet Pro M426fdw نقد و بررسی

 

پرینتر لیزری LaserJet Pro M426fdw در ابعادی معادل 63x43x32 سانتی متر طراحی شده، و تنها با رنگ سفید عرضه می‌شود. به صورت رسمی و شرکتی، دستگاه دارای دو سینی برگه می‌باشد که عبارتند از : یک سینی چند منظوره برای قرار گیری کاغذ در سایزهای مختلف با ظرفیت 100 برگه و یک کشوی کاغذ A4 با ظرفیت 250 برگه. علاوه بر موارد ذکر شده شما قادر خواهید بود که با استفاده از یک سینی کاغذ اختیاری با حداکثر ظرفیت 550 برگ، ظرفیت کاغذ پرینتر را به 900 برگه افزایش دهید. این افزایش ظرفیت برگه برای شما بدون هزینه نخواهد بود و پس از اضافه کردن سینی اختیاری، وزن پرینتر به 15.8 کیلوگرم افزایش خواهد یافت و شاهد افزایش ارتفاع 13 سانتی متری پرینتر LaserJet Pro M426fdw اچ پی خواهیم بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی پرینتر HP LaserJet Pro M402n | بدون وقفه پرینت بگیرید!

رابط کاربری دستگاه تنها از یک مانیتور سه اینچی لمسی تشکیل شده است. این مانیتور به یک مدار کوچک با سیستم عامل لینوکس متصل است که با استفاده از این نمایشگر قادر خواهید بود تا به راحتی کلیه نیازهای ارتباطی خود با پیرنتر LaserJet Pro M426fdw را به راحتی برطرف کنید و در هر لحظه وضعیت این پرینتر چندکاره را تحت نظر داشته باشید.

 

نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet Pro M426fdw : عملگرهای پرینتر

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم؛ پرینتر M426fdw یک پرینتر 4 کاره می‌باشد که برای انجام هر کدام از این اعمال نیاز به یک عملگر دارد. در ادامه با جزئیات هرکدام از این عملگرها آشنا خواهید شد.

 

عملگر اسکن :

اسکنر به کار رفته در پرینتر LaserJet Pro M426fdw از نوع افقی تخت (Flatbed) می‌باشد. رزولوشن اسکن برای این پرینتر معادل 1200x1200 dpi است. واحد dpi به معنای «نقطه در اینچ» می‌باشد که برای LaserJet Pro M426fdw معادل استاندارد 1200 نقطه در هر اینچ در نظر گرفته شده است. بزرگترین سایز برگه‌ای که قصد اسکن آن را دارید باید از ابعادی کوچکتر از 21.6 در 35.5 سانتی متر برخوردار بوده و کوچکترین سایز برگه قابل اسکن با پرینتر LaserJet Pro M426fdw اچ پی، برگه‌ای با ابعاد 10 x 15 سانتی متر می‌باشد. سرعت اسکن در حالت استاندارد (اسکن برگه A4) معادل 26 برگه سیاه و سفید و 21 برگه رنگی گزارش شده است. خوشبختانه پرینتر LaserJet Pro M426fdw از موتور ADF بهره می‌برد و به واسطه این قطعه قادر است تا به صورت خودکار برگه‌ها را برای اسکن برگرداند و برای اسکن پشت برگه‌ها نیاز به نیروی انسانی نداشته باشد.

 

نقد و بررسی hp laser jet pro m426fdw

 

عملگر چاپ :

قیمت پرینتر LaserJet Pro M426fdw نشان از توانایی بالای آن در پرینت‌های بدون نقص و سرعت بالای چاپ این محصول دارد. پرینتر اچ پی LaserJet Pro M426fdw فاقد قابلیت چاپ رنگی می‌باشد ولی از رزولوشن چاپ 1200 x 1200 dpi برخوردار است که این امر سبب می‌شود تا دقت چاپ دستگاه فوق‌العاده مناسب باشد که نتیجه آن در چاپ بسیار زیبای متون و اسناد مشاهده می‌شود. سرعت چاپ معادل 38 برگه در هر دقیقه گزارش شده است که این موضوع سبب می‌شود حجم زیادی از زمان شما در اداره و یا دفتر فنی، برای انتظار چاپ برگه تلف نشود. توان کار ماهانه توسط شرکت HP برای پرینتر LaserJet Pro M426fdw معادل 80,000 برگه تعریف شده اما اگر تصمیم دارید که از پرینتر خود بیشتر از یک ماه استفاده کنید! پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر از 4000 برگه در ماه با استفاده از این پرینتر چاپ نکنید. با وجود پردازنده 1.2 گیگاهرتزی (Ghz) و 256 مگابایت حافظه رم، اولین چاپ در حالت آماده به کار، در زمان 5.6 ثانیه صورت می‌گیرد؛ در حالی که در حالت «Sleep» پرینت اولین برگه در حدود 8.0 ثانیه زمان خواهد برد. این پرینتر از اکثر زبان‌های چاپ از جمله HP PCL 5, HP PCL 6, HP Postscript Level 3 emulation, direct PDF (v1.7) printing, URF, PCLM, PWG پشتیبانی می‌کند و به ندرت شاهد خطای مرتبط با زبان چاپ خواهید بود.

 

نقد و بررسی hp laser jet pro m426fdw

 

عملگر کپی :

دقت کپی برای پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw معادل 600x600 dpi در نظر گرفته شده است که معادل نیمی از دقت چاپ این پرینتر می‌باشد؛ پس هیچ گاه کیفیت کپی این پرینتر را با کیفیت چاپ آن مقایسه نکنید. سرعت کپی برابر با 38 برگه یک طرفه و 30 برگه دو طرفه در دقیقه می‌باشد و حداکثر تعداد کپی از یک برگه معادل 99 نسخه در نظر گرفته شده است. قبل از کپی گرفتن میتوانید اندازه نسخه‌های کپی را از 25% تا 400% تغییر دهید. پشتیبانی پرینتر از موتور ADF سبب می‌شود تا بتوانید به صورت کامل و بدون نقص به کپی گرفتن از برگه‌های دو طرفه بپردازید.

 

عملگر فکس :

دقت پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw برای عملیات فکس معادل 300x300 dpi می‌باشد که یک استاندارد بین المللی برای کیفیت فکس است. حافظه فکس در دستگاه تقریبا 4 مگابایت بوده و قادر به شماره گیری 119 مکان در هر لحظه است. سرعت انتقال فکس در این پرینتر 33.6 کیلوبایت بوده که با توجه به این سرعت، انتقال هر برگه به طور میانگین نیاز به 3 ثانیه زمان خواهد داشت. هرچند که پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw به یک گوشی تلفن مجهز نیست؛ اما قادر به پشتیبانی از تلفن فکس می‌باشد.

 

نقد و بررسی hp laser jet pro m426fdw

 

نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet Pro M426fdw : نکات تکمیلی

پرینتر لیزری LaserJet Pro M426fdw اچ پی از کابل LAN و پورت USB 2.0 جهت اتصال به رایانه‌های شخصی بهره می‌برد. اگر به فکر پرینت گرفتن از طریق تلفن همراه خود هستید؛ باید به شما بگویم که خوشبختانه پرینتر LaserJet Pro M426fdw اچ پی از شبکه وایرلس (WiFi) پشتیبانی می‌کند و از طریق این بستر ارائه شده به وسیله HP قادر به پرینت مستقیم با استفاده از تلفن همراه خواهید بود. در سیستم عامل iOS با استفاده از نرم افزار HP ePrint و همچنین سیستم پرینت داخلی این کمپانی با نام Apple AirPrint قادر خواهید بود تا به چاپ برگه‌های خود بپردازید. کاربران اندروید هم به راحتی و با استفاده از فضای ابری گوگل (Google Cloud Print) قادر به پرینت مستقیم خواهند بود. جدا از این روش دستگاه از چیپ NFC نیز بهره می‌برد که این موضوع سبب می‌شود فارغ از سیستم عامل و تنها با توجه به پشتیبانی موبایل، تبلت و یا لپتاپ شما از کاکنکتور میدان نزدیک (NFC) بتوانید فقط با نزدیک شدن به این پرینتر، اقدام به چاپ صفحات خود نمایید.

 

نقد و بررسی hp laser jet pro m426fdw

 

کارتریج پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw به صورت اورجینال به وسیله شرکت HP و با شماره مدل HP 26A به فروش می‌رسد. دوام این کارتریج به وسیله شرکت HP معادل چاپ 3100 برگه اعلام شده است. لازم است بدانید این مدل کارتریج هم به صورت اورجینال (تولید شرکت HP) و هم به صورت طرح اصلی (تولید شرکت های ایرانی، کره‌ای، چینی و آمریکایی) در بازار یافت می‌شود که کارتریج های طرح نیز بعضا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و به صورت کاملا سازگار با دستگاه تولیده شده اند. در رابطه با صدای دستگاه در حین چاپ نیز نگران نباشید؛ چرا که صدای 54 db آن اصلا شما را آزرده نمی سازد. در انتها لازم است بدانید که توان مصرفی دستگاه درحال پرینت 583 وات می‌باشد و ولتاژ مورد نیاز دستگاه معادل با ولتاژ برق شهری (220/240 ولت) است.

 

نتیجه نهایی :

 

HP LaserJet Pro M426fdw

 

اگر از جمله افرادی هستید از که ماشین‌های مجتمع لذت می‌برید و دوست دارید امکاناتی تمام و کمال در اختیار داشته باشید؛ خرید پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw اولین پیشنهاد ما به شماست. با خرید این پرینتر می‌توانید اسناد خود را اسکن کنید، در همان لحظه از آن‌ها پرینت بگیرید و یا به مقصد مربوطه فکس کنید. با خرید پرینتر اچ پی HP LaserJet Pro M426fdw تمامی نیازهای دفتر و یا اداره خود را با یک انتخاب هوشمندانه برطرف خواهید ساخت. قیمت پرینتر LaserJet Pro M426fdw برگ برنده‌ای دیگر برای این محصول از شرکت HP می‌باشد که شما را مشتاق به خرید از این کمپانی خواهد کرد.

 

نقاط قوت :

پشتیبانی از WiFi
پشتیبانی از NFC
تجهیز بودن به موتور ADF

 

نقاط ضعف :

عدم پشتیبانی از چاپ بدون حاشیه