Crystalwell چیست ؟

آموزش و ترفندها 16 اسفند 1393 علی مظفری

Crystalwell چیست ؟

یکی از چیزهای جالبی که اخیرا در به روز رسانی سری جدید لپتاپ MacBook Pro اپل آمده، گنجاندن چیزی به نام Crystalwell به لیست قطعات سیستم 15 اینچی Retina MacBook Pro می باشد. در ادامه به تعریف Crystalwell می پردازیم بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

Crystalwell چیست؟

مروری سریع بر هسول:

هسته های پردازنده هاسول، تا به امروز، سریع ترین خانواده پردازنده اینتل محسوب می شدند، اما سرعت مزیت اصلی هاسول نیست. بزرگترین سود هاسول، بهبودعمر باتری بیشتر از نسل قبلی پردازنده ها است. اینتل به صورت مداوم و سخت، به منظور کاهش تاثیرعملکرد قدرت در عمر باتری انجام وظیفه می کند، به حدی که در برخی از لپ تاپ های قدرتمند تراشه های هاسول می تواند در محاسبات تا 10 ساعت کارایی باتری را به کاربر ارائه دهد. همه ی MacBook های جدید مجهز به پردازنده های هاسول شده اند، که در این سیستم ها به معنی واقعی می توانید از عملکرد باتری لذت ببرید.

پردازنده های هاسول به پردازنده گرافیکی مجزا نیاز ندارد. آنها به یک تراشه گرافیکی یکپارچه، به نام  Iris یا   Iris Proمجهز شدند. تراشه های گرافیکی مجزا عملکرد بهتری نسبت به کارت گرافیک های مجتمع ارائه می دهند، اما تقریبا برای تمام کاربران، پردازنده ی گرافیکی Iris  یا  Iris Proهمراه با پردازنده Intel Core  کفایت خواهد کرد.

Crystalwell: بهترین پردازنده ی Iris Pro

در اینجا به بررسی Crystalwell می پردازیم. Iris Pro نسخه برتر سیستم گرافیکی مجتمع در تراشه هاسول است  و بنابراین در مدل های گران قیمت تر سیستم ها ی مک بوک، طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است. Crystalwell چیزی است که طرفداران آن ارزش پرداخت هزینه ی اضافه تر آن را درک می کنند.

خط تولید Apple’s Retina MacBook Pro، این مک بوک را با دو مدل کانفیگ به قیمت های 1999 دلار و 2599 دلار تولید کرده، که هر دو سری محهز به کارت گرافیک داخلی Iris Pro می باشند. مدل گران تر علاوه بر این پردازنده گرافیکی، دارای گرافیک Nvidia GeForce GT 750M همراه با 2 گیگابایت حافظه ی نوع GDDR5 به طور اختصاصی است. با توجه به اینکه چه استفاده ای از مک بوک می کنید، سیستم به طور خودکار بین دو کارت گرافیک سوئیچ می کند.

ناگفته نماند که مدل 13 اینچی مک بوک فقط دارای گرافیک Iris Crystalwell است.

بهترین پردازنده ی Iris Pro