رشد سریعتر IOT نسبت به گوشی های هوشمند

اخبار روز تکنولوژی 25 مرداد 1395 علی مظفری

رشد سریعتر IOT نسبت به گوشی های هوشمند

تعریف مختصری از IoT : به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند.

AT&T: بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند، اشتراک تلویزیون‌های اینترنتی و دومین اپراتور تلفن همراه آمریکا می‌باشد. این شرکت، در سال ۲۰۱۲ بعنوان هفتمین شرکت بزرگ آمریکایی بر پایه میزان درآمد، انتخاب شد.

اگر تا بحال شکی درباره سرعت پیشرفت IoT وجود داشت، اکنون با شواهدجدیدی که بدست آمد دیگر جای هیچ گونه شکی نیست. برای اولین بار سرعت متصل شدن دیگر دستگاه های موجوددر ایالت متحده بیشتر از تلفن های همراه بود.

شورای Chetan Sharma برای دومین بار در سال آمار جدیدی را منتشر کرد که اتومبیلها سریع تر از دیگر وسایل به شبکه های تلفن همراه متصل می شوند. از کل1/4 میلیون دستگاه که در ایالت متحده در سه ماهه سال جاری به شبکه متصل شدند تنها 1/2 میلیون تلفن و کمتر از 900000مورد آن تبلت بود.

به گفته شارما: AT و T که سرمایه گذاری زیادی در حوزه ی متصل کردن اتومبیل ها به شبکه انجام داده است، در هفت ماه متوالی تعداد اتومبیل های بیشتری را نسبت به گوشی ها وتبلت ها به شبکه وصل کرد. وی همچنین بیان کرد که AT و Tبه زودی ده میلیون دستگاه را به شبکه وصل خواهند کرد. رانندگان بیشتر اتومبیل های متصل شده تلاشی برای متصل کردن اتومبیل ها انجام نمی دهند در واقع این سازنده ها بودند که دستگاه های جدیدشان را با قابلیت اتصال به شبکه تولید کردند. هدف آنها از انجام این کار انجام کارهایی مانند نظارت بر وضعیت اتومبیل خود، به روز رسانی نرم افزار، و یادگیری چیزهایی که به بهبود مدل های آینده ،کمک کند، بود. مصرف کننده ها کمی دیرتر به استفاده از این واقعیت ها روی آورند به این دلیل که هم اکنون نیز از طریق تلفن های همراشان به شبکه متصل هستند.

تنها استفاده ماشین های متصل شده سرچ کردن در اینترنت نیست این سیستم می تواند برای کارهای پیشرفته تری مانند کنترل سرعت، ردیابی کانتینرهای حمل و نقل کالا و همچنین کاربردهای مربوط به شهر هوشمند مانند چراغ های راهنمایی متصل و پارک مترها مورد استفاده قراربگیرد.

این موارد تنها محدود به ایالت متحده نمی شود. شرکتها سرویس هایشان را بصورت جهانی ارائه می دهند ، هم چنین اپراتورهای دیگر در خارج از ایالت متحده آمریکا از جمله Vodafone و China Mobile شروع به ارائه این سرویس ها کردند. به گزارش شارما در سه ماهه دوم سال جاری، به اندازه 9 ماه سود شرکت های تولید موبایل، این فن آوری سود آور بوده است. بیشترین استفاده کنندگان این فن آوری به ترتیب فنلاند، کره جنوبی و سپس ایالت متحده بوده است.