۱۱  لپ‌تاپ جالب توجه در نمایشگاه CES 2019

اخبار روز تکنولوژی 24 دی 1397 علی مظفری

۱۱ لپ‌تاپ جالب توجه در نمایشگاه CES 2019

لاس وگاس، محل برگزاری نمایشگاه CES، در هفته گذشته محل نمایش  لپ‌تاپ‌هایی بود که از زمان ظهور دستگاه‌های ۲ در ۱، سعی در ارائه طراحی جدیدی در بازار این محصولات داشته‌اند. تولید کنندگان رایانه (PC)، بزرگ و کوچک، مدل‌های جدید تبلت (Tablet) و لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده ۲ در ۱ خود را از سراسر دنیا، آورده بودند. البته که شرکت‌های شناخته شده‌تر مانند دل (Dell) و لنوو (Lenovo) حضور داشتند اما بازیگران جدیدی همچون آویتا (Avita) و هوآوی (Huawei) هم دست خالی نبوده و با طراحی‌های جدید پا به عرصه رقابت نهادند. دامنه این طراحی‌های جدید از دستگاه‌های عظیم گیمینگ (Gaming)  (مانند ROG Mothershp شرکت ایسوس و Predator Triton 900 شرکت ایسر) تا محصولات باریک و سبک (مانند ZenBook شرکت ایسوس و Yoga s940 شرکت لنوو) که از ناچ در تلفن‌های همراه الهام گرفته بودند و لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت کارآمد (مانند Chromebook x360 14 شرکت اچ‌پی)، ادامه داشت.

در میان خیل عظیم این نوآوری‌ها، از جمله فناوری ردگیری نگاه (Eye Tracking) و حسگرهای جدید مجاورت (Proximity)، امکان دارد هر فرد بنا بر سلیقه و نیاز خود، برخی از آن‌ها را مفیدتر از دیگری بداند. در ادامه این مقاله با برخی از بهترین و جالب‌ترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2019 آشنا می‌شوید. بیش‌تر این محصولات در ماه‌های آتی روانه بازار خواهند شد.

 

دل XPS 13 9380 در ces 2019

 

دل XPS 13 9380

لپ‌تاپ XPS 13 (ایکس پی اس 13) مدت زیادی است که در میان بهترین‌های بازار قرار دارد. این محصول ترکیبی از قابلیت بالای حمل، طراحی تقریبا بدون حاشیه و راحتی در استفاده است که به کمک این ویژگی‌ها توانسته خود را در بازار رقابتی اولترابوک‌ها متمایز کند. دل در مدل ۲۰۱۹، با انتقال وب‌کم از قسمت پایین صفحه‌نمایش به بالای آن، مشکل زاویه نامناسب دوربین آن را حل کند. به‌علاوه، دل این محصول را در سه رنگ عرضه کرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون Dell XPS 13 : یکی از باریک ترین صفحه نمایش ها

رنگ کلاسیک نقره‌ای/مشکی، رزگلد و سفید طرح‌دار. تمامی این ویژگی‌های جدید به لپ‌تاپی اضافه شده است که تا پیش از این هم محصولی مناسب برای کاربران حرفه‌ای و مشتریان همیشه در سفر بوده است. 

 

لپ تاپ لنوو Yoga S940 در sec 2019

 

لنوو Yoga S940

شاید لپ‌تاپ لنوو Yoga S940(لنوو یوگا اس 940) در ظاهر با سایر اولترابوک‌های خاکستری موجود در بازار تفاوت جندانی نداشته باشد، اما زمانی که از نزدیک به جزییات آن نگاه کنید، متوجه حاشیه‌های بسیار بسیار باریک نمایش‌گر آن خواهید شد. نکته متمایز کننده و طراحی آینده‌نگرانه دستگاه اما، زمانی نمایان‌ می‌شود که درب آن را باز کنید. با باز کردن در لپ‌تاپ، بلافاصله محل قرارگیری وب‌کم در منطقه‌ای شبیه به ناچ (Notch)، توجه شما را جلب خواهد کرد. دیگر ویژگی جالب این محصول، وجود فناوری ردگیری نگاه است که به آن اجازه می‌دهد بدون نیاز به دخالت انسان، در صورت چرخیدن دید کاربر از یک نمایش‌گر به نمایش‌گر دوم، محتویات صفحه‌نمایش اول را به نمایش‌گر دوم منتقل نماید. شاید تنها نکته بد ماجرا، زمان عرضه دیرهنگام دستگاه (ماه مِی) باشد!

 

 ایسوس ZenBook S 13

 

ایسوس ZenBook S 13

دیگر لپ‌تاپ متمایز با طراحی دارای ناچ، که البته با فناوری‌های نوین عرضه خواهد شد، دستگاه ایسوس ZenBook s 13 (ایسوس زنبوک اس 13) است. از جمله امکانات خوب این محصول می‌توان از وجود کارت گرافیک مجزا، لولای خاصی که با باز شدن در نوت‌بوک، صفحه‌کلید را کمی از سطح بلند می‌کند و درگاه USB-A برای پشتیبانی از اتصالات قدیمی، نام برد. ایسوس (Asus) مدعی است که ZenBook جدید، دارای باریک‌ترین حاشیه‌ نمایش‌گر در بین اولترابوک‌های موجود در بازار است. این لپ‌تاپ با پردازنده اینتل Core i5 و Core i7 سری U، تا ۱۶ گیگابایت رم و تا ۱ ترابایت حافظه جامد (SSD)، به بازار عرضه خواهد شد. 

 

ام اس آی در ces2019

 

ام‌اس‌آی GS75 Stealth

گرچه شرکت ریزر (Razer) مدل Blade 15 را در نمایشگاه CES به‌روز رسانی کرد اما لپ‌تاپ شرکت ام‌اس‌آی (MSI) با نام GS75 Stealth، به عنوان یک پدیده به شما معرفی می‌شود. این لپ‌تاپ ۱۷ اینچ که به دلیل حاشیه بسیار باریک، در بدنه‌ای به اندازه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی قرار گرفته، دارای ضخامت ۱/۸۷ سانتی‌متر است. صفحه‌نمایش بزرگ این محصول با نرخ بارگذاری مجدد ۱۴۴ هرتز عالی بوده، رنگ طلایی و مشکی زیبایی که در آن استفاده شده وهمچنین بدنه لپ‌تاپ در عین باریکی، سخت‌افزار قدرتمندی را در خود جای داده است. در انتخاب مشخصات سخت افزاری، کاربران می‌توانند کارت گرافیک Max-Q انویدیا GeForce RTX 2080 را خریداری نمایند. وجود این کارت گرافیک، به منزله توانایی دستگاه برای انجام امور بسیار جدی و تولید نرخ فریم(Frame Rate) بالا است.  

 

اچ پی در ces 2019

 

اچ‌پی Chromebook x360 14 G1

از زمانی که کروم‌بوک‌ها وسیله‌ای برای بچه‌های مدرسه‌ای بودند، مدت زیادی گذشته است. دستگاه جدید شرکت اچ‌پی با نام Chromebook x360 14 G1 (کروم بوک ایکس 360) با پردازنده اینتل Core i7 و نمایش‌گر ۱۷ اینچی، یک جایگزین خوب برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی است. البته قیمت دستگاه هنوز مشخص نشده است. آخرین کروم‌بوک اچ‌پی یعنی مدل کروم‌بوم X2 با صفحه‌کلید جداشونده، ۵۹۹ دلار قیمت داشت. این قیمت با توجه به سایر کروم‌بوک‌های موجود در بازار، ارزان محسوب نمی‌شد اما نسبت به کیفیت، ارزش خرید خوبی داشت. پس اگر اچ‌پی دستگاه جدید را در همین حدود قیمت‌گذاری نماید، می‌توان پیش‌بینی کرد که فروش خوبی در انتظار آن خواهد بود. از آن‌جا که این لپ‌تاپ در ماه جاری برای فروش آماده خواهد بود، احتمالا به زودی از قیمت آن رونمایی شود. 

 

لنوو ThinkPad X1 Carbon

 

لنوو ThinkPad X1 Carbon

لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon (تینک پد ایکس وان) شرکت لنوو با مشخصات سخت‌افزاری قوی، مخصوص مشتریان تجاری طراحی شده است. این دستگاه با وجود وزن و قطر کم، دارای بدنه‌ای مستحکم و بادوام از جنس فیبر کربن است. اما لنوو برای آن‌که خاص بودن جنس بدنه این لپ‌تاپ را نمایش دهد، مدلی از این محصول با درب بافت‌دار فیبر کربن را به عنوان گزینه انتخابی در اختیار کاربران گذاشته است. دستگاه ThinkPad X1 Carbon به همراه لپ‌تاپ تبدیل شونده مدل ThinkPad X1 Yoga(تینک پد یوگا ایکس وان)، در نمایشگاه CES 2019‌ معرفی شدند.

 

ایسوس ROG Mothership

 

ایسوس ROG Mothership

یکی از جالب‌ترین طراحی‌هایی که در نمایشگاه CES‌ امسال مشاهده کردیم، متعلق به دستگاه ROG Mothership شرکت ایسوس (Asus) بود. صفحه‌کلید این دستگاه مخصوص بازی از آن جدا شده و ROG Mothership را تبدیل به یک تبلت بسیار بزرگ می‌کند. در حالت عادی، این صفحه کلید به وسیله یک لولا در حات عمودی به دستگاه متصل می‌شود اما برای استفاده بایستی آن را جدا کنید. این صفحه‌کلید با استفاده از اتصال بی‌سیم در فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز و یا کابل USB-C‌، می‌تواند به دستگاه وصل شود. ROG Mothership(آراوجی مادرشیپ) در سه‌ماهه اول سال جاری، کارت گرافیک آخرین مدل انویدیا GeForce RTX 2080 و پردازنده اینتل Core i9، به تعداد محدود، آماده عرضه خواهد بود.

 

ایسر Predator Triton 900

 

ایسر Predator Triton 900

لپ‌تاپ Predator Triton 900(پریدیتور تریتون) محصول شرکت ایسر (Acer)، نمونه دیگری از دستگاه‌های جالب توجه تبدیل شونده (Convertible)‌ است که البته صفحه‌کلید آن جدا نمی‌شود. این دستگاه به هیچ عنوان سبک و یا کوچک نیست و لولای آن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را مانند دیگر رقبای ۲ در ۱، ندارد اما این لولا به گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند صفحه‌نمایش را برای کار در حالت تبلت به جلو رانده تا کاربر به راحتی بدان دسترسی داشته باشد. با توجه به اندازه دستگاه، یک نمایش‌گر بزرگ و قطعات سخت‌افزاری قدرتمندی درون آن جای گرفته‌اند. دستگاه Predator Triton 900 مجهز به کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2080‌ کلاس دسکتاپ، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی جامد (SSD)، با قیمت ۳۹۹۹ دلار، از ماه مارچ، آماده فروش خواهد بود. 

 

دل Latitude 14 7400

 

دل Latitude 14 7400

شرکت دل، لپ‌تاپ Latitude 14 7400 را مخصوص مشتریان تجاری ساخته است. آن‌ها در طراحی این مدل، به جای استفاده از سخت‌افزار بسیار قدرتمند، تمرکز زیادی بر روی کیفیت ساخت و ظاهر دستگاه داشته‌اند. این لپ‌تاپ همانند خانواده XPS، از حاشیه بسیار باریکی در اطراف نمایش‌گر برخوردار است. همچنین دل ویژگی‌های امنیتی جالبی را در آن جای داده است. به عنوان مثال Latitude 14 7400(لتیتود ۱۴) دارای کارتخوان هوشمند حافظه بوده و حسگر مجاورت (Proximity) به کار رفته در آن، زمانی که از پشت لپ‌تاپ بلند می‌شوید، دستگاه را در حالت خواب (Sleep) قرار می‌دهد (و برعکس زمانی که پشت دستگاه قرار می‌گیرید، آن را فعال می‌کند). همچنین این محصول به یک مودم LTE مجهز شده است. زمان عرضه Latitude 14 7400 در ماه مارچ و قیمت آن ۱۵۹۹ دلار خواهد بود. 

 

ایسر Swift 7

 

ایسر Swift 7

زمانی که شرکت ایسر اولین مدل Swift 7 (سوئیفت ۷) را در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد، به خاطر باریکی بیش از اندازه، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. امسال نیز با انجام برخی بهبود‌ها در طراحی (مهم‌ترین آن‌ها کاهش اندازه حاشیه اطراف نمایش‌گر)، ایسر توانسته اندازه‌های قبلی را باز هم بهبود ببخشد. Swift 7 با قطری کمتر از ۱ سانتیمتر و وزنی کمتر از ۱ کیلوگرم و بدنه‌ای از جنس منیزیوم، لیتیوم و آلومینیوم ساخته شده است. با توجه به جنس بدنه، این محصول علی‌رغم ظرافت، دارای استحکام خوبی خواهد بود. مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ شامل پردازنده نسل هشتم اینتل، ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی جامد، می‌شود. مدل ۲۰۱۹ لپ‌تاپ Swift 7 در ماه مِی و با قیمت ۱۶۹۹/۹۹ دلارعرضه خواهد شد. 

 

اچ‌پی Spectre x360 15

 

اچ‌پی Spectre x360 15

اچ‌پی (HP) در پاییز سال گذشته مدل قدیمی‌تر Spectre x360 15(اسپکتر ایکس ۳۶۰) را معرفی کرد. این دستگاه ۲ در ۱ بوده و اچ‌پی در طراحی آن ابتکار جالبی به کار برده است. گوشه‌های بدنه لپ‌تاپ که محل قرارگیری درگاه USB-C است، به صورت گرد برش داده تا دسترسی به آن قسمت و مدیریت کابل‌های متصل به دستگاه آسان شود. اما دلیلی قرار گرفتن این دستگاه در لیست، امکان انتخاب نمایش‌گر اولد (OLED) برای مشتریان است. البته مدلی که از نمایش‌گر اولد استفاده می‌کند، گران‌تر از مدل‌های دیگر خواهد بود. در حال حاضر، اچ‌پی قیمتی را برای این دستگاه مشخص نکرده است. بنابراین تا ماه مارچ و زمان عرضه نهایی، برای اطلاع از قیمت آن، باید صبر کنیم. 

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات لپ تاپ اچ پی Spectre X360 15T CH000 i7

 

دل Alienware m17

 

دل Alienware m17

بخش گیمینگ شرکت دل که با عنوان Alienware شناخته می‌شود، مدل جدید Alienware m17(الین‌ور ام۱۷) را به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچ مخصوص بازی، معرفی کرد. طول، عرض و ارتفاع دستگاه به ترتیب ۴۰، ۲۹ و  ۲/۳ سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۲/۶ کیلوگرم دارد. در خرید Alienware m17، انتخاب‌های سخت‌افزاری متنوعی در اختیار شما است. برای کارت گرافیک از مدل انویدیا GTX 1050 Ti (مناسب برای بازی با کیفیت فول‌اچ‌دی) تا بالاترین مدل GeForce RTX 2080 Max-Q را می‌توانید داشته باشید. همچنین در قسمت پردازنده، از مدل Core i5 تا Core i7 و حتی بالاتر، یعنی مدل Core i9، در دسترس‌اند. این لپ‌تاپ در تاریخ ۲۹ ژانویه و با شروع قیمت ۱۶۴۹/۹۹ دلار، عرضه عمومی می‌شود. 

حالا وقتشه! اینو بخون سری جدید لپ تاپ های Alienware مربوط به کمپانی Dell

هوآوی Matebook 13

 

هوآوی Matebook 13

بعد از سال‌ها ارائه طراحی متوسط در بخش لپ‌تاپ، شرکت چینی هوآوی (Huawei)، بالاخره توانست با معرفی Matebook X Pro(مک بوک ایکس پرو)، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. اکنون آن‌ها در طراحی مدل جدیدتر Matebook 13، بسیاری از ویژگی‌های جذاب میت‌بوک ایکس پرو را به کار گرفته‌اند. دستگاه میت‌بوک ۱۳، علاوه بر نمایش‌گر با حاشیه‌های باریک و نسب تصویر ۳:۲، دارای تاچ‌پد (Touchpad) بزرگ و امکان شارژ به وسیله USB-C است. این محصول در واقع به عنوان جایگزین ارزان قیمت میت‌بوک ایکس پرو، طراحی شده است. میت‌بوک ۱۳ در تاریخ ۲۹ ژانویه و با قیمت ۹۹۹ دلار، قابل خریداری است. 

 

منبع: PCMag