تکنولوژی Ansel و Fast Sync شرکت انویدیا

آموزش و ترفندها 23 مرداد 1396 علی مظفری

تکنولوژی Ansel و Fast Sync شرکت انویدیا

تکنولوژی Ansel

شرکت مطرح چیپ های گرافیکی انویدیا Nvidia با معرفی تکنولوژی جدید خود به نام Ansel که این نام بخاطر تقدیر از آثار یک عکاس حرفه ای به نام Ansel Adamsبرگرفته شده است را معرفی نموده تا گیمرها به واسطه این تکنولوژی بتوانند تصاویر در حین بازی را ثبت و برای یکدیگر به اشتراک بگذارند.

Ansel کمک میکند تا بهترین زاویه را انتخاب کنید و اگر دوست داشتید برروی عکس ادیت و فیلترهای مختلفی انجام دهید. و سپس تصویر مورد نظر را ذخیره کنید برای این کار کافیست کلید های Alt + F2 را همزمان در صحنه مورد نظر فشار دهید.فراموش نکنید کارت گرافیک شما باید از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

با Ansel انویدیا میتوانید اسکرین شات 360 درجه نیز تهیه کنید.سپس به سادگی قادر هستید همین تصاویر ۳۶۰ درجه را به گوگل کاردبورد منتقل کنید، چرا که Ansel به هدست واقعیت مجازی شما این ویژگی را می دهد که با تکان دادن سر، بتوانید بخش های مختلفی از تصویر ثبت شده را ببینید. در این بین اگر حتی صاحب یک کاردبورد یا هدست واقعیت مجازی دیگر نیستید، باز هم مشکلی وجود ندارد و از طریق یک اپلیکیشن موبایل، می توانید تصویر را به شکل دو بعدی در موبایل خود به نمایش کشیده و با تغییر زاویه نگه داشتن موبایل، بخش های مختلف آن را مشاهده کنید.

Ansel در حال حاضر برای برخی از بازی ها نظیر The Witness، Tom Clancy's The Division، Lawbreakers، Paragon و No Man's Sky در دسترس می باشد در آینده نزدیک تعداد بازی های بیشتری از فناوری مورد نظر پشتیبانی خواهند کرد. با این حال کاربران میتوانند برای استفاده از Ansel در محیط بازی ها کلید های Alt + F2 را همزمان فشار دهند. پس از اجرای Ansel مشاهده خواهند کرد که تصویر فریز شده و تنظیمات مرتبط با تهیه اسکرین شات ها نمایان می شوند.

تکنولوژی Fast Sync

طی چند سال گذشته انویدیا با معرفی هر نسل معماری جدید تراشه های گرافیکی استاندارد نوینی را در بخش همگام سازی صفحه نمایش معرفی کرده است، با معماری Kepler ویژگی Adaptive V-Sync پدیدار شد، با Maxwell فناوری G-Sync و همراه با Pascal انویدیا ویژگی جدیدی تحت عنوان Fast Sync تدارک دیده است.

طبق گفته انویدیا Fast Sync به جهت زمان تاخیر بسیار پایین جایگزین ارزشمندی برای همگام سازی مرسوم عمودی (V-Sync) خواهد بود که از گسستگی فریم ها جلوگیری می کند، در طول یک دهه گذشته نمایشگرها از مشکلات گسستگی، لگ و تیک تصویر روی صفحه نمایش بی بهره نبوده اند، دلیل اصلی این پدیده تفاوت میان نرخ فریم خروجی تراشه گرافیکی با نرخ تازه سازی تصویر یا به اصطلاح Refresh Rate نمایشگر ها می باشد.

طبق طبیعت پویای بازی های کامپیوتری کارت های گرافیک فریم ها را در نرخ متفاوتی رندر می کنند به طوریکه کارت گرافیک به دنبال هماهنگی با نمایشگر می باشد، این عمل به صورت مداوم باعث ایجاد گسستگی در تصویر می شود، فعال کردن گزینه V-sync یا Vertical-Sync(همگام سازی عمودی) این گسستگی را محدود می کند اما در کنار آن باعث افزایش میزان لگ و تیک در زمان Refresh کارت گرافیک و نمایشگر در نرخ متفاوت می شود، Fast Sync با ارائه راهبردی مشابه با V-Sync اما با توانایی محدود سازی لگ و زمان تاخیر راهکاری منحصر به فرد جهت فراهم کردن تجربه ای مناسب از محیط بازی های کامپیوتری خواهد شد.