بررسی و معرفی اجمالی پرچمداران جدید Galaxy S20 سامسونگ

اخبار روز تکنولوژی 25 بهمن 1398 علی مظفری

بررسی و معرفی اجمالی پرچمداران جدید Galaxy S20 سامسونگ

در طی مراسم Unpacked the Samsung 2020 این کمپانی بزرگ از آخرین محصولات خود از جمله گوشی هوشمند تاشو خود با نام گلکسی Z Flip و پرچمداران جدیدی سری S با نام‌های Galaxy S20, S20 Plus, S20 Ultra رونمایی نمود. البته باید نماد «5G» را نیز در انتهای تمامی این اسامی قرار داد؛ چرا که تمامی پرچمداران جدید سامسونگ از آخرین نسل فناوری اینترنت 5G پشتیبانی خواهند کرد. اولین چیزی که در جزئیات سری S20 توجه ما را به خود جلب کرد؛ تلاش سامسونگ برای استفاده از بهترین سخت افزار و آخرین امکانات نرم افزاری در سری جدید پرچمدارانش بود.

احتمالا شما هم مثل ما به دنبال تفاوت‌های سه نسخه معرفی شده به وسیله سامسونگ هستید، بنابراین بهتر است بدانید که در این باره می‌توانیم به مثال خوب، عالی و بهترین اشاره کنیم. گلکسی S20 به یک صفحه نمایش 6.2 اینچی، گلکسی S20 plus به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی و در نهایت گلکسی S20 ultra به یک صفحه نمایش 6.9 اینچی مجهز شده است. در این میان Galaxy S20 ultra به بهترین دوربین سامسونگ مجهز شده که از تکنولوژی mmWave برخوردار می‌باشد و عریض ترین فریم تصویربرداری را دارد.

 

GalaxyS20series

 

سامسونگ سال‌های بسیاریست که در رده اول شرکت‌های سازنده موبایل قرار گرفته و حتی کمپانی نامدار اپل (Apple) نیز توانایی پس گرفتن این جایگاه را ندارد. شرکت سامسونگ دلیل پرش ناگهانی این شرکت از نام گذاری S10 به S20 را ارائه یک ساختار جدید عنوان نموده است؛ اما این کار از نظر کاربران حرفه‌ای قابل قبول نبوده است، چرا که تغییر آنچنان بزرگی در سری گلکسی S20 نسبت به نسل قبل دیده نمی‌شود. به هر حال سامسونگ تلاش خواهد کرد تا در ماه فوریه تمامی نگاه‌ها را به سمت خود جذب کند. سری S20 به خوبی نشان از موبایل‌های نسل قبل از خود دارد. همچنان کیفیت بدنه بسیار چشم گیر است؛ نمایشگر با اولین نگاه شما را جذب خواهد کرد و شیشه به کار رفته در پشت دستگاه همانند گذشته به شدت جاذب اثر انگشت می‌باشد!

 

GalaxyS20series

 

تغییرات محدودی در طراحی سری گلکسی S20 نسبت به نسل قبل دیده می‌شود. حفره به کار رفته برای دوربین سلفی کوچکتر شده و به قسمت میانی انتقال یافته است؛ برآمدگی استفاده شده برای دوربین‌های اصلی به شکل یک مستطیل بزرگ درآمده تا توانایی میزبانی از دوربین‌های بیشتری را دارا باشد و متاسفانه جک هدفون در این سری حذف شده است.

همان طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم؛ تنها تفاوت میان صفحه نمایش های سه نسخه منتشر شده از اسمارت فون‌های Galaxy S20 در ابعاد آن‌ها می‌‌باشد. صفحه نمایش های به کار رفته در سری گلکسی S20 به یک پنل OLED HDR plus مجهز شده‌اند که کیفیت بسیار بالایی را برای کاربران فراهم خواهد آورد و حس دلنشینی را در هنگام استفاده از گلکسی‌های جدید به کاربر انتقال خواهد داد. نرخ نوسازی به 120 هرتز افزایش یافته است که تاثیر آن در عملکرد گیمینگ Galaxy S20 به خوبی قابل مشاهده است. قسمت جالب کار زمانی مشخص شد که سامسونگ اعلام کرد :« تنطیم نرخ نوسازی به صورت هوشمندانه به وسیله پردازنده صورت خواهد گرفت و همواره بر روی یک مقدار مشخص نخواهد بود. با توجه به فعالیتی که در حال انجام آن هستید؛ نرخ نوسازی بین دو مقدار 60 و 120 هرتز جابه‌جا خواهد شد که این موضوع موجب افزایش دوام باتری می‌شود.»

 

GalaxyS20series

 

در قسمت دوربین سری گلکسی شاهد پیشرفت قابل قبولی هستیم. زمانی که کمپانی‌های اپل و گوگل در حال کار بر روی سیستم نرم افزاری تلفن‌های تولیدی خود هستند؛ سامسونگ سیاست همیشگی خود در برابر مشکلات را پیش گرفته، که عبارت است از ارائه سخت افزار قوی‌تر برای حل مشکل!

البته این موضوع به معنای عدم توجه این کمپانی به بستر نرم افزاری دوربین نیست، بلکه مشکل دیگری با این سیاست سامسونگ به وجود آمده که آن، افزایش چشم گیر قیمت محصولات این شرکت است. اگر بخواهیم معیار کیفیت پیکسلی را مبنا قرار دهیم؛ به ترتیب شاهد دوربین‌های 48 ,64, 108 مگاپیکسلی در سری جدید گلکسی S20 خواهیم بود. نکته‌ عجیبی که در این باره به آن برخوردیم؛ تنظیم پیش فرض کیفیت تصاویر بر روی 12 مگاپیکسل می‌باشد که کاربران می‌توانند از طرق تنظیمات دوربین آن را تا حداکثر کیفیت ارائه شده ارتقا دهند. از نظر کاربران حرفه‌ای، پیکسل بالا نوعی سیاست فریب دهنده از طرف کمپانی سازنده است؛ چرا که شرکت سازنده سعی کرده به جای حل مشکلات نرم افزاری برای گرفتن تصاویر بهتر، با بالا بردن کیفیت پیکسلی اقدام به فریب دادن کاربران عادی کند. سامسونگ با اطلاع از این موضوع اعلام کرده است که اسمارت فون‌های سری S20 به سنسورهایی مجهز شده‌اند که به وسیله یک نرم افزار خودگردان اداره می‌شوند و قادر به کارهایی هستند که سایر تلفن‌های هوشمند فاقد آن هستند. همچون زوم 100 برابری که در Galaxy S20 Ultra ارائه شده است.

 

GalaxyS20series

 

سامسونگ علاقه زیادی به اضافه کردن ویژگی‌های مختلف به دوربین محصولات خود دارد؛ که این کار سبب افزایش شدید فشار پردازشی بر روی دوربین و پردازنده خواهد شد. کمپانی سامسونگ برای حل این مشکل ویژگی بسیار جذابی به پرچمداران جدید خود افزوده است. برای تست این ویژگی کافیست یک سوژه انتخاب کنید و به مدت 10 ثانیه یا بیشتر انگشت خود را بر روی دکمه تصویربرداری (Shutter) نگه دارید؛ پس از انجام این کار لیستی از خروجی‌های قابل پردازش به شما نشان داده خواهد شد که عبارتند از : ویدیو عادی، ویدیو با افکت حرکتی آهسته (Slowmotion)، تصویر متحرک (Gif)، تصاویر پرتره و ... که شما می‌توانید از میان تمامی آن‌ها یک یا چند مورد را انتخاب کرده و در حافظه داخلی ذخیره کنید. البته ویژگی‌های دیگر همچون فیلم برداری 8K نیز به سری گلکسی S20 اضافه شده است که عملا زیاد کاربردی نخواهند بود و توضیحات بیشتر در این باره را به نقد و بررسی تخصصی موکول خواهیم کرد.

 

GalaxyS20series

 

سامسونگ به افزودن ویژگی‌های بسیار زیاد و البته اضافی(!) به اکوسیستم اندروید خام شهرت دارد. عادتی که خوشبختانه در چندسال اخیر درحال کمرنگ شدن است. اما یکی از این ویژگی‌ها از نظر ما کارآمد بود که آن «انتشار ارتباط بلوتوث» نام دارد. این ارتباط از طریق شبکه بلوتوث و ارتباط هات اسپات صورت خواهد گرفت. فرض کنید موبایل سری S20 خود را با بلندگو بلوتوث یا دستگاهی مانند سیستم صوتی ماشین خود همگام سازی (Pair) کرده‌اید و شخص دیگری می‌خواهد موسیقی را روی آن دستگاه پخش کند؛ در این صورت می توانید Galaxy S20 خود را به عنوان نوعی پل تنظیم کنید. شخص دیگر از طریق بلوتوث با اسمارت فون شما جفت می‌شود، سپس از طریق Wi-Fi Direct، محتوای دوست شما بر روی سیستم مورد نظر پخش خواهد شد.

به عبارتی می‌توان گفت با استفاده از این قابلیت دو دستگاه به یک سیستم بلوتوث متصل شده‌اند و دیگر ارتباط یک به یک نمی‌باشد.

 

GalaxyS20series

 

همانند تمامی تلفن‌های هوشمند سری S، سری گلکسی S20 نیز به برترین سخت افزارهای ارائه شده مجهز شده است. پردازنده به کار رفته در هر سه مدل Galaxy S20، به وسیله کمپانی کوالکام تولید شده و Snapdragon 865 می‌باشد. تمامی نسخه‌های سری S20 از تکنولوژی‌هایی مانند شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، شارژ معکوس، بلوتوث نسخه 5.0، اتصال Wifi نسخه 6.0 و ... پشتیبانی خواهند کرد. تمامی مدل‌های عرضه شده از حافظه رم 12 گیگابایتی برخوردار می‌باشند و به 128 گیگابایت حافظه داخلی (در حالت پایه) مجهز شده‌اند. البته اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با خرید Galaxy S20 plus و یا Galaxy S20 Ultra، به فضایی تا حداکثر 512 گیگابایت دسترسی داشته باشید. علاوه بر این با خرید گلکسی S20 اولترا با حافظه داخلی 512 گیگابایت؛ فضای RAM شما به 16 گیگابایت افزایش خواهد یافت.

 

GalaxyS20series

 

در رابطه با ظرفیت باتری‌ها، دوباره شاهد اختلاف میان پرچمداران جدید سامسونگ بودیم. گلکسی S20 به باتری 4000 میلی آمپری، S20 plus به باتری 4500 میلی آمپری و S20 ultra، به یک باتری 5000 میلی آمپری مجهز شده است. این موضوع سبب شده تا گلکسی S20 ultra، از وزن و ضخامت بیشتری نسبت به سایر نسخه‌ها برخوردار باشد.

در انتها لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های سری گلکسی S20 از تاریخ 6 مارس مورد عرضه عمومی قرار خواهند گرفت و قیمت پایه از 1,000 دلار شروع و بسته به مدل تا 1,600 دلار افزایش خواهد یافت. به زودی در فروشگاه اینترنتی هدف، منتظر نقد و بررسی تخصصی و جزبه‌جز پرچمداران سری Galaxy S20 باشید.

 

منبع : theVerge