نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : زیبا و قدرتمند

نقد و بررسی 09 آبان 1398 علی مظفری

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : زیبا و قدرتمند

 قیمت ساعت های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ با توجه به ظرافت و زیبایی خاص خود به همراه امکانات فوق‌العاده و رابط کاربری ساده و روانی که در طراحی آن مد نظر قرار گرفته شده است، نسبت به ساعت های هوشمند هم رده بسیار رقابتی در نظر گرفته شده است. پس اگر فکر خرید ساعت هوشمند را در ذهن دارید، با ما در فروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی ساعت هوشمند گلکسی SM-R810 سامسونگ (Samsung Galaxy Watch SM-R810) همراه باشید.
 

مقدمه :

ساعت‌ها از زمان‌های قدیم تا به امروز از اهمیت بالایی در زندگی انسان‌ها برخوردار بوده‌اند. با همه گیر شدن تلفن‌های همراه میتوان گفت از اهمیت این ابزار پوشیدنی کمی کاسته شد اما این وسیله کاربردی نیز از پیشرفت تکنولوژی عقب نماند و با آغاز نسل هوشمندسازی، ساعت‌ها نیز ارتقا یافتند و با ویژگی‌های جدید و جذاب، جایگاه سابق خود را باز یافتند. ساعت‌های جدید که با نام ساعت هوشمند (Smart Watch) شناخته می‌شوند دیگر تنها برای مشاهده زمان کاربرد ندارند بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت آب و هوا را چک کرد، به تماس‌ها و پیامک‌ها پاسخ داد، به شنیدن موسیقی پرداخت، و هزاران امکانات دیگر که شما با شناخت آن‌ها حتما شگفت زده خواهید شد.

با رقابتی شدن کسب و کارها و نیاز به بررسی دائم برخی موارد در کنار افزایش سایز مانیتورها و نمایشگر تلفن‌های همراه سبب شد که بازار آماده پذیرایی از محصولاتی کوچک با کارایی های محدود ولی با نیاز دائمی باشد. موارد ذکر شده سبب شد که شرکت‌های سازنده گجت های تکنولوژی (Gadgets) به فکر تولید دستبندها (Bands) و ساعت های هوشمند بیفتند. این محصولات جدید، برای کاهش نیاز فرد به استفاده دائم از تلفن همراه و تحریک او به فعالیت های بدنی بیشتر تولید و روانه بازار شدند. امروزه شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ (Samsungهواوی (Huaweiاپل (Apple) شیائومی (Xiaomi) و... اقدام به تولید دستبند و ساعت های هوشمند می کنند. ساعت هوشمند گلکسی SM-R810 سامسونگ (Samsung Galaxy Watch SM-R810) یکی از ساعت های هوشمند و پر طرفدار با امکانات بالاست که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : معرفی اجمالی محصول

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch SM-R810

 

در مراسم رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در سال 2018 که با معرفی گلکسی Note 9 همراه بود از سری جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز رونمایی شد که این ساعت‌ها به ترتیب عبارتند از Galaxy Watch SM-R800، Galaxy Watch Active و ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 که در این مقاله به بررسی تمام جوانب آن خواهیم پرداخت. ساعت هوشمند گلکسی  سامسونگ SM-R81 که به گلکسی واچ 42 میلی‌ متری نیز معروف است با قیمت 220 یورو عرضه می‌شود. نسخه R810 نسخه‌ی ظریف‌تر ساعت هوشمند R800 محسوب می‌شود که برای مچ‌های کوچکتر طراحی شده و دارای حجم کمتری نسبت به ساعت Galaxy Watch SM-R810 می‌باشد.

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 از بدنه ای بسیار محکم از جنس فولاد ضد زنگ با گواهی IP68 برخوردار است که این موضوع بدین معناست که در عمق 50 متری زیر آب نیز به مدت 30 دقیقه بدون مشکل دوام خواهد آورد. ساعت هوشمند گلکسی  سامسونگ SM-R810 از نمایشگر 42 میلی‌متری AMOLED با رزولوشن 360x360 برخوردار است که تصاویری فوق‌العاده شفاف با عمق رنگ بالا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این ساعت هوشمند از 4 گیگابایت حافظه داخلی (ROM) به همراه 750 مگابایت حافظه موقت (RAM) برخوردار است که برای ساعت هوشمند مقدار کاملا مناسبی می‌باشد و از پس نیازهای روزانه کاربر به خوبی برخواهد آمد.

گلکسی واچ SM-R810 با بهره مندی از پردازنده اگزینوس 9110 به راحتی تمامی فرامین شما را اجرا خواهد کرد و در طول کار با ساعت شاهد هیچگونه تاخیر در اجرا نخواهید بود. ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch SM-R810 از باتری 270 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که بر اساس توضیحات ارائه شده توسط سامسونگ، این باتری با توجه به مصرف کاربر تا 3 روز با یک بار شارژ دوام خواهد آورد. در ادامه با نگاهی دقیق به بررسی تمامی ابعاد ساعت هوشمند گلکسی  سامسونگ SM-R81 خواهیم پرداخت.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : ساختار و طراحی ظاهری

 

Samsung Galaxy Watch SM-R810

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 در دو رنگ رزگلد و مشکی مهتابی (Midnight Black) طراحی و روانه بازار شده است. ابعاد ساعت معادل 42x46 میلی متر می‌باشد و از ضخامت 1.2 میلی متری برخوردار است. وزن ساعت برابر با 49 گرم می‌باشد که بسیار وزن ایده‌آلی محسوب می‌شود هرچند در صورت استفاده از بندهای شخصی سازی‌شده، این وزن تغییر می‌کند. در بررسی طراحی ساعت هوشمند گلکسی  سامسونگ SM-R810 در نگاه اول حلقه چرخان و بدنه این ساعت نظر شما راجلب خواهد کرد. استفاده از رنگ‌های یکسان در حلقه و بدنه ساعت سبب شده است تا زیبایی و چشم نوازی این محصول دوچندان شود؛ چیزی که ما در ساعت Samsung Galaxy Watch SM-R800 با توجه به تفاوت رنگ حلقه چرخان و بدنه ساعت، شاهد آن نبودیم.

بدنه گلکسی واچ  SM-R810از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد که به دلیل صیقل دادن توسط کمپانی سازنده، ممکن است در نگاه اول شبیه به استیل باشد. خوشبختانه حلقه چرخان معروف ساعت‌های هوشمند سامسونگ در این ساعت نیز دیده می شود که کار با آن تجربه‌ای بسیار دلنشین را برای شما رقم خواهد زد. استفاده از نمایشگر دایره‌ای به همراه بندهایی از جنس پلاستیک فشرده ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 را بسیار به ساعت های اسپرت نزدیک کرده است که این امر امتیاز بسیار خوبی در طراحی این ساعت محسوب می‌شود. همانند تمامی ساعت‌های هوشمند سامسونگ، کلیدهای خانه (Home) و بازگشت (Back) در سمت راست ساعت جای گرفته اند که جنس آن‌ها نیز از فولاد ضد زنگ بوده و از پوشش خاصی برخوردار هستند که کار با ساعت را دلنشین‌تر می‌سازد. با نگاه به قسمت پشتی نیز شاهد سنسور ضربان قلب خواهید بود که در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند شرکت سامسونگ از طراحی متفاوتی برخوردار است. در انتهای این بخش لازم به ذکر است که این ساعت برای مچ‌های ظریف و میتوان گفت زنانه طراحی شده است؛ پس اگر مچ دست درشتی دارید پیشنهاد می کنیم که نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را مطالعه کنید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : سخت‌افزار و نمایشگر

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 از نمایشگر 1.2 اینچی با رزولوشن 360x360 پیکسل برخوردار است. نمایشگر به کار رفته در این ساعت هوشمند از نوع سوپر امولد (Super AMOLED) می‌باشد که با توجه به رزولوشن گفته شده، تراکم پیکسلی 278 پیکسل در هر اینچ را شاهد خواهیم بود. نمایشگر گلکسی واچ SM-R810 با محافظ شیشه گوریلا گلس DX+ پوشیده شده است که که به گفته سامسونگ در برابر هر خط و خشی مقاومت خواهد کرد. این نمایشگر از نظر کنتراست، شادابی رنگ ها و سطح روشنایی کاملا در رقابت با محصولات سایر شرکت ها خوب عمل ‌می کند و نیازهای شما را به طور تمام و کمال برطرف خواهد کرد. نمایشگر به کار رفته در ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch SM-R810 از قابلیت صفحه همیشه روشن پشتیبانی می‌کند و توانایی چرخش در هر زاویه‌ای را دارد.

 

قیمت Samsung Galaxy Watch SM-R810

 

کمپانی سامسونگ در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 از پردازنده ده نانومتری اگزینوس 9110 با فرکانس 1.15 گیگاهرتز به همراه دو هسته پردازشی Cortex-A53 استفاده کرده است که به راحتی از پس اجرای تمامی عملیات مد نظر شما برمی‌آید. هسته گرافیکی به کار رفته از نوع Mali-T720 می‌باشد که در بررسی ما به خوبی از دستورات پیروی می‌کند و شاهد هیچ گونه اختلالی در عملکرد آن نبودیم. عملکرد پردازنده به وسیله شرکت سامسونگ بسیار مورد ارزیابی قرار گرفته، به نحوی که مصرف این پردازنده نسبت به پردازنده های نسل قبل بسیار کاهش یافته است. ساعت هوشمند گلکسی  سامسونگ SM-R810 از 4 گیگابایت حافظه داخلی (ROM) به همراه 750 مگابایت حافظه موقت (RAM) برخوردار است که شما تنها به 1.5 گیگابایت از این حافظه داخلی دسترسی خواهید داشت و مابقی آن به وسیله سیستم عامل مورد استفاده قرار گرفته است. لازم به ذکر است که ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 فاقد ورودی حافظه بوده و شما باید به 1.5 گیگابایت حافظه در دسترس، بسنده کنید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : نرم‌افزار و رابط کاربری

 

مشخصات Samsung Galaxy Watch SM-R810

 

شرکت ساسونگ در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 از نسخه چهارم سیستم عامل تایزن که سیستم عامل انحصاری گجت های پوشیدنی این شرکت می‌باشد بهره گیری کرده است. تایزن و حلقه چرخان موجود در ساعت هوشمند گلکسی  سامسونگ SM-R810 تمامی نیازهای شما برای ارتباط با این ساعت هوشمند برطرف خواهند کرد. استفاده از حلقه چرخان سبب شده که شما نیاز زیادی به لمس صفحه نداشته باشید که این امر جدا از تمیز نگه داشتن صفحه نمایش سبب ایجاد یک حس دلنشین به هنگام کار با ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی اپل واچ سری 4 | بهترین ساعت هوشمند، جهشی رو به دنیای جدید

قالب های نمایشگر (Watch faces) با توجه به شکل ساعت بسیار زیبا طراحی شده اند به شکلی که می‌توان با تنظیم واچ فیس‌ها ساعتی کلاسیک با صفحه‌ای آنالوگ بر دست داشته باشید و یا از ساعتی کاملا مدرن با امکانات بسیار بر روی صفحه برخوردار شوید. سامسونگ در ساعت Galaxy Watch SM-R810 بسیار بر ریزه‌کاری ها دقت داشته است به نحوی که شما با نزدیک کردن ساعت به گوشتان و یا استفاده از ساعت در سکوت مطلق، همزمان با حرکت عقربه ها صدای تیک ساعت را نیز خواهید شنید که این موضوع بسیار برای ما جذاب و دلنشین بود. در کنار تمامی زیبایی های سیستم عامل تایزن، این سیستم عامل از نقص هایی نیز برخوردار است. ناکارآمدی دستیار صوتی بیکسبی (bixby) و عدم امکان غیر فعالسازی آن نمونه ای از این نقص هاست.

 

بررسی Samsung Galaxy Watch SM-R810

 

همچنین عدم وجود نرم‌افزارهای گوناگون برای این سیستم عامل نوپا مشکل دیگری است که دامن‌گیر کاربران ساعت های هوشمند سامسونگ می‌شود. هرچند نرم افزارهای کاربردی مهمی نیز در این سیستم عامل گنجانده شده اند که تعدادی از آن‌ها عبارتند از :

  • Spotify : بزرگترین و محبوبترین کتابخانه موسیقی جهان
  • Strava : معروفترین نرم‌افزار تحلیل پیاده‌روی
  • My Fitness Pal : نرم‌افزار محبوب ورزش فیتنس و تناسب اندام
  • Swim.com : نرم‌افزار رسمی فدراسیون شنا

 

همانطور که گفتیم عدم پشتیبانی از اپلیکیشن های گوناگون نسبت به سایر رقبا، از مشکلات گلکسی واچ به شمار می آید؛ اما سوالی که باید از خود داشته باشید این است که آیا با وجود داشتن تجربه بسیار خوب از تمام ویژگی های ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810، نیازی به داشتن اپلیکیشن های دیگر می باشد؟ اگر پاسخ شما مثبت باشد قطعا گزینه های دیگری برای شما وجود خواهد داشت که می توانید آن ها را در فروشگاه اینترنتی هدف مشاهده کنید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : ویژگی‌های کاربردی

 

گلکسی واچ SM-R810 سامسونگ

 

در ابتدا لازم به ذکر است که ساعت هوشمند گلکسی  سامسونگ SM-R81 از قابلیت Esim پشتیبانی می کند. این قابلیت بر پایه تراشه های کوچکیست که قابل نصب بر روی ساعت هوشمند گلکسی واچ شما می‌باشد و عملکردی شبیه به سیم کارت دارد. همچنین ساعت هوشمند SM-R810 به صورت کاملا هماهنگ با نر‌م‌افزار Samsung health برنامه‌ ریزی شده است که با استفاده از آن اطلاعات کامل و مفیدی از فعالیت های بدنی و سلامت خود در اختیار خواهید داشت. علاوه بر موارد ذکر شده ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 از چند ویژگی نرم افزاری کاربردی نیز برخوردار است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

حالت Good Night : کاربرد این حالت برای زمانیست که شما به هنگام خواب نیز ساعت Samsung Galaxy Watch SM-R810 را بر دست دارید. در این حالت هشدار تمامی اعلان‌ها با لرزش و یا روشن شدن صفحه به شما اعلام نمیشود؛ به جز آلارم‌هایی که خودتان برای ساعت تنطیم کرده‌اید. همچنین تا زمانی که این حالت روشن باشد صفحه ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch SM-R810 تنها با فشردن کلید هوم روشن می‌شود.

حالت Watch Only : در این حالت ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 تنها همانند یک ساعت معمولی عمل خواهد کرد. در این حالت کلیه فعالیت های ساعت لغو شده و به نوعی میتوان این حالت را حالت ذخیره نیرو عنوان کرد. با استفاده از این حالت شارژدهی باتری بسیار افزایش می یابد که ممکن است برای کاربر دغدغه‌ی بزرگی باشد.

حالت Always On : در این حالت صفحه به صورت دائم روشن خواهد بود و میتوان با قرار دادن یک واچ‌ فیس مناسب و هماهنگ کردن آن با پوشش خود بر پرستیژ شخصیتتان بیفزایید. به علاوه این امر سبب می شود تا میزان استفاده از کلید‌های ساعت کاهش یافته و بر عمر ساعت اضافه شود.

حالت Water Lock : این حالت سبب می شود که به هنگام استفاده از ساعت در آب از هرگونه عملیات تصادفی جلوگیری شود و ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 شروع به تحلیل و ارزیابی حرکات شما در آب خواهد کرد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : ورزش و سلامت

 

Galaxy Watch SM-R810

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 از ردیاب خودکار تمرینات ورزشی برخوردار است. کافیست که شما شروع به انجام یکی از 40 حرکت ورزشی تعریف شده بر روی این ساعت کنید، در همین لحظه این گجت هوشمند فعالیت شما را شناسایی کرده و شروع به ثبت و تحلیل آن می کند. از جمله این تمرینات میتوان به پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، تردمیل، دوچرخه ورزشی و همچنین تمرینات باشگاهی مثل دمبل، انواع کرانچ، پرس سینه، ددلیفت و ... اشاره کرد. با استفاده از اِلمان‌های تعریف شده در نرم افزار Samsung Health شما قادر خواهید بود تا میزان کالری مصرفی برای هر ورزش و میزان فعالیت‌های بدنی و قلبی خود را مشاهده کنید و یا این موارد را برای بررسی‌های بعدی، ذخیره نمایید. در حوزه سلامت نیز کاملا کاربردی بوده و دارای ویژگی هایی همچون: بررسی ضربان قلب، میزان استرس و تحلیل وضعیت خواب می‌باشد. اگر به هنگام خواب گلکسی واچ  SM-R810را بر دست داشته باشید، می توانید تحلیل وضعیت خواب خود را به صورت کامل دریافت کنید که چند ساعت خواب عمیق داشتید و یا اینکه چند ساعت در خواب سبک به سر می برده‌اید. همچنین گلکسی واچ SM-R810 استرس شما را نیز تحلیل می کند و از طریق تمرینات مدیتیشن و یا نفس عمیق در پی کاهش آن بر می آید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش وصل کردن ساعت هوشمند با گوشی موبایل اندرویدی

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 : باتری

 

فروش Galaxy Watch SM-R810

 

کمپانی سامسونگ در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 از یک باتری لیتیومی غیر قابل تعویض با ظرفیت 270 میلی آمپر استفاده کرده است. مهم ترین عامل در عمر باتری ساعت‌های هوشمند جدا از ظرفیت آن‌ها، به میزان استفاده کاربر از آن ساعت بستگی دارد. با توجه به بررسی‌های ما با استفاده معمولی از ساعت باتری این ساعت تا دو روز با یک بار شارژ پاسخگوی فرامین شما خواهد بود. با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته بر روی ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch SM-R810 این محصول قادر است تا با یک بار شارژ به مدت 3 روز در حالت آماده به کار (Standby) قرار بگیرد. برای شارژ ساعت باید از شارژر بی‌سیم موجود در جعبه این محصول استفاده کنید که از سرعت قابل قبولی برخوردار است و مدت زمان شارژ ساعت از صفر تا صد درصد حدودا 40 دقیقه می‌باشد. لازم به ذکر است که شارژر این ساعت از حجم بسیار کم و ظرافت زیادی برخوردار است که امکان شکستگی آن را بالا برده است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم که شارژر را در جای مناسبی قرار دهید.

 

نتیجه نهایی :

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R810 با نمایشگر Super AMOLED در سایز 42 میلی‌متری به همراه پردازنده دو هسته ای اگزینوس 9110 در کنار 1.5 گیگابایت حافظه داخلی، تمامی انتظارات شما از یک ساعت هوشمند را برآورده خواهد ساخت. بدنه فولادی و ضد آب این ساعت در برابر خط و خش مقاوم بوده و شما می توانید در هر مکان از این ساعت استفاده کنید. امکانات فوق‌العاده در کنار قیمت Samsung Galaxy Watch SM-R810 این محصول را در جایگاه برتری نسبت به ساعت های هوشمند رقیب قرار داده است.پس اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند با امکاناتی فوق‌العاده در کنار قیمتی مقرون به صرفه هستید، ما به شما خرید ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • استفاده از بدنه فولادی ضد زنگ
  • رابط کاربری بسیار مناسب
  • استفاده از حلقه گردان
  • استفاده از نمایشگر super AMOLED
  • شارژدهی مناسب باطری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • ناکارآمدی دستیار صوتی Bixby
  • عدم کاربرد Esim در ایران
  • تعداد کم نرم‌افزارهای هماهنگ با سیستم عامل تایزن