راهنمای جامع آپدیت آیفون

آموزش و ترفندها 12 شهریور 1400 mahtab kia

راهنمای جامع آپدیت آیفون

اپل در طی دوره زمانی‌های مختلف، با توجه به مشکلات و نیاز‌های کاربران در خصوص آیفون‌شان، نسخه جدید تحت عنوان آپدیت جدید آیفون، برای کاربران منتشر می‌کند که اصولا نصب آن باعث رفع اشکلات قبلی و اضافه شدن ویژگی‌های جدید می‌شود. در ادامه این مقاله، ما روش‌های موجود برای به روز رسانی آیفون به آخرین نسخه را به شما آموزش می‌دهیم. با راهنمای جامع آپدیت آیفون همراه فروشگاه ادبازار بمانید.

 

چرا باید آیفون خود را آپدیت کنیم؟

یکی سوالاتی که ممکن است برای کاربران آیفون پیش بیاید، این است که اصلا چرا باید آیفون خود را آپدیت کنیم؟ شرکت اپل، با این شعار جلو می‌رود که مشتری برایش اهمیت زیادی دارد. هر ساله گزارش‌هایی از طرف مشتری‌های خود در خصوص اشکالات و باگ‌های آیفون دریافت می‌کند. اپل بعد از جمع آوری این گزارشات، خودش را موظف به درست کردن این اشکالات می‌کند تا بتواند رضایت کاربران را حفظ کند. در نتیجه، این شرکت معمولا هر سال یک آپدیت بزرگ برای رفع اشکالات آیفون منتشر می‌کند. برای اینکه این مشکلات در خصوص آیفون شما برطرف شود، باید آیفون خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

همچنین، اپل گاهی تصمیم می‌گیرد که سرویس‌های جدیدی به سیستم عامل آیفون اضافه کند تا کاربران بتوانند تجربه‌های متنوعی از آیفون خود کسب کنند. این سرویس‌های جدید که معمولا همراه با تغییرات در رابط کاربری و ویژگی‌های جدید است، در قالب به روز رسانی آیفون، ارائه می‌شود. شما باید برای استفاده از این سرویس‌ها و ویژگی‌های جدید باید آخرین آپدیت آیفون را دانلود و نصب کنید.

 

مزایای بروزرسانی آیفون در یک نگاه:

  • رفع مشکلات کاربری و نرم افزاری
  • اضافه شدن ویژگی‌های جدید به آیفون
  • سرویس‌های جدید اپل که تنها کاربران نسخه جدید را پوشش می‌دهد
  • بهبود مدیریت رابط کاربری

 

ارتقای آیفون چگونه است؟

به طور کلی، آپدیت‌هایی که شرکت اپل برای آیفون منتشر می‌کند، به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، به روز رسانی‌های کوچک و کم حجمی هستند که در طول سال برای رفع اشکالات سیستم منتشر می‌شوند. دسته دوم به روز رسانی‌های بزرگ و جامعی هستند که هر ساله در کنفرانس توسعه دهندگان، معرفی و ارائه می‌شوند.

 

کنفرانس اپل و آپدیت نسخه جدید آیفون

 

مشکلات کوچکی که در طول سال گزارش می‌شوند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد، در طول سال با آپدیت‌های کم حجم برطرف می‌شوند. اما برطرف کردن بعضی از این مشکلات، کار زمانبری برای توسعه دهندگان شرکت اپل است، در نتیجه این مشکلات را در طول سال برطرف می‌کنند و طی کنفرانس توسعه دهندگان که هر سال توسط شرکت اپل برگزار می‌شود، این آپدیت را ارئه می‌دهند. برای اینکه کاربران دچار احساس یکنواختی و خستگی هنگام کار با آیفون نشوند، شرکت اپل المان‌ها و ویژگی‌های جدید دیگری به آپدیت سالانه خود اضافه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش بازیابی عکس های پاک شده در آیفون

 

آموزش مرحله به مرحله آپدیت آیفون

برای اینکه بتوانید آیفون خود را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید، راه‌های مختلفی وجود دارد. ما در ادامه به شما سه روش تضمینی برای آپدیت آیفون مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم تا بدون مشکل، ایفون خود را ارتقا داده و بروزرسانی کنید. پیش از اینکه وارد آموزش شویم، باید یادآوری کنیم که حتما قبل از انجام این مراحل، از اطلاعات آن بکاپ گیری کنید تا این اطلاعات از دست نرود. 

 

1. آپدیت خودکار

ساده‌ترین و راحت‌ترین روش، تنظیم آیفون روی آپدیت خودکار است. به این صورت که شما با تغییر تنظیمات آیفون خود، آن را روی حالت خودکار برای دانلود و نصب آپدیت قرار می‌دهید. در صورتی که آپدیت جدیدی در دسترس باشد، هنگام شب زمانی که آیفون شما به شارژ و اینترنت متصل است، به طور خودکار آپدیت را دانلود خواهد کرد.

برای اینکه آپدیت خودکار آیفون خود را فعال کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا وارد تنظیمات یا Setting آیفون خود شوید
  • در بخش Setting، وارد قسمت General شوید

 

آموزش آپدیت خودکار آیفون

 

  • برای دسترسی به تنظیمات آپدیت آیفون روی قسمت Software Update کلیک کنید

 

آموزش آپدیت خودکار آیفون

 

  • در نهایت گزینه Automatic Update را روشن کنید

 

تنظیمات آپدیت خودکار آیفون

 

اکنون، قابلیت آپدیت خودکار در آیفون شما فعال می‌شود. ممکن است قبل از اینکه شما مراحل بالا را طی کنید، آپدیت خودکار از قبل روشن باشد. بنابراین اگر در قسمت Software update، گزینه Automatic Update روشن بود، دیگر نیازی نیست گزینه خاصی را بزنید؛ زیرا آپدیت خودکار در آیفون شما فعال است.

 

2. روش بی سیم

اگر به هر دلیلی با تنظیمات آپدیت خودکار و عملکرد آن موافق نیستید، روش بی سیم، روش آسان دیگری است که می‌توانید از طریق آن آیفون خود آن را آپدیت کنید. در این روش شما نیازی به نرم افزار و یا آیتم خاصی ندارید و صرفا باید از داخل تنظیمات آپدیت را دانلود و نصب کنید. در ادامه فرایند آپدیت آیفون به روش بی سیم را مرحله به مرحله شرح دادیم.

  • ابتدا آیفون خود را به شارژ متصل کنید
  • wi - fi خود را روشن کنید و به یک اینترنت پر سرعت وصل شوید
  • حتما قبل از ادامه کار، مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما قوی و پر سرعت است
  • وارد تنظیمات آیفون خود شوید و از طریق آن، روی قسمت General کلیک کنید
  • در بخش General روی قسمت Software Update کلیک کنید
  • اگر آپدیتی در دسترس باشد، در این قسمت اطلاعات نسخه جدید و تغییرات آن مشاهده می‌شود
  • روی تب Download and install کلیک کنید و آپدیت جدید را دانلود کنید
  • بعد از کامل شدن فرایند دانلود، به شما انتخاب‌های مختلفی داده می‌شود
  • از میان گزینه‌های Install now (اکنون دانلود شود)، Install tonight (شب دانلود شود)، Remind me later (بعدا یادآوری کن) یکی را انتخاب کنید

بعد از طی کردن مراحل بالا، فرایند به روز رسانی آیفون کامل می‌شود و شما می‌توانید از امکانات جدید آن استفاده کنید. ممکن است در هر یک از این مراحل از شما درخواست رمز یا پسورد کند، نگران نباشید و پسورد آیفون خود را وارد کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش انتقال اطلاعات واتس آپ به گوشی جدید (اندروید به اندروید / اندروید به آیفون)

 

3. آپدیت آیفون با سیستم مک

ممکن است به دلایل مختلف، آپدیت کردن آیفون برای شما با دو روش بالا انجام نشود و یا به مشکل بر بخورد؛ آپدیت آیفون با سیستم مک بوک، آخرین روشی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. برای اینکار شما به یک سیستم مک به همراه کابل اتصال موبایل به مک نیاز دارید؛ همچنین از نصب بودن نرم افزار Itunes روی سیستم خود مطمئن شوید و اگر نصب نبود، آن را دانلود کنید.

  • ابتدا موبایل خود را به کامپیوتر یا سیستم مک خود وصل کنید
  • وارد نرم افزار Itunes شوید؛ اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، از طریق Finder آن را جست و جو کنید
  • در نرم افزار Itunes گزینه Summary یا General را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید
  • روی گزینه Check for Update کلیک کنید و در نهایت Download and Update را بزنید

بعد از پایان فرایند دانلود آپدیت، آیفون شما ری استارت می‌شود و آپدیت را نصب می‌کند.

 

آپدیت آیفون با مک

 

سخن آخر

فرایند دانلود و نصب بروزرسانی آیفون، یک فرایند ساده و بدون ذره‌ای پیچیدگی است. شما با خواندن مقاله بالا می‌توانید به راحتی آیفون خود را آپدیت کنید. حتما در صورت انتشار آپدیت جدید برای آیفون، آن را نصب و دانلود کنید تا بتوانید از آخرین سرویس‌های اپل استفاده کنید.