راهنمای خرید لپ‌تاپ اداری | ابزار قدرتمند حرفه‌ای‌ها

اخبار روز تکنولوژی 07 آذر 1397 علی مظفری

راهنمای خرید لپ‌تاپ اداری | ابزار قدرتمند حرفه‌ای‌ها

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که انتخاب شما در خرید لپ‌تاپ بر روی زندگی روزمره‌تان تاثیر مستقیم دارد. برای خرید یک لپ‌تاپ اداری، موارد بسیاری را باید در نظر گرفت. به همین منظور در این مبحث به نکاتی اشاره می‌کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم خود را موقع خرید یک ابزار قدرتمند در زندگی روزمره خود بگیرید. 

 

1- معمولاً چه استفاده‌ای از لپ‌تاپ دارید؟

قبل از اینکه حتی لیست خرید لپ‌تاپ تهیه کنید، باید بتوانید به مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید ­ پاسخ دهید؛ روزانه چه استفاده‌هایی از لپ‌تاپ می­‌کنید؟

اگر تنها نیاز شما به خرید لپ‌تاپ در مواردی مثل تهیه گزارش برای شرکت، ارائه عکس و مطالب ضمیمه برای سخنرانی، و استفاده از نرم افزار صفحه گسترده (spreadsheet) است، فقط کافی است یک لپ‌تاپ مدرن داشته باشید تا پاسخ گوی این نیاز شما باشد. اما اگر لپ‌تاپ رو میزی را ترجیح می­‌دهید و با کار کردن با آن‌ها حس بهتری دارید، باید به دنبال صفحه نمایش‌های بزرگتر یعنی ۱۵ و ۱۷ اینچ باشید تا هنگام استفاده از آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید

 

راهنمای خرید لپ‌تاپ

 

برای ویرایش انواع ویدئو، طراحی­‌های گرافیک و توسعه بخشیدن به محصولاتی که دارید و یا هر کاری که نیازمند تکنولوژی بیشتری است، نیازمند خرید لپ‌تاپ قدرتمندی هستید که حداقل مشخصات پردازنده نسل ۷ ام اینتل (Intel) و 8 گیگابایت رم (RAM) را داشته باشد، در صورت داشتن رم 16 گیگابایتی، لپ‌تاپ بسیار خوبی خواهد بود.

وجود یک سری پورت برای وصل هر گونه لوازم جانبی گزینه بسیار کاربردی است، این موارد در کارگاه‌های تست لپ‌تاپ بررسی می­‌شود.‌ در کارگاه تست لپ‌تاپهای اچ پی (HP) سری دقیقاً این اصل را در ساخت رعایت کرده‌اند.

در سطح اجرایی، شما به لپ‌تاپی نیاز دارید که هم از نظر طراحی و هم از نظر ساخت فوق­‌العاده باشد. باریک بودن، حداقل صفحه نمایش اچ دی (HD) و کیفیت موادی که در آن استفاده شده، جزئی از استانداردهای امروزه هستند.

به عنوان مثال لپ‌تاپ اچ پی مدل اسپکتر فولیو (Spectre Folio) نمونه بارز یك لپ‌تاپ از نظر زیبایی و قدرت فوق­‌العاده است كه نمی­‌شود در اتاق هیئت مدیره آن را نادیده گرفت.

 

لپ‌تاپ اچ پی مدل اسپکتر فولیو (Spectre Folio)

 

2- بیشتر از چه نرم‌افزاری استفاده می­‌کنید؟

نکنه مهم دیگر این است که شغل شما نیازمند چه نرم افزارهایی است. اگر طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده شماست، به خصوص برنامه‌هایی که قدیمی‌تر هستند، باید مطمئن شوید با مشخصات لپ‌تاپ‌های امروزی سازگار باشند و در نصب و اجرای آن‌ها مشکلی پیش نیاید. مثلاً در مک بوک‌های کمپانی اپل (Apple MacBooks) که بسیار محصول جذابی است، اگر برنامه‌های شما با سیستم عامل مک او اس (macOS) هم­خوانی نداشته باشد برایتان کمی مشکل ساز می­‌شود.

سیستم عامل یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها در انتحاب لپ‌تاپ است. سیستم عامل ویندوز بهترین سازگاری را با دستگاه‌های دیگر دارد. کروم او اس (ChromeOS) که بر روی کروم بوکهای (sChromebook) گوگل اجرا می‌­شود، به منظور داشتن سیستم رایانش ابری (cloud-based computing)، بسیار شناخته شده است. اگر شغل شما به گونه‌ای است که از نرم افزار جی سویت (G-suit) استفاده می­‌کنید و یا به دنبال دستگاه‌های ارزان قیمت برای انجام کارهای معمولی هستید پس بهتر است به لپ‌تاپ اچ پی مدل کروم بوک 11 (Chromebook 11) نگاهی بیندارید.

 

(Chromebook 11 ) لپ‌تاپ اچ پی مدل کروم بوک 11

 

3- چنانچه شما از جمله افرادی هستید که بیشتر زمان خود را در سفر هستند.

اگر شما مدام در سفر هستید و یا از این جلسه به آن جلسه می­‌روید، پس سایز، وزن و مقاوت لپ‌تاپی که انتخاب می­‌کنید بسیار مهم است. منظور از سایز معمولاً صفحه نمایش است که پیشنهاد می­‌شود به دنبال لپ‌‌تاپ ۱۳ اینچی با وزن ۳ پوند یعنی چیزی حدود ۱.۳۶ کیلوگرم باشید.

حال وقتشه! اینو بخون باریک ترین لپ تاپ جهان، HP Spectre 13.3

اگر شما دانشجو هستید و نمی­‌خواهید شارژ لپ‌تاپ شما نیمه‌های انجام کارتان تمام شود، پس طول عمر باتری اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر باید در هنگام خرید لپ‌تاپ مشخصات دستگاه مورد نظرتان را بررسی کنید تا ببنید اطلاعاتی که سازنده لپ‌تاپ به شما داده از چه قرار است.

زمان مناسبی را به این کار اختصاص دهید تا بهترین انتخاب را  در خرید لپ تاپ داشته باشید. عجولانه تصمیم نگیرید. از لپ‌تاپ‌هایی که ارزان هستند دوری کنید چون از مواد ارزان قیمت و پلاستیک ساخته شدند و در طول روز که در کیف لپ‌تاپتان آن را حمل می­‌کنید ممکن است ضربه خورده و خراب شوند. در عوض به دنبال لپ‌تاپی با بدنه‌ای از جنس فلز باشید که در این شرایط مقاوم‌تر است و بهتر عمل می‌کند. چیزی که بهترین تطبیق را با گفته‌های ما دارد و بهترین مثالی که از بین لپ‌تاپ‌ها می­‌توان زد، لپ‌تاپ مدل اسپکتر ایکس360 (specture x360) است که قابلیت تغییر حالت دارد. ویژگی قابل توجه آن، صفحه لمسی (touchscreen) و قسمت لولا مانندی است که می­‌تواند هم زمان آن را به تبلت تبدیل کند. 

 

HP Spectre x360

خواندن این مطلب را از دست نده! نقد و بررسی لپ تاپ HP Spectre X360 13T: یک هیبریدی تمام عیار

4-دوست دارید یک لپ‌تاپ داشته باشید یا اینکه ترجیح می­‌دهید لپ تاپتان دوکاره باشد؟

از آن جایی که روزانه از لپ‌تاپ‌ها استفاده‌‌های بسیاری می­‌شود، امروزه هرکدام خصوصیات مختلفی دارند. لپ‌تاپ‌های هیبریدی، تمام مشخصات لپ‌تاپ‌های قدیمی را دارند، با این تفاوت که به راحتی می­‌توانید به جای تبلت از آن استفاده کنید. به خصوص در مواقعی که سخنرانی و یا ارائه‌ای در مقابل مشتریان خود دارید و نیاز است عکس و یا طرحی را به آن‌ها نشان دهید. در اینصورت دائماً باید لپ‌تاپ را بین مشتریان خود دست به دست کنید. اما با وجود ۲ ویژگی در یک لپ تاپ، به راحتی می­توان صفحه آن را جدا کرد و دست به دست چرخاند.

لپ‌تاپ‌های هیبریدی معمولاً سبک‌تر، کوچک‌تر و طول عمر باتری بیشتری از سایر لپ‌تاپ ها دارند. پس می‌توانند همراه سفر خوبی برایتان باشند.

در لیستی که برای خرید لپ‌تاپ‌ مورد نظرتان تهیه می‌کنید، تبلت اچ پی مدل الیت×2 1013 جی تری (elite x2 1013 G3) به خاطر هشتمین نسل پردازنده اینتل، صفحه نمایش 12 اینچ، رزولوشن تصویر 2000*3000 ، شفافیت بالا و طراحی بسیار زیبایی که دارد، حتماً باید در صدر لیست شما قرار گیرد.

 

elite x2 1013 G3

 

5- برای خرید لپ‌تاپ مورد نیازتان چه میزان هزینه‌ای را در نظر گرفته‌اید ؟

همانطور که می‌دانید لپ‌تاپ‌های زیادی هستند که از بینشان انتخاب کنید. به همین خاطر نیاز نیست عجله کنید. ‌وقتی مشخصات لپ‌تاپی را می­‌خوانید به بودجه خود دقت کنید و فراموش نکنید چقدر می­‌توانید هزینه کنید تا بتوانید با بهترین قیمت لپ‌تاپ مورد نظرتان را تهیه کنید.

برای خریدن بهترین لپ‌تاپ با هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید، باید به پیکربندی‌های مختلفی که هر دستگاه دارد، دقت کنید. اگر کمترین میزان حافظه SSD ، یا پردازنده نسل قبلی را پیدا کردید ولی با بودجه شما همخوانی نداشت و هنوز هم انتخاب‌های دیگری داشتید، واقع بین باشید و مدل‌های دیگری را انتخاب کنید که مناسب بودجه شما است. در نظر داشته باشید، پولی که الان برای خرید لپ‌تاپ هزینه می‌کنید، برای انتخاب هوشمندانه فعلی شما است و در یک یا دو سال آینده برای ارتقا لپ‌تاپ خود هر مقدار از پولی را که اضافه آمده است را ذخیره نمایید و مطمئن باشید این میزان پولی که ذخیره کردید، در آینده برای خرید یک لپ‌تاپ بهتر کمک‌تان می­‌کند‌.

 

منبع: pcworld