نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: بزرگ، زیبا و با کیفیت

نقد و بررسی 06 خرداد 1398 علی مظفری

نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: بزرگ، زیبا و با کیفیت

اگر به تبلت های با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، مطمئنا تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 5 ای (Samsung Galaxy Tab S5e) می‌تواند یکی از گزینه های خرید خوب پیش رویتان باشد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف این تبلت 10.5 اینچی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ در ماه فوریه (February) سال 2019 از تبلت 10.5 اینچی و بزرگ جدید خود با نام اختصاصی Galaxy Tab S5e رونمایی کرد. این تبلت برای آن دسته افرادی که دوست دارند از یک تبلت اندرویدی با کیفیت، زیبا، قدرتمند و بزرگ استفاده کنند گزینه خرید عالی خواهد بود. قیمت Galaxy Tab S5e شاید در مقایسه با تبلت های اندرویدی دیگری که در بازار وجود دارند خیلی مقرون به صرفه نباشد، اما ویژگی هایی که توسط این تبلت ارائه شده‌اند واقعا خوب و رضایت‌بخش هستند و به نوعی تعادل مابین قیمت و کیفیت دستگاه را برقرار می‌کنند. برای شناسایی بهتر ویژگی های مثبت و منفی این تبلت می‌خواهیم در این مطلب به نقد و بررسی Galaxy Tab S5e بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. فراموش نکنید که این تبلت یک تبلت بزرگ و 10.5 اینچی است و باید بررسی آن با توجه به سایر محصولات هم رده خودش انجام گیرد. بنابراین با ما و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e همراه باشید.

 

نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: طراحی و ظاهر

تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e در مقایسه با دیگر تبلت های 10.5 اینچی که پیش از این از آن ها استفاده کرده‌ بودیم تفاوت های جالبی دارد. اولین مسئله مربوط به بدنه آلومینیومی آن می‌شود. قاب پشت این تبلت آلومینیومی است و مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد اما به مرور زمان بر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین برای محافظت از قاب پشت دستگاه بهتر است حتما از کیف تبلت استفاده کنید. این تبلت در دو مدل وای فای (Wi-Fi) و ال تی ای (LTE) عرضه شده که نسخه وای فای آن از اتصال سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند اما نسخه ال تی ای آن از اتصال سم کارت پشتیبانی به عمل می‌آورد. یکی از مشکلاتی که همیشه تبلت های 10.5 اینچی داشته‌اند مربوط به ضخامت زیاد بدنه و وزن بالای آن ها می‌شد. سامسونگ سعی کرده در طراحی Galaxy Tab S5e این مشکل را برطرف سازد. در این راستا ضخامت بدنه تبلت را به 5.5 میلیمتر و وزن آن را به چیزی در حدود 400 گرم رسانده است! زمانی که به لبه های این تبلت نگاه کنید باورتان نخواهد شد که یک تبلت 10.5 اینچی تا این اندازه باریک و ظریف باشد.

 

بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ

 

ابعاد کلی بدنه تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e معادل 5.5 در 160 در 245 میلیمتر است. بنابراین این تبلت ضخامت بسیار کمی دارد و برای حمل و نقل وزن مناسبی را ارائه می‌کند. این دو موضوع از اصلی ترین ویژگی های خاص Galaxy Tab S5e هستند. وقتی از نمای پشت به این محصول نگاه کنید، دو نوار آنتنی که در لبه های فوقانی و زیرین قاب آن نصب است، توجهتان را جلب خواهند کرد که خیلی زیبا به نظر نمی‌رسند و کمی در ذوق می‌زنند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت هم لنز دوربین اصلی دستگاه نصب خواهد بود. زمانی که از نمای رو به رو به تبلت نگاه کنید، خیلی سریع متوجه باریک بودن حاشیه های صفحه نمایش آن خواهید شد. زیر صفحه نمایش گوشی هیچ دکمه فیزیکی نصب نشده و حاشیه های نمایشگر دستگاه به قدری باریک هستند که نسبت تصویر به بدنه 81.6 درصدی را برای آن به ارمغان می‌آورند.

بنابراین در طراحی صفحه نمایش 10.5 اینچی تبلت گلکسی تب S5e هم توجه خاصی به ظرافت و زیبایی شده است. دکمه های پاور، تنظیم صدا و شیار میکرو اس دی (Micro SD) در لبه سمت راست قاب این محصول نصب هستند و در لبه زیرین آن هم سوکت شارژ آن که از نوع USBE Type C وجود دارد. خوشبختانه گلکسی Tab S5e از اسکنر انگشت بهره می‌برد و دکمه پاور آن قابلیت اسکن کردن جزئیات انگشت کاربر را دارد. در بررسی Galaxy Tab S5e مشخص شد که سرعت عملکرد اسکنر انگشت این تبلت خوب است و تقریبا ظرف 1 ثانیه آنلاک نمایشگر را تکمیل می‌کند. این تبلت با لنز دوربین سلفی که دارد از قابلیت تشخیص چهره هم برای آنلاک نمایشگر پشتیبانی می‌کند که عملکرد آن خیلی دقیق و قابل اعتماد نیست.

 

بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ

 

اما یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باید در نقد و بررسی Galaxy Tab S5e به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی دستگاه از چهار اسپیکر AKG می‌شود که به ترتیب در چهار گوشه قاب آن نصب هستند. این چهار اسپیکر از تکنولوژی دالبی (Dolby) پشتیبانی می‌کنند و صدای استریوی بسیار با کیفیت و رسایی را به گوش کاربر می‌رسانند. اسپیکر های با کیفیت این تبلت منجر می‌شوند تا در حین بازی کردن و تماشای فیلم واقعا جو و حس بهتری به کاربر منتقل شود. پشتیبانی از سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم از دیگر ویژگی های خوب تبلت گلکسی تب S5e است که در بخش "سیستم عامل و بستر نرم افزاری" دقیق تر در مورد آن صحبت می‌کنیم. لازم به اشاره است که تبلت سامسونگ Galaxy Tab S5e از اتصال کیبورد و ماوس هم پشتیبانی می‌کند و کیبورد اختصاصی هم دارد که متاسفانه به طور پیش فرض همراه با دستگاه عرضه نخواهد شد. در یک جمع بندی کلی از بررسی طراحی و ظاهر تبلت گلکسی تب S5e باید گفت که این محصول از طراحی خوب و مدرنی بهره می‌برد و ظاهر بسیار شیکی دارد و می‌توانید انتظارات شما را از این نظر به طور کامل برآورده کند.

 

نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: صفحه نمایش

این بخش از نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ را به صفحه نمایش آن اختصاص می‌دهیم. صفحه نمایش این تبلت 10.5 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است که در نوع خودش ویژگی جالبی به نظر می‌رسد. حتما می‌دانید که پنل های نمایشگر سوپر آمولد از با کیفیت ترین پنل های نمایشگر فعلی در گوشی و تبلت ها هستند که هزینه تولید آن ها بالاست. به همین جهت عموما برای کاهش هزینه تولید در تبلت های با نمایشگر خیلی بزرگ از این نوع پنل ها استفاده نمی‌شود اما سامسونگ گلکسی تب S5e را به نمایشگری 10.5 اینچی و از نوع سوپر آمولد مجهز کرده است. رزولوشن صفحه نمایش این تبلت 2560 در 1600 پیکسل در نظر گرفته شده و نسبت 16 به 10 توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 288 پیکسل در هر این می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوب و قابل قبولی برای صفحه نمایش یک تبلت 10.5 اینچی است.

حالا وقتشه! اینو بخون نکات مهم برای خرید بهترین تبلت ویندوزی

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، سامسونگ سعی کرده حاشیه های صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab S5e را بسیار باریک طراحی کند و واقعا هم در این راستا موفق بوده است. حاشیه های نمایشگر تبلت مذکور بسیار باریک بوده و بدین سبب صفحه نمایش دستگاه چیزی در حدود 81.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد. وقتی از نمای رو به رو به تبلت سامسونگ Galaxy Tab S5e نگاه کنید به خوبی متوجه ظرافت طراحی صفحه نمایش آن و باریک بدن حاشیه های دستگاه خواهید شد. این ظرافت و دقتی که سامسونگ در طراحی صفحه نمایش گلکسی تب S5e بکار برده واقعا تحسین برانگیز است. اما صفحه نمایش بزرگ و 10.5 اینچی تبلت مذکور از نظر وضوح تصویر، شادابی، شارپنس، کنتراست و روشنایی چه وضعیتی دارد؟

 

بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ

 

در بررسی Galaxy Tab S5e مشخص شد که صفحه نمایش این تبلت وضوح تصویر و شادابی مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ بوده و کنتراست نسبتا خوب صفحه نمایش منجر به زیباتر به نظر رسیدن رنگ ها در آن و تفکیک بهتر بخش های تیره از روشن تصویر می‌شود. بنابراین مطمئن باشید از انجام کارهایی مثل تماشای فیلم و ویدئو در صفحه نمایش بزرگ تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e لذت خواهید برد. یکی دیگر از نقاط قوت صفحه نمایش تبلت مورد نظر مربوط به توان خوب آن در تولید روشنایی می‌شود. پنل های سوپر آمولد همیشه کیفیت خوبی در تولید روشنایی داشته‌اند و صفحه نمایش 10.5 اینچی تبلت گلکسی Tab S5e هم از این موضوع مستثنا نیست. با قرار دادن شدت روشنایی صفحه نمایش این تبلت بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و محتوای صفحه نمایش دستگاه را ببینید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که کیفیت خوب صفحه نمایش تبلت Galaxy Tab S5e یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

 

نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سامسونگ تبلت گلکسی تب S5e را به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند کرده و رابط کاربری One UI هم در آن نصب و راه‌اندازی شده است. بنابراین در همین ابتدای کار می‌توان گفت که به روز بودن بستر نرم افرازی و سیستم عامل تبلت می‌تواند یکی از ویژگی های مثبت آن باشد. اما بستر نرم افزاری دستگاه تا چه اندازه روان عمل می‌کند؟ خوشبختانه در بررسی Galaxy Tab S5e مشخص شد که بستر نرم افزاری این تبلت عملکرد کاملا روانی دارد و در حین استفاده عادی از آن و پرسه زدن در منوهای مختلف تبلت با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره یا انجام کارهایی مثل وبگردی به راحتی در تبلت مذکور قابل انجام خواهد بود و در حین استفاده از این اپلیکیشن ها هم با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که در رابط کاربری تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e ارائه شده مربوط به قابلیت تقسیم صفحه نمایش به دو نیم و اجرای اپلیکیشن های مختلف در هر یک از دو قسمت آن می‌شود که اصطلاحا به این ویژگی "Split-Screen" گفته می‌شود. از آنجایی که صفحه نمایش تبلت بزرگ است به راحتی می‌توانید دو اپلیکیشن را به طور همزمان در هر یک از دو نیم صفحه نمایشگر اجرا و از تعامل همزمان با آن ها لذت ببرید. متاسفانه اپلیکیشن های پیش فرضی که روی تبلت نصب هستند، متعدد بوده و سبب شده‌اند تا بخش عظیمی از حافظه داخلی دستگاه توسط آن ها اشغال شود. اغلب این اپلیکیشن ها اصلا به درد کاربر نمی‌خورند و شاید یک بار هم توسط وی استفاده نشوند. بدون تردید اگر سامسونگ تعداد این اپلیکیشن های پیش فرض را در تبلت گلکسی Tab S5e کمتر می‌کرد، بستر نرم افزار تبلت بهینه‌تر می‌شد و بازده بهتری هم ارائه می‌کرد. اما یکی از مهمترین ویژگی های نرم افزاری تبلت Galaxy Tab S5e مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت سامسونگ دکس می‌شود که باید کمی در رابطه با آن صحبت کنیم.

 

بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ

 

به لطف بهره‌مندی تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e از قابلیت "سامسونگ دکس" کاربر می‌تواند تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از رابط و بستر نرم افزاری تبلت دریافت کند. استفاده از این ویژگی هم با اتصال تبلت به یک صفحه نمایش ثانویه و هم از طریق صفحه نمایش خود تبلت امکانپذیر خواهد بود. زمانی که یک ماوس و کیبورد را به طور همزمان به تبلت سامسونگ گلکسی Tab S5e متصل و از دستگاه در حالت DeX استفاده کنید، واقعا حس جالبی به شما منتقل می‌شود و احساس خواهید کرد که در حال بکارگیری یک لپ تاپ 10.5 اینچی مجهز به سیستم عامل لینوکس یا ویندوز هستید که صفحه نمایشی لمسی دارد. به عقیده ما پشتیبانی سامسونگ گلکسی تب S5e از قابلیت Samsung DeX یکی از جالب ترین ویژگی های نرم افزاری آن است و نقطه قوت مهمی در طراحی دستگاه خواهد بود، چون می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و کاربردی را برایتان به ارمغان بیاورد.

 

نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

احتمالا مهمترین بخش بررسی Galaxy Tab S5e مربوط به قدرت پردازشی و پتانسیل عملکردی آن می‌شود. این تبلت از تراشه اسنپدراگون 670 کوالکام بهره می‌برد که یک تراشه 10 نانومتری و جدید است. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای بوده و شش هسته پردازشگر آن از نوع Kryo 306 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر پردازنده مرکزی آن هم از نوع Kryo 360 Gold با فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی هستند. ضمنا پردازنده گرافیکی Adreno 615 هم در تراشه اسنپدراگون 670 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را برای تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e بر عهده دارد. تبلت مذکور از نظر رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. رم این تبلت می‌تواند ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی داشته باشد و حافظه داخلی آن هم شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. نسخه‌ای از تبلت Galaxy Tab S5e که ما در این مطلب به بررسی آن پرداختیم به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز بوده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Mi Pad 4 شیائومی (می پد 4): زیبا، پرقدرت و خوش قیمت

برای اینکه بتوانیم قدرت عملکرد تبلت را زیر ذره‌بین قرار دهید ما سه بازی PUBG Mobile، Asphalt 9 و Dead Trigger 2 را روی آن نصب و هر یک را با تنظیمات گرافیکی پیش فرض برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e پتانسیل بسیار خوبی در اجرای بازی های اندرویدی سنگین دارد و با آن می‌توانید بدون مشکل از انجام بازی هایی مثل پابجی یا آسفالت 9 لذت ببرید. بدنه تبلت بعد از 10 دقیقه اجرای بازی کمی داغ می‌شود اما شدت گرمای تولید شده به قدری نیست که آزاردهنده باشد. نکته جالبی که گیمینگ را در این تبلت جذاب تر می‌کند مربوط به صدای با کیفیت و رسایی می‌شود که از جانب اسپیکر های آن ارائه خواهند شد و جو یا حس و حال کم‌‌نظیری را به کاربر منتقل می‌کند. تبلت Galaxy Tab S5e قدرت خوبی هم در اجرای مولتی‌تسکینگ دارد و جهش مابین اپلیکیشن های مختلف حتی بعد از اجرای بازی های سنگین هم توسط آن با کیفیت مطلوبی انجام می‌شود.

 

بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ

 

یکی از موضوعاتی که در حین اجرای بازی های سنگین در تبلت Galaxy Tab S5e متوجه آن شدیم مربوط به افزایش سرعت خالی شدن شارژ باتری در حین انجام بازی می‌شود که البته امر طبیعی است. در حین اجرای بازی های سنگین و به ویژه بازی های آنلاینی مثل پابجی، پردازنده تبلت تحت فشار قرار گرفته و فرکانس کاری آن افزایش می‌یابد. در نتیجه انرژی بیشتری هم توسط آن مصرف خواهد شد و بدین ترتیب سرعت خالی شدن شارژ باتری تبلت تقریبا دو برابر می‌شود. پس به طور کلی باید گفت که تبلت سامسونگ گلکسی Tab S5e از نظر قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی یک تبلت خوب است و اگر علاقمند انجام بازی های اندرویدی باشید، تبلت مذکور نیازتان را برطرف می‌کند.

 

نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

عموما در طراحی تبلت ها خیلی به کیفیت دوربین اهمیت داده نمی‌شود و هرچقدر اندازه تبلت بزرگ‌تر باشد، کیفیت دوربین آن هم کمتر حائز اهمیت می‌شود. اما سامسونگ تبلت Galaxy Tab S5e را به دوربین های سلفی و اصلی مناسبی مجهز کرده که پتانسیل خوبی در ضبط عکس دارند. جالب است بدانید که دوربین اصلی این تبلت حتی از ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که ویژگی جالبی برای دوربین یک تبلت 10.5 اینچی است. لنز دوربین اصلی این تبلت 13 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/2.0 دارد. اصلی ترین قابلیت هایی که توسط آن پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون فوکوس خودکار، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه خواهد بود. یک چراغ فلش LED هم در کنار لنز دوربین اصلی تبلت نصب شده که در برخی شرایط می‌توان از آن برای افزایش نور محیط استفاده کرد. دوربین سلفی تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e هم از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F2.0 دارد. با هر دو دوربین اصلی و سلفی این تبلت می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های کاملا خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. البته در دست گرفتن تبلت در حالت عکسبرداری کار آسانی نیست و با توجه به ظرافت تبلت نیاز به دقت بالایی دارد.

 

بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ

 

طبیعتا در محیط های با نور کم افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین های اصلی و سلفی تبلت نمایان می‌شود. ویدئو هایی هم که با کیفیت 4K با دوربین اصلی این تبلت ضبط می‌شوند تقریبا کیفیت مطلوبی دارند اما انتظار نداشته باشید که ویدئو های ضبط شده با دوربین گلکسی تب S5e توان مقایسه و رقابت با ویدئو های مشابهی ضبط شده با دوربین گوشی های رده بالا را داشته باشند. به طور کلی با توجه به اینکه سامسونگ Galaxy Tab S5e یک تبلت 10.5 اینچی است، باید گفت که دوربین های اصلی و سلفی آن عملکرد بسیار خوبی دارند و به نوعی فراتر از انتظارات عمل می‌کنند.

 

نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ: باتری و شارژدهی

آخرین بخش نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ را به باتری این تبلت اختصاص می‌دهیم. باتری که در این تبلت باریک و 10.5 اینچی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی تبلت مذکور مشخص شد که اگر به طور عادی از آن استفاده کنید و چندان اهل اجرای بازی های سنگین نباشید، یک بار شارژ باتری تقریبا تا 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از تبلت بیشتر از حالت عادی باشد و به ویژه اهل گیم باشید، باتری تبلت زودتر خالی می‌شود و شاید در این شرایط هر یک روز یک مرتبه ملزم به شارژ باتری گلکسی تب S5e شوید.

پس باید گفت که قدرت شارژدهی باتری 7040 میلی آمپری ساعتی تبلت Galaxy Tab S5e مطلوب است و این مسئله یکی دیگر از ویژگی های خوب دستگاه به شمار می‌رود. اما نکته جالب بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی تبلت سامسونگ گلکسی تب S5e از شارژر اختصاصی 18 واتی می‌شود که امکان شارژ سریع باتری تبلت را میسر می‌کند. با اتصال این شارژر به تبلت مورد نظر می‌توانید ظرف مدت زمانی در حدود 150 دقیقه باتری 7040 میلی آمپر ساعتی آن را فول شارژ کنید.

 

بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب اختصاصی به نقد و بررسی Galaxy Tab S5e سامسونگ پرداختیم. این تبلت با صفحه نمایش 10.5 اینچی و با کیفیت خود می‌تواند تجربه‌ای دلنشین را برایتان به همراه داشته باشد. قیمت سامسونگ گلکسی تب S5e شاید در مقایسه با قیمت تبلت های دیگر خیلی ارزان نباشد، اما مطمئن باشید کیفیت این دستگاه به قدری است که ارزش صرف هزینه خریدش را داشته باشد. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این تبلت به شرحی هستند که در ادامه ذکر می‌کنیم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و شیک
  • ضخامت بسیار کم و وزن سبک (ظرافت بالا)
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سیستم عامل و رابط کاربری به روز
  • پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX)
  • قدرت عملکرد خوب
  • دوربین اصلی و سلفی مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • نداشتن کیبورد به طور پیش فرض
  • قیمت نه چندان ارزان