راهنمای خرید کارت گرافیک برای بازی + معرفی ۵ مدل برتر

راهنمای خرید 16 تیر 1403 نسیم یزدانبخش

راهنمای خرید کارت گرافیک برای بازی + معرفی ۵ مدل برتر

راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ (سریع و کوتاه)

بهترین و کارآمدترین راهکار:

قبل از خرید کارت گرافیک مناسب بازی، لیستی از بازی‌هایی که قصد دارید انجام دهید تهیه و مشخصات لازم و بهینه شده مورد نیاز برای آن‌ها را یادداشت کنید و سپس با مشخصات کارت گرافیک‌های مدنظرتان انطباق دهید.

علاوه بر این موضوع، چند نکته زیر را هم در ذهن داشته باشید:

  • برای گیمینگ حتما از کارت گرافیک اختصاصی استفاده کنید.
  • اگر علاقمند به بازی های 4K هستید، از کارت گرافیکی با پردازنده قدرتمند بهره ببرید. در غیر این صورت یک مدل میان‌رده انتخاب کنید.
  • منبع تغذیه کارت گرافیک شما بایستی در حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ وات خروجی داشته باشد.
  • VRAM کارت را در حدود ۸ تا ۱۲ گیگابایت از نوع DDR6 در نظر بگیرید.
  • کارت گرافیکی با نرخ فریم زیر ۳۰ FPS انتخاب نکنید.
  • اگر قصد اورکلاک کردن کارت گرافیک دارید، حتما به نوع خنک‌کننده و قدرت آن توجه داشته باشید.
  • فناوری‌های FreeSync، G-Sync، Ray Tracing، DLSS، FSR  و VR می‌توانند در بهبود عملکرد بازی شما تاثیر مثبتی داشته باشند.

و در یک نگاه محصولات معرفی شده در مقاله:

کارت گرافیک گیمینگ مزایا معایب
گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G
  • قیمت مناسب
  • سیستم خنک‌کننده قوی
  • پشتیبانی از ۴ نمایشگر
  • وضوح فوق‌العاده بالا
  • ...
ایسوس TUF GTX1660S O6G  
  • قدرت پردازش بالاتر از حد انتظار
  • سیستم خنک‌کننده کارآمد و هوشمند
  • امکان اورکلاک دستی از روش رابط بصری GPU Tweak
  • ارائه نرم‌افزارهای جانبی بسیار متنوع و کاربردی
  • پورت‌های خروجی محدود
زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6
  • دارای خنک کننده اختصاصی
  • بهره‌مندی از نورپردازی RGB
  • دارای تعداد هسته‌های پردازشی بالا
  • قیمت کمی بالا
ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6
  • سیستم خنک‌کننده قوی
  • پردازش قدرتمند
  • نمایش تصاویری با وضوح بالا
  • فرکانس حافظه بالا
  • پشتیبانی از ۴ مانیتور
  • پورت DVI-D ندارد.
ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming
  • سیستم خنک‌کننده قوی
  • قدرت پردازش بالا
  • بهره‌مندی از ویژگی‌های انحصاری انویدیا
  • نورپردازی ARGB
  • پورت DVI-D ندارد.

این قسمت برای کسانی بود که وقت کافی برای خوندن کامل مقاله را نداشتند اما ما توصیه می‌کنیم اگر زمان بیشتری در اختیار دارید تا انتهای مقاله را مطالعه بفرمایید. مطمئنا اطلاعات کامل‌تر و دقیق‎تری را دریافت خواهید کرد.

چه کارت گرافیکی برای بازی خوب است؟

به طور کلی، انتخاب بهترین کارت گرافیک برای بازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی مانند نوع گیم‌هایی که دوست دارید، با چه وضوحی می‌خواهید بازی کنید و این که آیا به ویژگی‌های فانتزی مانند Ray Tracing و DLSS اهمیت می‌دهید یا نه؟ همچنین کارت گرافیک شما یکپارچه باشد یا اختصاصی.

راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ
انتخاب بهترین کارت گرافیک برای بازی به عواملی مثل نوع گیم دلخواهتان و... بستگی دارد.

چه نوع کارت گرافیکی برای گیم مناسب است یکپارچه یا اختصاصی؟

کارت گرافیک اختصاصی بهتر است. با در نظر گرفتن رایانه‌های شخصی بازی، دو نوع کارت گرافیک وجود دارد: کارت گرافیک یکپارچه (Integrated Graphic Card) و کارت گرافیک اختصاصی (Dedicated Ghraphic Card).

کارت گرافیک یکپارچه ضعیف‌تر است و معمولاً به شکل APU (Accelerated Processing Unit) یا SOC (system on chip) بر روی تراشه پردازنده قرار می‌گیرد.

کارت‌های گرافیک اختصاصی، مانند همه مدل‌هایی که در این مقاله ذکر می‌شود، به‌عنوان کارت‌های مجزایی هستند که در درگاه PCIe Express رایانه شما قرار می‌گیرند، قدرت بصری بسیار بیشتری را ارائه می‌دهند.

در ادامه به مهم‌ترین مشخصات یک کارت گرافیک اختصاصی برای گیمینگ می‌پردازیم. ادامه مقاله را از دست ندهید.

لطفا برای مشاهده و مقایسه قیمت کارت های گرافیک از انواع برندهای معتبر کلیک کنید.

مشخصات کارت گرافیک گیمینگ (۱۱ ویژگی مهم)

GPU، اندازه و نوع حافظه، کانکتورهای برق، فناوری‌های مختلف و ... همگی از ویژگی‌ های کارت گرافیک گیمینگ محسوب می‌شوند که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که همه بازی‌ها نیازمند یک کارت گرافیک پرقدرت و گران نیستند. شما اگر از قبل می‌دانید که قرار است چه بازی‌هایی را انجام دهید، می‌توانید اطلاعات مربوط به آن‌ها را با مشخصات کارت گرافیک مطابقت دهید و سپس اقدام به خرید نمایید.

1. بهترین پردازنده گرافیکی برای بازی

بهترین پردازنده گرافیکی (GPU) کاملا به نوع بازی موردنظر شما بستگی دارد. اگر بازی با وضوح 4K به بالا انجام می‌دهید، قطعا به GPU قدرتمندی احتیاج دارید اما اگر رزولوشن بازی شما در حد ۱۰۸۰ پیکسل است، نیازی به صرف هزینه گزاف برای خرید یک کارت گرافیک با GPU بالا نیست و یک کارت گرافیک میان‌رده هم می‌تواند نیاز شما را به خوبی برآورده سازد.

2. منبع تغذیه کارت گرافیک گیمینگ

یک PSU  (Power Supply Unit) یا منبع تغذیه برای کارت گرافیک مناسب بازی بهتر است در حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ وات خروجی داشته باشد. در این حالت نه تنها نیاز شما برای انجام هر بازی تامین می‌شود بلکه امکان ارتقاهای احتمالی آینده را هم فراهم می‌سازد. همچنین توجه داشته باشید از منبع تغذیه‌ای با کانکتورهای ۶ یا ۸ پین استفاده کنید تا خیالتان در مورد کارت گرافیک‌های قدرتمند آسوده باشد.

منبع تغذیه کارت گرافیک گیمینگ
منبع تغذیه برای کارت گرافیک گیمینگ بهتر است در حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ وات خروجی داشته باشد.

3. VRAM در کارت گرافیک مناسب بازی

۸ گیگابایت VRAM یا حافظه ویدیویی برای اجرای بازی‌هایی با وضوح ۱۴۴۰ پیکسل یا حتی با وضوح 4K کافی است. با این حال اگر بودجه کافی در اختیار دارید، توصیه می‌شود که VRAM ۱۲ گیگابایتی در نظر بگیرید، هر چند که تعداد کمی از بازی‌ها اکنون از این میزان حافظه استفاده می‌کنند.

4. نوع حافظه کارت گرافیک مناسب گیم

کارت‌های گرافیک مدرن  مناسب گیمینگ از نسخه‌ای از SGRAM به نام GDDR6 استفاده می‌کنند. GDDR6 مخفف Graphics Double Data Rate 6 و مشابه DDR4 یا DDR5 است که به عنوان RAM سیستم در رایانه‌های مدرن استفاده می‌شود. GDDR6 جانشین GDDR5 است و ظرفیت و پهنای باند بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

5. نرخ فریم کارت گرافیک مخصوص بازی

اکثر گیمرها معتقدند ۶۰ FPS بهترین نرخ فریم کارت گرافیک برای بازی است. نرخ فریم (FPS) بالا  اجرای روان و طبیعی بازی را به دنبال دارد. اگر این عدد پایین‌تر از ۳۰ FPS باشد، کارت گرافیک قادر نخواهد بود در هر ثانیه تعداد قابل قبولی فریم را رندر کند و به تصویر بکشد؛ در این حالت است که کیفیت تصویر به شدت افت می‌کند و از هیجان بازی می‌کاهد.

6. قابلیت اورکلاک کردن در کارت گرافیک مخصوص بازی

 اورکلاک کردن GPU، معمولاً عملکرد بازی‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای را بهبود می‌بخشد. اگر بازی‌های شما معمولاً با سرعت ۴۰ یا ۵۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شوند، اورکلاک باعث پیشرفت‌های قابل‌توجهی خواهد شد. هر چند که مشکلاتی همچون تولید گرمای زیاد را به دنبال دارد اما می‌توان با یک خنک کننده قوی مشکل را حل کرد.

بنابراین هنگام خرید یک کارت گرافیک مناسب گیمینگ، به قابلیت اورکلاک کردن آن حتما توجه کنید.

قابلیت اورکلاک کردن در کارت گرافیک مخصوص بازی
اورکلاک کردن GPU، معمولاً عملکرد بازی‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای را بهبود می‌بخشد.

7. فناوری FreeSync یا G-Sync در کارت گرافیک گیمینگ

کارت گرافیکی که دارای فناوری FreeSync (برای پردازنده مرکزی انویدیا( یا G-Sync (برای پردازنده مرکزی AMD) باشد، گزینه‌ای بهتری برای فعالیت‌هایی همچون بازی است؛ زیرا این فناوری‌ها نرخ فریم GPU شما را با نرخ به روزرسانی صفحه‌نمایش همگام‌سازی می‌کنند و شما در حین بازی شاهد پاره شدن تصویر (Tearing) نخواهید بود.

8. فناوری ری تریسینگ در کارت گرافیک مناسب بازی

قابلیت Ray Tracing یا ردیابی پرتو، یک روش نوین و بسیار پیشرفته برای رندر کردن سایه‌‌ها، نورپردازی‌ و بازتاب‌ها درون یک صحنه است. با وجود چنین قابلیتی شما می‌توانید صحنه‌های بازی را بسیار واقعی‌تر مشاهده کنید. اگر می‌خواهید بهترین تجربه ردیابی پرتو (Ray Tracing) را در هنگام بازی داشته باشید، انویدیا پادشاه است. هر چند که مطمئن هستیم به زودی AMD هم این قابلیت را برای بازی در کارت‌های گرافیکی خود ارتقا می‌دهد.

9. فناوری DLSS برای بازی

قابلیت DLSS که در برخی از کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا تعبیه شده است، به گیمرها کمک می‌کند، بدون داشتن بهترین کارت گرافیک ممکن، بازی‌ها را با کیفیت 4K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه یا بیشتر اجرا کنند. 

فناوری DLSS با رندر کردن تصاویر در رزولوشن پایین‌تر، فشار وارد شده بر کارت گرافیک‌ را کم و سپس تصویر را با کمک هوش مصنوعی با رزولوشن بالاتر روی صفحه نمایش باز تولید می‌کند.

10. فناوری  FSR برای بازی

FSR AMD (FidelityFX Super Resolution) یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش فریم در ثانیه در بازی‌های پشتیبانی‌ شده است که اکنون حدود یک سال است که توسط شرکت AMD عرضه شده است. همان DLSS شرکت انویدیاست با این تفاوت که در هر دو کارت گرافیک Radeon و GeForce کار می‌کند. 

11. قابلیت VR برای گیمینگ

اگر اهل بازی‌ها و تجربیات واقعیت مجازی هستید، باید مطمئن شوید که کارت گرافیک انتخابی شما  از برنامه‌های VR (واقعیت‌های مجازی) پشتیبانی می‌کند.

کارت گرافیک RTX برای بازی بهتر است یا GTX؟

اگر به دنبال تجربه بازی جذاب‌تری از نظر بصری هستید، کارت گرافیک Nvidia RTX گزینه مناسبی برای شما خواهد بود اما اگر  عملکرد بالای بازی بیشتر از کیفیت بصری برای شما اهمیت دارد، به جای آن به دنبال یک کارت گرافیک Nvidia GTX باشید.

کارت گرافیک RTX برای بازی بهتر است یا GTX
کیفیت بصری بالاتر را با RTX و عملکرد بهتر بازی را با GTX تجربه کنید.

مزیت کارت گرافیک RTX برای بازی

اگر دوست دارید جدیدترین نسخه‌های بازی را که دارای فناوری ردیابی پرتو هستند بازی کنید، بهتر است یک کارت گرافیک Nvidia RTX تهیه کنید. این کارت‌های گرافیکی دارای هسته‌های RT هستند که امکان ردیابی پرتوها را تا ۶ برابر سریع‌تر از سایر پردازنده‌های گرافیکی فراهم می‌کنند و تصاویری خیره‌کننده در بازی با نورپردازی شبیه فیلم ایجاد می‌کنند.

مزیت کارت گرافیک GTX برای بازی

از سوی دیگر، کارت‌های گرافیک Nvidia GTX می‌توانند عملکرد بازی را تا حد زیادی بهبود بخشند. این کارت‌های گرافیکی دارای معماری تورینگ (Turing) هستند که انرژی کمتری مصرف می‌کنند و نرخ فریم بالاتری را در ثانیه به شما می‌دهند. کارت‌های GTX برای بازی‌های رقابتی و همچنین تجربه‌های فراگیر عالی هستند و همچنین به خوبی با بازی‌های قدیمی سازگار می‌شوند.

بهترین برند کارت گرافیک گیمینگ

بهترین مارک کارت گرافیک برای بازی عبارتند از:

  • انویدیا
  • AMD
  • ایسوس
  • گیگابایت
  • زوتاک

ایسوس و گیگابایت از جمله کارت‌های گرافیکی سفارشی هستند که بیشتر به گیمرها و کسانی که به دنبال کارهای حرفه‌ای با رایانه خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

معرفی بهترین کارت گرافیک برای بازی

ما در این قسمت قصد داریم ۵ مدل از بهترین کارت گرافیک‌ها برای گیمینگ را معرفی کنیم تا شما بتوانید به راحتی از میان تعداد بیشماری محصول، مدل موردنظر خود را پیدا و خریداری کنید.

  1. کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G 
  2. کارت گرافیک گیمینگ ایسوس TUF GTX1660S O6G 
  3. کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6
  4. کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6
  5. کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming 

 

1. کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G 

یکی از پرفروش‌ترین کارت‌های گرافیک که محبوب دل گیمرهاست، کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G است. این کارت گرافیک در کنار قیمت مناسبی که دارد با بهره‌مندی از ۱۷۸۵ مگاهرتز فرکانس هسته و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 محصولی عالی برای گیمینگ به شمار می‌رود. 

 پردازش‌های گرافیکی این مدل با ۱۴۰۸ هسته کودا (CUDA) شرکت انویدیا صورت می‌پذیرد و دو فن با ۱۱ پره عملیات خنک‌کنندگی آن را بر عهده دارند. همچنین چیپست‌های سری SUPER بسیارقوی‌تر از چیپست‌های معمولی عمل می‌کنند، برای همین منظور گزینه‌ای عالی برای بازی محسوب می‌شوند.

کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G
کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G؛ پرفروش‌ترین و اقتصادی‌ترین کارت گرافیک گیمینگ

مشخصات کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G 

مهم‌ترین ویژگی‌های کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G عبارتند از:

  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GTX 1660 
  • تعداد هسته های پردازشی CUDA: ۱۴۰۸  
  • میزان حافظه اختصاصی: ۶ گیگابایت
  • نوع حافظه: GDDR6

نقاط مثبت:

  • قیمت مناسب
  • سیستم خنک‌کننده قوی
  • پشتیبانی از ۴ نمایشگر
  • وضوح فوق‌العاده بالا

نقاط منفی:

  • ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 SUPER D6 6G لطفا کلیک کنید.

2. کارت گرافیک گیمینگ ایسوس TUF GTX1660S O6G 

کارت گرافیک ایسوس TUF GTX1660S O6G  یکی از بهترین‌ کارت‌های گرافیک‌ گیمینگ میان‌رده بازار است. این مدل قدرت پردازش بالایی دارد و تمامی جزییات موجود در بازی را به وضوح نشان می‌دهد. 

سیستم خنک‌کنندگی کارآمد، نرم‌افزار اشتراک‌گذاری، نرم‌افزار اختصاصی جهت تنظیم عملکرد، مقاومت در برابر گرد و خاک (IP5X) و بهره‌مندی از تکنولوژی Auto-Extreme از دیگر قابلیت‌ها و امکانات این کارت گرافیک قدرتمند است. شاید این محصول کمی مهجور مانده باشد اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که می‌توانید اوج لذت بازی را با آن تجربه کنید.

کارت گرافیک گیمینگ ایسوس TUF GTX1660S O6G
کارت گرافیک ایسوس TUF GTX1660S O6G  یکی از بهترین‌ کارت‌های گرافیک‌ گیمینگ میان‌رده بازار است.

مشخصات کارت گرافیک ایسوس TUF GTX1660S O6G  

مهم‌ترین ویژگی‌های کارت گرافیک ایسوس TUF GTX1660S O6G   عبارتند از:

  • پردازنده گرافیکی: GeForce GTX 1660 Super
  • میزان حافظه اختصاصی: ۶ گیگابایت
  • نوع حافظه: GDDR6
  • فرکانس حافظه در حالت گیمینگ: ۱۸۱۵ مگاهرتز 

نقاط مثبت:

  • قدرت پردازش بالاتر از حد انتظار
  • سیستم خنک‌کننده کارآمد و هوشمند
  • امکان اورکلاک دستی از روش رابط بصری GPU Tweak
  • ارائه نرم‌افزارهای جانبی بسیار متنوع و کاربردی

نقاط منفی:

  • پورت‌های خروجی محدود
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کارت گرافیک ایسوس TUF GTX1660S O6G لطفا کلیک کنید.

3. کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6

کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6 نه تنها کارتی فوق‌العاده کارآمد برای گیمرهاست بلکه برای کسانی که در مقوله ارز دیجیتال فعالیت دارند، هم جذاب است. این کارت گرافیک حرفه‌ای دارای ۵۸۸۸ هسته پردازشی، ۱۷۴۰ مگاهرتز فرکانس بوست و ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR6 است. همچنین از یک خنک‌کننده اختصاصی استفاده می‌کند که دارای ۳ فن با بلبرینگ‌های بسیار باکیفیت است. 

بنابراین اگر گیمر هستید و بالاخص می‌خواهید از بازی‌های محبوب ۲۰۲۴ لذت ببرید، این کارت گرافیک گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6
کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6 مناسب گیمرها و فعالان ارز دیجیتال است.

مشخصات کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6

مهم‌ترین ویژگی‌های کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6 عبارتند از:

  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX™ 3070
  • تعداد هسته‌های پردازشی (CUDA): ۵۸۸۸
  • میزان حافظه اختصاصی: ۸ گیگابایت
  • نوع حافظه: GDDR6
  • فرکانس حافظه: ۱۵۰۰ مگاهرتز 

فرکانس حافظه در حالت (Boost Clock): ۱۷۴۰ مگاهرتز

نقاط مثبت:

  • دارای خنک کننده اختصاصی
  • بهره‌مندی از نورپردازی RGB
  • دارای تعداد هسته‌های پردازشی بالا 

نقاط منفی:

  • قیمت کمی بالا 
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کارت گرافیک زوتاک RTX 3070 X-GAMING OC 8GB GDDR6 لطفا کلیک کنید.

4. کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6

کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6 یک کارت گرافیک حرفه‌ای است که علاوه بر گیمرها، طراحان و خلاقان را هم به خود جذب می‌کند. 

قدرت پردازش بالا، ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت ۱۸ گیگابیت بر ثانیه امکان اجرای بازی‌ها، نرم‌افزارهای سنگین، تدوین و پردازش هوش مصنوعی را با جزییات زیاد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این محصول دارای سیستم خنک‌کننده بادی کات گرافیک با ۳ فن است که دمای کارت را پایین نگه می‌دارد و صدای کمی دارد. همچنین تصاویری با وضوح عالی و با سرعت بالا نمایش می‌دهد و از ۴ مانیتور همزمان پشتیبانی می‌کند. 

کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6
کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6 یک کارت حرفه‌ای برای گیمرها، طراحان و خلاقان است.

مشخصات کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6

مهم‌ترین ویژگی‌های کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6 عبارتند از:

  • پردازنده گرافیکی: RTX 4060 Ti
  • تعداد هسته‌های پردازشی (CUDA): ۴۳۵۲
  • میزان حافظه اختصاصی: ۱۶ گیگابایت
  • نوع حافظه: GDDR6
  • فرکانس حافظه: در حالت OC: ۲۶۸۵ مگاهرتز (Boost Clock)

در حالت دیفالت: ۲۶۵۵ مگاهرتز (Boost Clock)          

نقاط مثبت:

  • سیستم خنک‌کننده قوی
  • پردازش قدرتمند
  • نمایش تصاویری با وضوح بالا
  • فرکانس حافظه بالا
  • پشتیبانی از ۴ مانیتور

نقاط منفی:

  • پورت DVI-D ندارد.
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC edition 16GB GDDR6 لطفا کلیک کنید.

5. کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming 

کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming قدرتمندترین و رده‌ بالاترین کارت گرافیک دنیا شناخته شده است. این محصول به دلیل قدرت پردازش بالا، سیستم برق‌رسانی پایدار و بهره‌مندی از خنک‌کننده قوی برای انجام پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌های روز دنیا مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌رود.

کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming
کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming قدرتمندترین و رده‌ بالاترین کارت گرافیک دنیا

همچنین ویژگی‌های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک ایسوس مورد استفاده قرار گرفته‌اند عبارتند از: 

  • Nvidia Ansel
  • Nvidia G-SYNC
  • درایور Game Ready
  • GeForce Experience
  • Nvidia Studio
  • Nvidia Broadcast
  • Nvidia Reflex
  • Nvidia DLSS 3
  • Nvidia Encoder
  • Ray Tracing
  • Virtual Reality 
  • Resizable BAR

مشخصات کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming

مهم‌ترین ویژگی‌های کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming عبارتند از:

  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX 4070
  • تعداد هسته‌های پردازشی (CUDA): ۵۸۸۸
  • میزان حافظه اختصاصی: ۱۲ گیگابایت
  • نوع حافظه: GDDR6X
  • فرکانس هسته گرافیکی در حالت عادی: ۲۵۵۰ مگاهرتز

در حالت اورکلاک: ۲۵۸۹ مگاهرتز

نقاط مثبت:

  • سیستم خنک‌کننده قوی
  • قدرت پردازش بالا
  • بهره‌مندی از ویژگی‌های انحصاری انویدیا
  • نورپردازی ARGB 

نقاط منفی:

  • پورت DVI-D ندارد.
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کارت گرافیک ایسوس TUF RTX 4070 OC Edition 12G Gaming لطفا کلیک کنید.

بهترین کارت گرافیک برای بازی فورتنایت

پردازنده‌های گرافیکی رده بالای انویدیا، به ویژه آن‌هایی که در خانواده RTX قرار دارند، برای Fortnite به عنوان محبوب‌ترین بازی دوران، بهترینند. GPUهای RTX 3080، RTX 3070 و RTX 3060 از این دست پردازنده‌های گرافیکی مناسب بازی فورتنایت هستند.

در لیست محصولاتی که ما معرفی کردیم کارت گرافیک زیر از چنین پردازنده‌های گرافیکی بهره می‌برند:

بهترین کارت گرافیک برای بازی GTA V

یک RTX 2080 یا بهتر، GTA 5 را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با وضوح 4K و تمام تنظیمات وضوح پایین‌تر  می‌تواند به خوبی اجرا ‌کند. در لیست بهترین کارت گرافیک‌های معرفی شده، ۳ محصول با این پردازنده گرافیکی به چشم می‌خورد:

بهترین کارت گرافیک AMD برای بازی

AMD Radeon RX 6800 بهترین کارت گرافیک برای بازی های 4K  است که عملکردی قوی و ردیابی پرتوهای چشمگیر در 1440p ارائه می‌کند. اگر گیمر هستید و  به کارت‌های گرافیک با GPUهای شرکت AMD علاقه دارید، این مدل می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

راهنمای خرید کارت گرافیک برای بازی (نکات تکمیلی)

در قسمت انتهایی مقاله ۳ نکته تکمیلی را بیان می‌کنیم تا از کامل بودن اطلاعات مطرح شده مطمئن شویم. این نکات صرفا برای خرید کارت گرافیک مخصوص گیمینگ نیست و برای هر کارت گرافیکی صدق می‌کند. 

  1. به فرم فاکتور کارت گرافیک توجه کنید. اندازه آن باید با مادربرد و کیس شما سازگاری داشته باشد.
  2. اگر قصد اورکلاک کردن کارت گرافیک را دارید، حتما به قدرت خنک کننده تعبیه شده روی آن دقت کنید.
  3. بهترین راه برای انتخاب کارت گرافیک گیمینگ، تطبیق دادن اطلاعات آن با بازی‌هایی است که قصد دارید انجام دهید.

جمع بندی

آن چه در مقاله راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ آموختیم:

  • بهترین پردازنده گرافیکی GPU) ) کاملا به نوع بازی موردنظر شما بستگی دارد. 
  • منبع تغذیه برای کارت گرافیک مناسب بازی بهتر است در حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ وات خروجی داشته باشد. 
  • بهتر است برای کارت گرافیک گیمینگ از حافظه نوع GDDR6 استفاده کنید.
  • اکثر گیمرها معتقدند ۶۰ FPS بهترین نرخ فریم کارت گرافیک برای بازی است.
  • کارت گرافیک اختصاصی بهتر از کارت گرافیک یکپارچه برای بازی است. 
  • معرفی ۵ مدل از بهترین کارت گرافیگ‌های مناسب بازی از دو برند ایسوس و گیگابایت

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ اطلاعات لازم و کافی را در اختیارتان قرار دهیم. اگر سوال، پیشنهاد یا انتقادی دارید در قسمت نظرات کامنت کنید همکاران ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما خواهند بود.