نقد و بررسی مانیتور Samsung LC24F390FH: مانیتوری برای همه

نقد و بررسی 25 دی 1397 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور Samsung LC24F390FH: مانیتوری برای همه

گیمرها برای تک‌تک سخت‌افزار سیستم خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و یکی از مهمترین سخت‌افزارهایی که تجربه‌ای لذت‌بخش و فراگیر از بازی کردن را برای آن‌ها به ارمغان می‌آرود، مانیتور سیستم است. اگر به دنبال یک مانیتور حرفه‌ای، جدید و مدرن برای بازی کردن هستید که کیفیت بسیار خوبی داشته باشد، با نقد و بررسی مانیتور Samsung LC24F390FH همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد، دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یک سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی به‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. برای گیمرهای حرفه‌ای، نه‌تنها سخت‌افزار داخلی کیس (Case) اهمیت زیادی دارد، بلکه تجهیزات دیگر مانند ماوس (Mouse)، کیبورد (Keyboard) و از همه مهمتر مانیتور (Monitor) نیز خیلی مهم است.

کمپانی کره‌ای سامسونگ بزرگترین تولیدکننده‌ی تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم زیادی از بازار مانیتورها را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، چند‌ سالی است به صورت جدی نیز وارد حوزه‌ی گیمینگ شده است.

مانیتور Samsung LC24F390FH یکی از مانیتورهای 24 اینچی و خمیده‌ی این کمپانی است که ویژه‌ی گیمرها طراحی شده و امکانات جذاب زیادی دارد. این مانیتور زیبا تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای جزئیات بازی و کارهای چندرسانه‌ای را در اختیار خریداران می‌گذارد و منحنی بودن آن تجربه‌ای جذاب را برای شما رقم می‌زند.

 

پنل مانیتور samsung lc24f390fh

 

بهره‌گیری از پنل Curve LED با رزولوشن Full HD، زمان پاسخگویی چهار میلی‌ثانیه، تکنولوژی Flicker Free، طراحی زیبا، زاویه‌ی دید عالی و نمایش 16.7 میلیون رنگ باعث شده تا مانیتور سامسونگ در ازای قیمت خود ارزش خرید زیادی داشته باشد.

اگر قصد خرید مانیتور Samsung LC24F390FH را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور Samsung LC24F390FH را با قیمت مانیتورهای مشابه در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور Samsung LC24F390FH

از زمانی که تلویزیون‌ها و مانیتورها با پنل منحنی وارد بازار شدند، باوجود قیمت نسبتاً بالای خود توانسته‌اند طرفداران زیادی پیدا کنند. استفاده از پنل منحنی نه‌تنها باعث می‌شود زاویه‌ی دید بهتر شده و تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای تصاویر در مانیتور داشته باشید، بلکه زیبای ظاهری آن را نیز دو چندان می‌کند.

مانیتور سامسونگ ال سی 24 اف 390 اف اچ نیز از این قاعده مستثنی نیست و طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. بی‌شک کاربران در همان نگاه اول شیفته‌ی طراحی مدرن، پنل منحنی و حاشیه‌ی کم نمایشگر سامسونگ خواهند شد.

 

ضخامت مانیتور samsung lc24f390fh

 

مانیتور سامسونگ تنها 11.9 میلی‌متر ضخامت دارد که باعث شد زیبایی‌های آن دوچندان شود. حاشیه‌ی کم نمایشگر باعث می‌شود فضای کاری بیشتری در اختیار شما باشد و بتوانید از جزئیات بیشتر نیز لذت ببرید. مانیتور Samsung LC24F390FH کیفیت بسیار خوبی دارد و کمپانی سازنده تلاش کرده از بهترین مواد در ساخت آن استفاده کند.

 

انحنای مانیتور samsung lc24f390fh

 

انحنای مانیتور سامسونگ 1800R است و یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید این است که تصاویر پانوراما را در این نمایشگر تماشا کنید. در قسمت جلو و زیر صفحه نمایش لوگوی معروف Samsung به رنگ سفید به چشم می‌خورد.

مانیتور سامسونگ LC24F390FH از یک پایه‌ی براق و زیبا بهره می‌برد که مانند خود مانیتور کیفیت ساخت خوبی دارد. طراحی کفی این پایه دایره‌ای شکل است و یکی از مهمترین مشکلات آن نبود امکان تنظیم ارتفاع پایه است و تنها می‌توانید مانیتور را به صورت عمودی تنظیم کنید.

پایه‌ی مانیتور به قسمت پشت صفحه نمایش در قسمت پایین متصل شده است و بالای آن محل قرارگیری پورت‌های مختلف است. در مجموع مانیتور سامسونگ نسبت به خیلی از رقبای خود کیفیت ساخت و جذابیت‌های زیادی دارد و با اینکه جزو محصولات میان‌رده قرار می‌گیرد ولی خیلی‌ها امکانات و مشخصات فنی آن را مانند پرچمداران می‌دانند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ RL2755HM | مانیتور گیمینگ ساده و کاربردی!

سامسونگ برای LC24F390FH از کلیدهای لمسی استفاده کرده است و پشت دستگاه می‌توانید جوی‌استیکی (Joystick) را ببینید که حرکت در بین منوها و تنظیم مانیتور را ساده‌تر می‌کند.

ابعاد این مانیتور  206.5 * 418.2 * 547.8 میلی‌متر و وزن آن 2.8 کیلوگرم است و در رنگ‌بندی مشکی به‌ فروش می‌رسد.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور Samsung LC24F390FH

مانیتور سامسونگ LC24F390FH از یک صفحه نمایش 24 اینچی VA با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت تصاویر خروجی روی آن بسیار خوب است. پنل‌های VA بین نمایشگرهای IPS و TN قرار می‌گیرند و در واقع تلاش شده تا در آنها از ویژگی‌های مثبت هر دو پنل دیگر استفاده شود. به همین دلیل پنل‌های VA طرفداران زیادی دارند. البته این پنل‌های نقاط منفی نیز دارند.

کیفیت تصاویر، زاویه‌ی دید، شفافیت رنگ‌ها، میزان روشنایی و سرعت پاسخگویی مانیتور سامسونگ در سطح بسیار خوبی قرار دارد تا کاربران تجربه‌ای لذت‌بخش داشته باشند. سرعت پاسخگویی مانیتور Samsung LC24F390FH برابر 4 میلی‌ثانیه، نسبت تصویر آن 16 به 9 و کنتراست نمایشگر 3000:1 است.

 

فناوری AMD Freesync مانیتور samsung lc24f390fh

 

یکی از ویژگی‌های جذاب مانیتور سامسونگ بهره‌گیری از تکنولوژی AMD FreeSync است که براساس آن نرخ بازیابی و زمان پاسخگویی مانیتور به خوبی با پردازنده‌ی گرافیکی سازکار شده و در نتیجه خروجی تصاویر به ویژه هنگام بازی کردن یا تماشای فیلم بسیار عالی خواهد بود.

یکی دیگر از نقاط قوت مانیتور سامسونگ ال سی 24 اف 390 اف اچ، ویژگی Eye Saver Mode است که با حذف نور آبی باعث می‌شود هنگام کارکردن طولانی با مانیتور چشمان شما دچار خستگی نشود. البته قابلیت Eco Saving نه‌تنها میزان روشنایی را در سطح بهینه نگه می‌دارد بلکه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز کمک می‌کند.

 

کنتراست مانیتور samsung lc24f390fh

 

کمپانی سامسونگ برای اینکه بتواند کیفیت تصاویر خروجی را تا حد امکان بالا ببرد، از تکنولوژی Active Crystal Color استفاده کرده که خروجی آن تصاویر شفاف و زنده است. البته کنتراست 3000 به 1 نیز کمک می‌کند تا عمق رنگ سیاه نیز در سطح بسیار خوبی باشد.

یکی دیگر از تدابیر سامسونگ برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری جذاب استفاده از تکنولوژی Flicker Free است که به کمک آن تصاویر کاملاً بدون پرش و لرزش نمایش داده می‌شوند.

مانیتور سامسونگ از یک اسپیکر 5 واتی نیز بهره می‌برد که فقط می‌توانید به صدای خروجی آن قناعت کنید و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون با پنل‌های صفحه‌نمایش TN ،IPS و VA آشنا شوید

البته مانیتور Samsung LC24F390FH مشکلاتی نیز دارد که می‌تواند باعث رنجش کاربران شود. یکی از مشکلات این مانیتور پنل 24 اینچی این محصول است که نمی‌تواند همه‌ی گیمرها را راضی کند. البته جز گیمرها افراد دیگری چون طراحان، تدوینگران، مهندسان، برنامه‌نویسان، معماران و... نیز می‌توانند از این مانیتور استفاده کنند، ولی به نظر می‌رسد 24 اینچ برای آن‌هایی که به دنبال جزئیات بیشتر هستند کوچک است.

یکی دیگر از مشکلات مانیتور ال سی 24 اف 390 اف اچ زاویه‌ی دید و دقت نمایش رنگ‌ها است که به اندازه‌ی پنل‌های IPS خوب نیست.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور samsung lc24f390fh

 

مانیتور Samsung LC24F390FH از یک پورت HDMI، یک پورت VGA و یک جک صوتی 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون بهره می‌برد و خبری از پورت‌های DVI و VGA نیست.

 

مصرف انرژی

 

مصرف مانیتور samsung lc24f390fh

 

مانیتور سامسونگ  ال سی 24 اف 390 اف اچ در حالت عادی 30 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.3 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آن‌ها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

مانیتور LC24F390FH سامسونگ یکی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین مانیتورهای میان‌رده‌ی سامسونگ است که با توجه به ویژگی‌های فنی و ظاهری خود ارزش خرید زیادی دارد. این مانیتور چندکاره می‌تواند پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از کاربران باشد.

مانیتور سامسونگ کیفیت ساخت خوبی دارد و تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد به کار رفته در مانیتور ال سی 24 اف 390 اف اچ باعث شده ارزش آن دو چندان شود.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بهره‌گیری از فناوری AMD FreeSync
  • کنتراست 3000:1
  • پنل منحنی
  • حاشیه‌ی کم نمایشگر
  • بهره‌گیری از پنل VA با رزولوشن فول‌ اچ‌دی (Full HD)

 

نقاط ضعف:

  • زاویه‌ی دید ضعیف‌تر نسبت به پنل IPS
  • کوچک بودن پنل 24 اینچی برای گیمرها