نقد و بررسی کامپیوترهای بدون کیس  ASUS Transformer AiO P1801

نقد و بررسی 28 آبان 1393 علی مظفری

نقد و بررسی کامپیوترهای بدون کیس ASUS Transformer AiO P1801


کامپیوترهای بدون کیس یا all in one به دلیل جمع و جور بودنشان کم کم جای خود را در میان کاربران کامپیوتر باز میکنند. این کامپیوترها را در هر جای خانه می توانید قرار دهید و از آنها به عنوان تلویزیون برای دیدن فیلم و عکس استفاده کنید.  با خرید ASUS Transformer AiO P1801 با یک تیر دو نشان زدید، چرا که هنگامی که Transformer به عنوان کامپیوتر همه کاره استفاده می شود، Windows 8 (64-Bit) سیستم عامل آن خواهد شد و با جدا شدن نمایشگر از شاسی، به تبلت اندرویدی (Android 4.1 Jelly Bean) تبدیل می شود، که در این صورت حمل آن نیز آسان تر می شود. کامپیوتربدون کیس ASUS Transformer AiO P1801 (ایسوس ترانسفورمر P1801) از سیستم عامل Android 4.1 Jelly Bean استفاده می کند. این سیستم عامل ویجت های زیبایی به ارمغان می آورد و صفحه ی اصلی را به آسانی می توان سفارشی سازی نمود. همچنین بهGoogle Play دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی کامپیوترهای بدون کیس ASUS Transformer AiO P1801: طراحی و ساخت

 با خرید ASUS Transformer AiO P1801 از کامپیوترهای بدون کیس شرکت ایسوس، با یک تیر دو نشان زده اید، به دلیل جدا شدن قاب از پایه ی کامپیوتر، شما می توانید از این کامپیوتر به عنوان تبلت استفاده کنید. با جدا شدن این کامپیوتر از پایه ی خود، سخت افزار آن تغییر می کند و به حالت تبلت در می آید. وزن این تبلت به تنهایی 2.4 کیلوگرم و به ابعاد 466* 294* 18 میلی‌مترو وزن پایه ی کامپیوتر 4.1 کیلوگرم و به ابعاد  466* 267 * 162 میلی‌متر می باشد. در کل این سیستم وزنی معادل 6.5 کیلوگرم دارد، که در رده این محصولات، این سیستم بسیار سبک وزن به حساب می آید.

در ضمن، ترانسفورمر  p1801 مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 می باشد و دیگر نیاز به نصب ویندوز نیست.

طراحی و ساخت کامپیوترهای بدون کیس

نقد و بررسی کامپیوترهای بدون کیس ASUS Transformer AiO P1801: صفحه نمایش

این کامپیوترها 18.4 اینچی هستند. این صفحه نمایش قابلیت  لمسی دارد و استفاده همزمان از 10 انگشت را پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش از نوع IPS با رزولوشن 1920*1080 می باشد. زاویه دید در این صفحه نمایش به طور فوق العاده ای خوب است به طوری که از دو طرف سیستم به اندازه 178 درجه دید شما مناسب اسب و هیچ افتی پیدا نمی کند. به طور کلی این صفحه نمایش بسیار عالی و با کیفیت است و هیچ نقصی ندارد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z: مقرون به صرفه و ارزشمند

صفحه نمایش ASUS Transformer AiO P1801 بسیار واضح است و دارای زاویه دید گسترده ای می باشد.همچنین وجود دستگیره محکم در پشت تبلت که از 0 تا 100 درجه قابل تنظیم است باعث می شود تا راحت تر از این تبلت استفاده کنید.

اما تنها دو نکته ی منفی نیز در مورد کامپیوتر مجتمع ایسوس  Aio P1801 وجود دارد یکی اینکه هنگامی که تبلت بر روی پایه قرار ندارد وب کم قابل دسترسی نیست و دیگر اینکه بر روی تبلت خروجی  Hdmi وجود ندارد.

ASUS Transformer AiO P1801

 

نقد و بررسی کامپیوترهای بدون کیس ASUS Transformer AiO P1801: صفحه کلید و ماوس

این سیستم دارای یک کیبورد و ماوس بی سیم است، که شما می توانید برای راحتی بیشتر و تسلط به صفحه نمایش از این کیبورد استفاده کنید.

 

نقد و بررسی کامپیوترهای بدون کیس ایسوس: پورت ها و اتصالات

این سیستم یک کامپیوتر همه چیز تمام است و دقیقا دارای همه ی امکاناتی است را که شما از کامپیوتر انتظار دارید. این کامپیوتر مجهز به 4 پورت USB3، یک پورت USB2، خروجی HDMI، خروجی هدفون و کارت خوان می باشد.

همچنین دارای بلوتوث ورژن 3 هنگامی که به تبلت تبدیل می شود و بلوتوث ورژن 4 در هنگام PC، برای ارسال و دریافت سریعتر می باشد.

در ضمن این سیستم، در حالتی که به تبلت تبدیل میشود دارای وب کم با کیفیت 1  مگاپیکسل است.
 

  ASUS Transformer AiO P1801 پورت ها و اتصالات کامپیوتر بدون کیس

نقد و بررسی کامپیوترهای بدون کیس ایسوس: سخت افزار

به دلیل جدا شدن کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer AiO P1801 از پایه ی خود و  تبدیل شدن آن به تبلت، این کامپیوتر و تبلت دارای تنظیمات و سخت افزار متفاوت است.

این سیستم دارای دو نوع تنظیمات است: یکی پردازنده چهار هسته ای مدل  Core™ i7 3770  و دیگری سری Core i5  i5 3350P، مربوط به شرکت Intel .  با وجود تولید سری جدید پردازنده ی Haswell، پردازنده 3770 و 3350 از جایگاه عملکردی بالایی برخوردار است و هنوز در بیشتر سیستم ها استفاده می­شود.

همچنین این کامپیوتر مجهز به حداکثر 8 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد دیسک می باشد، که در کانفیگ دیگر مقدار فضای هارد دیسک 1 ترابایت است. کارت گرافیکی GeForce GT730M  مربوط به شرکت Nvidia، و در کنار آن 2 گیگابایت حافظه اختصاص داده شده است. این کارت کرافیکی نیاز شما برای بازی­های رایانه ای سنگین، کار­های گرافیکی و نرم افزارهای سه بعدی را برآورده میکند.

مشخصات سخت افزار تبلت: پردازنده چهار هسته ای و مدل Tegra® 3، مربوط به شرکت INVIDIA میباشد.

همچنین به 2 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3  مجهز شده است و در کنار آن 32 گیگابایت حافظه داخلی اختصاص داده شده است.