بررسی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017: حرفه ای و سریع باشید

نقد و بررسی 05 آذر 1397 علی مظفری

بررسی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017: حرفه ای و سریع باشید

کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 یکی از بهترین و قوی‌ترین آل این وان‌های این کمپانی در بازار است. اگر به یک کامپیوتر بدون کیس سریع و قدرتمند با نمایشگر خارق‌العاده نیاز دارید، با نقد و بررسی این محصول جذاب همراه ما باشید.

افراد زیادی چون طراحان گرافیک، مهندسان، طراحان صنعتی، تدوینگران، تولیدکنندگان نرم‌افزار، برنامه‌نویسان و... از مشتریان کامپیوترهای بدون کیس هستند. این افراد در کار خود، علاوه بر یک سیستم قدرتمند و سریع، به سیستمی با نمایشگر بزرگ و بسیار باکیفیت نیاز دارند تا به خوبی جزئیات را نمایش دهد.

کمپانی اپل (Apple) یکی از برترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است و محصولات این شرکت کاربران زیادی دارد. کیفیت ساخت بالا، زیبایی خیره‌کننده، نمایشگر جذاب، بهره‌گیری از جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مختلف باعث می‌شود تا از کارکردن با کامپیوترهای آی مک اپل لذت ببرید.

کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 یکی از سیستم‌های آل این وان رده‌بالا کوپرتینونشین‌ها است که از یک نمایشگر 27 اینچی با رزولوشن خارق‌العاده‌ی 5K، پردازنده‌ نسل هفتم Core i5 اینتل، هشت گیگابایت رم DDR4 و یک پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند AMD Radeon Pro 575 بهره می‌برد.

این کامپیوتر بدون کیس اپل با توجه به مشخصات فنی و طراحی زیبایی که دارد، جزو محصولات پرچمدار و گران قیمت این کمپانی به شمار می‌رود. اگر قصد خرید کامپیوتر بدون کیس اپل آی مک MNE92 2017 را دارید، می‌توانید با نقد و بررسی این دستگاه همراه ما باشید و قیمت Apple iMac MNEA2 2017 را با قیمت کامپیوترهای بدون کیس دیگر نیز مقایسه کنید.

 

طراحی

 

طراحی کامپیوتر بدون کیس apple imac mnea2 2017

 

کمپانی اپل بعد از اینکه نسبت به طراحی یکنواخت و تکراری گوشی‌های آیفون خود مورد انتقاد قرار گرفت، سرانجام طراحی نسل جدید گوشی‌های iPhone را دستخوش تغییرات جدی کرد تا بتوانند همچنان مخاطبان خود را راضی نگه دارد.

این موضوع در مورد لپ‌تاپ‌های مک‌ بوک این کمپانی نیز صدق می‌کند، اما هنوز اپل در مورد کامپیوترهای بدون کیس خود تصمیم جدیدی نگرفته است و همچنان سیستم‌های All in One این برند با همان زبان طراحی معروف خود و با کمترین تغییرات روانه‌ی بازار می‌شوند.

البته تکراری بودن طراحی کامپیوترهای بدون کیس اپل به معنای زیبا نبودن یا نداشتن جذابیت نیست و همچنان محصولات زیبا و باکیفیت این کمپانی طرفداران زیادی دارند. البته طراحان و مهندسات اپل بیشتر تلاش کرده‌اند تا کامپیوترهای بدون کیس خود را از نظر سخت‌افزاری به‌روز کنند.

کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 یکی دیگر از سیستم‌های آل این وان اپل با طراحی ساده و زیبا و بدنه‌ی آلومینیومی مستحکم است که در عین سادگی، کیفیت ساخت و طول عمر زیادی دارد.

به هر حال طراحی کامپیوترهای بدون کیس اپل برای بسیاری از خریداران آشنا است. اما همچنان زیبایی آل این وان اپل آی مک اِم اِن ای 92 2017 شما را مجذوب خود می‌کند. ضخامت این دستگاه فقط 5 میلی‌متر است و زیبایی آن میز کار شما را تکمیل می‌کند.

در قسمت جلوی دستگاه به جز نمایشگر 21.5 اینچی که اتفاقاً حاشیه‌ی نسبتاً زیادی دارد، می‌توانید لوگوی معروف اپل را در زیر صفحه نمایش مشاهده کنید. در این قسمت نکته‌ی خاص دیگری وجود ندارد و همان طراحی همیشگی و ساده‌ی اپل به چشم می‌خورد.

پایه‌ی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 به قسمت میانی پشت نمایشگر متصل می‌شود و سیم برق دستگاه از حفره‌ای که به زیبایی در وسط پایه‌ تعبیه شده عبور کرده و به پشت صفحه نمایش متصل می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون HP از کامپیوتر All in ONE جدید خود رونمایی کرد | خط و نشان Envy برای imac

در پشت آل این وان اپل تیز زبان طراحی ساده ادامه پیدا می‌کند و در قسمت بالای پایه و وسط دستگاه شاهد لوگوی اپل هستیم. در گوشه‌ی سمت چپ پایین دستگاه نیز شاهد قرارگیری پورت‌های کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 هستیم.

ابعاد کامپیوتر بدون کیس اپل 203 * 516 * 650 میلی‌متر و وزن آن 9.54 کیلوگرم است که کاملا ًمناسب به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

کامپیوتر بدون کیس اپل آی مک mnea2 2017

 

کامپیوتر بدون کیس اپل آی مک MNEA2 2017 با توجه به کاربری و بازه‌ی قیمتی خود، خروجی‌های کاملی دارد و کاربران می‌توانند با خیال راحت انواع لوازم جانبی را به دستگاه خود متصل کنند. البته اپل در مورد پورت‌های محصولات خود گاهی تصمیمات عجیبی می‌گیرد و ممکن است بعضی مواقع پورت‌هایی را حذف یا آن‌ها را ادغام کند.

به هر حال در پشت دستگاه می‌توان جک صوتی 3.5 میلی‌‌متری، کارتخوان microSD، چهار پورت USB 3.0، دو خروجی هیبریدی تاندربولت 3.0 (Thunderbolt 3.0) و USB Type-C و پورت شبکه تعبیه شده است. این کامپیوتر فاقد درایو نوری است.

 

صفحه کلید و ماوس

 

apple imac mnea2 2017

 

کمپانی‌های تولیدکننده‌ی کامپیوترهای بدون کیس برای سیستم‌های خود از یک ست ماوس و کیبورد بی‌سیم با برند خود استفاده می‌کنند. همیشه ماوس و کیبوردهای سری Magic اپل زیبایی و کیفیت بسیار خوبی داشته‌اند.

این بار نیز اپل از ست ماوس و کیبورد بی‌سیم سری مجیک برای کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 استفاده کرده است تا خیال کاربران راحت باشد.

Magic Keyboard اپل طراحی و کیفیت خوبی دارد و برخلاف ابعاد کوچکش، عملکرد آن کاملاً راضی‌کننده‌ است. کلیدها در فاصله‌ی خوبی قرار گرفته‌اند، صدای آزاردهنده‌ای ندارند و به راحتی می‌توانید با آن‌ها تایپ کنید. این صفحه کلید آلومینیومی استحکام و کیفیت بالایی دارد.

اما این صفحه کلید مشکلاتی دارد که برخی از کاربران ممکن است احساس نارضایتی داشته باند. یکی ابعاد صفحه کلید است که نسبت به محصولات مشابه کوچکتر است و گاهی کار کردن طولانی مدت به ویژه با دو دست را سخت می‌کند. مشکل دیگر نبود صفحه کلید عددی است که انجام کارهای محاسباتی را با تاخیر مواجه می‌کند.

مجیک ماوس اپل نیز یکی از جذاب‌ترین ماوس‌های دنیا است که نه‌تنها جذابیت و زیبایی خاصی دارد، بلکه عملکرد و دقت آن فوق‌العاده است. طراحی ماوس به شکلی است که از ژست‌های حرکتی مختلف پشتیبانی می‌کند و با توجه به ارگونومی آن، حتی در طولانی مدت دست‌تان خسته نمی‌شود.

 

نمایشگر

 

نمایشگر کامپیوتر بدون کیس apple imac mnea2 2017

 

کمپانی اپل سیستم‌های آل این وان 2017 خود را در دو نسخه‌ی 21.5 و 27 اینچی روانه‌ی بازار کرده است. کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 به یک نمایشگر 27 اینچی IPS براق با رزولوشن 2880 * 5120 پیکسل مجهز شده است که کیفیت بسیار بالایی دارد.

کوپرتینونشین‌ها وظیفه‌ی تامین نمایشگر کامپیوترهای بدون کیس خود را به کمپانی ال‌جی (LG) سپرده‌اند و این غول کره‌ای نیز به خوبی از عهده‌ی کار خود برآمده است. به لطف پنل IPS به کار رفته در کامپیوتر بدون کیس اپل آی‌مک MNEA2 2017، نمایشگر این دستگاه کیفیت خیره‌کننده‌ای دارد.

نمایش جزئیات در این صفحه نمایش بسیار خوب است، رنگ‌ها شفاف و زنده نشان داده می‌شوند، عمق رنگ سیاه در سطح بالایی قرار دارد و زاویه‌ی دید نیز کاملاً عالی است.

حالا وقتشه! اینو بخون دریافت رایگان ویندوز 10، تنها با چند کلیک

میزان روشنایی نمایشگر رتینای جدید اپل روی 500 نیت (nit واحد اندازه‌گیری میزان تشعشع ساطع شده از نمایشگر است) قرار دارد که نسبت به نسل 43 درصد قرار دارد که نسبت به نسل قبلی 43 درصد روشن‌تر شده است.

صفحه نمایش آل این وان اپل کاملاً کاربران را راضی می‌کند و حتی هنگام کار کردن طولانی شما را خسته نمی‌کند. ما هنگام تست این نمایشگر با مشکل خاصی روبه‌رو نشدیم.

از آنجایی که خریداران کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 افرادی هستند که به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند، بنابراین از کار با نمایشگر 27 اینچی این دستگاه لذت خواهند برد. ما نیز هنگام کار کردن با صفحه نمایش این محصول مشکل خاصی مشاهده نکردیم و همه چیز در سطح عالی بود.

 

سخت افزار

 

سخت افزار کامپیوتر بدون کیس apple imac mnea2 2017

 

اپل برای کامپیوترهای بدون کیس 2017 خود از پردازنده‌‌های Core i5 و Core i7 نسل هفتم اینتل موسوم به کبی لیک استفاده کرده است. آل این وان مدل 21.5 اینچی اپل از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i5 با فرکانس کاری 2.3، 3.0 و 3.4 گیگاهرتز بهره می‌برد. مدل 27 اینچی نیز به پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i5 با فرکانس کاری 3.4، 3.5 و 3.8 گیگاهرتز و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7 با فرکانس کاری 4.2 گیگاهرتز مجهز شده است.

کامپیوتر بدون کیس اپل آی مک MNEA2 2017 از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i5 7500 اینتل با فرکانس کاری 3.4 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 3 مگابایت، معماری 64 بیتی و لیتوگرافی 14 نانومتری (فاصله‌ی بین هر جز پردازشی ۱۴ نانومتر است که در نهایت باعث قرارگیری ترانزیستورهای بیشتر و کوچکتر شدن ابعاد پردازنده می‌شود) بهره می‌برد.

علاوه بر این، آل این وان اپل به هشت گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقاء تا 16 گیگابایت، پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند AMD Radeon Pro 575 با چهار گیگابایت فضای اختصاصی، فضای ذخیره‌سازی فیوژن درایو (Fusion Drive) با ظرفیت یک ترابایت به صورت هیبریدی متشکل از هارددیسک و درایو SSD، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و شبکه‌ی Wi-Fi 802a,b,c,g,n مجهز شده است.

با توجه به پردازنده‌ی قدرتمند این دستگاه در کنار پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon Pro 575، به راحتی می‌توانید علاوه بر کارهای روزانه و اداری، سراغ پردازش‌های سنگین و نیمه‌سنگین نیز بروید. علاوه بر این به راحتی می‌توانید بسیاری از عناوین بازی‌های کامپیوتری جذاب را با کمی دستکاری در بخش تنظیمات گرافیک اجرا کنید.

 

اسپیکر

کامیپوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 از اسپیکر های استریوی داخلی در پشت نمایشگر بهره می‌برد که عملکردی فراتر از انتظار دارند و صدای خروجی آنها واقعا عالی است. اسپیکرهای این دستگاه یکی از بهترین نمونه‌ها در بین سیستم‌های آل این وان در دنیا است که از نظر کیفیت و خروجی صدا کاربران سخت‌پسند را نیز راضی خواهد کرد.

 

وب کم

در قسمت بالای نمایشگر می‌توانید دوربین FaceTime HD و میکروفون کناری آن را ببینید که برای برقراری تماس‌های تصویری و انجام کارهای دیگر مورد استفاده می‌شود. این میکروفون به خوبی با دستیار صوتی سیری (Siri) سازگاری دارد و به‌وضوح کلمات شما را متوجه می‌شود.

 

نرم افزار

 

نرم افزار کامپیوتر بدون کیس apple imac mnea2 2017

 

اپل برای محصولات خود از سیستم عامل اختصاصی این کمپانی استفاده می‌کند. کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از سیزدهمین نسخه‌ی سیستم عامل دسکتاپ اپل موسوم به macOS Sierra برپایه‌ی پلتفرم‌های x86-64 بهره می‌برد.

با استفاده از سیستم عامل اپل و ویژگی‌های آن در کنار برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده برای این سیستم عامل به راحتی می‌توانید کارهای مختلف خود نظیر وب‌گردی، اجرای نرم‌افزارهای بسته‌ی آفیس، کار با برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم، برنامه‌های مهندسی، نرم‌افزارهای مهندسی و... خود را انجام دهید.

از طرف دیگر با توجه به سخت‌افزار قدرتمند آل این وان اپل آی مک MNEA2 2017 و با کمی دستکاری در گرافیک بازی‌ها، می‌تواند از اجرای عناوینی چون FIFA 2017 لذت ببرید.

 

سخن پایانی

سیستم‌های بدون کیس موسوم به All in One، تنوع زیادی در بازار دارند و کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند محصولات خود را با طراحی و سخت‌افزار متفاوت به فروش برسانند تا کاربران با بودجه‌های مختلف بتوانند بسته به نیاز خود دستگاهی که می‌خواهند خریداری کنند.

کمپانی اپل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است که با عرضه‌ی محصولات متنوع خوب چون لپ‌تاپ و کامپیوترهای بدون کیس با مشخصات فنی متنوع توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNEA2 2017 جزو یکی از میان‌رده‌های قدرتمند این کمپانی با نمایشگر 27 اینچی است که می‌تواند نیاز طیف وسیعی از کاربران را به خوبی پاسخ دهد. این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای قابل توجهی داشته است.

آل این وان اپل با توجه به بهره‌گیری از پردازنده‌ی نسل هفتم Core i5 اینتل، هشت گیگابایت رم DDR4، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon Pro 575 و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی فیوژن، به راحتی می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید افراد حرفه‌ای و سخت‌پسند باشد. گرچه بهتر بود اپل از همان ابتدا برای دستگاه خود 16 گیگابایت رم در نظر می‌گرفت.

این دستگاه طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارد و به خوبی می‌تواند تا مدت‌های زیادی همراه شما باشد. کاربران زیادی با توجه به بودجه‌ی خود می‌توانند روی خرید این دستگاه حساب کنند.

 

نقاط قوت

  • نمایشگر فوق‌العاده
  • پردازنده‌ی قوی
  • پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند
  • عملکرد روان و بدون صدا
  • طراحی زیبا
  • کیفیت ساخت بالا

 

نقاط ضعف

  • نبود درایو SSD به صورت جدا
  • اندازه‌ی کوچک صفحه کلید بدون NumPad