آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

آموزش و ترفندها 18 خرداد 1399 علی مظفری

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که بنا به هر دلیل تمایل داشته باشید نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم، ایمیل یا شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام خود را تغییر دهید. خوشبختانه انجام تمام این اقدامات به سادگی امکانپذیر است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل در این اپلیکیشن محبوب بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هر کاربر اینستاگرام برای خودش یک نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم در نظر می‌گیرد و دیگر کاربران با تایپ کردن این یوزرنیم می‌توانند به اکانت وی دسترسی داشته باشند. همچنین برای ساخت یک اکانت جدید در اینستاگرام حتما باید یک شماره موبایل یا ایمیل ثبت شود. در واقع ثبت نام در اینستا و ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی با ایمیل یا شماره موبایل امکانپذیر است. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ساخت اکانت جدید متصل به یک اکانت قدیمی با لینک شدن به شماره موبایل قبلی آن بدون نیاز به وریفای ایمیل و شماره تلفن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا در مورد آن صحبت کنیم. اما تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل کاربر چگونه انجام می‌شود؟

خوشبختانه انجام این تغییرات به سادگی امکانپذیر خواهد بود و هیچ پروسه پیچیده‌ای را در پی ندارد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم در سه بخش مجزا به ترتیب نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام ، تغییر ایمیل متصل به اکانت و همچنین تغییر شماره موبایل اکانت اینستا را برایتان آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که ممکن است روند دقیق و جزئیات انجام این موارد با توجه به آپدیت های اینستاگرام برای نسخه های مختلف اندرویدی و آی او اسی برنامه دچار تغییراتی شود اما در مجموع روند کلی انجام کار به گونه‌ای خواهد بود که عنوان می‌کنیم. با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

 

تغییر نام کاربری اینستاگرام

ابتدا با آموزش نحوه تغییر نام کاربری یا همان یوزرنیم اینستاگرام شروع می‌کنیم. نام کاربری یا یوزرنیم در واقع همان نامی است که روی صفحه اینستاگرام شما نشان داده می‌شود و دیگران شما را با آن نام می‌شناسند و با جستجوی آن قادر به پیدا کردن صفحه یا اصطلاحا پیج شما می‌شوند. اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید نام کاربری اکانت اینستاگرام خودتان را تغییر دهید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • یوزرنیم فعلی خودتان را انتخاب نمایید.
  • نام کاربری جدیدی که تمایل دارید برای اکانتتان در نظر گرفته شود را تایپ کنید.
  • آیکون تایید یا گزینه Done را لمس نمایید.

به همین سادگی تغییر نام کاربری اینستاگرام شما انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که با تغییر دادن یوزرنیم اکانت اینستاگرام هیچ تغییری در دیگر مشخصات اکانت و لیست فالوورهایتان یا فالووینگ های شما ایجاد نخواهد شد و حتی تغییری هم در پست های قبلی که ارسال کرده بودید ایجاد نمی‌شود، فقط نام اکانت شما تغییر پیدا می‌کند و دیگران پست هایتان را با یوزرنیم جدیدی که در نظر گرفتید مشاهده خواهند کرد. در نظر داشته باشید که اگر بعد از تغییر دادن یوزرنیم اینستاگرام کاربری، نام قبلی شما را جستجو کند قادر به پیدا کردن حساب کاربری شما نخواهد بود.

 

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام

در زمان ثبت نام یا ساخت حساب کاربری در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل ثبت نام را انجام دهید. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ثبت نام به عنوان زیرمجموعه یک اکانت دیگر و با مشخصات آن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به صحبت در مورد آن بپردازیم. برخی کاربران هم برای افزایش امنیت و دسترسی خود به اکانت اینستا هم یک شماره موبایل و هم یک ایمیل را برای آن به ثبت می‌رسانند. اما اگر بنا به هر دلیل بخواهید علاوه بر تغییر نام کاربری اینستاگرام، ایمیل اکانت را هم تغییر دهید تکلیف چیست؟ خوشبختانه انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور باید مراحل زیر به ترتیب طی شوند:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • قسمتی که با عنوان Email مشخص شده را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل جدید مورد نظرتان را وارد کنید و گزینه تایید یا Done را انتخاب نمایید.
  • حالا به اینباکس ایمیل جدیدی که وارد کردید بروید و روی لینک تاییدی که از سمت اینستا برایتان ایمیل شده کلیک کنید.

با تایید ایمیل جدیدتان، تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام هم تکمیل می‌شود. دقت داشته باشید که برای تغییر دادن ایمیل در اکانت اینستاگرام حتما باید به آدرس ایمیل جدیدی که وارد می‌کنید دسترسی داشته باشید و آن را تایید یا اصطلاحا کانفیرم (Confirm) کنید، در غیر این صورت و صرفا با تایپ کردن ایمیل جدید، تغییر ایمیل انجام نخواهد شد. دقیقا مشابه با حالت قبل (تغییر نام کاربری اینستاگرام)، تغییر دادن ایمیل هم هیچ تغییری در لیست فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و غیره شما ایجاد نمی‌کند و همه چیز مثل قبل خواهد بود و فقط آدرس ایمیل لینک شده اکانت تغییر می‌یابد.

 

تغییر شماره موبایل اینستاگرام

اغلب کاربران اکانت اینستای خودشان را با یک شماره موبایل می‌سازند و بدین ترتیب آن اکانت را به موبایل خود لینک می‌کنند. در این شرایط اگر قصد لاگین شدن در اکانت را داشته باشید باید کد تاییدی که اینستاگرام به آن شماره موبایل ارسال می‌کند را وارد نمایید. اما اگر بخواهیم این شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام را تغییر دهید تکلیف چیست؟ آیا امکان تغییر شماره موبایل اینستاگرام وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. تغییر شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام به سادگی قابل انجام خواهد بود. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • فیلدی که مربوط به شماره موبایل می‌شود را انتخاب کنید.
  • شماره موبایل جدید مورد نظرتان را وارد کرده و گزینه تایید یا Done را بزنید.
  • حالا کدی که از سمت اینستاگرام به شماره موبایل جدیدتان ارسال شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

نکته: بنا به گزارش خیلی از کاربران ارسال کد به شماره موبایل از سمت اینستاگرام در برخی مواقع انجام نمی‌شود! اگر این با مشکل رو به رو شدید، توصیه داریم چند ساعت منتظر باشید و دوباره انجام این کار را تست نمایید. اگر همچنان مشکل باقی بود سعی کنید از شماره دیگری برای تایید و ثبت در اکانت اینستاگرام خود استفاده نمایید.

بعد از طی کردن مراحل فوق تغییر شماره موبایل اینستاگرام شما انجام می‌شود. اگر آدرس ایمیلی هم به اکانت اینستاگرام شما متصل باشد، یک ایمیل برای اطلاع رسانی تغییر شماره موبایل به آن هم ارسال خواهد شد. تغییر دادن شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام هیچ تاثیری روی فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و سایر ویژگی های مرتبط با اکانت اینستای شما ندارد و صرفا شماره موبایل متصل به آن را تغییر می‌دهد.

 

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام با تایید دو مرحله ای

گذشته از بحث اصلی این مقاله که مربوط به تغییر دادن شماره موبایل، ایمیل و یوزرنیم اکانت اینستاگرام می‌شود، بد نیست کمی هم در مورد افزایش امنیت اکانت اینستا صحبت داشته باشیم. اکیدا توصیه می‌کنیم برای افزایش امنیت اکانت خودتان و جلوگیری از هک شدن آن، قابلیت تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) را در اکانت خویش فعال نمایید. این قابلیت سبب می‌شود که هیچ فردی نتواند صرفا با وارد کردن یوزرنیم و پسورد اکانت شما در آن لاگین شود و ملزم به ارائه کد تایید مرحله دوم گردد که به موبایلتان ارسال می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و وارد اکانتی شوید که می‌خواهید تایید دو مرحله‌ای برای آن فعال شود.
  • از منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل (Profile) بروید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب کرده و گزینه Settings را لمس نمایید.
  • گزینه Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.
  • گزینه Text Messages را انتخاب کنید.

نکته: در این مرحله می‌توانید گزینه Google Authenticator را هم انتخاب کنید که با انتخاب آن، رمز دوم یا همان رمز تایید دو مرحله‌ای در برنامه مذکور ارائه خواهد شد و پیامک نمی‌شود. برای فعالسازی این حالت باید اپلیکیشن نام برده شده را در گوشی خود نصب نمایید.

  • کد شش رقمی که برایتان پیام شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

بدین ترتیب قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام در اکانت شما فعال می‌شود. توصیه داریم بعد از تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن حتما قابلیت مذکور را هم برای اکانت خویش فعال کنید تا ریسک هک شدن و سوء استفاده از آن را به حداقل برسانید. برای آشنایی دقیق با نحوه فعالسازی قابلیت مذکور می‌توانید از مقاله راهنمای "فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام" کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که مراحل دقیق کار ممکن است با توجه به نسخه و آپدیت های اینستاگرام کمی متفاوت باشد اما روند کلی کار به همین صورت است که عنوان کردیم.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن پرداختیم. انجام این اقدامات به سادگی امکانپذیر بوده و اصلا سخت نیست. فراموش نکنید برای افزایش امنیت اکانت اینستای خود حتما قابلیت تایید دو مرحله‌ای را در آن فعال نمایید. امیدواریم از این مقاله آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.