نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن | تلویزیون با کیفیت ایرانی با قیمت مناسب

نقد و بررسی 01 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن | تلویزیون با کیفیت ایرانی با قیمت مناسب

خرید یک تلویزیون با کیفیتی که بتواند نگاه بیننده رو خیره کند و درضمن قیمت مناسبی هم داشته باشد، می تواند از آن انتخاب های سخت و حساس باشد. تلویزیون ال ای دی 55 اینچی هوشمند 55XT515 ایکس ویژن از جمله محصولاتی ایرانی با کیفیتی است که می تواند یک انتخاب مطمئن و مناسب باشد. با نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 55 اینچ ایکس ویژن 55XT515 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه

ایکس ویژن، یکی از آن برند های ایرانی پر افتخاری است که توسط شرکت مادیران متولد شده و با محصولات با کیفیت و متنوع، توانسته پا به پای برند های برتر جهان پیشرفت کند و با عرضه محصولاتی زیبا و بهره مند از جدیدترین تکنولوژی ها، رضایت مشتریان را به دست آورد. برند X.Vision در ابتدا در سال 1385 ایجاد شد و از آن پس به تولید و عرضه محصولات صوتی و تصویری پرداخت و با کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب نسبت به رقبا توانست در جایگاه سوم بازار قرار گیرد.

یکی از محصولات مهم این برند که محبوبیت زیادی هم دارد، تلویزیون های هوشمند ال ای دی است که در این مقاله قصد داریم یکی از این تلویزیون ها را مورد بررسی و ارزیابی تخصصی قرار دهیم. تلویزیون هوشمند ال ای دی 55XT515 یکی از بهترین محصولات این کمپانی است که با پنل عظیم 55 اینچی و کیفیت تصویر Full HD یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای خانواده های ایرانی می باشد. با ما در نقد و بررسی این تلویزیون همراه باشید.

 

معرفی محصول

با پیشرفت تکنولوژی و مجهز شدن تلویزیون ها به سیستم عامل و در نتیجه هوشمند شدن آن ها، دیگر خرید تلویزیون های معمولی غیر هوشمند جذابیت گذشته را ندارد. خرید یک تلویزیون هوشمند که بتواند اپلیکیشن های مختلف را اجرا کند و نقشی بیشتر از یک تلویزیون معمولی ایفا کند، هم به بودجه زیادی نیاز دارد. کمپانی ایرانی ایکس ویژن اما با عرضه محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب، این خلاء بازار را پر کرده است.

تلویزیون هوشمند ال ای دی 55XT515 ایکس ویژن (X.Vision)، یک پنل بزرگ 55 اینچی با کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 دارد. طراحی زیبا و مدرن این دستگاه با حاشیه های باریک و پایه های فلزی محکمش، 55XT515 را به تلویزیونی مناسب برای هر دکوراسیونی تبدیل کرده است.

پنل تخت و با کیفیت این دستگاه البته از نوع IPS نیست ولی پنل VA به کار رفته از نوع A+ است و با نسبت تصویر 16:9 محتوای مختلف را به نمایش می گذارد که جزو استاندارد های جهانی است. این پنل با کیفیت، زاویه دید 178 درجه ای دارد، بنابراین کاربر در هر جای سالن، می تواند تصویری با کیفیت دریافت کند. کیفیت تصویر این تلویزیون جزو بهترین های بازار نیست، ولی می تواند محتوای Full HD را به خوبی ارائه دهد. لازم به ذکر است که این کیفیت دو برابر تلویزیون های WXGA با رزولوشن 1366 در 768 است.

 

Full HD Technology  تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن

 

ابعاد این تلویزیون بدون پایه 124.2 در 78 در 8 سانتی متر است و وزن آن هم 14.3 کیلوگرم می شود. اما اگر پایه های دستگاه را متصل کنید، وزن کلی تلویزیون به 14.7 کیلوگرم می رسد و ابعاد آن هم 124.2 در 78 در 22.2 سانتی متر خواهد رسید.

رابط کاربری 55XT515 اندروید 4.4 است و پردازنده اصلی آن هم دو هسته ای از نوع A7 با سرعت کلاک 850 مگاهرتز است. البته پردازنده گرافیکی جداگانه ای هم در این محصول تعبیه شده که دو هسته ای باسرعت کلاک 400 مگاهرتز بوده و MALI450MP2 نام دارد و در رندر کردن تصاویر، عملکرد بسیار خوبی به نمایش می گذارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تلویزیون N5880 سامسونگ | ارزان ترین تلویزیون LED سامسونگ

این ترکیب پردازنده را یک رم DDR3 با گنجایش 768 مگابایت همراهی می کند در کنار آن 4 گیگابایت حافظه داخلی هم در محصول تعبیه شده تا کاربر هر زمان که بخواهد برنامه های مورد علاقه خود را ذخیره کند یا محتوای محبوب خود را در آن نگهداری کند.

نمای جلوی  تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن

سرعت پاسخگویی یا Response Time این تلویزیون 8 میلی ثانیه اندازه گیری شده که برای استفاده از مانیتور گیمینگ گزینه مناسبی است. از دیگر ویژگی های این محصول قابلیت های Time Shift، PVR و EPG است. سیستم رنگ این محصول PAL B/G, D/K, I و NTSCM و SECAM است. سیستم رنگ ویدیو در حالت AV هم PAL و NTSC می باشد.

مصرف انرژی این تلویزیون 150 وات است و تامین انرژی آن هم از نوع AC با ولتاژ 100 تا 240 ولت و 50 یا 60 هرتز است. مصرف انرژی این دستگاه در حالت استندبای هم کمتر از 0.5 وات می باشد.

اندروید بودن سیستم عامل این محصول باعث شده تا مجموعه متنوع و بزرگی از اپلیکیشن ها و بازی ها با توجه به قیمت تلویزیون موجود باشد و این از جمله نکات مثبت 55XT515 است.

لازم به ذکر است که این دستگاه گیرنده دیجیتال دارد و تیونر آن هم DVB-T2 می باشد. فرمت های تصویری پشتیبانی شده این تلویزیون شامل H.265 – H.264 – MPEG1,2,3 – WMV – VC1 – XviD – VP است. فرمت های صوتی هم AAC و MP3 و AC3 است و همچنین عکس های JPEG و BMP و PNG نیز توسط این تلویزیون پشتیبانی می شوند.

تجربه کاربری خوب و لذت بخش، در کنار تصویر با کیفیت، به صدای رسا و بلندی هم نیازمند است. تلویزیون هوشمند 55XT515 دو بلندگوی 10 واتی دو کاناله در بخش پایینی خود دارد که در مجموع می تواند صدای 20 واتی با کیفیت تولید کند که برای یک سالن متوسط مناسب است. البته اگر این دستگاه را در سالن بزرگی قرار می دهید، صدای تولید شده اندکی کم به نظر می رسد و نیاز به سیستم های صوتی خانگی احساس می شود. متاسفانه همچنین، این سیستم صوتی ساب ووفر ندارد و استاندارد صوتی آن هم Dolby Digital است.

 

 

نمای کناری  تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن

 

اقلام درون جعبه و همراه تلویزیون شامل دفترچه راهنمای فارسی و ریموت کنترل است. ریموت کنترل درون جعبه کیفیت معمولی دارد و برخی از کاربران بعد از مدتی گزارش خرابی دکمه ها را داده اند. لازم به ذکر است که ریموت کنترل همراه دستگاه از نوع غیر هوشمند است. همچنین اگر بخواهید می توانید با دانلود اپلیکیشن مناسب، تلفن هوشمند خود را نیز تبدیل به یک ریموت کنترل هوشمند کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون تلویزیون های هوشمند

درگاه های ارتباطی

بخش درگاه های ارتباطی تلویزیون هوشمند 55XT515 برای استفاده عادی کاربران غیر حرفه ای کافی است. البته جایگاه این پورت ها به صورتی است که اگر بخواهید تلویزیون را به دیوار نصب کنید، دسترسی به آن ها کمی دشوار می شود.

تلویزیون 55 اینچی هوشمند ایکس ویژن دارای دو پورت USB 2.0، سه درگاه HDMI، یک درگاه کامپوزیت (Composite)، پورت شبکه LAN، ورودی آنتن، خروجی صدای دیجیتال برای نصب سیستم های صوتی با نوع صدای دیجیتال است.

 

پنل پشتی  تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن

 

هوشمند بودن تلویزیون 55XT515 به معنای آن است که امکان اتصال به Wi-Fi وجود دارد. البته اگر بخواهید با بلوتوث به این تلویزیون وصل شوید، ناامید خواهید شد چرا که مادیران ماژول بلوتوثی در تلویزیون 55 اینچی خود تعبیه نکرده است.

 

جمع بندی

اگر به دنبال یک تلویزیون ایرانی با کیفیت با پنلی بزرگ و صدایی رسا هستید که بتواند یک سالن 30 تا 50 متری را به خوبی جوابگو باشد و در ضمن قیمت مناسبی هم داشته باشد، خرید تلویزیون هوشمند 55XT515 می تواند بهترین گزینه باشد. تلویزیون هوشمند 55 ایکس تی 515 از جمله دستگاه های مناسب برای کسانی است که با بودجه ای محدود به دنبال خرید یک تلویزیون با پنل بزرگ هستند. چرا که اگر بخواهید یک تلویزیون 55 اینچی از برند های خارجی از جمله سامسونگ و الجی را خریداری کنید، باید بیش از 10 میلیون تومان هزینه کنید. کمپانی مادیران اما یک تلویزیون با کیفیت 55 اینچی را با برچسب قیمت حدود 6 میلیون تومان روانه بازار کرده که به راحتی می تواند نیاز خانواده ایرانی را مرتفع سازد.

البته لازم به ذکر است که تلویزیون هوشمند 55XT515 از پنل IPS استفاده نمی کند، ولی پنل VA این محصول کیفیت خوبی دارد که می تواند نیاز یک کاربر عادی را به خوبی رفع کند. صدای 20 واتی این محصول کیفیت مناسبی دارد، ولی اگر به صدای بلند تری نیاز دارید، می توانید با کابل اوپتیکال سینمای خانگی یا سیستم صوتی جداگانه ای را به دستگاه متصل کنید.

 

 تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن

 

تعداد پورت ها و درگاه های ارتباطی در بخش پشتی به گونه ای است که بتواند نیاز یک کاربر معمولی و غیر حرفه ای را رفع کند.

به طور کلی تلویزیون هوشمند ال ای دی 55XT515 ایکس ویژن کیفیت مناسبی را ارائه می کند که قیمت مناسب آن، باعث شده تا به یکی از گزینه های محبوب خانواده های ایرانی تبدیل شود.همین قیمت مناسب محصول است که باعث شده نقاط ضعف یا کمبود های دستگاه چندان بزرگ جلوه نکنند. اگر به دنبال یک تلویزیون بزرگ و با کیفیت هستید و برای خرید حدود 6 میلیون تومان در نظر گرفته اید، 55XT515 ایکس ویژن گزینه مناسبی است که شرکت پرآوازه مادیران در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است.

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب در مقایسه به سایز بزرگ تلویزیون
  • صدای با کیفیت و رسا
  • طراحی مدرن و زیبا
  • پشتیبانی فنی و گارانتی معتبر

 

نقاط ضعف

  • عدم بهره مندی از تکنولوژی های بهبود تصویر

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید تلویزیون ایکس ویژن 55XT515