دوربین دیجیتال Canon PowerShot SX540 HS : نقد و بررسی

نقد و بررسی 22 شهریور 1397 علی مظفری

دوربین دیجیتال Canon PowerShot SX540 HS : نقد و بررسی

اگر اندکی در زمینه دوربین‌های دیجیتال اطلاعات داشته باشید و بازار خرید و فروش این وسایل را دنبال کنید، ممکن نیست که نام شرکت کانن (canon) را نشنیده باشید. این شرکت مشهور، بخش وسیعی از بازار دوربین‌های دیجیتال سراسر دنیا را در اختیار دارد و هر ساله تعداد زیادی دوربین عکاسی و فیلمبرداری مدرن و با کیفیت را طراحی و عرضه می‌کند. این شرکت در تاریخ Jan 5, 2016، یکی از دوربین های شبه SLR یا بریج (‌Bridge) خود را با نام Canon PowerShot SX540 HS به بازار عرضه کرد. Canon PowerShot SX540 HS یکی از محبوب‌ترین دوربین های این شرکت است که در مدت اندکی توانست جای خود را در میان علاقه مندان به عکاسی بازکند. امروز قصد داریم با تشریح ویژگی‌های مختلف این دوربین شبه SLR ، آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و شما را با قابلیت‌های کاربردی آن آشنا کنیم. چنانچه قصد خرید این دوربین را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

Canon PowerShot SX540 HS

بررسی بدنه و ویژگی های فیزیکی Canon PowerShot SX540 HS

دوربین Canon PowerShot SX540 HS ابعادی در حدود 120*82*92 میلی‌متر دارد و وزن آن نیز به همراه باتری حدود 442 گرم است. این محصول در رنگ‌بندی مشکی به بازار عرضه شده است. یکی از معایب Canon PowerShot SX540 HS، عدم مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت است.

Canon PowerShot SX540 HS

بررسی سنسور و پردازشگر Canon PowerShot SX540 HS

سنسور دوربین Canon PowerShot SX540 HS یک سنسور نوع BSI-CMOS است که ابعاد آن 1/2.3 اینچ است. دقت این سنسور حدود 20 مگاپیکسل است که سبب می‌شود تصاویر با کیفیت عالی به ثبت برسد. پردازنده قدرتمند Canon PowerShot SX540 HS نیز یکی دیگر از مشخصه‌های مهم آن است. پردازش اطلاعات خام ثبت شده با این دوربین توسط پردازنده DIGIC 6 انجام می‌پذیرد. این پردازنده با سرعت بالا اطلاعات ثبت شده توسط دوربین را پردازش می‌کند و آن ها را ذخیره می‌کند.

بررسی لنز Canon PowerShot SX540 HS

شرکت کانن (canon) یک لنز زوم (با فاصله کانونی متغیر) را در Canon PowerShot SX540 HS تعبیه کرده است. فاصله کانونی این لنز در محدوده 24 تا 1200 میلی‌متر متغیر است. این محدوده فاصله کانونی قابلیت‌های لنز های واید (Wide)، نرمال (Normal) و تله فوتو (Telephoto) را در اختیار شما قرار می‌دهد و سبب می‌شود تا علاوه بر امکان ثبت تصاویر گسترده (Wide)، بتوانید از سوژه‌های موجود در فواصل دور نیز تصویربرداری کنید. این ویژگی سبب شده است تا Canon PowerShot SX540 HS به یکی از دوربین‌های چندکاربردی تبدیل شود که برای کاربری‌های گوناگون نظیر عکسبرداری تبلیغاتی، عکاسی تفریحی، عکاسی از طبیعت، عکاسی خبری، عکاسی از مجالس و ... مناسب باشد.

میزان گشودگی دیافراگم لنز Canon PowerShot SX540 HS در محدوده f/3.4 تا f/6.5 متغیر است و شما می‌توانید به صورت دلخواه میزان نور ورودی به لنز را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با تغییر عمق میدان تصویر، عکس‌هایی شارپ و با کیفیت ثبت کنید.

بررسی قابلیت های تصویر برداری Canon PowerShot SX540 HS

فیلمبرداری و عکسبرداری، در حقیقت دو کاربرد اصلی دوربین‌های دیجیتال همانند Canon PowerShot SX540 HS هستند. دوربین Canon PowerShot SX540 HS قادر به ثبت تصاویر باکیفیت تا حداکثر رزولوشن 3888*5184 پیکسل است. این تصاویر در فرمت JPEG ذخیره می‌شوند.

همچنین درباره قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین Canon PowerShot SX540 HS می‌توان گفت که این دوربین قادر است با کیفیت های SD، HD و Full HD به ضبط فیلم بپردازد.سرعت فیلمبرداری این دوربین نیز می‌تواند 30 یا 60 فریم بر ثانیه باشد.

بررسی صفحه‌نمایش Canon PowerShot SX540 HS

صفحه‌نمایش 3 اینچی نوع TFT-LCD که در دوربین Canon PowerShot SX540 HS تعبیه شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر مشاهده تنظیمات دوربین، فیلم‌ها و تصاویر ثبت شده را نیز تماشا کنید. زرولوشن این صفحه‌نمایش 461000 پیکسل است که برای دوربینی با این امکانات کافی به نظر می‌رسد. این صفحه‌نمایش قابلیت لمسی (touch) ندارد. همچنین عدم وجود منظره یاب در دوربین Canon PowerShot SX540 HS یکی دیگر از معایب آن است.

Canon PowerShot SX540 HS نمایشگر

بررسی حساسیت و سرعت شاتر Canon PowerShot SX540 HS

حساسیت (ISO) یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان نور تصاویر است. هر چه دامنه ISO دوربین بیشتر باشد، هماهنگی آن با شرایط نوری مختلف (نور کم و زیاد) راحت‌تر انجام می‌شود. حساسیت دوربین Canon PowerShot SX540 HS در محدوده 80 تا 3200 قرار دارد و با این محدوده شما می‌توانید به راحتی میزان نور تصاویر خود را تعیین نمایید.

سرعت شاتر دوربین Canon PowerShot SX540 HS در بیشترین مقدار 1/2000 ثانیه و در کمترین مقدار 15 ثانیه است. این محدوده سرعت شاتر به شما امکان تصویربرداری از اشیا در حال حرکت را بدون هیچ گونه حالت تار و مات شدن می‌دهد.

 

 

Canon PowerShot SX540 HS

 

بررسی فوکوس اتوماتیک و بزرگنمایی دوربین Canon PowerShot SX540 HS

فوکوس اتوماتیک یک ویژگی بسیار کاربردی است که در اکثر دوربین‌های دیجیتال امروزی وجود دارد. به کمک این قابلیت، دوربین Canon PowerShot SX540 HS به طور خودکار با حالاتی نظیر تشخیص کنتراست (Contrast Detect Sensor)، چندگانه (Multi-areaمرکزی (Center، تک نقطه انتخابی (Selective single-pointتکی (Singleمداوم (Continuousتشخیص چهره (Face Detection) و نمایش زنده (Live View) روی سوژه فوکوس می‌کند.

لازم به ذکر است که در دوربین Canon PowerShot SX540 HS حداقل فاصله فوکوس در حالت نرمال 5 سانتی‌متر است.

دوربین Canon PowerShot SX540 HS همچنین دارای دو قابلیت بزرگنمایی دیجیتال و اپتیکال است. بزرگنمایی اپتیکال تا (50 برابر) و بزرگنمایی دیجیتال تا (4 برابر) به شما امکان زوم کردن بر روی سوژه را می‌دهند.

بررسی باتری Canon PowerShot SX540 HS

میزان عمر باتری دوربین دیجیتال یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تاثیرگذار در خرید آن است. دوربین Canon PowerShot SX540 HS به یک باتری لیتیوم-یونی مدل NB-6LH مجهز است که می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا 205 تصویر را برای شما ثبت کند. ظرفیت این باتری 1070 m.Ah است و ولتاژ آن نیز3.7 ولت می‌باشد.

سایر قابلیت‌های Canon PowerShot SX540 HS

لرزشگیر اپتیکال: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین Canon PowerShot SX540 HS، وجود سیستم لرزشگیر اپتیکال در آن است. این لرزشگیر داخلی تا حد زیادی لرزش‌های دست شما را در هنگام فیلمبرداری و عکاسی خنثی می‌کند و تصاویری یکدست در اختیار شما قرار می‌دهد.

اتصالات: دوربین Canon PowerShot SX540 HS، دارای یک درگاه USB و یک درگاه HDMI است که به وسیله آن‌ها و با استفاده از کابل‌های مربوطه می‌توانید به انتقال فایل‌های خود بپردازید. همچنین این دوربین به دو قابلیت wifi و NFC مجهز است که به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به هیچ وسیله جانبی دیگر، تصاویر و فیلم‌های خود را به لپ تاپ یا سایر دستگاه‌های دیجیتال خود انتقال دهید.

فلاش داخلی: همانطور که می‌دانید، فلاش در حقیقت یک منبع نور است که در دوربین‌های دیجیتال تعبیه می‌شود. این قطعه در هر شرایطی نور محیط را تنظیم می‌نماید، اما عمده کاربرد آن در شرایط نور کم (مانند شب یا فضاهای بسته) است. در دوربین Canon PowerShot SX540 HS نیز یک فلاش داخلی قرار داده شده است که می‌تواند تا فاصله 5.5 متر برای شما روشنایی مطلوبی را تامین کند.

تایمر اتوماتیک: تایمر اتوماتیک دوربین Canon PowerShot SX540 HS را می‌توانید بر روی زمان های 2 ثانیه، 10 ثانیه و یا زمان‌های دلخواه تنظیم نمایید و در این فواصل زمانی به ثبت تصویر بپردازید.

اقلام همراه: شرکت کانن (canon) به همراه دوربین Canon PowerShot SX540 HS ، یک عدد باتری، یک عدد شارژر باتری، بند دور گردن و درپوش مخصوص لنز را در بسته‌بندی این محصول قرار داده است.

 

 

Canon PowerShot SX540 HS اقلام همراه