رونمایی از مک بوک 12 اینچی با نمایشگر رتینا

اخبار روز تکنولوژی 09 مرداد 1399 علی مظفری

رونمایی از مک بوک 12 اینچی با نمایشگر رتینا

امروز کمپانی اپل از به روز شده ی مک بوک جدید خود با وزن تنها 900 گرم و ضخامت 13 میلیمتر رونمایی کرد. تاریخ عرضه ی این محصول، دهم آپریل در سه رنگ نقره ای، خاکستری و طلایی صورت می گیرد.

قیمت پایه از 1299 دلار شروع می شود که شامل ویژگی هایی از جمله: پردازنده ی دو هسته ای و بدون فن Intel Core M با سرعت فرکانس 1.1 گیگاهرتز، گرافیک Intel HD 5300، 8 گیگابایت فضای رم و 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD می باشد.

حال اگر این سیستم به سرعت پردازنده ی 1.2 گیگاهرتز و 512 گیگابایت حافظه ی SSD تبدیل شود، قیمت به آن 1599 دلار تغییر می یابد.

صفحه نمایش این دستگاه باریک‌ترین در بین تمام مک‌بوک‌هایی است که تا به حال تولید شده و تنها 0.88 میلی‌متر صخامت دارد. نمایشگر 12 اینچی رتینا، رزولوشنی برابر 2304*1440 را ارائه می دهد.

این شرکت گفت که طراحی" پروانه شکل" برای صفحه کلید مک بوک، به جای استفاده از  صفحه کلید قیچی مانند، که بر روی لپ تاپ ها برای دو دهه گذشته استفاده می شد، بسیار کارآمد تر و استانداردتر است.

اپل صفحه‌کلید را نیز ۴۰ درصد باریک‌تر کرده که البته این موضوع خود می‌تواند باعث کاهش راحتی تایپ کردن با این دستگاه شود. از آنجایی که کلیدها باریک‌تر شده‌اند اپل از روش جدیدی برای نور پس‌زمینه استفاده کرده است.

از لحاظ پورت و درگاه خارجی: این مک بوک مجهز به یک پورت USB3.1 نوع C همراه با پورت صدا می باشد، اما خبری از پورت شبکه، خروجی HDMI و کارت خوان نیست. در واقع نوت‌بوک جدید اپل از یک درگاه ترکیبی پشتیابنی می‌کند که همه‌ی درگاه‌های USB، DisplayPort, Power, HDMI و VGA را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع یک پورت همه‌ی این‌ها را خروجی می‌دهد.