بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

نقد و بررسی 07 آبان 1397 علی مظفری

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

اگر می‌خواهید یک گوشی با کیفیت، نسبتاً قدرتمند و خوش قیمت خریداری کنید، مطمئن باشید گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2) یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

 

معرفی مختصر Samsung Galaxy J7 Prime 2 (سامسونگ گلکسی جی 7 پرایم 2)

گوشی گلکسی J7 پرایم 2 در ماه مارس (March) سال 2018 به صورت رسمی از سوی شرکت کره‌ای سامسونگ معرفی شد. بنابراین این محصول یکی از گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ به شمار می‌رود. گلکسی J7 Prime 2 یک گوشی میان رده و خوش قیمت است که کیفیت ساخت بالایی دارد و به همین دلیل می‌تواند گزینه خرید عالی برای خیلی از کاربران باشد. در بازه قیمت گوشی، قیمت گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ رقابتی بوده و کمتر گوشی‌هایی می‌توانند در این رده قیمتی با آن مقابله کنند.

شاید بهترین گوشی‌هایی که بتواند به عنوان رقیب با Galaxy J7 Prime 2 سامسونگ مقایسه شوند، گوشی‌هایی همچون شیائومی Mi A2 Lite، گلکسی A6 2018 یا هوآوی Y7 Prime 2018 باشند. اما اگر قصد خرید گلکسی J7 پرایم 2 سامسونگ را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً با انتهای این مطلب ما را همراهی بفرمایید، چون در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این گوشی را بهتر بشناسیم. با شناخت این نقاط می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری برای خرید این گوشی بگیرید.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2): طراحی و ظاهر

گلکسی J7 Prime 2 از نظر ظاهر بسیار شبیه به سری گوشی‌های گلکسی جی سال 2015 سامسونگ به نظر می‌رسد! این مسئله سبب شده خیلی از افراد مدعی شوند که گوشی ظاهری قدیمی دارد! درست است که ظاهر گلکسی جی 7 پرایم 2 از نظر ظاهر واقعا شبیه به سری گوشی‌های گلکسی J سال 2015 سامسونگ به نظر می‌رسد، اما از نظر سبک طراحی و کیفیت ساخت دستخوش تغییراتی شده که اغلب افراد به آن‌ها توجه نمی‌کنند. قاب اصلی گوشی برخلاف گذشته یکپارچه طراحی شده و امکان جداسازی باتری آن توسط کاربر وجود ندارد. قاب پشت دستگاه هم فلزی است و تنها حاشیه‌های صفحه نمایش گوشی در پنل جلو پلاستیکی هستند. ضمن اینکه سامسونگ کل پنل جلوی گلکسی J7 پرایم 2 را با شیشه گوریلاگلس پوشانده است. بنابراین کاملاً مشخص است که گلکسی جی 7 پرایم 2 نسبت به سری گوشی‌های گلکسی جی سال 2015 کیفیت ساخت بالاتری دارد.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

 

ابعاد بدنه گوشی 8 در 75 در 151.7 میلیمتر عنوان شده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 170 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی بدنه‌ای نسبتاً عریض و نه چندان بلند دارد که یک سبک طراحی آشنا در سری گوشی‌های گلکسی J سامسونگ به شمار می‌رود. زمانی که از نمای جلو به گوشی نگاه می‌کنید حاشیه‌های باریک دو سمت راست و چپ صفحه نمایش توجه‌تان را جلب خواهد کرد. اما متاسفانه هرچقدر حاشیه‌های دو سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی باریک هستند، حاشیه‌های لبه فوقانی و زیرین آن ضخیم طراحی شده‌اند. با این حال چیزی در حدود 73.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود.

در زیر صفحه نمایش Galaxy J7 Prime 2 دکمه فیزیکی هوم آن نصب است که خوشبختانه نقش اسکنر انگشت را هم ایفاء می‌کند. کیفیت و سرعت عملکرد این اسکنر معمولی و قابل قبول است. همانطور که قبلاً هم گفتیم، پنل جلوی این گوشی و صفحه نمایش آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شوند، اما با این حال اکیداً توصیه می‌کنیم روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ LCD نصب کنید تا خط و خشی بر روی آن ایجاد نشود.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

 

سامسونگ Galaxy J7 Prime 2 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد. زمانی که به قاب پشت این گوشی نگاه کنید، هیچ ویژگی خاصی توجه‌تان را جلب نخواهد کرد و همه چیز عادی به نظر می‌رسد! لوگوی سامسونگ مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی نصب است و دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن هم در بخش فوقانی قاب پشت دستگاه دیده می‌شوند. با در دست گرفتن گلکسی جی 7 پرایم 2 هم کاملاً حس و حال در دست‌گیری یک گوشی میان رده به شما منتقل می‌شود. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که گلکسی J7 پرایم 2 سامسونگ از نظر طراحی و ظاهر یک گوشی مناسب و خوب است.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2): صفحه نمایش

سامسونگ برای اینکه بتواند هزینه نهایی تولید گلکسی J7 Prime 2 را کاهش داده و این گوشی را با قیمتی رقابتی روانه بازار کند، مجبور شده که نمایشگر دستگاه را از نوع TFT در نظر بگیرید. متاسفانه صفحه نمایش های TFT به هیچ عنوان در مقایسه به پنل‌های سوپر آمولد (Super AMOLED) یا IPS LCD کیفیت خوبی ندارند. به هر حال گلکسی جی 7 پرایم 2 از نمایشگری 5.5 اینچی و نوع TFT بهره‌مند است که نسبت تصویر 16 به 9 دارد و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. ضمناً صفحه نمایش این گوشی به لطف حاشیه‌های باریک دو لبه سمت راست و چپ خود چیزی در حدود 73.3 درصد از کل مسات پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند، اما متاسفانه حاشیه‌های لبه فوقانی و زیرین نمایشگر گوشی ضخیم هستند و مانع افزایش این درصد نسبت نمایشگر به بدنه شده‌اند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی شیائومی Mi A2 Lite : میان رده‌ای خوش قیمت با باتری قدرتمند!

ترکیب نمایشگر 5.5 اینچی و رزولوشن فول اچ دی آن سبب شده که تراکمی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر دستگاه ایجاد شود که تراکم پیکسلی مطلوبی برای یک گوشی میان رده به شمار می‌رود. همانطور که قبلا هم گفتیم، سامسونگ روی نمایشگر گلکسی J7 Prime 2 را با شیشه گوریلاگلس پوشانده اما توضیحات دقیقی در مورد آن ارائه نکرده، بنابراین بهتر است چندان به این ویژگی Galaxy J7 Prime 2 اطمینان نکنید و حتماً یک گلس محافظ ال سی دی را روی صفحه نمایش دستگاه نصب نمایید.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

 

کیفیت تصاویری که روی صفحه نمایش گلکسی جی 7 پرایم 2 نشان داده می‌شود معمولی خواهند بود. تراکم پیکسلی خوب صفحه نمایش گوشی سبب شده که تا حد زیادی ضعف پنل TFT آن برطرف شود، اما با این حال اگر به دقت به محتوای نمایشگر دستگاه نگاه کنید متوجه شادابی و شارپنس نسبتاً پایین و تفکیک‌پذیری نه چندان عالی رنگ‌های آن خواهید شد. البته مقدار این موارد به اندازه‌ای نیست که شما با دیدن محتوای صفحه نمایش گوشی ناامید شوید. سامسونگ در طراحی Galaxy J7 Prime 2 به شکل بسیار دقیقی تعادل را مابین کیفیت و هزینه تولید صفحه نمایش آن ایجاد کرده است.

صفحه نمایش TFT گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ از نظر تولید روشنایی هم وضعیت معمولی و شاید رو به پایینی داشته باشد که این مسئله هم کاملاً طبیعی است. صفحه نمایش های TFT عموماً توانایی خیلی مطلوبی در تولید روشنایی ندارد و زاویه دید خیلی خوبی را هم ارائه نمی‌کنند. این مسئله به طور کامل در صفحه نمایش گلکسی J7 Prime 2 هم قابل درک خواهد بود. برای اینکه بتوانید محتوای نمایشگر این گوشی را در محیط‌های باز و تحت تابش نور به طور کامل ببینید باید حداقل روشنایی آن را بر روی 90 درصد تنظیم نمایید. بنابراین صفحه نمایش گلکسی J7 Prime 2 یکی از بخش‌های گوشی است که سامسونگ سعی داشته با کاهش کیفیت آن، هزینه نهایی تولید دستگاه را کاهش دهد. به طور کلی کیفیت عملکرد صفحه نمایش گلکسی جی 7 پرایم 2 معمولی است و دقیقاً به قدری خواهد بود که برای آن هزینه پرداخت می‌شود.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض در گلکسی J7 Prime 2 نصب است، اندروید 8 نوقا خواهد بود و نسخه 8.1 رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم به طور پیش فرض روی آن نصب خواهد بود. متاسفانه اپلیکیشن‌های پیش فرض زیادی روی گوشی Galaxy J7 Prime 2 نصب هستند که فضای زیادی از حافظه گوشی را اشغال کرده و عملاً کارایی هم ندارند. این اپلیکیشن‌ها ممکن است شما را با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات رو به رو کنند، اما باید بدانید که خوشبختانه اپلیکیشن‌های مورد نظر قابل حذف هستند.

در بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روان و بدون مشکلی دارد. در حین پرسه زدن در بخش‌های مختلف رابط کاربری دستگاه و منوهای آن با لگ و تاخیری مواجه نخواهید شد. همچنین گوشی به لطف بهره‌مندی از رم 3 گیگابایتی به خوبی از پس مولتی‌تسکینگ بر خواهد آمد و جهش مابین اپلیکیشن‌های اخیری که در آن فعال بوده‌اند با سرعت مطلوبی انجام می‌گیرد. بنابراین به طور کلی باید گفت که عملکرد بستر نرم افزاری و رابط کاربری گلکسی J7 پرایم 2 سامسونگ مطلوب و قابل قبول است. اما بدون تردید اگر اندروید 8 به طور پیش فرض روی این گوشی نصب ‌می‌شد، وضعیت دل‌پذیرتری را شاهد می‌بودیم.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2): پردازنده، رم و حافظه داخلی

گوشی سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 از تراشه اگزینوس 7870 بهره‌مند است که طی لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم پردازنده مستقل Mali-T830 MP1 خواهد بود. رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی هم از دیگر ویژگی‌های گلکسی J7 Prime 2 محسوب می‌شوند. ضمناً این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهید. اما گذشته از این آمار و ارقام، قدرت و کیفیت عملکرد گلکسی جی 7 پرایم 2 چگونه است؟

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

 

در بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 مشخص شد که این گوشی قدرت عملکرد مطلوبی داشته و کیفیتی منطبق با قیمت و هزینه‌ای که برای خریدش پرداخت می‌کنید را ارائه خواهد کرد. با استفاده از این گوشی می‌توانید کارهای روزمره خود را بدون مشکل انجام دهید و حتی بازی های HD و اپلیکیشن‌های سنگین اندرویدی را هم روی دستگاه نصب و اجرا کنید. البته در این شرایط ممکن است به تدریج در عملکرد گوشی لگ و تاخیر ایجاد شود. همچنین زمانی که بازی های HD را برای مدت زمان بیشتر از 50 دقیقه در دستگاه اجرا کنید، افت فریم و لگ و تاخیرهایی نمایان خواهند شد که تا چند دقیقه بعد از خروج از بازی مورد نظر هم ادامه پیدا می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون آیا گوشی شما نسبت به روز اول افت سرعت پیدا کرده است ؟

بنابراین به طور کلی باید گفت که گلکسی جی 7 پرایم 2 گوشی خوبی برای انجام بازی‌های HD و نصب اپلیکیشن‌های متعدد نیست. زمانی که اپلیکیشن‌های متعددی روی دستگاه نصب شود، لگ و تاخیرهای آن محسوس‌تر خواهند شد چون حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار می‌گیرد. حتی نصب حافظه SD را هم در گلکسی J7 Prime 2 چندان توصیه نمی‌کنیم چون این مسئله هم می‌تواند به تدریج منجر به افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه و کندتر شدن آن شود. پس به خاطر داشته باشید که گلکسی J7 پرایم 2 سامسونگ قدرت پردازشی معمولی و البته قابل قبولی دارد و نباید از آن انتظاری فراتر از کارایی و توان یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه را داشته باشید.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2): دوربین اصلی و سلفی

در این مرحله از بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ در رابطه با دوربین اصلی و سلفی این گوشی صحبت خواهیم کرد. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده بهره می‌برد که از قابلیت فوکوس خودکار و HDR پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین اصلی گوشی یک چراغ فلش LED اختصاصی دارد و امکان ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را هم فراهم می‌آورد، اما طبیعتاً از ضبط ویدئوهای 4K پشتیبانی نمی‌کند. کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی گلکسی J7 پرایم 2 سامسونگ بسیار خوب است و این موضوع از نقاط قوت اصلی دستگاه محسوب می‌شود. دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب عکس‌های بسیار خوب با جزئیاتی ضبط می‌کند. جالب‌تر آنکه کیفیت عکسبرداری دوربین اصلی گوشی در محیط‌های با نور کم هم افت خیلی زیادی ندارد و دیافراگم F/1.9 لنز دوربین اصلی گوشی در این شرایط برای ایجاد بهترین حالت ممکن نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

 

اما در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 13 مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که کیفیت عملکرد آن هم مطلوب است. البته ما انتظار داشتیم کیفیت عملکرد دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گلکسی J7 پرایم 2 فوق‌العاده باشد، اما در عمل مشخص شد که اینطور نیست و دوربین سلفی گوشی عملکرد خوب اما نه فوق‌العاده‌ای دارد. با دوربین سلفی این گوشی می‌توانید عکس‌های مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. پس به طور کلی باید بگوییم که کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی گوشی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ مناسب بوده و این موضوع از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری گلکسی J7 Prime 2 ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد و یک باتری لیتیوم یونی و جدانشدنی است. در بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ مشخص شد که باتری این گوشی با یک بار شارژ می‌تواند در حالت استفاده نرمال از دستگاه یک روز انرژی مورد نیازش را برطرف سازد که این مقدار قدرت شارژدهی یک مقدار طبیعی و استاندارد است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2C | پاوربانک قیمت مناسب و کارآمد

در سمت مقابل سرعت شارژ مجدد باتری گوشی خیلی بالا نیست و این مسئله می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. طبق بررسی صورت گرفته باتری Galaxy J7 Prime 2 سامسونگ برای فول شارژ شدن به زمانی در حدود 150 دقیقه نیاز دارد. یعنی برای اینکه باتری این گوشی از 0 تا 100 درصد شارژ شود باید چیزی در حدود 2 ساعت و 30 دقیقه انتظار بکشید. به همین سبب پیشنهاد می‌کنیم همیشه یک پاوربانک را در کنار گوشی گلکسی J7 Prime 2 استفاده کنید تا از هر فرصتی برای شارژ مجدد باتری دستگاه استفاده به عمل آورید.

 

بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2)

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی جی 7 پرایم 2 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Prime 2) پرداختیم. این گوشی از کیفیت ساخت خوب، دوربین مناسب و قیمت مقرون به صرفه‌ای بهره می‌برد. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مثبت و منفی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر مشخص شده است.

 

نقاط قوت

  • طراحی خوب و با کیفیت
  • رم 3 گیگابایتی
  • دوربین خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش TFT