نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4)| یک ردیاب عالی و ارزان قیمت

نقد و بررسی 08 اسفند 1401 کارشناس سایت

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4)| یک ردیاب عالی و ارزان قیمت

یکی از مچ بندهای جدید شرکت شیائومی که به دلیل کیفیت ساخت خوب و قیمت ارزان توانسته مورد استقبال خیلی از کاربران قرار گیرد، مچ بند هوشمند می بند 4 یا Mi Band 4 است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی می بند 4 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سازنده گوشی های هوشمند چینی شیائومی به تازگی در ژوئن 2019 آخرین نسخه ردیاب تناسب اندام خود را با نام شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4) روانه بازار کرد. شرکت شیائومی در مدت زمان کوتاهی توانست با تولید گوشی های هوشمند سهم بزرگی را در بازار در دست بگیرد. به نظر می رسد شیائومی قصد دارد با تولید مچ بندهای هوشمند با کیفیت ساخت بالا و ارزان قیمت در بازار فروش مچ بندها گرد و خاک به پا کند. بررسی قابلیت هایی که در ادامه به آن می پردازیم، Xiaomi Mi Band 4 را تقریبا در ردیف مچ بندهای قوی و هوشمند قرار می دهد. بنابراین خرید می بند 4 می تواند برای پایش سلامتی شما یک وسیله اقتصادی باشد.

در آپدیت جدید مچ بندهای هوشمند شیائومی، Mi Band 4 دست خوش تغییراتی نسبت به نسخه های پیشین شده است. اگر قصد خرید مچ بند هوشمند برای پایش سلامتی خود دارید با نقد و بررسی می بند 4 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4): طراحی و نمایشگر

شیائومی می بند 4 از لحاظ طراحی بدنه تغییر زیادی نکرده است. بندی از جنس سیلیکون قابل تعویض که ماژول اصلی را در خود جای می دهد مانند نسل قبلی در طراحی می بند حفظ شده است. ضخامت 18 میلی متری بند سیلیکونی از ماژول اصلی در برابر افتادن روی زمین محافظت می کند. سوراخ های زیادی روی بند سیلیکونی می بند 4 ایجاد شده است تا همه سنین از کودکان گرفته تا سالمندان بتوانند از این مچ بند نهایت استفاده را ببرند. طراحی بند سیلیکونی Xiaomi Mi Band 4 به گونه ایست که می توانید از بندهای آن برای می بند 3 استفاده نمایید و همچنین بندهای می بند 3 نیز برای می بند 4 قابل استفاده است.

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4

 

ماژول اصلی در می بند 4 از یک نمایشگر تخت و لمسی بهره می برد. دلیل استفاده از نمایشگر تخت استفاده و بهره مندی از یک نمایشگر بزرگتر و تمام رنگی است. استفاده از صفحه نمایش تمام رنگی برای شیائومی یک جهش بزرگ در تولید مچ بندهای هوشمند محسوب می شود. البته شیائومی در طراحی نمایشگر تخت به دلیل وجود حاشیه های زیاد اطراف صفحه نمایش و مشخص بودن حاشیه ها در زمان خاموشی موفق عمل نکرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه می بند 4 و آنر بند 5: بهترین ردیاب تناسب اندام کدام است؟

اندازه صفحه نمایش می بند 4 با 39.9 درصد افزایش نسبت به نسل قبلی 0.95 اینچ است و از فناوری جدید AMOLED با رزولوشن 240 در 120 پیکسل بهره می برد. شیائومی برای محافظت صفحه نمایش در برابر خراش و حرارت از یک لایه شیشه 2.5D در طراحی می بند 4 استفاده نموده است. همچنین میزان روشنایی نمایشگر در مقایسه با نسل پیشین به 400 نیت افزایش پیدا کرده تا اعلانات هنگام تابیدن نور مستقیم خورشید قابل مشاهده باشند.

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4

 

هیچ دکمه فیزیکی روی Xiaomi Mi Band 4 دیده نمی شود و تنها کلید لمسی در می بند 4 در قسمت پایین ماژول قرار گرفته است. این دکمه نقش دکمه هوم (Home) را ایفا می کند و با لمس آن کاربر به صفحه اصلی باز می گردد. تغییرات در بخش سخت افزاری می بند 4 باعث شده است تا Mi Band 4 در مقایسه با نسل قبلی با 2.1 گرم افزایش به 22.1 گرم برسد و ضخامت آن بیشتر به نظر برسد.

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4): ردیاب سلامتی و تناسب اندام

در می بند 4 کاربران با انتخاب واچ فیس دلخواه از بین 4 واچ فیس طراحی شده می توانند برنامه ردیاب تناسب اندام خود را برنامه ریزی نمایند. این دستگاه اندازه گیری انواع تمرینات مختلف، پارامترهای تناسب اندام و ضربان قلب را پشتیبانی می کند. توسط سنسورهای هوشمند شتاب سنج و ژیروسکوپ سه محوری کاربران می توانند مسافتی که طی کرده اند و مقدار کالری هایی که سوزانده اند، اندازه گیری کنند. گذشته از این، همچنین می توانند پیش بینی وضعیت هوا و اعلان های برنامه های انتخاب شده در تلفن هوشمند را به نمایش بگذارند. از دیگر ویژگی های آن می توان به دکمه DND، امکان تنظیم زنگ هشدار، کرنومتر، تایمر و امکان خاموش کردن نمایه تلفن هوشمند اشاره کرد.

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4): برنامه شیائومی Mi Fit و نظارت بر تنظیمات

رابط کاربری می بند 4 در دو بخش یکی مشاهده اعلانات و انجام تنظیمات روی مچ بند و دیگری استفاده از برنامه می فیت روی گوشی موبایل قابل استفاده است . نصب برنامه مای فیت روی گوشی موبایل به عنوان یک رابط کاربری عمل می کند که دسترسی به تمام تنظیمات Xiaomi Mi Band 4 را برای شما فراهم می کند و به راحتی می توانید تنظیمات را از طریق گوشی موبایل خود کنترل نمایید.

تنظیمات مربوط به مچ بند، اعلان ها، وضعیت آب‌وهوا، برنامه‌های ورزشی، ضربان‌سنج و شمارش قدم‌ها و میزان مسافت پیموده‌شده را با سوایپ کردن به سمت پایین در می بند 4 می توانید مشاهده کنید. همچنین با سوایپ کردن به سمت راست یا چپ، گزینه پرداخت AliPay (این گزینه فقط برای کشور چین فعال است) و همچنین قابلیت کنترل پخش موزیک قابل دسترس می باشد. تمامی این گزینه تنها با نصب برنامه مای فیت قابل دسترس است و حتی می توانید آن گزینه ها را در صورتی که به آن ها نیازی ندارید از منو حذف نمایید. برنامه Mi Fit داده های سلامتی را خودکار به صورت طبقه بندی شده ضبط می کند تا به شما کمک کند بیشترین لذت را از زندگی ببرید.

این برنامه به سه بخش تمرینات (Workout)، دوستان (Friends) و پروفایل (Profile) تقسیم می شود. توسط این برنامه می توانید قسمت های مختلف می بند 4، از جمله قابلیت اعلان ها شامل تماس ها، پیام ها، یاد آور ها و اعلان های سایر برنامه ها ر ا برنامه ریزی و تنظیم کنید. کاربران همچنین می توانند هنگام برقراری تماس، پاسخ دادن یا رد کردن تماس را با Mi Band 4 انتخاب کنند. برنامه Mi Fit را می توانید از طریق Google Play در هر دو نسخه اندروید و ios دانلود نمایید و از آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4): ردیاب خواب و پیگیری 24 ساعته‌ی ضربان قلب

داشتن ردیاب خواب از مزیت های خوب شیائومی می بند 4 است. با نصب برنامه مای فیت قابلیت بررسی کیفیت خواب در دو رده سطحی و عمیق قابل پیگیری است. در این برنامه، میزان ساعت های خواب و زمان خوابیدن و بیدار شدن مورد بررسی قرار می گیرد و با جمع آوری اطلاعات در طول یک هفته گزارشی از کیفیت خواب شما را نشان می دهد. این ردیاب می تواند صبح ها شما را در ساعت مشخصی بیدار کند.

از مزیت های دیگر مچ بند هوشمند شیائومی Xiaomi Mi Band 4 پیگیری 24 ساعته ضربان قلب توسط حسگر اپتیکال ضربان‌سنج در زمان های مشخص شده است. این مچ بند ضربان قلب را در هنگام خواب بررسی می کند و در صورت کند شدن یا بالا رفتن ضربان قلب حتی هنگام خواب هشدار می دهد و برای داشتن یک الگوی مناسب نظارت بر خواب به شما کمک می کند. 

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4): ضدآب بودن و شناسایی ۶ فعالیت جدید ورزشی

بهبود قابلیت‌های ورزشی از اهداف شیائومی برای تولید مچ بندهای هوشمند بوده است که البته در می بند 4 تا حدودی این هدف برآورده شده است. ۶ فعالیت ورزشی شامل شنا، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دویدن معمولی یا روی تردمیل و تمرینات با وزنه توسط می بند 4 قابل تشخیص و شناسایی هستند. نا گفته نماند در ورزش شنا می بند 4 تا عمق 50 متری دربرابر نفوذ آب مقاوم است. برای نشان دادن تشخیص یک تمرین ورزشی مانند شنا اگر طول، عرض و ارتفاع استخر را در برنامه مای فیت یا روی مچ بند وارد نمایید، Mi Band 4 به راحتی میزان کالری سوزانده شده و مدت رفت و برگشت شما را محاسبه می کند.

 

بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4

 

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4): حافظه و عملکرد 

از لحاظ مشخصات، Mi Band 4 دارای رم 512 کیلوبایت و حافظه 16 گیگابایتی است. شیائومی همچنین تعدادی سنسور را در داخل می بند 4 از جمله شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب PPG و حسگر خازنی اضافه کرده است. فراتر از این ها کمپانی شیائومی برای اتصال بهتر و با ثبات تر، بلوتوث نسخه 5.0 BLE را به سخت افزار اضافه کرده است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi Band 4

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 | طراحی کلاسیک در کنار تکنولوژی مدرن

نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4): باتری و نحوه شارژ

می بند 4 با باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری 135 میلی آمپر ساعتی کار می کند. ظرفیت باتری می بند چهار 25 میلی آمپر ساعت نسبت به نسل قبلی افزایش داشته است اما طول عمر این باتری بهبود چندان زیادی نداشته است. با وجود نمایشگر رنگی، افزایش میزان روشنایی و فعال بودن 24 ساعته حس گر اپتیکال ضربان سنج، مصرف باتری به طور چشمگیری افزایش می یابد. باتری می بند 4 در حالت استندبای به طور تقریبی تا 20 روز شارژ دارد. اما با فعال نمودن حسگر ضربان قلب و استفاده مداوم از برنامه ها، عمر باتری به کمتر از 10 روز کاهش می یابد.

شارژ باتری شیائومی می بند 4 توسط داک مخصوص و در کمتر از 2 ساعت انجام می شود. این داک از طریق دو پین که در قسمت پایین ماژول طراحی شده است روند شارژ را انجام می دهد. توجه داشته باشید که از داک شارژ می بند 3 برای شارژ Mi Band 4 نمی توان استفاده نمود. یکی از ضعف های شیائومی در تولید مچ بند های می بند نبود قابلیت بی سیم برای شارژ ماژول است. چرا که هر بار برای شارژ نمودن ماژول باید آن را از بند جدا نموده و آن را شارژ نمایید و مجدد آن را در جای خود قرار دهید.

 

نقد و بررسی Xiaomi Mi Band 4

 

نتیجه گیری:

پایین بودن قیمت شیائومی می بند 4 دلیل بر عدم کیفیت آن نیست و شیائومی به عنوان یک برند معتبر در تولید محصولات با کیفیت و ارزان قیمت در طی چند سال این را اثبات نموده است. همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4) پرداختیم. خرید می بند 4 برای آن دسته افرادی که می‌خواهند یک مچ بند هوشمند با کیفیت و ارزان قیمت داشته باشند یک گزینه خرید عالی است. قیمت مچ بند هوشمند می بند 4 نسبت به سایر رقبایش بسیار ارزان قیمت است و در عین حال امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی می بند 4 را در دو بخش معرفی می کنیم:

 

نقاط قوت

  • نمایشگر رنگی با روشنایی بیشتر ار نسل قبلی
  • افزایش دقت ردیاب خواب
  • پایش 24 ساعته ضربان قلب
  • شناسایی 6 نوع فعالیت ورزشی
  • ضدآب تا عمق 50 متری
  • قیمت مناسب و ارزان

 

نقاط ضعف

  • طول عمر باتری کمتر نسبت به نسل قبلی
  • وجود حاشیه های زیاد نمایشگر
  • عدم بهبود فرآیند شارژ باتری