محصولات مرتبط
نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

نقد و بررسی 20 خرداد 1399 علی مظفری

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

جدیدترین نسخه سری تبلت های ویندوزی سرفیس شرکت مایکروسافت با نام اختصاصی Surface Pro 7 روانه بازار شده و توانسته توجه خیلی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با جزئیات این تبلت صحبت کنیم و به نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت بپردازیم. آیا این تبلت ویندوزی دو منظوره گزینه خرید خوبی است؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

علاقمندان به تبلت های ویندوزی به خوبی با سری تبلت های سرفیس مایکروسافت آشنایی دارند. این سری از تبلت های شرکت مایکروسافت را می‌توان حرفه‌ای‌تر، با کیفیت ترین و البته گران قیمت تبلت های دو منظوره، دو کاره یا هیبریدی بازار محسوب کرد. قیمت Microsoft Surface Pro 7 به هیچ وجه ارزان نیست و حتی پایه‌ای‌ترین نسخه آن که خیلی از سخت افزار برتری بهره نمی‌برد هم قیمت ارزانی ندارد. به نظر می‌رسد سیاست های مایکروسافت در قیمت گذاری سری تبلت های Surface Pro کاملا مشابه با سیاست های اپل در قیمت گذاری محصولاتش است! اما نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت می‌تواند موضوع را برایتان شفاف تر کند!

به نظر شما آیا این تبلت ارزش صرف هزینه گزاف برای خرید را دارد؟ قبل از هر چیز باید اشاره داشته باشیم که ما در این بررسی از نسخه پایه تبلت Surface Pro 7 استفاده کردیم که طبیعتا در مقایسه با نسخه های دیگر محصول سخت افزاری ضعیف‌تر و بازده پردازشی کمتری دارد. در رابطه با جزئیات این مسئله و نسخه های مختلف تبلت مذکور هم در بخش های آتی صحبت های لازم را به عمل می‌آوریم. اگر به فکر خرید مایکروسافت Surface Pro 7 هستید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و با نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

طبیعتا اولین چیزی که هر کاربر در نگاه اول به آن دقت می‌کند ظاهر محصول است! سبک طراحی و ظاهر تبلت Surface Pro 7 جذاب و چشم‌نواز است و به خصوص ترکیب رنگ های جدیدی که مایکروسافت برای کیبورد آن در نظر گرفته بر زیبایی‌هایش می‌افزاید. اما اگر با دقت بیشتر به تبلت و سبک طراحی آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا هیچ تفاوتی مابین سرفیس پرو 7 و نسخه قبلی این محصول که بانام Surface Pro 6 روانه بازار شده بود وجود ندارد و این امر می‌تواند کمی نا امید کننده به نظر برسد. تنها تفاوتی که در سبک طراحی و ظاهر تبلت سرفیس Pro 7 و نسخه سال قبل آن وجود دارد مربوط به پورت یو اس بی تایپ سی (USB Type C) است که در سرفیس پرو 7 جایگزین مینی دیسپلی پورت (MiniDisplayPort) شده است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

اما بیایید به تبلت به عنوان یک محصول جدید نگاه کنیم و کاری به شباهت های ظاهری آن با نسخه سال قبل نداشته باشیم. سری تبلت های سرفیس مایکروسافت جزو تبلت های هیبریدی یا دو کاره محسوب می‌شوند، یعنی در حالتی که کیبورد به آن ها متصل شود، می‌توانند تجربه کاربری مثل یک لپ تاپ مجهز به نمایشگر لمسی را برایتان به ارمغان آورند و در حالتی که کیبورد به آن ها متصل نباشد، می‌توان مثل یک تبلت ویندوزی مجهز به نمایش لمسی از آن ها استفاده کرد. طبیعتا در بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت هم شاهد چیزی غیر از این مسئله نبودیم و همین شرایط برقرار است. اتصال مابین کیبورد و بدنه اصلی تبلت به صورت مغناطیسی و بسیار دقیق انجام می‌شود و واقعا در طراحی آن دقت بالایی صرفا شده است.

بدنه خود تبلت ابعاد 8.5 در 201 در 292 میلیمتری را ارائه کرده و با توجه به طول و عرضی که دارد بسیار ظریف به نظر می‌آید و از بدنه باریکی بهره‌مند است. وزن تبلت در حالتی که کیبورد به آن وصل نباشد حدودا مابین 775 تا 790 گرم (با توجه به نسخه های مختلف Core i3، Core i5 و Core i7) خواهد بود. پس تبلت نسبت به کارایی و اندازه خودش از وزن نسبتا سبکی هم بهره می‌برد که این امر منجر به سهولت حمل و نقل تبلت خواهد شد. پورت های اتصالی که در بدنه تبلت وجود دارند هم شامل یک عدد پورت USB Type C، یک عدد پورت USB A و جک 3.5 میلیمتری هدفون می‌شوند. سنسور های ژیروسکوپ، تشخیص نور محیط، شتاب سنج و مغناطیس سنج هم در تبلت بکار رفته‌اند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

کاور پشت تبلت سرفیس پر 7 مثل دیگر تبلت های سری سرفیس مایکروسافت از دو بخش تشکیل شده و قسمت زیرین آن می‌تواند با فاصله گرفتن از قاب پشت تبلت نقش استند را ایفاء کند و اجازه دهید که تبلت در حالت ایستاده توسط مورد استفاده قرار گیرد. کیبورد تبلت در حالتی که به تایپ با آن بپردازید، راحت و خوش دست بوده و حس خوبی را به شما منتقل می‌کند اما شاید فاصله کم مابین دکمه های کیبورد و همچنین ظرافت خاصی که در طراحی آن بکار رفته سبب شود در ابتدای کار با آن خیلی حس راحتی نداشته باشید و آمار غلط های تایپی شما افزایش یابد اما خب خیلی زود به آن عادت خواهید کرد و می‌توانید در کنار یک ماوس کاملا حس بکارگیری یک لپ تاپ را از تبلت خود دریافت کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی 10 تا از بهترین تبلت های بازار

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که باید در این بخش بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت به آن اشاره کنیم مربوط به قلم لمسی اختصاصی تبلت می‌شود. این قلم نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی نداشته و کیفیت مشابهی را ارائه می‌کند. کار کردن با تبلت از طریق این قلم در برخی مواقع و به ویژه تحت شرایطی که شما اهل انجام ادیت و ویرایش های گرافیکی یا کار کردن با نرم افزار هایی مثل فتوشاپ باشید بسیار لذت بخش خواهد بود. من اینکه قلم اختصاصی تبلت Surface Pro 7 به صورت مغناطیسی به سمت راست بدنه تبلت متصل خواهد شد و بدین ترتیب حمل و نقل آن هم ساده‌تر می‌شود. سرفیس پرو 7 از تکنولوژی بلوتوث 5 و وای فای 6:802.11ax هم پشتیبانی می‌کند که در نوع خود از جدیدترین تکنولوژی های موجود هستند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت

 

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت واقعا یک تبلت زیبا، شیک و کم‌نظیر است. در بین تبلت های ویندوزی دو منظوره یا هیبریدی، سری تبلت های سرفیس پرو مایکروسافت تقریبا بهترین هستند اما اینکه Surface Pro 7 از نظر سبک طراحی و ظاهر هیچ تفاوتی با Surface Pro 6 ندارد می‌تواند کمی نا امید کننده باشد! به عقیده ما بهتر بود مایکروسافت تغییراتی در ظاهر این تبلت یا حتی سبک طراحی کیبورد و برخی از ویژگی های مرتبط به آن ایجاد می‌کرد اما متاسفانه این امر صورت نگرفته و مایکروسافت بیشتر روی ارتقاء سخت افزاری و قدرت عملکرد تبلت تمرکز داشته است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : صفحه نمایش

تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 از یک صفحه نمایش 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3 به 2 بهره می‌برد. این پنل نمایشگر رزولوشن 2736 در 1824 پیکسلی را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین صفحه نمایش تبلت از رزولوشن و تراکم پیکسلی خوبی برخوردار است. این صفحه نمایش مولتی تاچ می‌تواند تا 10 لمس همزمان را مورد پشتیبانی قرار دهد و روی آن با یک لایه شیشه محافظ گوریلاگلس 4 پوشانده شده است. در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که شیشه روی صفحه نمایش تبلت مقاومت نسبتا خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن دارد اما بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی آن نصب شود تا خیالتان از بابت آسیب ندیدن نمایشگر و به وجود نیامدن خط و خش بر روی آن راحت باشد.

مطمئنا کسانی که به دنبال خرید تبلت های هیبریدی و دو منظوره هستند تمایل دارند که از این محصول به عنوان یک لپ تاپ هم استفاده کنند. در این راستا صفحه نمایش تبلت و تجربه کاربری که نمایشگر آن از نظر کیفی برای کاربر امکانپذیر می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. با توجه به اینکه نمایشگر Surface Pro 7 اندازه بزرگ 12.3 اینچی دارد، انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و کلیپ های یوتیوب یا حتی استفاده از برنامه های ویرایش تصویر و ادیت ویدیو و غیره در آن بسیار لذت بخش خواهد بود و واقعا می‌تواند تجربه‌ای مشابه یا حتی بهتر از بکارگیری یک لپ تاپ را به کاربر منتقل نماید. در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که صفحه نمایش این تبلت از نظر شادابی تصویر، شارپنس و کنتراست واقعا عملکرد خوبی دارد و در نوع خود کم نظیر‌ است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و سریال باشید بدون تردید از کار کردن با تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 لذت خواهید برد. یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید تبلت های ویندوزی اهمیت دارد و به صفحه نمایش آن ها مربوط می‌شود با قدرت تولید روشنایی نمایشگر یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) در ارتباط خواهد بود. در بررسی Surface Pro 7 مشخص شد که نمایشگر این تبلت از این نظر هم کیفیت خوبی را ارائه می‌کند و شما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن بر روی 100 درصد می‌تواند در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور محتوای روی نمایشگر آن را مشاهده کرده و با دستگاه در تعامل باشید. این ویژگی از آن دسته ویژگی هایی است که در اغلب تبلت های ویندوزی هیبریدی ارزان قیمت توجهی به آن نمی‌شود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که بهره‌مندی از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یکی از ویژگی های مثبت تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Apple iPad Air 2020 | تبلت قدرتمند اپل با طراحی خاص

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

نوبت به بخش نرم افزاری و سیستم عامل می‌رسد که مسلما برای علاقمندان به تبلت های هیبریدی و دو منظوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. سیستم عامل ویندوز 10 هوم (Windows 10 Home) به طور پیش فرض روی تمام نسخه های تبلت Surface Pro 7 نصب خواهد بود و نسخه اورجینال این سیستم عامل هم خواهد بود که نیاز به فعالسازی ندارد و برای همیشه روی دستگاه فعال باقی می‌ماند. تجربه کاربری که این نسخه از سیستم عامل ویندوز برایتان به ارمغان می‌آورد تجربه‌ای خوب است اما شاید برای علاقمندان به نسخه های قدیمی تر ویندوز و به ویژه ویندوز 7 خیلی جالب نباشد، اما به شما قول می‌دهیم که خیلی زود با ویندوز 10 هوم ارتباط برقرار کنید و بهتر با پتانسیل های آن آشنا شوید.

برخی کاربران تصور دارند که چون سری تبلت های سرفیس پرو محصولات اورجینال شرکت مایکروسافت هستند، بنابراین سر نرم افزارهای آفیس هم به طور اورجینال و قانونی روی آن ها نصب خواهد بود! اگر شما هم این تصور را دارید کاملا در اشتباه به سر می‌برید، چون برای استفاده بدون مشکل از سری نرم افزارهای مایکروسافت آفیس در تبلت Surface Pro 7 باید لایسنس اورجینال تهیه کنید. در حالت عادی و پیش فرض روی این تبلت Microsoft Office 365 نصب است و ورژن تریال (Trial) آن فعال خواهد بود که بعد از مدتی غیر فعال می‌شود. در نظر داشته باشید که امکان نصب نسخه های کرک شده آفیس هم روی Surface Pro 7 وجود دارد و اینطور نیست که چون ویندوز اورجینال روی تبلت نصب شده باید نرم افزاری روی آن هم حتما اورجینال باشند!

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

یکی دیگر از قابلیت هایی که توسط بستر نرم افزاری تبلت Surface Pro 7 پشتیبانی می‌شود قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) خواهد بود که به لطف آن می‌توان از طریق اسکن چهره کاربر با دوربین سلفی تبلت تایید هویت و آنلاک صفحه ورود به ویندوز را انجام داد. اما کار کردن با نرم افزاری هایی مثل آفیس، فتوشاپ، اتوکد و دیگر نرم افزارهای این چنینی در حوزه ادیت ویدیو و عکس و همچنین مهندسی چه تجربه‌ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورد؟ با توجه به اینکه ما در بررسی سرفیس پرو 7 از نسخه پایه محصول با رم 4، پردازنده Intel Core i3 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی استفاده کردیم، انتظار نداشتیم که خیلی بازده خوبی در قابل اجرای نرم افزارهای خاص مهندسی و گرافیکی دریافت کنیم، اما بستر نرم افزاری تبلت ما را شگفت زده کرد!

،نرم افزارهایی مثل فتوشاپ، اتوکد یا حتی ایتبس (ETABS) بدون مشکل در تبلت قابل اجرا و استفاده هستند. هنگامی که از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ یا دیگر برنامه های مشابه ویرایش عکس و ویدیو استفاده می‌کنید، بکارگیری قلم استایلوس اختصاصی تبلت یا همان سرفیس پن (Surface Pen) می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر را برایتان به ارمغان آورد و تعامل با قابلیت های مختلف نرم افزار روی صفحه لمسی تبلت را ساده تر کند. بنابراین برای اجرای نرم افزارهای سنگین روی تبلت سرفیس پرو 7 با مشکل رو به رو نخواهید شد و شاید تنها مشکلی که با آن رو به رو شوید مربوط به پر شدن حافظه تبلت (به ویژه در صورت خرید نسخه پایه آن) و نصب تعداد زیاد نرم افزار باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 Plus

ضمنا فراموش نکنید با نصب بودن نسخه اورجینال ویندوز 10 هوم روی تبلت شما تمام آپدیت های امنیتی و مرتبط با دیگر حوزه های ویندوز را به طور رایگان و برای همیشه دریافت خواهید کرد. اگر به تبلت های هیبریدی و مجهز به سیستم عامل ویندوز علاقه دارید، مطمئن باشید تجربه کاربری که بستر نرم افزاری تبلت Microsoft Surface Pro 7 برایتان به ارمغان می‌آورد و پشتیبانی نرم افزاری که از این تبلت صورت می‌گیرد در بهترین سطح قرار خواهد داشت. پس اگر علاقمند به این نوع تبلت ها هستید، از نظر تجربه نرم افزاری مایکروسافت Surface Pro 7 می‌تواند بهترین تجربه را برایتان به همراه داشته باشد.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مایکروسافت همیشه سری تبلت های Surface Pro را از نظر سخت افزاری در نسخه های مختلفی روانه بازار می‌کند. تبلت سرفیس پرو 7 هم از این قاعده مستثنا نیست و شرایط مشابهی دارد. این تبلت را می‌تواند با کانفیگ های مختلفی خریداری کرد و ما برای آشنایی شما با جزئیات سخت افزاری هر یک از نسخه های آن مشخص می‌کنیم که محصول از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی شامل چه آپشن هایی می‌شود. بحث را با پردازنده آغاز خواهیم کرد که بدون تردید یکی از مهم ترین بخش های بررسی سرفیس پرو 7 خواهد بود. مایکروسافت در تبلت Surface Pro 7 از نسل دهم سری پردازنده های اینتل استفاده کرده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شوند و در سبک خود تقریبا بی‌رقیب هستند.

سه نسخه مختلف از پردازنده های نسل دهم اینتل برای تبلت Surface Pro 7 در نظر گرفته شده‌اند. نسخه پایه تبلت از پردازنده دو هسته‌ای Intel Core i3-1005G1 بهره‌مند است. نسخه میانی آن از پردازنده چهار هسته‌ای Intel Core i5-1035G4 بهره می‌برد و نسخه برتر آن هم به تراشه چهار هسته‌ای Intel Core i7-1065G7 مجهز خواهد بود. طبیعتا از نظر قدرت عملکرد و بازده پردازشی تفاوت محسوسی مابین نسخه های مختلف این تبلت وجود دارد و انتخاب نوع پردازنده محصول در بازدهی که از آن دریافت می‌کنید تاثیر مستقیمی خواهد داشت. اما رم تبلت چه آپشن هایی را ارائه کرده است؟ تبلت Surface Pro 7 مایکروسافت از رم LPDDR4x بهره‌ می‌برند و می‌تواند شامل آپشن های 4 گیگابایتی، 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی باشد. حافظه داخلی تبلت هم از نوع SSD است و در ظرفیت های 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی قابل انتخاب خواهد بود. نسخه مجهز به پردازنده Core i3 این تبلت از پردازنده گرافیکی Intel UHD Global بهره می‌برد و نسخه مجهز ره پردازنده i5 و Core i7 به پردازنده گرافیکی Intel Iris Plus Graphics مجهز است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

لازم به ذکر است که ما در بررسی سرفیس پرو 7 از نسخه پایه این محصول که کانفیگ پردازنده Intel Core i3-1005G1، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی را ارائه می‌کرد استفاده کردیم. طبیعتا قدرت عملکردی که این نسخه تبلت دارد به مراتب در مقایسه با قدرت عملکرد نسخه برتر آن که می‌تواند از پردازنده Intel Core i7-1065G7، رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی بهره‌مند باشد کمتر است. همچنین بد نیست اشاره داشته باشیم که تبلت سرفیس پرو 7 مایکروسافت از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد. در بررسی تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 مشخص شد که قدرت عملکرد آن در حدی است که برای انجام کارهای روزمره و نصب استفاده از نرم افزارهای مهندسی یا گرافیکی مشکلی برای کاربر ایجاد نکند، اما انتظار نداشته باشید که تبلت مثل یک لپ تاپ از پس نصب و اجرای گیم های ویندوزی بر آید!

البته گیم ها یکم حجمی که در ویندوز استور ارائه شده‌اند را می‌توانید روی تبلت سرفیس پرو 7 نصب کنید و بدون مشکل به اجرای آن ها بپردازید اما گیم های سنگین تر و محبوبی مثل پابجی (PUBG)، فیفا 20، پی اس 20 و غیره قابلیت نصب و اجرای بدون مشکل روی تبلت را ندارند و می‌توانند به شدت منابع سخت افزاری آن را تحت فشار قرار دهند. البته شاید نسخه برتر تبلت از پس اجرای این گیم های سنگین هم بر آید اما ساختار و هدف تولید تبلت Surface Pro 7 به گونه‌ای نیست که شما از آن برای اجرای بازی های سنگین استفاده کنید. اگر هدف شما اجرای بازی و گیمینگ است می‌توانید با هزینه مشابه لپ تاپ های گیمینگ بسیار بهتری را تهیه نمایید. پس تبلت سرفیس پرو 7 به راحتی از پس انجام کارهایی مثل وبگردی، نصب و اجرای نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدیو از قبیل فتوشاپ یا حتی نصب و اجرای نرم افزارهای مهندسی مثل اتوکد و ایتبس بر می‌آید اما برای گیمینگ گزینه مناسبی نیست.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : دوربین اصلی و سلفی

برخلاف سایر بخش های بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت در این قسمت خیلی حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت چون ساختار و هدف طراحی تبلت های هیبریدی به گونه‌ایست که عموما در آن ها به کیفیت عملکرد دوربین خیلی اهمیت زیادی داده نمی‌شود! پس انتظار نداشته باشید که تبلت Surface Pro 7 بتواند عکس های عالی برایتان ضبط کند و دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشد! اگر به دنبال کیفیت دوربین هستید، بهتر است به دنبال خرید گوشی باشید چون عموما در طراحی تبلت ها به دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود. با این حال مایکروسافت یک لنز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی را در تبلت سرفیس پرو 7 بکار برده که از قابلیت ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند.

این لنز دوربین سلفی کیفیت قابل قبولی دارد و می‌تواند برای انجام مکالمات تصویری و به ویژه میتینگ های اینترنتی و تماس های ویدیویی مورد استفاده قرار گیرد، اما انتظار نداشته باشید که با آن عکس های پرتره برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ضبط کنید! ضمنا دوربین سلفی تبلت Surface Pro 7 از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی به عمل می‌آورد و امکان استفاده از قابلیت ویندوز هلو را محقق می‌سازد. در سمت مقابل یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین پشت تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 در نظر گرفته شده است که از قابلیت فوکوس خودکار و همچنین ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که دوربین اصلی تبلت واقعا کیفیت خوبی دارد و از این نظر کمی فراتر از انتظارات ما عمل کرد. با دوربین اصلی این تبلت در محیط های با نور خوب قادر به ضبط عکس های نسبتا شارپ و مطلوبی خواهید بود اما طبیعتا در محیط های با نور کم و بسته افت کیفیت چشمگیری در عملکرد لنز دوربین اصلی دستگاه به وجود می‌آید. پس در مجموع باید گفت که با توجه به هدف طراحی و کارایی تبلت Surface Pro 7 این محصول از دوربین های پشت و جلوی خوب و با کیفیتی برخوردار است که برای رفع نیازهای ضروری کاربر مناسب بوده و نتیجه مطلوبی را ارائه می‌کنند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : باتری و شارژدهی

مایکروسافت یک باتری 43.2 واتی را در تبلت Surface Pro 7 بکار برده که انتظار می‌رود قدرت شارژدهی مناسبی داشته باشد و بتواند به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که بازده باتری تبلت به عوامل متعددی وابسته خواهد بود و واقعا نمی‌توان گفت که مطلقا باتری آن با یک مرتبه شارژ چقدر دوام می‌آورد. حتی کانفیگ سخت افزاری تبلت هم می‌تواند روی مقدار نگهداری شارژ باتری آن تاثیرگذار باشد اما مهمترین عامل مربوط به نوع استفاده کاربر از تبلت می‌شود! برای مال اگر از تبلت استفاده زیادی به عمل آورید و به ویژه نرم افزارهای سنگین و مهندسی را روی آن اجرا کنید، طبیعتا شارژ باتری تبلت زودتر خالی می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

 
شدت روشنایی صفحه نمایش 12.3 اینچی تبلت هم روی مصرف شارژ باتری ن تاثیر مستقیمی خواهد داشت. مایکروسافت عنوان کرده که کاربران تبلت Surface Pro 7 می‌توانند با یک مرتبه شارژ باتری این تبلت تقریبا 10.5 ساعت استفاده مداوم از آن داشته باشند اما ما بعید می‌دانیم که این امر قابل دستیابی باشد و مایکروسافت خیلی خوش‌بینانه این آمار را ارائه کرده است. در بررسی ما مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال با یک مرتبه شارژ باتری تبلت سرفیس پرو 7 تقریبا می‌تواند 1 روز از آن استفاده کند. اگر خیلی از تبلت استفاده کنید و دائما آن را در حالت روشن قرار دهید شاید حتی شارژ باتری آن در کمتر از یک روز هم خالی شود و در سمت مقابل اگر کم از تبلت استفاده کنید، ممکن است شارژ باتری تبلت تا 2 روز هم دوام بیاورد.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

بنابراین مقدار قدرت شارژدهی باتری تبلت Microsoft Surface Pro 7 کاملا به میزان و نوع استفاده کاربر از آن بستگی دارد و در حالت نرمال می‌توان آن را معادل 1 روز در نظر گرفت. اما سرعت شارژ مجدد باتری تبلت چطور است؟ خوشبختانه شارژ تبلت سرفیس پرو 7 در مقایسه با نسل قبل قدرت بهتری دارد و می‌تواند ظرف مدت زمان 110 دقیقه باتری آن را فول شارژ کند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که مایکروسافت Surface Pro 7 از نظر قدرت شارژدهی باتری و سرعت شارژ مجدد آن وضعیت مطلوبی دارد، اما با این وجود کیفیت دقیق شارژدهی باتری دستگاه کاملا به نوع استفاده کاربر از تبلت وابسته خواهد بود.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 7) پرداختیم. این تبلت ویندوز هیبریدی یا دو منظوره در حال حاضر سوگلی شرکت مایکروسافت است و به جرئت می‌توان گفت که قدرتمندترین و با کیفیت ترین تبلت ویندوزی و دو منظوره بازار هم به شمار می‌رود. بنابراین اگر قصد خرید تبلت هیبریدی را دارید که هم بتواند نقش یک تبلت ویندوزی و هم لپ تاپ را برایتان ایفاء کند، سرفیس پرو 7 مایکروسافت بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این تبلت را در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظرافت و زیبایی کم‌نظیر
  • بهره‌مندی از کیبورد و قلم استایلوس اختصاصی با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از ویندوز 10 هوم اورجینال و دریافت رایگان آپدیت های آن
  • قدرت پردازشی عالی در سبک خود
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مناسب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر مشابه با نسل قبل
  • قیمت گران

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید تبلت مایکروسافت Surface Pro 7