سامسونگ از ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 و هدفون گلکسی بادز لایو رونمایی کرد

اخبار روز تکنولوژی 14 فروردین 1402 کارشناس سایت

سامسونگ از ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 و هدفون گلکسی بادز لایو رونمایی کرد

در تاریخ 15 مرداد ماه 1399، کمپانی سامسونگ (Samsung) برای اولین بار در تاریخ این شرکت و برای رعایت پروتکول‌های بهداشتی مربوط به ویروسِ کرونا، مراسم ویژه مربوط به معرفی محصولات جدید خود را به صورت یک همایش آنلاین برگزار کرد. در این مراسم که با نام “Unpacked The Samsung” شناخته می‌شود؛ این کمپانی کره ‌ای از جدیدترین اسمارت فون‌های خود یعنی گلکسی Note 20 و موبایل تاشو Z Flip 2 رونمایی کرد، که در خبر «معرفی گلکسی نوت 20 و Z فلیپ 2» به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم. اما امروز در فروشگاه اینترنتی هدف نگاهی اجمالی به گجت‌های معرفی شده در این همایش خواهیم داشت. سامسونگ در این مراسم آنلاین از نسخه جدید هدفون های خود با نام Galaxy Buds live در کنار جدیدترین ساعت هوشمند خود یعنی Galaxy watch 3 رونمایی کرد. اکنون زمان آن رسیده که نگاهی به این گجت‌های نورسیده داشته باشیم و ببینیم که سامسونگ چه تغییراتی را در نسل جدید گجت‌های خود اعمال کرده است. 

 

 

 

یک هدفون کاملا بی‌سیم، اما بدون سری سیلیکونی!

 

 

galaxy buds live | هدفون گلکسی بادز لایو

 

 

 

گلکسی بادز لایو (Samsung Galaxy buds live)، نام جدیدترین هدفون تماما بی‌سیم سامسونگ می‌باشد که پس از رونمایی سر و صدای زیادی به همراه داشته است. طراحی لوبیایی شکل ایربادز لایو در کنار عدم استفاده از سَری سیلیکونی باعث شده تا طرفداران سامسونگ بسیار از این شرکت شکایت کنند؛ چرا که معتقدند این طراحی مناسب نیست و در زمان قرار گرفتن در گوش، موجب اذیت شدن کاربر خواهد شد. سامسونگ در جواب منتقدین خود اعلام کرده است که تمام تلاش خود را کرده تا Galaxy Buds Live طراحی ارگونومیکی داشته باشد و بهتر است که منتقدان، نظرات خود را پس از استفاده از این گجت سامسونگ اعلام نمایند.

 

سامسونگ ادعا می‌کند هدفون گلکسی بادز لایو از فناوری حذف نویز فعال (Active Noise Cancelling) بهره می‌برد و می‌تواند صداهای کم ‌فرکانس، نظیر صدای کابین هواپیما یا صدای قطار را حذف کند؛ به‌همین‌دلیل، سیستم حذف نویز پیشرفته‌ای دارد. در گلکسی Buds live سامسونگ، از درایور ۱۲ میلی‌متری برای پخش صدا استفاده شده است که انتظار می‌رود کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه دهد. در این هدفون تمام ‌بی‌سیم، سه میکروفون (دو میکروفون خارجی به‌همراه یک میکروفون داخلی) دیده می‌شود که همین چینش میکروفون‌ها باعث می‌شود گلکسی بادز لایو بتواند قابلیت حذف نویز فعال را ارائه کند. البته با‌ توجه ‌به فناوری متفاوت استفاده ‌شده در گلکسی بادز لایو، از حالت Ambient (سکوت مطلق) خبری نیست و شما در زمان استفاده از این گجت هوشمند، صداهای محیط را نیز خواهید شنید. برای مثال، اگر شخصی در نزدیکی شما در حال صحبت باشد و یا در جایگاه انتظار نشسته باشید، می‌توانید صدای پخش‌شده در جایگاه یا صدای فرد مدنظر را به ‌راحتی بشنوید.

 

 

 

galaxy buds live | هدفون گلکسی بادز لایو

 

 

 

گلکسی بادز لایو به باتری ۶۰ میلی ‌آمپرِ ساعتی و کیس شارژ آن به باتری ۴۷۲ میلی ‌آمپر ساعتی مجهز شده است. بر اساس گفته‌های سامسونگ، گلکسی Buds live، هنگام فعال ‌بودن قابلیت حذف نویز محیطی ۶ ساعت شارژدهی در زمان پخش موسیقی دارد که این زمان هنگام استفاده از کیس به ۲۱ ساعت خواهد رسید. زمان مکالمه Galaxy Buds live، بدون استفاده از کیس ۴٫۵ ساعت عنوان شده است که این زمان با کیس به ۱۷ ساعت خواهد رسید. البته اعداد یادشده هنگامی صدق می‌کنند که در حال استفاده از قابلیت حذف نویز باشید و بدون حذف نویز، زمان مکالمه‌ی هدفون به ۵٫۵ ساعت و با کیس به ۱۹ ساعت می‌رسد.

در گلکسی بادز لایو از فناوری شارژ سریع استفاده شده است و سامسونگ می‌گوید با پنج دقیقه شارژ‌ محصول می‌توانید یک ساعت با آن موسیقی گوش دهید. گلکسی بادز لایو گواهی Qi دارد و این یعنی می‌توان آن را به صورت بی‌سیم شارژ کرد. با ‌توجه ‌به ویژگی‌های گلکسی بادز لایو، نمی‌توان این محصول را گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواند که در صدد خرید ایربادزی برای ورزش هستند؛ چرا که محصول جدید سامسونگ از استاندارد IPX2 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و تعریق برخوردار است و در آن خبری از گواهی IP68 نیست. وجود استاندارد IPX2 بدین‌ معنی است که Galaxy buds live نمی‌تواند در ‌برابر تعریق زیاد مقاومت بسیاری داشته باشد.

 

ایربادز جدید سامسونگ با برچسب قیمت 169 دلاری مورد عرضه عمومی قرار گرفته است و در حال حاضر در رنگ‌های مشکی، سفید و برنزی قابل خرید می‌باشد.

 

 

 

جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در ساعت هوشمند گلکسی واچ 3

 

 

galaxy watch 3

 

 

 

برخلاف موبایل‌های سامسونگ که نام گذاری واحد و مرتبی دارند، ساعت‌های هوشمند این شرکت کره‌ای به صورت بسیار نامنظمی نام گذاری شده‌اند. سامسونگ در ابتدا ساعت‌های خود را با پسوند Gear عرضه می‌کرد. پس از آن به گلکسی واچ روی آورد و در سال گذشته شاهد گلکسی واچ اکتیو و Galaxy watch Active 2 بودیم. اما به نظر می‌رسد که سامسونگ پسوند اکتیو را از ساعت‌ جدید خود حذف کرده و تصمیم گرفته تا با همان نام گلکسی واچ به کار خود ادامه دهد. نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است؛ این است که سامسونگ بدون معرفی گلکسی واچ 2، اقدام به معرفی Galaxy Watch 3 کرده، که این موضوع نیز کمی عجیب است!

 

ساعت هوشمند جدید سامسونگ در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد که بزرگ ‌ترین مشخصه ظاهری آن‌ها را می‌توان بازگشت حلقه‌ی گردان مخصوص گلکسی واچ‌ها دانست. نمایشگر به‌ کار رفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED بوده و از رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و ابعاد ۱/۲ اینچی برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری بهره می‌برد. همچنین یک نمایشگر ۱/۴ اینچی نیز برای مدل ۴۵ میلی‌متری مورد استفاده قرار گرفته است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.

 

پردازنده‌ دو‌هسته‌ای ۱/۱۵ گیگاهرتزی Exynos 9110 در کنار یک گیگابایت حافظه‌ی رم و هشت گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی گلکسی واچ 3 را برعهده دارند. نسخه‌ی LTE گلکسی واچ ۳ نیز به یک مودم LTE با امکان پشتیبانی از سیم‌کارت‌های eSIM مجهز شده است. همانند همیشه این ساعت هوشمند سامسونگ نیز از سیستم عامل اختصاصی تایزن استفاده می‌کند.

 

 

 

galaxy watch 3 | ساعت هوشمند گلکسی واچ 3

 

 

 

ساعت هوشمند Galaxy Watch 3، به ‌لطف بهره مندی از استاندارد IP68 در وضعیت‌های مختلف آب و ‌هوایی و نفوذ مایعات، بسیار توانمند ظاهر می‌شود تا بدون نگرانی در محیط‌های مختلف بتوانید از این گجت پوشیدنی خود استفاده نمایید. انرژی مورد نیاز خانواده‌ی گلکسی واچ به وسیله باتری‌های ۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی برای نسخه‌ی ۴۵ میلی‌متری و ۲۴۷ میلی‌آمپرساعتی برای مدل ۴۱ میلی‌متری تأمین خواهد شد. یک عدد شارژر بی‌سیم نیز در جعبه‌ی دستگاه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

سامسونگ در بخش قابلیت‌های سلامتی و ورزشی، تلاش زیادی کرده است؛ به همین دلیل، گلکسی واچ ۳ را می‌توان یک سرو‌گردن از محصولات پیشین سامسونگ توانمندتر دانست. گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ، اکنون قابلیت بررسی ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشارخون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی Watch 3 به ‌شمار می‌روند. مدیریت خواب کاربران یکی از ویژگی‌های قدیمی ساعت‌های هوشمند سامسونگ است که به‌گفته‌ی این شرکت، اکنون عملکرد به ‌مراتب دقیق‌تری دارد و با مؤلفه‌ی امتیاز خواب (Sleep Score) اطلاعات بسیار مفید‌تری ارائه می‌دهد.

 

فروش ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگ از تاریخ 16 مرداد، در برخی کشورها آغاز شده است و عرضه‌ی این ساعت هوشمند، در کشور‌های اروپایی نیز از ۲۱ اوت (۳۱ شهریور) آغاز خواهد شد. نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری گلکسی واچ ۳ در رنگ‌های برنزی و نقره‌ای و با قیمت ۴۲۹ دلار و مدل ۴۵ میلی‌متری در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و تیتانیومی، با قیمت ۴۵۹ دلار مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت. بهتر است بدانید که برای خرید نسخه‌ی LTE، باید پنجاه دلار هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

 

 

 

منابع : TheVerge | AndroidAuthority