نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

نقد و بررسی 02 مهر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

جدیدترین نسل آیپد های شرکت اپل با نام اختصاصی iPad Pro 2020 رونمایی شد. این محصول از نظر ابعاد و اندازه در دو نسخه مختلف 11 و 12.9 اینچی روانه بازار شده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. به نظر شما آیا این آیپد گران قیمت می‌تواند جایگزینی برای لپ تاپ باشد؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سری جدید آیپد های شرکت اپل در ماه مارس (March) سال 2020 با نام اختصاصی iPad Pro 2020 رونمایی شد. این آیپد فوق‌العاده زیبا، خوش ساخت و قدرتمند از نظر اندازه شامل دو نسخه مختلف 11 اینچی و 12.9 اینچی می‌شود. با استفاده از کیبورد اختصاصی که برای این تبلت عرضه شده و تجربه کاربری عالی که سیستم عامل iPadOS در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌تواند آیپد پرو 2020 را یک تبلت هیبریدی فوق‌العاده و جایگزینی برای لپ تاپ های کار راه انداز تلقی کرد. قیمت iPad Pro 2020 به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و برای خرید آن باید هزینه بالایی صرف شود.

اما آیا صرف هزینه‌ گزاف برای خرید اپل iPad Pro 2020 اقدامی درست است؟ به بیان دیگر آیا این تبلت ارزش خرید دارد؟ نقاط قوت و ضعف اصلی آن کدامند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 2020 بپردازیم و ویژگی های این تبلت گران قیمت را زیر ذره‌بین قرار دهیم. سعی می‌کنیم در قابل همین مطلب به تفاوت های نسخه 12.9 اینچی و 11 اینچی این تبلت هم اشاره داشته باشیم و به نوعی این بررسی را برای هر دو نسخه محصول تدوین نماییم. بنابراین اگر قصد خرید Apple iPad Pro 2020 را دارید توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

بدون تردید یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و بارز تبلت iPad Pro 2020 مربوط به سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت مطلوب آن می‌شود. شما با نگاه کردن به این تبلت به طور کامل زبان طراحی فوق‌العاده‌ای که در آن پیاده شده را درک خواهید کرد. حاشیه های صفحه نمایش تبلت بسیار باریک هستند و دستگاه ابعاد بزرگی دارد. ابعاد بدنه تبلت در نسخه 11 اینچی معادل 5.9 در 178.5 در 247.6 میلیمتر است و وزن آن هم در حدود 470 گرم (473 گرم برای نسخه LTE و 471 گرم برای نسخه Wi-Fi) خواهد بود. در سمت مقابل ابعاد نسخه 12.9 اینچی تبلت معادل 5.9 در 214.9 در 280.6 میلیمتر بوده و وزن این نسخه به چیزی در حدود 640 گرم (643 گرم برای نسخه LTE و 641 گرم برای نسخه Wi-Fi) می‌رسد. بنابراین علیرغم ابعاد بزرگ بدنه تبلت، ضخامت آن فوق‌العاده ناچیز است و این مسئله ظرافت و زیبایی دستگاه را دو چندان می‌کند.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

اما کیفیت ساخت بدنه محصول چطور خواهد بود؟ در بررسی آیپد پرو 2020 مشخص شد که بدنه تبلت iPad Pro 2020 مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن دارد اما با این حال توصیه داریم برای محافظت از تبلت حتما کیف اختصاصی آن را به کار ببرید که کیبورد مخصوص دستگاه را هم به همراه خواهد داشت. فریم اصلی تبلت و قاب پشت آن از آلومینیوم ساخته شده و روی پنل جلوی دستگاه با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت لنز های دوربین اصلی آن در یک دایره مشکی رنگ و شبیه به آیفون های جدید اپل تعبیه شده‌اند و در وسط قاب پشت تبلت هم لوگوی اپل قابل رویت است.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی 10 تا از بهترین تبلت های بازار

اپل تبلت iPad Pro 2020 را به چهار اسپیکر خوب مجهز کرده که از پخش صدای استریو پشتیبانی می‌کنند. بدین ترتیب صدا با کیفیت بسیار مطلوبی از این تبلت پخش می‌شود. سوکت شارژ تبلت از نوع یو اس بی تایپ سی (USB Type C) در نظر گرفته شده و محصول از قابلیت تشخیص چهره اختصاصی اپل که فیس آیدی (Face ID) نام دارد پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیپد پرو 2020 مشخص شد که فیس آیدی درست مثل آیفون های اپل در iPad Pro 2020 هم عملکرد بسیار دقیق و با ثباتی دارد و به راحتی آنلاک نمایشگر را امکانپذیر می‌کند. امنیتی این قابلیت هم به مراتب بالاست.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

اما بد نیست کمی هم در مورد کیبورد اختصاصی تبلت اپل iPad Pro 2020 و همچنین قلم استایلوس آن صحبت کنیم. کیبورد اختصاصی که برای این تبلت طراحی شده کاملا قاب پشت تبلت را در بر گرفته و به صورت مگنتیک (مغناطیسی) به آن متصل می‌شود. اتصال کیبورد به تبلت بسیار نرم و دقیق صورت می‌پذیرد و در طراحی آن دقت بالایی صرف شده است. حالت طراحی کیبورد به گونه‌ای است که می‌تواند قاب پشت تبلت را در بر گرفته و نقش محافظ قاب پشت دستگاه را هم ایفا کند. ضمن اینکه امکان استفاده از تبلت در حالت ایستاده و لپ تاپ مانند هم به واسطه این کیبورد اختصاصی مقدور خواهد شد. کیلدهای کیبورد بسیار ظریف طراحی شده‌اند و متاسفانه شامل کلیدهای شماره (Numbers) و فانکشن (Function) نمی‌شوند. یک ترک پد هم در قسمت زیرین کیبورد ارائه شده که دقت و حساسیت بالایی دارد.

در بررسی آیپد پرو 2020 مشخص شد که استفاده از تبلت در کنار کیبورد اختصاصی آن واقعا لذت بخش خواهد بود و می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای کاربر به همراه داشته باشد. به خصوص اگر اهل وبگردی یا تایپ کردن باشید، بدون تردید تجربه مطلوبی برایتان به ارمغان آورده می‌شود. قلم استایلوس اختصاصی تبلت هم حساسیت بالایی دارد و قابلیت های خاصی را امکانپذیر می‌نماید. این قلم دقیق از طریق بلوتوث به تبلت متصل خواهد شد و برای حمل و نقل به طور مگنتیک به بدنه تبلت متصل می‌گردد. با استفاده از قلم استایلوس اختصاصی تبلت می‌توانید به نوت برداری، نقاشی کردن و انجام خیلی اقدامات دیگر بپردازید که به دلیل جلوگیری از طولانی شدن مقاله قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

یک نکته مهم در بررسی آیپد پرو 2020 قابل رویت بود که بد نیست با شما در میان بگذاریم. متاسفانه جنس کیف این تبلت که حاوی کیبورد اختصاصی آن هم می‌شود به گونه‌ایست که خیلی زود گرد و غبار روی آن می‌چسبد و تمیز کردن آن هم خیلی ساده نیست که این موضوع می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. با وجود تمام این تفاسیر حسی که از در دست گرفتن تبلت iPad Pro 2020 خواهید داشت یک حس فوق‌العاده کم‌نظیر خواهد بود و این تبلت می‌تواند اوج زیبایی، ظرافت و کیفیت یک تبلت را برایتان قابل درک سازد. پس طراحی خوب، ظاهر زیبا و کیفیت ساخت مناسب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت تبلت iPad Pro 2020 محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی جامع تبلت های مایکروسافت

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل: صفحه نمایش

همانطور که قبلا گفتیم تبلت اپل iPad Pro 2020 از نظر صفحه نمایش در دو نسخه مختلف 11 و 12.9 اینچی روانه بازار شده است. ما در بررسی آیپد پرو 2020 نسخه مجهز به صفحه نمایش 11 اینچی آن را در اختیار داشتیم اما تفاوت های مابین دو نسخه مذکور تبلت آنقدر زیاد نیستند که نیاز باشد در مقاله‌ای مجزا به بررسی نسخه 12.9 اینچی محصول بپردازیم. رزولوشن صفحه نمایش نسخه 11 اینچی این تبلت 2388 در 1668 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 265 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل رزولوشن نسخه 12.9 اینچی تبلت 2732 در 2048 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن هم به 265 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. جنس پنل هر دو نسخه محصول از IPS LCD بوده و قابلیت های مشابهی توسط هر دو نسخه مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد.

قابلیت هایی مثل گستره رنگی توسعه یافته (Wide Color Gamut)، تروتون (True-Tone) و رفرش ریت 120 هرتزی توسط صفحه نمایش iPad Pro 2020 پشتیبانی می‌شود که همگی به افزایش کیفیت عملکرد نمایشگر دستگاه کمک می‌کنند. نکته مهمی که در بررسی آیپد پرو 2020 متوجه آن شدیم مربوط به حساسیت بالای صفحه نمایش تبلت در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز می‌شود. اگرچه روی صفحه نمایش تبلت با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی هم روی نمایشگر تبلت نصب شود، در غیر این صورت احتمال ایجاد خط و خش بر روی نمایشگر تبلت وجود دارد.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

اما کیفیت به تصویر کشیدن محتوای روی صفحه نمایش iPad Pro 2020 چطور است؟ در بررسی این تبلت مشخص شد که واقعا نمایشگر این محصول از نظر کیفیت عملکرد عالی دارد. رنگ ها روی آن فوق‌العاده شارپ و دقیق هستند و کنتراست عالی از جانب پنل نمایشگر تبلت ارائه می‌شود. شاید تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به دلیل ابعاد بزرگ نمایشگر خیلی زیاد نباشد اما به هیچ وجه ضعف وضوح تصویر در آن رویت نمی‌شود. شارپنس خوب، شادابی تصویر عالی و زنده بودن تصاویر به خوبی بر روی نمایشگر تبلت قابل درک و رویت هستند. بنابراین در مجموع یکی دیگر از ویژگی های خوب آیپد پرو 2020 را می‌توان به کیفیت بالای صفحه نمایش آن اختصاص داد.

از سمت دیگر به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش تبلت انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو و فیلم و پرسه زدن در یوتیوب به مراتب لذت‌بخش‌تر می‌شود. نکته بعدی که در این مرحله از بررسی آیپد پرو 2020 متوجه آن شدیم مربوط به توانایی خوب پنل نمایشگر تبلت در تولید روشنایی می‌شد. طبق آمار نمایشگر این تبلت تقریبا قادر است به ماکسیمم روشنایی در حدود 600 نیت دست پیدا کند و در بررسی ما هم قدرت بالای نمایشگر تبلت در این زمینه کاملا قابل رویت بود. بدین سبب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور با تنظیم شدت روشنایی صفحه تبلت بر روی 80 درصد از آن استفاده کرد و بدون کوچک ترین مشکل، محتوای روی نمایشگر دستگاه را دید. بنابراین در مجموع اپل iPad Pro 2020 از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی بهره می‌برد و این مسئله یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن تلقی می‌شود.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

تجربه کاربری که یک تبلت برای کاربران به ارمغان می‌آورد یکی دیگر از مهمترین ویژگی های آن خواهد بود. همانطور که می‌دانید اپل به تازگی سیستم عامل iPadOS را معرفی کرده که در واقع سیستم عامل اختصاصی و انحصاری اپل برای آیپدهایش محسوب می‌شود. آیپد پرو 2020 اپل در حالت پیش فرض به iPadOS 13.4 مجهز است و آپدیت iPadOS 14 هم برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. با توجه به انحصاری بودن سیستم عامل iPadOS انتظار داریم که حداقل تا 5 سال آینده پشتیبانی نرم افزاری مداومی از سمت اپل برای تبلت iPad Pro 2020 به عمل آید. این مسئله یکی از ویژگی های خوب محصولات اپل است که همیشه پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت و عالی خواهند داشت.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

اما استفاده از تبلت iPad Pro 2020 چه حس و حالی را به کاربر منتقل می‌کند و سیستم عامل و بستر نرم افزاری آن چه بازدهی دارند؟ آیا می‌توان از سیستم عامل iPadOS تجربه‌ای مشابه با بکارگیری یک لپ تاپ را دریافت کرد؟ در بررسی آیپد پرو 2020 مشخص شد که اولا بستر نرم افزاری تبلت فوق‌العاده روان و بهینه است و در حین تعامل با آن هیچ لگ و تاخیری قابل رویت نخواهد بود. بنابراین اگر ثبات عملکرد بستر نرم افزاری تبلت اهمیت می‌دهید، شک نداشته باشید که iPad Pro 2020 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. اپل سعی کرده سیستم عامل iPadOS را به گونه‌ای طراحی کند که تجربه کاربری دسکتاپ مانندی را در عین حفظ ویژگی های اصلی سیستم عامل iOS برای کاربر به ارمغان آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Plus

انجام اغلب کارهایی که عموما با لپ تاپ های ویندوزی امکانپذیر هستند به شیوه‌ای متفاوت توسط تبلت iPad Pro 2020 هم قابل انجام خواهد بود اما طبیعتا برخی اقدامات مثل اجرای گیم های سنگین یا نصب و اجرای نرم افزاری های خاص در این تبلت قابل انجام نیست. فراموش نکنید که سیستم عامل iPadOS از نظر ماهیت با سیستم عامل ویندوز کاملا تفاوت دارد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که iPad Pro 2020 بتواند کاملا جایگزین لپ تاپ ویندوزی شما شود! اپلیکیشن های خاص مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ ، اسکایپ و غیره به راحتی و بدون کوچک ترین مشکل در تبلت iPad Pro 2020 قابل اجرا خواهند بود و در نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE این تبلت می‌توان ضمن نصب سیم کارت از اینترنت همراه استفاده کرد. بدیهی است که نسخه Wi-Fi تبلت این قابلیت را ارائه نمی‌کند و فقط از اتصال وای فای پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت iPad Pro 2020 اپل می‌تواند برای کسانی که به دنبال انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، نصب و استفاده از تلگرام، اینستاگرام و غیره هستند یک گزینه خرید عالی باشد و هیچ لگ و تاخیری هم در عملکرد آن ارائه نمی‌شود. انجام کارهای خاص مثل طراحی گرافیکی و نقاشی کردن هم با قلم استایلوس اختصاصی آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود اما اینکه این تبلت قابلیت جایگزین شدن با یک لپ تاپ ویندوزی را داشته باشد درست نیست و به عقیده ما تفاوتی که مابین ماهیت بستر نرم افزاری دو سیستم عامل iPadOS و ویندوز وجود دارد مانع این امر می‌شود.

 

پردازنده، رم و حافظه داخلی

جدیدترین نسل از سری تراشه های شرکت اپل در آیپد پرو 2020 بکار رفته و این تراشه به صورت یکسان در هر دو نسخه 11 و 12.9 اینچی محصول مورد استفاده قرار گرفته‌اند. تراشه مذکور A12Z Bionic نام دارد و از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تشکیل می‌شود. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Tempest بوده و فرکانس 1.6 گیگاهرتزی دارند و چهار هسته دیگر آن از نوع Vortex بوده و فرکانس 2.5 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Apple GPU با هشت هسته پردازشگر مرکزی هم به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در این تراشه به کار رفته است. آیپد پرو 2020 اپل رم 6 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی شامل چهار نسخه مختلف با ظرفیت های 128، 256، 512 و 1024 گیگابایتی می‌شود. ضمنا مثل دیگر محصولات اپل، تبلت iPad Pro 2020 هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

لازم به ذکر است که ما در بررسی آیپد پرو 2020 از نسخه مجهز به حافظه داخلی 256 گیگابایتی آن استفاده کردیم. برای تست کیفیت عملکرد محصول سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortnite) را روی آن نصب و هر کدام را 10 دقیقه به طور پشت سر هم اجرا کردیم. بعد از 30 دقیقه انجام این بازی ها تبلت را در حالت لپ تاپ مانند مورد ارزیابی قرار دادیم و با کیبورد آن به تایپ کردن و پرسه زدن در یوتیوب و وبگردی پرداختیم. همچنین جهش هایی مابین اپلیکیشن های اخیر و سه بازی که نام بردیم انجام دادیم تا ثبات و کیفیت عملکرد رم 6 گیگابایتی دستگاه قابل درک شود. نتیجه بررسی نشان داد که iPad Pro 2020 به راحتی از پس اجرای بازی های سنگین نام برده شده بر می‌آید و حتی کوچک ترین افت فریمی هم در حین اجرای این گیم ها در تبلت نمایان نمی‌شود. وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب و استفاده از تبلت در حالت لپ تاپ فرم هم بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم با ثبات فوق‌العاده بالایی صورت پذیرفت.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

بنابراین در یک جمله می‌توان اینطور گفت که ضمن در نظر گرفتن این واقعیت که iPad Pro 2020 یک تبلت است، قدرت عملکرد و بازده پردازشی عالی از سمت آن ارائه می‌شود. به عقیده ما قدرت عملکرد این تبلت چیزی فراتر از حد نیاز 90 درصد کاربران خواهد بود و این محصول حداقل تا 3 تا 5 سال آینده بدون مشکل می‌تواند تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را برطرف نماید. بنابراین اگر روی قدرت عملکرد تبلت حساس هستید، مطمئن باشید که آیپد پرو 2020 تقریبا بهترین گزینه برای خرید خواهد بود و قدرت و بازده فوق‌العاده بالایی دارد. البته نباید فراموش کرد که در رده قیمتی این محصول لپ تاپ های ویندوزی خوبی هم قابل خرید هستند که شاید بتوانند با توجه به بهره‌مندی از سیستم عامل ویندوز کارایی بهتری داشته باشند.

 

دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی تبلت اپل iPad Pro 2020 از یک لنز 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، یک لنز 10 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و یک لنز عمقی سه بعدی TOF LiDAR تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، HDR، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای مجموعه دوربین اصلی آیپد پرو 2020 اپل در نظر گرفته شده که در برخی شرایط می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط استفاده کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

در بررسی آیپد پرو 2020 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن واقعا خوب است و با دوربین اصلی این تبلت می‌توانید عکس های بسیار زیبا و با کیفیتی ضبط کنید. این عکس ها در محیط های با نور مناسب بسیار با کیفیت خواهند بود و در محیط های با نور کم و تاریک با مقداری افت کیفیت رو به رو می‌شوند اما همچنان وضعیت عالی خواهند داشت. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی تبلت و مناسب نبودن ابعاد آن برای عکسبرداری می‌شود. علیرغم اینکه این تبلت دوربین قدرتمندی دارد، در دست گرفتن آن با ابعاد بزرگش و اقدام به منظور ضبط عکس با دوربین آن خیلی جالب نخواهد بود و حس خوبی را به کاربر منتقل نمی‌کند. اگر با در دست گرفتن یک تبلت 11 یا 12.9 اینچی و ضبط عکس با دوربین آن مشکلی نداشته باشید، آبید پرو 2020 می‌تواند از نظر دوربین و عملکرد آن هم گزینه خرید خوبی برایتان باشد.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

دوربین سلفی تبلت iPad Pro 2020 از یک لنز 7 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری سلفی پرتره و ضبط ویدیوی های فول اچ دی با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در بررسی این تبلت مشخص شد که دوربین سلفی آن هم عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد و به راحتی می‌توان از آن برای ضبط عکس های سلفی خوب استفاده کرد. البته انتظار نداشته باشید که دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی iPad Pro 2020 مثل دوربین آیفون های اپل بازده خیلی عالی داشته باشد و به نوعی در حد دوربین آیفون های جدید اپل عمل کند. فراموش نکنید که عموما در طراحی تبلت های مجهز به نمایشگر بزرگ به کیفیت دوربین های اصلی و سلفی اهمیت خیلی زیادی داده نمی‌شود، اما با این حال اپل دوربین های اصلی و سلفی بسیار خوبی را در تبلت iPad Pro 2020 بکار برده است.

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل: باتری و شارژدهی

باتری که در دو نسخه مختلف 11 و 12.9 اینچی آیپد پرو جدید اپل بکار رفته طبیعتا از نظر توان و ظرفیت نسبت به هم متفاوت هستند. توان باتری نسخه 12.9 اینچی این تبلت 36.71 وات ساعت عنوان شده در حالی که توان باتری نسخه 11 اینچی آن 28.65 وات ساعت است. جنس باتری این تبلت از نوع لیتیوم پلیمری انتخاب شده و طبیعتا امکان جداسازی دستی آن وجود ندارد. اما قدرت شارژدهی باتری تبلت چطور است؟ در بررسی آیپد پرو 2020 مشخص شد که اپل با تغییر ظرفیت باتری نسخه های 12.9 و 11 اینچی تبلت مذکور بستری فراهم کرده که هر دوی آن ها تقریبا یک قدرت شارژدهی مشابه داشته باشند.

ما در بررسی خویش متوجه شدیم که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از تبلت تقریبا می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری تبلت برای مدت زمان 1.5 تا 2 روز از آن استفاده کند. طبیعتا اگر میزان بکارگیری تبلت و مدت زمان روشن ماندن صفحه آن زیادتر از حد نرمال باشد یا از تبلت برای انجام تسک های سنگین مثل بازی کردن استفاده کنید، شارژ باتری آن هم زودتر از حد عالی تمام می‌شود. بنابراین در مجموع باید گفت که شارژدهی باتری تبلت iPad Pro 2020 وضعیت قابل قبولی دارد. اما برای شارژ باتری این تبلت باید چه مقدار زمان صرف شود؟ خوشبختانه شارژر فابریک تبلت iPad Pro 2020 توان 18 واتی را ارائه کرده و به نوعی قابلیت فست شارژ را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد اما با این حال برای فول شارژ باتری قدرتمند و پرظرفیت تبلت مذکور باید مدت زمان طولانی منتظر ماند!

 

نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

 

در بررسی آیپد پرو 2020 مشخص شد که برای فول شارژ باتری نسخه 11 اینچی آن با استفاده از شارژر اصلی و اورجینال تبلت تقریبا مدت زمانی در حدود 2 الی ساعت باید سپری شود و برای انجام همین کار در نسخه 12.9 اینچی تبلت هم می‌بایست حدود 3 ساعت زمان صرف گردد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری تبلت iPad Pro 2020 خیلی بالا نیست و ظرفیت زیاد باتری این تبلت سبب شده که نیاز باشد مدت زمان نسبتا طولانی برای فول شارژ باتری دستگاه سپری گردد. به همین جهت توصیه می‌کنیم همیشه در بازه های زمانی کوتاه و قبل از خالی شدن کامل شارژ باتری تبلت آن را به شارژ بزنید تا لازم نباید به یکباره چند ساعت برای فول شارژ باتری دستگاه صبر کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل (Apple iPad Pro 2020) پرداختیم. این تبلت برای کسانی که علاقمند محصولات شرکت اپل و به ویژه تبلت های این شرکت هستند یک گزینه خرید عالی و انتخابی برتر است اما فراموش نکنید که تبلت مذکور چه قیمت بالایی دارد و در رده قیمتی این تبلت می‌توان لپ تاپ های ویندوزی خیلی خوبی هم تهیه کرد. به عقیده ما قیمت بسیار گران اصلی ترین نقطه ضعف iPad Pro 2020 است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی تبلت مورد نظر در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت
  • بستر نرم افزاری بهینه و پشتیبانی نرم افزاری فوق‌العاده اپل
  • قدرت پردازشی کم‌نظیر
  • دوربین بسیار خوب
  • بهره‌مندی از قلم استایلوس و کیبورد اختصاصی

 

نقاط ضعف:

  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت بسیار گران

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید تبلت اپل iPad Pro 2020