مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: کدامیک را بخریم؟

مقایسه محصولات 14 تیر 1398 علی مظفری

مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: کدامیک را بخریم؟

دو گوشی گلکسی A30 سامسونگ (Samsung Galaxy A30) و همچنین گلکسی A50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) گزینه خرید عالی برای آن دسته افرادی هستند که می‌خواهند یک گوشی اندرویدی جدید، با کیفیت و مقرون به صرفه خریداری کنند. اما کدامیک از این دو گزینه خرید بهتری است؟ در این مقاله به مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ می‌پردازیم و برتری های هر یک از آن ها نسبت به دیگری را مشخص می‌کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری گوشی های Galaxy A همیشه از پرفروش ترین گوشی های میان رده سامسونگ بوده‌اند. در سال 2019 تنوع این سری از گوشی های برند سامسونگ افزایش یافت و اسمارتفون های با کیفیت و خوش قیمتی در به این خانواده از موبایل های سامسونگ اضافه شدند. دو نمونه از این گوشی های با کیفیت گلکسی A30 و گلکسی A50 هستند که پیش از این در مقاله های "نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: صفحه نمایش و قیمت خوب" و "نقد و بررسی گلکسی A50 سامسونگ : بهترین میان رده کهکشانی‌ها!" به نقد و بررسی هر یک از آن ها پرداخته بودیم. اما خرید کدامیک از این دو گوشی می‌تواند گزینه و انتخاب بهتری باشد؟

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو گوشی را نسبت به هم شناسایی و مشخص کنیم. بدین ترتیب شما می‌توانید با توجه به نیازها و انتظارات خودتان گزینه خرید بهتر را مشخص و تهیه نمایید. سعی می‌کنیم خیلی وارد جزئیات نشویم و یک مقایسه کلی از نحوه طراحی و ظاهر، کیفیت صفحه نمایش، بستر نرم افرای، قدرت عملکرد، دوربین، باتری و قیمت دو محصول داشته باشیم. بنابراین اگر برای انتخاب یکی از دو گوشی نام برده شده بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: طراحی و ظاهر

از نظر سبک طراحی خیلی تفاوتی مابین دو گوشی مورد نظر وجود ندارد. خیلی از ویژگی هایی که در ساختار آن ها بکار رفته یکسان و مشابه هستند. به عنوان مثال بدنه هر دو گوشی دقیقا ابعاد 7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتری را ارائه کرده و وزن هر دوی آن ها هم تقریبا 165 گرم است. بنابراین وقتی گلکسی A30 و A50 سامسونگ را در دست بگیرید هیچ تفاوتی از نظر اندازه و وزن مابین آن ها وجود ندارد. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و به سوت یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز هستند که بکارگیری آن در گوشی های مدرن امروزی کاملا جا افتاده است. ضمن اینکه فریم اصلی هر دو اسمارتفون (smartphone) مورد نظر پلاستیکی است و پنل جلوی هر دوی آن ها با شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده می‌شود. بنابراین Galaxy A30 و Galaxy A50 سامسونگ از نظر سبک طراحی در خیلی از زمینه ها وضعیت یکسان و مشابهی دارند.

 

مقایسه گلکسی A30 و A50

 

اما تفاوت مابین این دو گوشی در چیست؟ اصلی ترین تفاوت مابین آن ها مربوط به بهره‌مندی Galaxy A50 از اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش و تجهیز Galaxy A30 به اسکنر انگشت دایره‌ای شکل نصب شده روی قاب پشت گوشی می‌شود. سامسونگ به تازگی در سری گوشی های رده بالای خود نظیر گلکسی S10 از نمایشگر های با قابلیت اسکن انگشت رونمایی کرده و این تکنولوژی به صورت مشابه در گلکسی A50 هم بکار رفته است. بنابراین کاربر برای آنلاک قفل نمایشگر می‌تواند انگشت خود را بر روی صفحه نمایش گوشی قرار دهد تا اسکن و تایید آن انجام گیرد. همانطور که گفتیم در سمت مقابل گلکسی A30 از اسکنر انگشت مستقلی بهره می‌برد که در قاب پشت آن نصب شده است. در مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر هر دو گوشی خوب است اما طبیعتا استفاده از اسکنر Galaxy A50 حس دلپذیرتری را به شما منتقل می‌کند.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S10 دو سیم کارت 128 گیگابایت

وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی سامسونگ گلکسی A50 و A30 نگاه کنید به سختی متوجه خواهید شد که کدامیک از آن ها Galaxy A30 و کدامیک Galaxy A50! این دو گوشی از نمای رو به رو تقریبا کاملا مشابه و یکسان هستند و حتی ویژگی ها نمایشگر آن ها شامل اندازه، نسبت تصویر به بدنه و غیره هم یکسان است. شیشه محافظی که روی پنل جلوی هر دو گوشی مذکور نصب شده هم از نوع گوریلاگلس 3 خواهد بود که توصیه می‌کنیم خیلی به آن اکتفا و اعتماد نکنید و حتما یک لایه گلس ال سی دی محافظ را روی صفحه نمایش آن ها نصب نمایید تا از ایجاد خط و خش بر روی نمایشگر دو گوشی (به ویژه گلکسی A50 که نمایشگر آن قابلیت اسکن انگشت هم دارد) جلوگیری شود.

 

گلکسی A30

 

اما از نمای پشت دو گوشی A30 و A50 تفاوت هایی نسبت به هم دارند و تشخیص آن ها به راحتی امکانپذیر است. تفاوتی که در قاب پشت دو گوشی به راحتی تفکیک آن ها را امکانپذیر می‌کند مربوط به تعداد لنز های دوربین اصلی می‌شود. دوربین اصلی Galaxy A30 از دو لنز تشکیل شده اما دوربین اصلی Galaxy A50 از سه لنز تشکیل می‌شود که در بخش های آتی به طور جامع در مورد آن ها صحبت می‌کنیم. جنس قاب پشت هر دو گوشی پلاستیکی است و ظاهری براق دارد و لبه های طولی آن خمیدگی نسبی را شامل می‌شود. پس ه طور کلی می‌توان گفت دو گوشی A30 و A50 از نظر سبک طراحی و ظاهر تقریبا کاملا مشابه یکدیگر هستند و اصلی ترین تفاوت مابین آن ها مربوط به اسکنر انگشتشان می‌شود. طبیعتا چون گلکسی A50 از صفحه نمایشی با قابلیت اسکن انگشت بهره می‌برد، برتری این بخش را از آن خودش خواهد کرد.

 

مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش یکی از مهمترین مسائلی است که باید در خرید گوشی به آن توجه شود. این روزها استفاده از صفحه نمایش های بدون حاشیه در اسمارتفون ها کاملا رواج یافته و چون دو گوشی گلکسی A50 و A30 محصول سال 2019 هستند، طبیعتا از این سبک طراحی مدرن پیروی خواهند کرد. نکته جالب در رابطه با صفحه نمایش دو گوشی مورد نظر آن است که سامسونگ پنل نمایشگر کاملا مشابه و یکسانی در هر دوی آن ها بکار برده، یعنی عملا یک نمایشگر 6.4 اینچی سوپر آمولد (Super AMOLED) با حاشیه های باریک در هر دوی آن ها بکار رفته است. رزولوشن نمایشگر 6.4 اینچی مذکور فول اچ دی پلاس (2340 در 1080 پیکسل) در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکمی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود. نسبت تصویر صفحه نمایش دو گوشی 19.5 به 9 بوده و تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن ها توسط صفحه نمایش احاطه می‌شود، چون حاشیه های نمایشگر آن ها بسیار باریک است.

همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده اما بهتر است برای اطمینان از محافظت نمایشگر آن ها حتما یک لایه گلس ال سی دی محافظ را بر روی آن ها نصب کنید. با توجه به اینکه صفحه نمایش دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد، ظاهری بسیار جذاب و شیک از نمای رو به رو برای آن ها به ارمغان آورده شده است. در مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ مشخص شد که شباهت مابین صفحه نمایش دو گوشی فقط محدود به مشخصات روی کاغذ نمی‌شود و در عمل هم کیفیت و بازده یکسانی از جانب نمایشگر هر دو اسمارتفون مذکور ارائه خواهد شد. کنتراست خوب، شادابی، شارپنس و جزئیات کامل از اصلی ترین ویژگی های مثبت صفحه نمایش هر دو گوشی محسوب می‌شود. همچنین نمایشگر سوپر آمولد آن ها کیفیت بسیار عالی از نظر تولید روشنایی دارد و با تنظیم روشنایی صفحه نمایش هر دو گوشی بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای آن را ببینید. بنابراین با توجه به اینکه یک صفحه نمایش مشابه در دو گوشی A30 و A50 بکار رفته باید گفت که این دو گوشی از این نظر کاملا یکسان و مشابه هستند و کیفیت عالی دارند.

 

مقایسه A30 و A50 سامسونگ

 

مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

با توجه به اینکه دو گوشی مورد نظر محصول شرکتی یکسان و از سری محصولات مشابه آن هستند و در یک بازه زمانی یکسان هم شاهد رونمایی آن ها بودیم، جای تعجبی ندارد که از نظر سیستم عام و رابط کاربری هم وضعیت دو گوشی کاملا یکسان باشد! هر دو گوشی A30 و A50 به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برند و احتمالا آپدیت های 2 سال آینده سیستم عامل اندروید برای آن ها منتشر می‌شود. رابط کاربری جدید سامسونگ با لقب اختصاصی One UI هم بر روی هر دو گوشی مذکور نصب است. پس از نظر سیستم عامل و رابط کاربری (بستر نرم افزاری) بر روی کاغذ هیچ تفاوتی مابین دو گوشی A30 و A50 وجود ندارد. اما کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی در عمل چطور است و آیا از این نظر تفاوتی مابین آن ها حس می‌شود؟

در مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ مشخص شد که انجام کارهای روزمره مثل اجرای اپلیکیشن هایی همچون اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، تماشای ویدئو در یوتیوب، وبگردی و غیره در هر دو گوشی با سرعت مطلوبی قابل انجام خواهد بود اما در برخی شرایط که دستگاه کمی تحت فشار قرار می‌گیرد، بازده گلکسی A50 کمی بهتر از A30 بوده و عملکرد روان تری دارد. دلیل این عملکرد روان تر به پردازنده قدرتمندتر گوشی A50 ارتباط دارد و به هیچ وجه مستقیما به بستر نرم افزاری آن مرتبط نمی‌شود. طبیعتا هر چقدر رم و پردازنده یک گوشی قدرت بیشتری داشته باشند، بستر نرم افزاری آن هم می‌تواند آزادانه تر عمل کند و در شرایط دشوار با لگ های کمتری رو به رو شود. خوشبختانه رابط One UI نسبت به نسخه های پیشین سری رابط های کاربر سامسونگ واقعا بهبود عملکرد یافته و تا حدی بهینه‌تر شده است. اگرچه هنوز تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی آن زیاد است، اما حداقل از نظر بصری و بهینه‌سازی این رابط وضعیت قابل قبولی دارد. پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل تفاوتی مابین گلکسی A30 و A50 سامسونگ وجود ندارد و هر دو شرایط کاملا یکسانی را ارائه کرده‌اند، اما پردازنده قدرتمندتر Galaxy A50 در برخی شرایط خاص به آن کمک می‌کنند تا دستگاه نرم افزاری بازده بهتری داشته باشد.

 

مقایسه Galaxy A30 و A50

 

مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تا به اینجای کار اصلی ترین تفاوت دو گوشی Galaxy A50 و Galaxy A30 مربوط به اسکنر انگشت آن ها می‌شد که در A50 زیر نمایشگر بکار رفته و در A30 روی قاب پشت آن نصب است. تفاوت مهم بعدی مابین این دو اسمارتفون در این بخش مشخص می‌شود! تراشه‌ای که در قلب گلکسی A30 بکار رفته تراشه اگزینوس 7904 است که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر این تراشه در دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند. دسته نخست شامل شش هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی بوده و دسته دوم شامل دو هسته Cortex-A73 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی خواهد بود. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP2 هم در تراشه اگزینوس 7904 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی سامسونگ گلکسی A30 از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی روانه بازار شده که هر دوی آن ها از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی به عمل می‌آورند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

در سمت مقابل گوشی سامسونگ گلکسی A50 از تراشه اگزینوس 9610 بهره می‌برد که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی آن در دو دسته طبقه‌بندی شده‌اند . دسته نخست شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی می‌شود و دسته دوم هم از چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP2 در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد و گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن ها را افزایش داد. لازم به اشاره است برای اینکه ما تعادل را در مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ برقرار کنیم، نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی هر دو گوشی را انتخاب و مورد ارزیابی قرار دادیم. برای بررسی قدرت عملکرد دو گوشی دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آُسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی آن ها نصب و در شرایط مشابه هر بازی را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. پس از 20 دقیقه اجرای دو بازی، از آن ها خارج و از بخش Recent Apps (اپلیکیشن های اخیر) مابین برنامه های پس زمینه دستگاه جهش داشتیم تا سرعت عمل رم دو گوشی را ارزیابی کنیم.

 

A50 سامسونگ

 

نتیجه مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ نشان داد که قدرت عملکرد Galaxy A50 به مراتب از A30 بیشتر است. هر دو گوشی از پس اجرای دو بازی پابجی موبایل و آسفالت 9 بر آمدند و 20 دقیقه نخست را بدون مشکل سپری کردند اما بعد از 20 دقیقه به تدریج در Galaxy A30 لگ و تاخیرهایی نمایان شد و شدت گرمای بدنه آن هم به مراتب افزایش یافت. بعد از خروج از بازی های مذکور هم برای چند ثانیه در عملکرد گلکسی A30 شاهد لگ و تاخیرهایی بودیم اما هیچ لگ و تاخیری در Galaxy A50 مشاهده نشد. بنابراین از این مقایسه می‌توان اینطور نتیجه گرفت که هر دو گوشی A30 و A50 سامسونگ پتانسیل لازم برای اجرای بازی های سنگین اندرویدی مثل پابجی موبایل و آسفالت 9 را دارند اما گلکسی A30 چندان گزینه خوبی برای انجام این کار نیست و در این شرایط به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. اگر اهل اجرای بازی های سنگین و اندرویدی هستید بهتر است خرید گلکسی A50 را به A30 ترجیح دهید.

 

 مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: دوربین 

دو گوشی گلکسی A50 و A30 از نظر دوربین هم تفاوت های بارزی نسبت به هم دارند. دوربین اصلی گوشی A30 از دو لنز تشکیل شده اما دوربین اصلی A50 متشکل از سه لنز است. دو لنز دوربین اصلی سامسونگ Galaxy A30 به ترتیب 16 مگاپیکسلی (واید) و 5 مگاپیکسلی (اولتراواید) هستند و دیافراگم F/1.7 و F/2.2 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، قابلیت HDR، عکسبرداری با پس زمینه تار و ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی Galaxy A30 پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی گلکسی A50 از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید، اولترا واید و سنسور عمقی هستند و دیافراگم F/1.7، F2.2 و F2.2 دارند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، قابلیت HDR، عکسبرداری با پس زمینه تار و ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما عملکرد دوربین کدامیک از آن ها بهتر است؟

در مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی گوشی A50 تقریبا در تمام شرایط (چه در محیط های با نور مناسب و چه در محیط های با نور تاریک) عملکرد بهتری نسبت به دوربین گلکسی A30 دارد. البته اینطور نیست که تفاوت مابین کیفیت عملکرد آن ها خیلی زیاد باشد و با دوربین اصلی Galaxy A50 بتوانید عکس های حرفه‌ای ضبط کنید، بلکه فقط از دید مقایسه‌ای در اغلب شرایط برتری از آن گلکسی A50 است و دوربین اصلی آن بهتر از دوربین اصلی A30 عمل می‌کند. در عکسبرداری پرتره هم کیفیت عملکرد دوربین A50 به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین عمقی اختصاصی به مراتب از کیفیت عملکرد دوربین Galaxy A30 بهتر خواهد بود. البته در برخی مواقع مشخص شد که دوربین اصلی گلکسی A30 از نظر کنتراست و شادابی رنگ ها بهتر از دوربین اصلی A50 عمل می‌کند. اما در مجموع اگر به کیفیت عملکرد دوربین اصلی اهمیت می‌دهید، گلکسی A50 گزینه خرید بهتری خواهد بود.

 

گلکسی A30 سامسونگ

 

دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیتی دارد؟ گلکسی A50 سامسونگ از یک لنز دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی Galaxy A30 از یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود. در مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی گلکسی A50 هم از گلکسی A30 بیشتر است. این موضوع به ویژه در محیط هایی که فضا بسته باشد و به ضبط عکس سلفی بپردازید یا زمان هایی که قصد ضبط عکس های سلفی پرتره (با پس زمینه تار) را دارید بیشتر نمایان می‌شود. بنابراین به طور کلی اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی A50 می‌تواند گزینه خرید بهتری نسبت به گلکسی A30 باشد.

 

مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در این بخش از مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ در رابطه با باتری این دو گوشی و کیفیت شارژدهی آن ها صحبت می‌کنیم. جالب است بدانید که ظرفیت باتری هر دو گوشی مذکور هم مثل خیلی از دیگر ویژگی های آن ها کاملا مشابه و یکسان است. باتری هر دو گوشی از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. در بررسی دو گوشی مذکور مشخص شد که باتری آن ها در شرایط مشابه تقریبا به مقدار یکسانی قدرت تامین انرژی دارند و می‌توان با یک بار شارژ آن ها حدود 1.5 روز از گوشی استفاده کرد. البته طبیعتا نحوه استفاده کاربر از گوشی تاثیر مستقیمی بر روی شارژدهی باتری دارد و انجام کارهایی مثل بازی کردن سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه را افزایش می‌دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

از آنجایی که باتری هر دو گوشی کاملا مشابه است، بنابراین از سرعت شارژ مشابهی هم پشتیبانی می‌کند! هر دو گوشی A50 و A30 از یک شارژر فابریک 15 واتی بهره می‌برند که شارژ سریع باتری آن ها را امکانپذیر خواهد کرد. به لطف این شارژر 15 واتی می‌توان باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دو گوشی مورد نظر را تقریبا ظرف 95 الی 105 دقیقه فول شارژ کرد. طبیعتا چون بدنه و قاب پشت دو گوشی پلاستیکی است، قابلیت شارژ بیسیم توسط آن ها پشتیبانی نمی‌شود. پس از نظر قدرت شارژدهی و سرعت شارژ مجدد باتری، گلکسی A30 و A50 سامسونگ شرایط یکسان و مشابهی دارند.

 

A30 و A50 سامسونگ

 

مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

آخرین مسئله‌ و یکی از مهمترین مسائلی که باید در مقایسه گلکسی A30 و A50 به آن اشاره شود مربوط به قیمت و ارزش خرید دو گوشی مذکور می‌شود. قطعا قیمت گوشی یکی از تاثیرگذارترین عوامل موجود در انتخاب و خرید آن است. هم اکنون نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی گوشی Galaxy A30 در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 3.9 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این موضوع در حالیست که Galaxy A50 مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی قیمتی در حدود 4.6 میلیون تومان دارد. به عقیده ما هر دو گوشی مورد نظر با توجه به ویژگی هایی که دارند، قیمت مطلوبی را ارائه کرده‌اند و از گوشی های خوش قیمت سامسونگ هستند. هر دو گوشی تقریبا ارزش خرید یکسانی دارند و انتخاب قطعی هر یک از آن ها کاملا به نظر شخصی شما وابسته است. اما به عقیده ما گلکسی A50 می‌تواند گزینه خرید حرفه‌ای‌تری نسبت به گلکسی A30 باشد.

 

 جدول مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ 

 

گلکسی A50

گلکسی A30

 

7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتر

165 گرم

7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتر

165 گرم

طراحی و ظاهر

6.4 اینچ

سوپر آمولد

2340 در 1080 پیکسل

6.4 اینچ

سوپر آمولد

2340 در 1080 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید 9 پای

رابط کاربری One UI

اندروید 9 پای

رابط کاربری One UI

سیستم عامل

تراشه اگزینوس 9610

پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP2

تراشه اگزینوس 7904

پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP2

پردازنده مرکزی و گرافیکی
4 و 6 گیگابایت 3 و 4 گیگابایت حافظه رم
64 و 128 گیگابایت 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی
25 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و5 مگاپیکسلی سنسور عمقی 16 مگاپیکسلی واید و 5 مگاپیکسلی اولتراواید دوربین اصلی
25 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل دوربین سلفی
لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر ساعت باتری

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A30 و A50 سامسونگ پرداختیم. این دو گوشی از محصولات جدید سال 2019 سامسونگ هستند و قیمت رقابتی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است، بنابراین مورد استقبال کاربران واقع شده و آمار فروش خوبی را به ثبت رسانده‌اند. در بخش زیر اصلی ترین برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را مشخص کرده‌ایم. همانگونه که مشاهده می‌کنید تفاوت های خیلی زیادی مابین این دو اسمارتفون وجود ندارد.

 

برتری های گلکسی A30 نسبت به گلکسی A50:

  • قیمت ارزان تر

 

برتری های گلکسی A50 نسبت به گلکسی A30:

  • بهره‌مندی از صفحه نمایش با قابلیت اسکن انگشت
  • پردازنده قوی تر
  • حافظه داخلی بهتر (در نسخه پایه)