نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): مقتدر، زیبا و خوش قیمت

نقد و بررسی 10 دی 1398 علی مظفری

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): مقتدر، زیبا و خوش قیمت

اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی کامل هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشید، وان پلاس 7 تی می‌تواند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان محسوب شود. این اسمارتفون خوش دست از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برد و پکیجی از ویژگی های مثبت دیگر را در اختیارتان قرار خواهد داد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T) بپردازیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شکرت وان پلاس (OnePlus) از آن دسته کمپانی های تولید کننده گوشی های اندرویدی است که هر بار با معرفی اسمارتفون های جدیدش توجه خیلی از افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی و اندروید را جلب می‌کند، چون عموما گوشی های این برند بسیار با کیفیت هستند و در عین حال قیمت عالی و رقابتی دارند. یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت که در ماه سپتامبر (September) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم، وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T) نام دارد. قیمت وان پلاس 7 تی در مقایسه با مشخصات فنی و کیفیت ساختی که ارائه کرده واقعا عالی در نظر گرفته شده و به همین سبب این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید مناسب برای تمام علاقمندان به اندروید باشد.

بنابراین اگر به گوشی های خوش قیمت اندرویدی که از پتانسیل بالایی برخوردارند علاقه داشته باشید، احتمالا OnePlus 7T یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 تی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در انتهای مطلب سعی می‌کنیم اصلی ترین نقاط قوت و ضعف اسمارتفون نام برده شده را هم برایتان مشخص نماییم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی OnePlus 7T را دارید توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و تا انتها با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 تقریبا تمام گوشی هایی که توسط شرکت وان پلاس تولید می‌شوند از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردارند چون به عنوان اسمارتفون هایی روانه بازار خواهند شد که بتوانند نقش یک پرچمدار خوش قیمت را ایفاء کنند. شرایط مشابه برای گوشی OnePlus 7T هم برقرار است و این گوشی از نظر کیفیت ساخت وضعیت کاملا مطلوبی دارد. فریم اصلی آن از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز افزایش می‌یابد. ابعاد بدنه گوشی 8.1 در 74.4 در 160.9 میلیمتر بوده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 190 گرم می‌رسد. ضمنا گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

قاب پشت وان پلاس 7 تی خیلی براق نیست و بیشتر حالتی مات، صیقلی و یکنواخت دارد. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی یک دایره‌ای شیشه‌ای بزرگ نصب شده که سه لنز دوربین اصلی دستگاه و همچنین چراغ فلش LED دوگانه آن در این قسمت نصب هستند. درست زیر این دایره شیشه‌ای بزرگ هم لوگوی شرکت وان پلاس حک شده و قابل رویت خواهد بود. هیچ دکمه فیزیکی یا اسکن انگشتی هم روی قاب پشت دستگاه نصب نیست. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که شرکت وان پلاس دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی OnePlus 7 را با انحنای بسیار ظریفی طراحی کرده که سبب می‌شود با در دست گرفتن گوشی حس تسلط بیشتری به کاربر منتقل گردد و اصطلاحا گوشی خوش دست تر به نظر آید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو)

به عقیده ما دایره شیشه‌ای و بزرگی که در قاب پشت گوشی نصب شده و لنز دوربین های اصلی دستگاه را در بر گرفته خیلی ظاهری جذاب را برای آن به ارمغان نمی‌آورد، اگرچه این نظر شخصی ماست و ممکن است نظر شما با عقیده ما متفاوت باشد. یکی از مشکلات این دایره شیشه‌ای مربوط به برجستگی آن و افزایش احتمال به وجود آمدن خط و خش بر رویش می‌شود. اگرچه شرکت وان پلاس این قسمت دایره‌ای شکل را با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده اما به هر حال برجستگی آن سبب می‌شود که وقتی گوشی را به پشت بر روی میز یا هر جای دیگری قرار دهید، دایره شیشه‌ای مذکور آن اولین قسمتی از بدنه دستگاه باشد که روی میز قرار می‌گیرد و به طور کامل با سطح زیرین قاب گوشی در تماس خواهد بود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

برای محافظت از بخش دایره‌ای شکل و شیشه‌ای قاب پشت گوشی می‌توانید از گلس های محافظ دوربین استفاده کنید یا یک قاب و گارد موبایل را در آن نصب نمایید که منجر می‌شود اختلاف سطح مابین قسمت شیشه‌ای دوربین و بدنه دستگاه از بین برود. وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، جذابیت های آن بیشتر می‌شوند چون حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده و تقریبا 86.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش احاطه می‌شود. در بخش فوقانی نمایشگر گوشی هم یک زائده بسیار کوچک که اصطلاحا ناچ (Notch) نامیده می‌شود تعبیه شده و لنز دوربین سلفی گوشی را در خود جای داده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

نکته مهم بعدی که باید در این بخش بررسی وان پلاس 7 تی به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت گوشی می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش این اسمارتفون قابلیت اسکن انگشت را هم دارد و به نوعی گوشی وان پلاس 7 تی از اسکنر انگشت داخل نمایشگر بهره می‌برد. خوشبختانه سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر دستگاه واقعا خوب است و به عقیده ما یکی از بهترین اسکنر های فعلی در نوع خود خواهد بود. شرکت وان پلاس گوشی OnePlus 7T را به اسپیکر های دوبل مجهز کرده و از پورت USB Type C در آن استفاده می‌کند و سوکت هدفون هم از گوشی حذف شده است.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

بنابراین گوشی وان پلاس 7 تی از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر یک اسمارتفون خوب است. تنها نقطه ضعفی که می‌توان آن را به کیفیت ساخت گوشی نسبت داد مربوط به عدم پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب می‌شود که توسط اغلب گوشی های هم رده OnePlus 7T ارائه می‌گردد. همچنین بخش شیشه‌ای و دایره‌ای شکل قاب پشت گوشی که لنز های دوربین اصلی را در بر گرفته هم به دلیل برآمدگی که دارد نیاز به مراقبت بیشتر خواهد شد و به عقیده ما این مسئله می‌تواند به مرور زمان دردسرساز شود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): صفحه نمایش

 بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ یکی از ویژگی های خوب گوشی OnePlus 7T محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی 6.55 اینچی و از نوع Fluid AMOLED در نظر گرفته شده و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوبی برای نمایشگر یک گوشی 6.55 اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم صفحه نمایش گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 86.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. در بخش فوقانی نمایشگر هم لنز دوربین سلفی گوشی با تعبیه ناچ (زائده لبه فوقانی نمایشگر) قرار داده شده است. برای افزایش مقاومت صفحه نمایش و پنل جلوی گوشی OnePlus 7T یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 روی آن نصب شده و از آن محافظت به عمل می‌آورد، اما با این حال توصیه داریم حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را هم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی نصب کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): کیفیت عالی و دوربین سه‌گانه

پشتیبانی از قابلیت های HDR10+، DCI-P3 100% و همچنین فرکانس 90 هرتزی از دیگر ویژگی های نمایشگر گوشی هستند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و در همین حد می‌گوییم که قابلیت های مذکور منجر به بهبود کیفیت عملکرد صفحه نمایش و به تصویر کشیدن محتوا خواهند شد. اگرچه به عقیده برخی کارشناسان افزایش فرکانس نمایشگر به 90 هرتز می‌تواند تاثیر منفی روی باتری و شارژدهی آن داشته باشد، اما به هر حال شرکت وان پلاس این قابلیت در گوشی OnePlus 7T ارائه می‌کند و مدعی است که ارائه فرکانس 9 هرتزی تاثیر منفی روی عملکرد باتری گوشی و قدرت شارژدهی آن نمی‌گذارد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که محتوا بر روی نمایشگر این گوشی با کیفیت بسیار خوبی به تصویر کشیده می‌شود و بدون تردید کیفیت خوب نمایشگر یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت اسمارتفون نام برده شده خواهد بود. بزرگ بودن صفحه نمایش دستگاه هم به افزایش جذابیت هایش کمک می‌کند و منجر می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال در آن لذت بخش تر شوند. لبه های صفحه نمایش گوشی برخلاف قاب پشت دستگاه کاملا فلت طراحی شده و بدین ترتیب از تمام فضا و مساحت آن استفاده می‌شود. شادابی خوب، شارپنس و کنتراست مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت صفحه نمایش 6.55 اینچی گوشی OnePlus 7T محسوب می‌شوند.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به توان نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی می‌شود. در بررسی OnePlus 7T مشخص شد که پنل نمایشگر گوشی توان عالی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی 100 درصد حتی در شرایطی که نور آفتاب مستقیما به نمایشگر دستگاه تابانده شود هم می‌تواند محتوای روی آن را مشاهده کرد. این موضوع سبب می‌شود که استفاده از گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل امکانپذیر باشد. پس در مجموع باید اینطور گفت که کیفیت خوب صفحه نمایش و بزرگ بودن آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی وان پلاس 7 تی محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه عالی را برایتان به ارمغان آورد.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePLus 7T): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 اگر به آپدیت بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید و دوست دارید جدیدترین نسخه اندروید بر روی موبایلتان نصب باشد، وان پلاس 7 تی در این بازه زمانی (زمان تدوین این مطلب) از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود چون به صورت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد. رابط کاربری OxygenOS 10.0.7 هم به صورت پیش فرض روی گوشی نصب و راه‌اندازی شده است. اندروید 10 به خودی خود می‌تواند تجربه‌ای جالب را برایتان ارائه کند چون قابلیت های شخصی سازی در آن بیشتر شده‌اند. یکی از قابلیت های جدید اندروید 10 که در گوشی OnePlus 7T هم ارائه شده مربوط به امکان فعالسازی حالت دارک مد می‌شود که تم گوشی را تیره می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

از دیگر ویژگی های بستر نرم افزاری گوشی می‌توان به امکان تغییر فرم و شکل آیکون برنامه ها اشاره کرد. همچنین قابلیت تعامل با دستگاه از طریق دستورات اشاره‌ای هم از دیگر ویژگی هاییست که در گوشی وان پلاس 7 تی و بستر نرم افزاری آن ارائه شده و به موجب آن می‌توانید کارهایی که با سه دکمه نویگیشن لبه زیرین قاب نمایشگر انجام می‌شدند را با دستورات اشاره‌ای تکمیل کنید. به عنوان مثال در گوشی وان پلاس 7 تی می‌توانید با کشیدن کوتاه انگشت خود در لبه های راست یا چپ نمایشگر به سمت داخل دستور بازگشت به عقب (Back) را ارائه کنید یا کشیدن منحنی شکل انگشت خود بر روی لبه زیرین نمایشگر دستور جهش مابین اپلیکیشن های اخیر را صادر نمایید.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

بنابراین در مجموع اندروید 10 در کنار رابط کاربری OxygenOS می‌تواند تجربه کاربری عالی را به شما منتقل کند. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه واقعا روان، سریع و بدون مشکل است و تقریبا لگ و تاخیر تحت هیچ شرایط در آن نمایان نمی‌شوند. با ما حتی عملکرد بستر نرم افزاری گوشی در شرایطی که حجم زیادی از اطلاعات در آن ذخیره باشند را هم تحت بررسی قرار دادیم و باز متوجه هیچ مشکل و تاخیری در عملکرد آن نشدیم. نصب و استفاده از اپلیکیشن های پرطرفدار از قبیل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره هم در این گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی OnePlus 7T از نظر سیستم عامل و بستر نرم افزاری یکی از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی موجود در بازار است که قول می‌دهیم از این نظر رضایت شما را هم جلب می‌کند.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 قدرت عملکرد یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در بررسی گوشی باید در مورد آن صحبت شود. قدرت و پتانسیل پردازشی یک موبایل مستقیما با تراشه مرکزی که در قلب آن بکار رفته و ظرفیت رم گوشی و البته چندین عامل فرعی دیگر ارتباط دارد. وان پلاس 7 تی از تراشه فوق قدرتمند اسنپدراگون 855+ بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده است. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده و هر هشت هسته آن از نوع Kyro 485 هستند. فرکانس کاری چهار هسته آن روی 1.78 گیگاهرتزی تنظیم شده‌اند و سه هسته دیگر آن فرکانس 2.42 گیگاهرتزی دارند و یک هسته آن هم فرکانس کاری 2.96 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. ضمنا پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640 هم در تراشه اسنپدراگون 855+ به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

گوشی OnePLus 7T از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه مختلف عرضه شده که به ترتیب ظرفیت ها 128 و 256 گیگابایتی دارند. هیچ یک از نسخه های گوشی مذکور قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ندارند و امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه وجود نخواهد داشت. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم گوشی وان پلاس 7T به راحتی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آید و در انجام این اقدامات با کوچک ترین لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود. اما دستگاه در اجرای بازی های سنگین چقدر قدرتمند است؟ برای بررسی این مسئله ما سه بازی سنگین و HD اندرویدی را روی گوشی نصب و به صورت پشت سر هم هر یک را 10 دقیقه اجرا کردیم. بنابراین سه بازی HD مد نظرمان 30 دقیقه در گوشی اجرا شدند.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

نتیجه بررسی وان پلاس 7 تی نشان داد که گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی های سنگین HD بر می‌آید. حتی بعد از انجام 30 دقیقه‌ای بازی های مذکور هم هیچ لگ و تاخیری در عملکرد دستگاه مشاهده نشد و رم 8 گیگابایتی گوشی به سادگی امکان جهش مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) را مقدور می‌کرد. بنابراین اگر به قدرت و بازده پردازشی گوشی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید موبایلی داشته باشید که از این نظر جوابگوی نیازهایتان باشد، شک نکنید گوشی OnePlus 7T از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. جدیدترین بازی های HD روز دنیا همچون بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، سری بازی های آسفالت، Dead Trigger و غیره بدون کوچک ترین لگ و تاخیری در گوشی وان پلاس 7 تی اجرا می‌شوند.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): دوربین اصلی و سلفی

 در گوشی OnePlus 7T از سه لنز دوربین واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) استفاده شده که به ترتیب 48، 12 و 16 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.6، F/2.2 و F.2.2 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 یا 60 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فاش LED دوگانه هم دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. ما بررسی دوربین گوشی OnePlus 7T را در دو حالت با نور مناسب و با نور کم (شب) انجام دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که در حالت اول دوربین گوشی عملکرد عالی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت بسیار مطلوبی خواهند داشت و شاداب، شارپ و با جزئیات هستند. فرقی نمی‌کند که از حالت عکسبرداری پرتره یا معمولی استفاده شود چون تحت هر شرایط عکس های ضبط شده در محیط های با نور مناسب کیفیت عالی خواهند داشت. لازم به ذکر است که زوم اپتیکال 2x و همچنین ضبط عکس در حالت ماکرو هم با دوربین اصلی دستگاه امکانپذیر بوده و با کیفیت خوبی انجام می‌شود. اگر با حالت عکسبرداری ماکرو آشنا نیستید باید بگوییم که این حالت عکسبرداری مربوط به بزرگنمایی بسیار زیاد و ذره‌بین‌گونه بخشی از یک سوژه کوچک در تصویر است که می‌تواند عکس های هنری را قابل ضبط کند.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی تا حدی کم می‌شود. طبیعتا در اینگونه مواقع جزئیات تصویر کاهش پیدا می‌کنند اما شادابی رنگ ها در عکس ها تقریبا ثابت خواهد بود. به عقیده ما دوربین اصلی گوشی وان پلاس 7 تی حتی در محیط های تاریک و کم نور هم در مقایسه با خیلی از گوشی هایی که قیمت بالاتری نسبت به OnePlus 7T دارند عملکرد بهتری خواهد داشت. پس در مجموع این گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه بسیار خوب و با کیفیتی بهره می‌برد که توصیه داریم برای محافظت از بخش شیشه‌ای و اختصاصی که برایش در نظر گرفته شده حتما از گلس محافظ دوربین موبایل استفاده کنید.

در سمت مقابل دوربین سلفی OnePlus 7T از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود که از قابلیت Auto-HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم کیفیت عملکرد خوبی دارد. با استفاده از دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور مناسب عکس های واقعا با کیفیتی قابل ضبط هستند و در محیط های تاریک هم کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی مطلوب خواهد بود و شاید فقط کمی جزئیات تصویر محوتر به نظر آیند. عکسبرداری سلفی در حالت پرتره هم با دوربین 16 مگاپیکسلی وان پلاس 7 تی با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود. پس در مجموع کیفیت خوب عملکرد دوربین گوشی هم از دیگر نقاط قوت OnePlus 7T خواهد بود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی OnePlus 7T بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 3800 میلی آمپر ساعتی دارد. خیلی از کارشناسان بر این عقیده هستند که تجهیز این اسمارتفون به نمایشگری که فرکانس 90 هرتزی دارد می‌تواند تاثیر منفی روی شارژدهی باتری داشته باشد و میزان مصرف شارژ باتری را به طرز چشمگیری افزایش دهد. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا یک کاربر معمولی می‌تواند تا 1.5 روز بدون مشکل از دستگاه استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری دستگاه وضعیت خوب و قابل قبولی دارد. البته طبیعتا نوع استفاده کاربر از گوشی تاثیر مستقیمی بر روی باتری خواهد داشت و انجام تسک های سنگین می‌تواند منجر به زود خالی شدن شارژ باتری شود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که گوشی OnePlus 7T از آن بهره می‌برد مربوط به قابلیت شارژ سریع می‌شود. قابلیت شارژ سریعی که شرکت وان پلاس در این گوشی ارائه کرده Wrap Charge 30T نام دارد و به موجب آن می‌توان با شارژر اورجینال گوشی که توان 30 واتی را ارائه کرده، باتری آن را ظرف 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ کرد! فول شارژ باتری گوشی هم تقریبا در 55 دقیقه انجام می‌شود. بنابراین قدرت شارژدهی باتری گوشی وان پلاس 7T خوب است و سرعت شارژ مجدد باتری آن عالی خواهد بود. اگر علاقمند این هستید که باتری موبایلتان سریع شارژ شود، وان پلاس 7 تی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T) پرداختیم. این گوشی از همه نظر یک اسمارتفون خوب و با کیفیت است و تقریبا یک پکیج کامل و بی‌عیب و نقص را ارائه می‌کند. قیمت گوشی OnePlus 7T هم با توجه به مشخصات فنی که دارد بسیار خوب و رقابتی در نظر گرفته شده است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون به شرحی هستند که در بخش زیر ارائه می‌کنیم.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر خوب و کیفیت مناسب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • عملکرد بسیار خوب اسکنر انگشت داخل نمایشگر
  • بستر نرم افزاری خوب و بهره‌مندی از اندروید 10
  • پردازنده و رم قدرتمند
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از طراحی ضد آب