گوشی OnePlus با سیستم عامل Oxygen

اخبار روز تکنولوژی 02 دی 1394 علی مظفری

گوشی OnePlus با سیستم عامل Oxygen

وان پلاس به وعده خود  برای به روز رسانی نرم افزار گوشی OnePlus عمل کرد. این شرکت نورد به روز رسانی را از اندروید به سیستم عامل اکسیژن 2.2.0، برای وان پلاس 2 نیز طی کرده. این سیستم عامل توسط کارشناسان OnePlus طراحی شده و بر پایه سیستم عامل اندروید 5.1.1 می باشد به این علت بیشتر به نسخه بهبود یافته و جدیدی از نسخه ی  5.1.1 اندروید شباهت دارد تا یک سیستم عامل کاملا جدید. گوشی وان پلاس اولین گوشی با این نسخه است که وارد بازار می شود.

به روز رسانی نرم افزاری، مواردی را از جمله رفع اشکال امنیتی و نیز در ارتباط با عکس و توانایی های عکس پانوراما در برنامه دوربین Google Camera ) Google) را شامل می شود. همچنین یک مسئله مداوم در مورد انتخاب دو سیم کارت وجود داشت، که وان پلاس 2 این موضوع را با سوئیچینگ بین سیم کارت اصلی و ثانویه حل کرده است. همچنین این به روز رسانی اضافه شدن تصاویر پس زمینه را به همراه داشته است.

به طور کلی گوشی OnePlus تغییرات کلی و زیادی را همراه با سیستم عامل اکسیژن داشته، که از جمله ی آن ها:

  • انتخاب عملکرد سیم کارت دوم در برنامه ی تنظیمات
  • اضافه کردن قابلیت NTFS) exFAT , NTFS مخفف NT File System  است و امن ترین و قوی ترین سیستم فایل محسوب می شود. این سیستم فایل با پشتیبانی از کنترل دسترسی و امتیازات مالکیت، ایجاد امنیت می کند. به این معنا که می توانید برای يك گروه از کاربران یا فردی اجازه ی دسترسی به فایل های خاصی را تعیین کنید.exFAT مانند NTFS می‌توانید فایل‌هایی با حجم بیش‌تر از 4 گیگابایت را انتقال دهید و یا پارتیشن‌هایی با حجم بیش‌تر از 8 ترابایت بسازید؛ exFAT جایگزینی خوب برای FAT32 است و می‌توان از آن به‌راحتی در حافظه‌های خارجی استفاده کرد.)
  • اضافه کردن نوار مخفی جستجو در تنظیمات
  • موارد امنیتی
  • اضافه شدن عکس پس زمینه
  • رفع اشکال عمومی و بهینه سازی