حل مشکل وصل نشدن تیک تاک | Tik Tok

آموزش و ترفندها 12 بهمن 1401 مدیر سامانه

حل مشکل وصل نشدن تیک تاک | Tik Tok

یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران برنامه تیک تاک (TikTok) از آن گلایه می‌کنند مربوط به وصل نشدن این اپلیکیشن و درست کار نکردن آن می‌شود. اما خوشبختانه راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد و عموما این مسئله به سادگی قابل رفع خواهد بود. در ادامه این مطلب به آموزش حل مشکل وصل نشدن تیک تاک (Tik Tok) می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

وصل نشدن تیک تاک (TikTok): مقدمه

اپلیکیشن TikTok از آن دسته برنامه هایی است که توانسته طی چند وقت اخیر به شدت در بین کاربران محبوب شود و روز به روز به آمار کاربرانش افزوده می‌شود. این برنامه مرجعی برای اشتراک گذاری ویدیو و کلیپ های ساده است و تقریبا شبیه به اینستاگرام عمل می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "آموزش دانلود ویدیو تیک تاک دیگر کاربران | Tik Tok" به طور مختصر در رابطه با برنامه مذکور و نحوه دانلود کردن ویدیوی دیگر کاربران صحبت کردیم. اما یکی از مشکلات رایج کاربران تیک تاک مربوط به وصل نشدن این برنامه به سرورهایش می‌شود!

زمانی که برنامه به سرورهای اصلی خودش متصل نشود، بارگذاری محتوای آن انجام نمی‌گیرد و بدین ترتیب عملا استفاده از اپلیکیشن امکانپذیر نخواهد بود. متاسفانه وقوع این مسئله برای کاربران ایرانی خیلی شایع شده و هر روز عده زیادی از آن گلایه می‌کنند. اما خوشبختانه با انجام چند کار ساده می‌توان مشکل وصل نشدن تیک تاک را برطرف کرد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم راهنمای قدم به قدمی را ارائه کنیم که با انجام موارد ذکر شده در آن قادر به برطرف کردن مشکل اتصال TikTok به سرورهایش خواهید بود. دقت داشته باشید حتما راه حل های مذکور را به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید و فقط در شرایطی که راه حل اول نام برده شده ناموفق بود، از راه حل بعدی استفاده کنید. بدون تردید با انجام تمام مواردی که در این مطلب عنوان شده‌اند می‌توانید مشکل اتصال برنامه Tik Tok را به طور کامل رفع نمایید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

1. اطمینان از فعال بودن اینترنت

در خیلی از مواقع دیده شده که کاربران گوشی یا تبلت خود را به اینترنت متصل نکرده‌اند و سعی در اجرای برنامه هایی مثل TikTok دارند. طبیعتا در اینگونه مواقع با مشکل وصل نشدن برنامه به سرورهایش رو به رو خواهید شد، چون استفاده از تیک تاک فقط با دسترسی به اینترنتی امکانپذیر می‌شود. در این بین یک نکته بسیار مهم وجود دارد که می‌بایست به آن توجه کنید. صرفا نشان دادن علامت هایی مثل علامت وای فای (Wi-Fi)، ال تی ای (LTE)، 3 جی (3G) و غیره در بخش فوقانی صفحه گوشی شما بدان معنا نیست که اینترنت موبایلتان فعال است! در خیلی از مواقع احتمال دارد گوشی به شبکه وای فای یا اینترنت وصل باشد اما رد و بدل داده انجام نشود که در این شرایط هم مشکل وصل نشدن تیک تاک پدیدار خواهد شد.

برای اطمینان از اینکه یک شبکه اینترنت فعال دارید، مرورگر گوشی یا تبلت خود را اجرا کنید و هر عبارتی که به ذهنتان می‌آید را در گوگل سرچ نمایید. نتیجه سرچ باید بدون مشکل نمایش داده شود. اگر نتیجه جستجوی شما در مرورگر هم نشان داده نشد و با پیغام خطا مواجه شدید، مطمئنا اینترنت موبایلتان فعال نبست. بنابراین به یک شبکه وای فای دیگر وصل شوید یا تنظیمات موبایل دیتا و شبکه های ارتباطی آن را تغییر دهید و در صورت نیاز به سرویس دهنده اینترنت خود (ISP) یا پشتیبانی اپراتور سیم کارتتان ارتباط برقرار نمایید و از آن ها راهنمایی بخواهید. اما اگر اینترنت موبایلتان فعال بود و مشکل اتصال به سرورهای Tik Tok همچنان ادامه داشت باید از راه حل های بعدی استفاده کنید.

 

2. استفاده از ابزار تغییر IP

در برخی مواقع ممکن است باگ و اختلال هایی که در شبکه های اینترنت به وجود می‌آیند منجر به عدم دسترسی شما به محتوای اپلیکیشن های خاصی مثل اینستاگرام، تیک تاک و غیره شوند. برای رفع این مشکلات کافیست از یک ابزار تغییر IP مناسب استفاده کنید و ترجیحا IP جعلی و جدید خودتان را به یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکایی تغییر دهید در نظر داشته باشید که صرفا فعال شدن ابزار تغییر IP به معنای عملکرد درست و بدون مشکل آن نیست. بنابراین حتما بعد از فعالسازی این ابزار یک تب مرورگر اجرا کنید و عبارت My IP را در گوگل جستجو نمایید و به یکی از لینک های ابتدایی که نمایان می‌شوید وارد شوید. در این بخش کشور منطبق با IP شما نمایش داده می‌شود. مطمئن شوید که کشور روی ایران نیست و ابزار تغییر IP شما با سرعت مناسبی کار می‌کند. سپس برنامه تیک تاک را اجرا کنید. به احتمال بالا مشکل برنامه رفع می‌شود.

 

3. بستن کامل Tik Tok و اجرای مجدد آن

در خیلی از مواقع دیده شده که مشکل وصل نشدن تیک تاک با بستن کامل این برنامه و غیر فعال سازی آن از بخش "Recent Apps" (اپلیکیشن های اخیر) و اجرای دوباره اپلیکیشن رفع می‌شود، بنابراین توصیه داریم شما هم حتما یک مرتبه این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که حذف برنامه از لیست اپلیکیشن های اخیر از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید انجام گیرد و صرفا خروج از اپلیکیشن و اجرای مجدد آن نتیجه مطلوب را به همراه نمی‌آورد. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل کافیست بعد از خروج از برنامه تیک تاک به بخش Recent Apps بروید و انگشت خود را روی پنجره برنامه سوایپ کنید تا برنامه به طور کامل بسته شود. سپس ابزار تغییر IP خود را اجرا کرده و از فعال بودن آن مطمئن شوید و در نهایت دوباره برنامه TikTok را اجرا نمایید. به احتمال زیاد مشکل وصل نشدن برنامه به سرورهایش رفع می‌شود.

 

4. فعال و غیرفعالسازی حالت پرواز

یکی دیگر از راه حل های ساده‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به فعالسازی حالت پرواز (Airplane Mode) و غیر فعال کردن مجدد آن بعد از چند دقیقه می‌شود. انجام این کار به نوعی اتصالات فعال گوشی را ریستارت می‌کند و می‌تواند باگ و مشکلات موقت موجود در آن ها را برطرف سازد. به منظور فعالسازی حالت نام برده شده در گوشی های اندرویدی کافیست انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا منوی "تنظیمات سریع" (Quick Settings) نمایان شود و سپس آیکون با نماد "هواپیما" را لمس کنید. بدین ترتیب حالت پرواز گوشی فعال می‌شود. در آیفون های اپل هم برای فعالسازی این حالت باید انگشت خود را از بخش زیرین صفحه به سمت بالا بکشید تا منوی کنترل سنتر (Control Center) نمایان شود. سپس آیکون مشابه و با نماد هواپیما را لمس کنید تا حالت پرواز گوشی فعال گردد.

 

توصیه داریم چند دقیقه منتظر باشید و اجازه دهید گوشی در همان حالت پرواز باقی بماند و بعد از چند دقیقه دوباره مراحل قبل را طی کرده و با لمس آیکون با نماد هواپیما قابلیت پرواز را غیر فعال کنید. سپس ابزار تغییر IP موبایل خود را فعال کرده و از رد و بدل دیتا اطمینان حاصل کنید. حالا برنامه تیک تاک را اجرا نمایید. به احتمال زیاد مشکل وصل نشدن تیک تاک برطرف می‌شود و می‌توانید از این برنامه بدون مشکل و محدودیت استفاده کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

 

5. ریستارت گوشی

ریستارت کردن گوشی یکی از ساده ترین راه حل ها برای رفع انواع مشکلات و باگ های نرم افزاری محسوب می‌شود. بنابراین توصیه داریم قبل از اینکه از راه حل های بعدی استفاده کنید یک مرتبه گوشی خودتان را ریستارت نمایید. برای انجام این کار کافیست دکمه پاور گوشی را بفشارید و گزینه Restart را انتخاب کنید یا در آیفون های اپل گوشی را کاملا خاموش کرده و دوباره روشن نمایید. بعد از اینکه گوشی روشن شد، آن را به شبکه اینترنت مناسب وصل کنید و ابزار تغییر IP را هم برای اطمینان در آن فعال نمایید. قبل از اجرای برنامه TikTok یک صفحه مرورگر باز کنید و هر عبارت تصادفی که مد نظرتان است را جستجو نمایید و از وصل بودن اینترنت و ابزار تغییر IP در موبایل خود مطمئن شوید. سپس برنامه تیک تاک را اجرا کنید. احتمال دارد که مشکل شما به همین سادگی رفع شده باشد.

 

6. آپدیت برنامه تیک تاک

همیشه سعی کنید آپدیت های برنامه TikTok را روی گوشی خود نصب نمایید. در خیلی از مواقع عدم نصب آپدیت های این برنامه می‌تواند منجر به بروز باگ و مشکلاتی شود که وصل نشدن به سرورها یکی از این مشکلات است. به منظور آپدیت برنامه نام برده شده کافیست در گوشی های اندرویدی به گوگل پلی استور (Google Play Store) و در آیفون های اپل به بخش اپ استور (App Store) بروید و سپس وارد قسمت Updates شوید یا نام برنامه TikTok را جستجو کرده و به صفحه دانلود آن مراجعه کنید. در نهایت گزینه Update را برای این برنامه انتخاب کنید و منتظر باشید تا جدیدترین نسخه آن دانلود و نصب شود. در نهایت ابزار تغییر IP را دوباره برای اطمینان در گوشی فعال کرده و از کارکرد بدون مشکل آن مطمئن شوید و سپس برنامه تیک تاک را اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل وصل نشدن تیک تاک برطرف می‌شود.

 

7. آپدیت سیستم عامل

علاوه بر اینکه آپدیت بودن خود برنامه تیک تاک حائز اهمیت است، آپدیت بودن سیستم عامل گوشی هم موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود و می‌تواند روی عملکرد برنامه های مختلف نصب شده روی دستگاه تاثیرگذار باشد. بنابراین توصیه داریم اگر آپدیتی برای سیستم عامل آیفون یا گوشی اندرویدی شما منتشر شده و هنوز آن را نصب نکرده‌اید، هرچه سریعتر نسبت به نصب آن اقدام کنید. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی باید به مسیر Settings > About Phone > Updates بروید و در صورتی که آپدیتی برای سیستم عامل گوشی شما منتشر شده آن را نصب نمایید.

در آیفون های اپل هم باید برای دانلود و نصب جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS به مسیر Settings > General > Software Update بروید و در صورتی که آپدیتی برای موبایلتان منتشر شده آن را نصب نمایید. لازم به ذکر است که آپدیت سیستم عامل آیفون از طریق برنامه آیتیونز (iTunes) و با استفاده از یک کامپیوتر واسط هم امکانپذیر خواهد بود. بعد از اینکه سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کردید، ابزار تغییر IP را در آن اجرا کرده و از فعال بودن این ابزار اطمینان حاصل کنید. سپس برنامه تیک تاک را اجرا کنید. به احتمال خیلی زیاد برنامه به راحتی به سرورهای وصل می‌شود. اگر اینطور نشد از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

8. حذف کش برنامه

 

یکی دیگر از راه حلی هایی که می‌توانید آن کمک بگیرید مربوط به حذف کردن حافظه کش برنامه تیک تاک می‌شود. در منوی تنظیمات این اپلیکیشن یک گزینه اختصاصی برای انجام این کار وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای دستیابی به این گزینه کافیست بعد از اجرای برنامه به بخش Me بروید و آیکون با نماد سه نقطه را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب کنید و سپس به سمت پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه Clear Cache را لمس نمایید و با حذف شدن اطلاعات کش برنامه موافقت کنید. در گوشی های اندرویدی روش بهتری هم برای انجام این کار وجود دارد که آیفون های اپل از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

در این روش کافیست به منوی Settings > Applications بروید و برنامه تیک تاک را از لیست اپلیکیشن ها انتخاب کنید و گزینه های Clear Cache و Clear Data را بزنید و با حذف این اطلاعات موافقت به عمل آورید. بعد از اینکه حافظه کش برنامه را پاک کردید، آن را از بخش Recent Apps ببندید و دوباره بعد از فعالسازی ابزار تغییر IP اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل متصل نشدن برنامه به سرورهایش برطرف می‌شود.

 

9. حذف و نصب مجدد برنامه

راه حل بعدی که پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل وصل نشدن تیک تاک از آن استفاده کنید مربوط به حذف و نصب مجدد برنامه می‌شود. با انجام این کار در آیفون و آیپد های اپل تمام اطلاعات برنامه شامل کش و دیتا از بین می‌روند. به منظور حذف کردن برنامه TikTok در گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل کافیست انگشت خود را روی آیکون برنامه در اسکرین دستگاه قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا حالت ادیت آیکون ها فعال شود. حالا در آیفون ها نماد ضربدر گوشه آیکون برنامه را انتخاب کنید و در گوشی های اندرویدی گزینه Uninstall را انتخاب نمایید.

بعد از اینکه برنامه تیک تاک را حذف کردید، یک مرتبه موبایل خود را ریستارت کنید و با مراجعه به اپ استور یا گوگل پلی استور این برنامه را از نو دانلود و روی گوشی نصب نمایید. توصیه داریم قبل از اجرای برنامه TikTok ابزار تغییر IP خود را هم برای اطمینان در گوشی فعال کنید و حتما با اجرای یک صفحه مرورگر و جستجوی عبارتی خاص از کارکرد بدون مشکل آن مطمئن شوید. سپس برنامه تیک تاک را اجرا کنید. به احتمال 90 درصد مشکلاتی برنامه از قبیل مشکل وصل نشدن به سرورها با انجام این کار رفع می‌شود. اگر اینطور نشد باید از راه حل های بعدی استفاده کنید.

 

10. فکتوری ریست

 

در صورتی که هیچ کدام از روش و راه حل های پیشین مشکل عدم اتصال Tik Tok به سرورهایش را برطرف نکردند، توصیه داریم یک فکتوری ریست را در دستور کار قرار دهید. در نظر داشته باشید که با انجام این کار تمام اطلاعات موبایل شما حذف و دستگاه با تنظیمات پیش فرض کارخانه راه اندازی می‌شود، بنابراین بهتر است قبل از انجام این کار از محتوای فعلی گوشی خود یک فایل بکاپ کامل تهیه کنید. به منظور فکتوری ریست کردن گوشی های اندرویدی کافیست به مسیر Settings > Backup & Reset بروید و گزینه Factory Reset را انتخاب نمایید و با انجام این پروسه موافقت به عمل آورید. در آیفون های اپل هم بدین منظور باید به مسیر Settings > General > Reset مراجعه شود و گزینه Erase All Content and Settings انتخاب گردد و با انجام این پروسه موافقت به عمل آید. بعد از اینکه گوشی فکتوری ریست شد و با تنظیمات پیش فرض و ابتدایی کارخانه راه اندازی شد، دوباره عملکرد برنامه TikTok را در آن بررسی نمایید. بدون شک مشکل به طور کامل رفع می‌شود و اتصال برنامه به سرورهایش با موفقیت انجام می‌گیرد.

 

11. فلش کردن گوشی

زمانی که گوشی موبایل خود را فکتوری ریست می‌کنید، فایل های سیستمی آن بازنویسی نمی‌شوند اما وقتی گوشی را فلش کنید، فایل های سیستمی آن هم بازنویسی خواهند شد، بنابراین اگر باگ و مشکل خاصی در فایل های سیستمی موبایلتان وجود داشته باشید با فلش کردن رفع می‌شود. دقت داشته باشید که فلش کردن گوشی هم منجر به از بین رفتن و حذف تمام اطلاعات آن می‌شود و بهتر است قبل از انجام این کار حتما از محتوای دستگاه یک فایل بکاپ تهیه شود. از آنجایی که پروسه فلش کردن پیچیده و بسیار دقیق است توصیه داریم برای کسب اطلاعات در مورد جزئیات آن از دو مقاله راهنمای "آموزش فلش كردن آيفون اپل با دو روش ساده" و "راهنمای جامع فلش کردن گوشی های هوآوی، سامسونگ و غیره" کمک بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 11 راه حل برای رفع وصل نشدن تیک تاک (Tik Tok) به سرورهایش پرداختیم. بدون تردید با انجام موارد نام برده شده مشکل اتصال برنامه TikTok شما رفع می‌شود، اگر اینطور نشد مطمئن باشید که مشکل از سمت شما نیست و موضوع از جای دیگری آب می‌خورد که انجام تغییرات و اقدامات خاص از سمت شما تاثیری بر روی بهبود شرایط نمی‌گذارد. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.