نقد و بررسی و معرفی کامپیوتر بدون کیس Asus ET2300I

نقد و بررسی 18 آبان 1393 علی مظفری

نقد و بررسی و معرفی کامپیوتر بدون کیس Asus ET2300I

امروزه بدلیل حجیم بودن كیس‌های کامپیوتر اكثریت مشتریان جهت خرید PC دچار شك و تردید می‌شوند. از این رو، به دلیل اینكه PC های خانگی با وجود نوت‌ بوك ها همچنان بازار خود را حفظ نموده اند، شركتهای مختلف در صدد برآمده اند تا  panel PCهایی را به بازار ارائه كنند، كه علاوه براینكه نیاز به كیس و اسپیكر مجزا نداشته باشد، تمامی امكانات PC، لپ تاپ و یا یک نوت بوک  را در خود جای دهند، بطوری كه در حال حاضر در بازار دستگاههایی بنام  All In One PC تولید و ارائه شده اند.

این کامپیوترها دارای امكاناتی بیش از یك PC خانگی (نظیر : وب كم ، کارت خوان، و انواع پورتهای جانبی) می‌باشند. مهم تر از همه مصرف برق اینگونه كامپیوترها در اكثر مدلها حداكثر توان مصرفی 65 وات است.

شرکت های مختلفی شروع به ساختن این گونه کامپیوترها کرده اند از جمله :

  • Msi
  • Asus
  • Apple
  • Dell
  • Hp
  • Acer
  • Lenovo

در اینجا به نقد و بررسی مدل Asus این سری از کامپیوترها می­پردازیم :

بیشتر شما تجربه ی استفاده از کامپیوترهای قدیمی و اطلاع از وزن زیاد تک تک اجزای این سیستم را دارید، حال باید بگوییم که این دستگاه جدید همانطور که از اسمش مشخص است، همه ی این اجزا را در خود جای داده و تنها 13.4 کیلوگرم است.

این سیستم نیازی به میز جداگانه ندارد و شما به راحتی می توانید آن را روی هر سطح صافی قرار دهید.

این کامپیوتر دارای سیستم عامل ویندوز 8 است.

نوع صفحه ی نمایش LED-Backlit ،با اندازه ی 23 اینچی، کیفیت Full HD و با قابلیت لمسی تولید شده است. شفافیت خوب تصاویر نمایشی، اطمینان از تولید بی عیب و نقص است. به طور کلی زاویه دید به اندازه ی 90 درجه از هر دو طرف بسیار خوب است.

با استفاده از دو لولای ارزشمندی که در پشت این سیستم تعبیه شده است، می توانید موقعیت صفحه نمایش را با بهترین زاویه دید تنظیم کنید.

پورت های موجود در این کامپیوتر شامل: 1 پورت USB2، 4 پورت  USB3و پورت Thunderboltکه به ارسال سریع داده منجر میشود، یک ورودی و یک خروجی  HDMIبه صورت جداگانه.

این کامپیوتر با استفاده از تکنولوژی WIDI، انتقال و دریافت فایل های چند رسانه ای را آسان می کند.

همچنین دارای بلوتوث برای انتقال فایل ها از گوشی و یا سیستم دیگر به این کامپیوتر است.

بلندگوهای این کامپیوتر با تکنولوژی SonicMaster ساخته شده است، که به طور باور نکردنی میزان صدای بلند بدون هیچ لرزشی را تولید می کند.

در ضمن با استفاده از باندهای کوپک subwoofer و قرار دادن آن ها در هر جای خانه ، می توان صدای حجیم تر و قدرتمند تر تولید کرد.

از جنبه ی کارایی وعملکرد: پردازنده ی این کامپیوتر intel core i7-3770s با چهار هسته و سرعت 3.4-3.9 گیگاهرتز موجود است.

این دستگاه فوق العاده مجهز به 2TB هارددیسک است، همچنین 8GB رم از نوع DDR3 و کارت گرافیکی GeForce GT 630M مربوط به کمپانی Nvidia در ساخت این کامپیوتر بکار رفته است، که شما میتوانید کارهای گرافیکی سنگین و بازی های رایانه ای را به راحتی با این سیستم انجام دهید.

در کل می توان این کامپیوترها یک وسیله ی مولتی مدیا به شمار می رود و شما می توانید از آن به عنوان یک تلویزیون برای فیلم دیدن استفاده کنید، شما می توانید به آرشیو فیلم و عکس به راحتی دسترسی پیدا کنید و آن ها را با کیفیت عالی تماشا کنید.

مزیت دیگر این سیستم وجود wifi می باشد، که نیاز به کابل کشی برای اتصال به اینترنت ندارد و شما می توانید با تغییرات دکوراسیون خود این کامپیوتر را به راحتی جابجا کنید.