بهینه تر بودن مصرف انرژی مرورگر Edge نسبت به کروم و اپرا

اخبار روز تکنولوژی 29 شهریور 1395 علی مظفری

بهینه تر بودن مصرف انرژی مرورگر Edge نسبت به کروم و اپرا

به تازگی مایکروسافت در آزمایشی به مقایسه‌ی بهره وری شارژ باتری مرورگر اج(Edge) در برابر مرورگرهای گوگل کروم، اپرا، فایرفاکس پرداخته است. در این آزمایش، مایکروسافت نشان داد که مرورگر اج نسبت به گوگل کروم در هنگام پخش ویدئو بصورت آنلاین 70درصد کمتر باتری مصرف می‌کند. (جالب اینجاست که کروم نخستین مرورگری بود که در آزمایش پخش ویدیو با ۴ ساعت و ۱۹ دقیقه، شارژ لپ تاپ را تمام کرد. فایر فاکس نیز به دنبال رقیب خود، در ۵ ساعت و ۹ دقیقه و اپرا (در حال اجرا با تکنولوژی مشابه کروم) در ۶ ساعت و ۱۸ دقیقه شارژ لپ تاپ را به پایان رساندند. در آزمایش‌هایمایکروسافت، مشخص شد که در بین این مرورگرها، مرورگر اج بهترین مصرف انرژی را داراست و توانست به مدت ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه ویدیوی آنلاین پخش کند که این میزان

 

بهینه تر بودن مصرف انرژی مرورگر Edge

 

کارکرد، ۷۰ درصد بیش از کروم است). همان طور که انتظار می‌رفت، مرورگر اج به دلیل بهینه سازی های خوبش برنده‌ی این آزمون شد. با این حال، پس از آن آزمون انجام شده توسط مایکروسافت، اپرا خودش آزمونی ترتیب داد که در آن مرورگر اپرا موفق به شکست مرورگر مایکروسافت اج شده بود. البته آزمون اپرا به هیچ وجه عادلانه نبود، زیرا آن‌ها در این آزمایش، در مرورگر خود قابلیت مسدود کننده‌ی تبلیغات را فعال کرده بودند ولی از سوی دیگر، مرورگر مایکروسافت اج از هیچ گونه مسدود کننده‌ی تبلیغاتی استفاده نمی‌کرد. اکنون، وب سایت PCWORLD یک آزمایش میان مرورگرهای برجسته و پر طرفدار انجام داده است و احتمال اینکه مایکروسافت اج دوباره برنده شود وجود دارد. همان‌طور که در نتایج بالا دیده می‌شود، مرورگر اج توانسته از کروم، اپرا و فایرفاکس پیشی بگیرد. از سوی دیگر، اینترنت اکسپلورر ۱۱ آخرین جایگاه لیست را از آن خود کرده که واقعاً جای تعجب ندارد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهینه تر بودن مصرف انرژی مرورگر Edge نسبت به کروم و اپرا

PCWORLD برای انجام این آزمایش از نرم افزار EMBC BrowsingBenchmark و یک لپ تاپ توشیبا Radius 12 (پردازنده‌ی Core i7 Skylake، رم ۸ گیگابایت، صفحه نمایش اولترا اچ دی ۴K، و یک باتری ۴۱ واتی)استفاده کرده است. مایکروسافت تمرکز زیادی بر روی عملکرد و بهره وری مرورگر اج کرده است. این شرکت به تازگی برخی از تغییراتی که در به روز رسانی سالگرد ویندوز 10 انجام خواهند شد را اعلام کرده که نشان می‌دهد عملکرد جاوا اسکریپت در مرورگر اج نیز بهبود خواهد داشت. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده مرورگر اج از الان هم بهینه تر شود.

بهینه تر بودن مصرف انرژی مرورگر Edge