گوشی های ایسر وارد بازارالکترونیک و دیجیتال شدند

اخبار روز تکنولوژی 18 فروردین 1394 علی مظفری

گوشی های ایسر وارد بازارالکترونیک و دیجیتال شدند

سری اس گوشی  Acer Liquid Jade S ، یک گوشی کمرباریک با سخت افزار متعادل است که به قیمت 279 دلار معادل حدود 900 هزار تومان راهی بازار آسیا شده است.
این گوشی 116 گرم بوده و در ابعاد 143*69*7.8 میلیمتر تعریف شده است.
Jade S، یک موبایل دو سیم کارته است، که به قابلیت پشتیبانی از نسل سوم و چهارم برای هر دو سیم کارت مجهز شده است و تا 150 مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود روی شبکه موبایل را در خود جای داده اند.

نمایشگر گوشی از نوع آی پی اس 5 اینچی می باشد و رزولوشنی معادل 1280*720 دارد، همچنین جنس نمایشگر از گوریلا گلس 3 انتخاب شده که از ان محافظت می‌کند.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسل ودوربین جلو نیز 5 مگاپیکسل تصاویر با کیفیتی به کاربر ارائه می دهد.
تراشه ی 64 بیتی پردازنده ی به کار رفته در این گوشی 8 هسته ای از نوع  MT6752M می باشد، که سرعت فرکانس را تا 1.5 گیگاهرتز افزایش می دهد. 2 گیگابایت رم داشته و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد که با استفاده از اسلات می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر نیز به حافظه آن اضافه کرد.
گرافیک دستگاه نیز از نوع Mali T760MP2  و دو هسته ای است.
صدای DTS برای گوشی تعریف شده است. (در سیستم DTS شش کانال متفاوت صدا بر روی یک یا دو cd ضبط می شوند و برای پخش، سینماها مجهز به دیسک خوان و یک رمزگشا می شوند که بتواند اطلاعات cd را به شش کانال برای پخش تجزیه کند.در این سیستم سه کانال روبرو وجود دارد که با یک ساب ووفر همراهی می شود. دو کانال مجزا نیز در سمت چپ و راست وجود دارد.) سیستم عامل اندروید کیت کت 4.4.4 با نسخه ویژه ایسر دارد که قابلیت ارتقا به لولی پاپ را به راحتی به کاربر می‌دهد.
از دیگر امکانات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    رادیو، وای-فای، جی پی اس 
•    باطری گوشی 2300 میلی آمپری
اما معایب گوشی نیز به شرح زیر است:
•    باطری قابل تعویض نیست.
•    کاربربا کلید روشن-خاموش خیلی راحت نیست.
•    NFC ندارد.
•    برای استفاده از حافظه جانبی باید از محل سیم کارت دوم استفاده کرد و عملاً نمی‌توانید سیم کارت دوم داشته باشید.