مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

مقایسه محصولات 29 اردیبهشت 1399 علی مظفری

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

دو گوشی اندرویدی میان رده و شیکی که می‌توان با بودجه نه چندان بالا خریداری کرد و از بکارگیری آن ها لذت برد به ترتیب گوشی های ردمی نوت 8 تی شیائومی (Xiaomi Redmi Note 8T) و وای 9 پرایم 2019 هوآوی (Huawei Y9 Prime 2019) هستند. اما کدامیک از این دو محصول گزینه خرید بهتری خواهند بود؟ در این مقاله به مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی می‌پردازیم و نقاط قوت هر یک از آن ها نسبت به دیگری را مشخص خواهیم کرد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : مقدمه

بخش قابل ملاحظه‌ای از کاربرانی که به دنبال خرید یک گوشی جدید هستند، بودجه‌ای مابین 4 الی 5 میلیون تومان را بدین منظور در نظر می‌گیرند. اگر بودجه شما هم در همین اندازه باشد، دو گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی و Redmi Note 8T شیائومی می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. هر دو گوشی از کیفیت ساخت خوب، ظاهر زیبا، سخت افزار مناسب و قدرت عملکرد مطلوبی برخوردارند. اما خرید کدامیک از این دو انتخاب بهتری است؟ ما قصد داریم پاسخ این سوال به واسطه این مطلب و مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی خدمتتان ارائه کنیم.

قیمت هوآوی Y9 Prime 2019 تقریبا با قیمت شیائومی Redmi Note 8T برابر است و اختلال ناچیزی که مابین قیمت آن ها وجود دارد کاملا قابل چشم‌پوشی خواهد بود که در ادامه مطلب بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده و خوش ساخت اندرویدی هستید و بودجه‌ای در حدود 4 الی 4.5 میلیون تومان را بدین منظور اختصاص داده‌اید و به ترتیب ردمی نوت 8T و وای 9 پرایم 2019 نظرتان را جلب کرده‌اند، این مقایسه را از دست ندهید و تا انتها با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

اگر به ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید و تمایل دارید موبایل شما شیک و جذاب باشد، هر دو گوشی مورد نظر این ویژگی را ارائه می‌کنند. صفحه نمایش هر دو محصول حاشیه های بسیار باریکی دارد و وقتی از نمای رو به رو به آن ها نگاه کنید این مسئله منجر به افزایش جذابیت ظاهری آن ها می‌شود. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی Redmi Note 8T یک زائده کوچک یا اصطلاحا ناچ (Notch) برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده اما همچنین قسمت در گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 وجود ندارد و لنز دوربین سلفی این گوشی به صورت پاپ آپ بوده و از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب آن خارج می‌شود. پس از نظر سبک طراحی لنز دوربین سلفی، نماینده هوآوی می‌تواند سبکی جذاب و جالب تر را به همراه داشته باشد، اگرچه نباید از دردسرهای تعمیر و نگهداری آن در شرایط خاص چشم‌پوشی کرد!

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

قاب پشت هر دو گوشی براق و جذاب طراحی شده و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت هر دوی آن ها مجموعه لنزهای دوربین اصلی‌شان تعبیه شده‌اند. یکی از اصلی ترین تفاوت های قاب پشت دو گوشی شما با در دست گرفتشان متوجه آن می‌شوید مربوط به انحنای لبه های قاب پشت گوشی Y9 Prime 2019 و فلت بودن این بخش از قاب پشت گوشی Redi Note 8T خواهد بود. ترجیح دادن سبک طراحی قاب پشت یکی از این دو اسمارتفون نسبت به محصول دیگر به سلیقه شخصی شما مربوط می‌شود اما ما بیشتر سبک طراحی قاب پشت نماینده شیائومی را می‌پسندیم.

موضوع بعدی که باید در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی به آن اشاره کنیم مربوط به اندازه و ابعاد آن ها می‌شود. بدنه نماینده هوآوی ابعاد 8.9 در 77.3 در 163.5 میلیمتری دارد و بدنه نماینده شیائومی ابعاد 8.6 در 75.4 در 161.1 میلیمتری را ارائه می‌کند. بنابراین بدنه گوشی Redmi Note 8T نسبت به Y9 Prime 2019 کم عرض‌تر خواهد بود و کمی هم طول کوتاه‌تری دارد که البته این تفاوت ابعادی به صورت خیلی واضح مابین دو گوشی قابل درک نیست و با دقت زیاد قابل تشخیص خواهد بود. وزن دو گوشی هم تقریبا در یک رده قرار دارد و نماینده هوآوی 196.8 گرمی است و نماینده شیائومی وزنی در حدود 200 گرم را ارائه می‌کند.

هر دو گوشی مورد نظر از اسکنر انگشت فیزیکی بهره می‌برند که روی قاب پشت آن ها نصب شده است. در بررسی آن ها مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنرشان خوب است و دقت و سرعت مطلوبی دارد. هر دو گوشی هم به چک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز شده‌اند. فریم اصلی هر دوی آن ها پلاستیکی است و روی پنل جلوی دو گوشی با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود. اما یکی از اصلی ترین تفاوت های دو اسمارتفون مورد نظر که باید در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی به آن اشاره کنیم مربوط به جنس قاب پشت آن ها می‌شود. قاب پشت گوشی Redmi Note 8T از گوریلاگلس 5 ساخته شده و مراتب مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن دارد اما قاب پشت گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 پلاستیکی است و به طبع مقاومت خیلی بالایی در برابر خراشیده شدن ارائه نمی‌کند.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

بنابراین در مجموع تفاوت های جالب و مهمی مابین سبک طراحی و کیفیت ساخت دو گوشی وجود دارد که مهمترین آن ها شامل پاپ آپ بودن لنز دوربین سلفی نماینده هوآوی و همچنین جنس قاب پشت آن ها خلاصه می‌شود که در نماینده شیائومی وضعیت بهتری دارد. ترجیح دادن یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر از نظر سبک طراحی و ظاهر بیشتر به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد اما به عقیده ما از این نظر گوشی شیائومی Redmi Note 8T می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : صفحه نمایش

اگر به گوشی های مجهز به صفحه نمایش و بدون حاشیه علاقه دارید، انگشت بر روی اسمارتفون های مناسبی قرار داده‌اید. صفحه نمایش هر دو گوشی ردمی Note 8T و هوآوی Y9 Prime 2019 بزرگ و بدون حاشیه هستند. نماینده هوآوی به یک صفحه نمایش 6.59 اینچی نوع LTPS IPS مجهز است که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و تراکم آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل نمایشگر گوشی Redmi Note 8T اندازه 6.3 اینچی دارد و از نوع IPS بوده و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکمی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ برای آن به وجود آید. پس تا به اینجای کار مشخصات صفحه نمایش دو گوشی تقریبا شبیه به هم است و تفاوت های خیلی ناچیزی مابین آن ها وجود دارد که قابل چشم پوشی هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی با 5 ترفند ساده و موثر

شرکت های سازنده هر دو گوشی مدعی شده‌اند که روی پنل جلوی آن ها از شیشه ضد خش استفاده شده اما هوآوی اشاره دقیقی به مدل این شیشه نداشته است، در حالی که شیائومی مشخص کرده شیشه ضد خش پنل جلوی گوشی Redmi Note 8T از نوع گوریلاگلس 5 خواهد بود. در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی هم مشخص شد که شیشه روی ال سی دی نماینده شیائومی مقاومت بیشتری در مقایسه با شیشه ضد خش نماینده هوآوی دارد. با این حال توصیه داریم حتما برای مراقبت از صفحه نمایش دو گوشی از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. همانطور که قبلا هم گفتیم نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارند و طبق آمار نسبت تصویر به بدنه آن ها به ترتیب برای گوشی ردمی Note 8T معادل 80.2 درصد و برای گوشی Y9 Prime 2019 معادل 84.3 درصد خواهد بود و بدین ترتیب ظاهری جذاب و شیک از نمای رو به رو برای دو گوشی ایجاد می‌شود.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

اما کیفیت صفحه نمایش کدامیک از آن ها وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی مشخص شد که کیفیت محتوا روی صفحه نمایش هر دو محصول وضعیت مطلوبی دارد و از نظر کنتراست، شادابی شارپنس و وضوح تقریبا یک کیفیت مشابه را ارائه می‌کنند. بزرگ بودن نمایشگر آن ها هم سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو و فیلم به مراتب لذت‌بخش‌تر شود. اما با این حال ما شخصا سبک طراحی صفحه نمایش گوشی Y9 Prime 2019 را بیشتر می‌پسندیم چون اولا اندازه آن کمی بزرگ تر از نمایشگر گوشی Redmi Note 8T است و ثانیا در بخش فوقانی آن هیچ زائده‌ای برای نصب لنز دوربین سلفی وجود ندارد و این امر منجر به زیبا و جذاب تر به نظر آمدن گوشی می‌شود. پس در مجموع علیرغم اینکه کیفیت عملکرد صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر را باید در یک سطح قرار داد، نظر شخصی ما این است که سبک طراحی نمایشگر نماینده هوآوی جذاب تر و جالب تر خواهد بود و این می‌تواند مزیتی برای آن باشد.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

از آنجایی که هر دو گوشی مورد نظر از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند، بنابراین تفاوت های خیلی محسوسی مابین بستر نرم افزاری اصلی و هسته‌ای آن ها وجود ندارد و تفاوت های آن ها در رابط کاربری اختصاصی خلاصه می‌شود که توسط شرکت های سازنده روی اندروید نصب شده است. در حالت پیش فرض گوشی Y9 Prime 2019 از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند خواهد بود و رابط کاربری Magic UI هم روی آن نصب و راه اندازی می‌شود. نسخه پیش فرض سیستم عامل گوشی Redmi Note 8T هم اندروید پای است و رابط کاربری آن MIUI 10 نام دارد. هم رابط MIUI و هم رابط Magic UI از نظر ساختار رابط های خیلی بهینه‌ای نیستند و قابلیت های زیادی در آن ها ارائه شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 کاربرد جالب کابل OTG که حتما باید بدانید!

بنابراین اگر به شخصی سازی گوشی و ارائه قابلیت های زیاد نرم افزاری اهمیت می‌دهید، رابط هر دو گوشی می‌تواند نظرتان را جلب کند اما اگر به دنبال یک رابط بهینه، سلیس و پربازده هستید، هیچ یک از دو گوشی مذکور این ویژگی را ارائه نمی‌کنند. در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی مشخص شد که هر دو گوشی به راحتی از پس انجام اقداماتی مثل نصب و استفاده از تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، ارسال و دریافت پیامک، وبگردی و غیر بر می‌آیند و بستر نرم افزاری آن ها در این شرایط با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود که خب موضوع بسیار خوبی خواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

اما اینکه کدام گوشی از بستر نرم افزاری بهتری بهره‌مند است سوالی خواهد بود که باید شما با توجه به تجربه و سلیقه شخصی خودتان به آن پاسخ دهید. به عقیده ما واقعا نمی‌توان مدعی شد که بستر نرم افزاری یکی از این دو گوشی مطلقا در مقایسه با بستر نرم افزاری گوشی دیگر برتر است. همچنین به هیچ عنوان نمی‌توان مدعی شد که دو گوشی از بستر نرم افزاری روان و بهینه‌ای بهره می‌برند. بنابراین انتخاب گوشی بهتر در این بخش را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم، چون به عقیده ما از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل دو گوشی Redmi Note 8T و Y9 Prime 2019 وضعیت مشابه و یکسانی دارند.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : پردازنده، رم و حافظه جانبی

طبیعتا قدرت پردازشی یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب و خرید موبایل خواهد بود. بنابراین این بخش از مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی اهمیت ویژه‌ای دارد. تراشه‌ای که در قلب گوشی Y9 Prime 2019 بکار گرفته شده تراشه Kirin 710F خواهد بود که طی فرآیند 12 نانومتری تولید می‌شود. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده و از چهار هسته پردازشگر Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی و چهار هسته پردازشگر Cortex-A73 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. ضمنا امکان نصب حافظه جانبی هم در آن وجود دارد.

اما در سمت مقابل گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی از تراشه اسنپدراگون 665 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 260 Silver بوده و فرکانس 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 260 Gold هستند و فرکانس 2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم پردازنده قدرتمند Adreno 610 است. گوشی شیائومی ردمی نوت 8T از نظر رم در دو نسخه با ظرفیت های 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه های 32، 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. این گوشی هم مثل نماینده هوآوی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی از نسخه های مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دو گوشی استفاده شد.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

اما کدامیک از این دو گوشی بازده پردازشی و قدرت عملکرد بهتری دارند؟ در بررسی و مقایسه آن ها ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه در هر دوی آن ها نصب و اجرا کردیم و سپس 10 برنامه از پیش تعیین شده را در آن ها اجرا کردیم. خروج از هر برنامه فقط زمانی انجام شد که بارگذاری اولیه آن تکمیل می‌شد. برنامه ها هم از بین اپلیکیشن های نسبتا سنگین انتخاب شدند. در نهایت نتیجه مقایسه نشان داد که هر دو گوشی از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل بر می‌آیند و همچنین سرعت و کیفیت عملکرد هر دو گوشی در اجرای اپلیکیشن های سنگین مطلوب است اما در مجموع سرعت عمل گوشی Redmi Note 8T و تراشه اسنپدراگون 665 آن کمی بیشتر از گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 و تراشه Kirin 710F خواهد بود. پس اگر خیلی روی قدرت و سرعت عملکرد گوشی حساس هستید، احتمالا شیائومی ردمی نوت 8 تی می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد، اگرچه تفاوت پتانسیل پردازشی دو گوشی آنقدرها زیاد نیست و در عمل تقریبا قابل لمس نخواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : دوربین اصلی و سلفی

کیفیت عملکرد دوربین یکی دیگر از اصلی ترین مسائلی است که کاربران در انتخاب و خرید گوشی موبایل توجه ویژه‌ای به آن می‌کنند. دوربین اصلی گوشی Y9 Prime 2019 از سه لنز 16، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR و قابلیت ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Xiaomi Redmi Note 8T از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 8T پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR و قابلیت ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه خواهند بود. بنابراین با دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8T می‌توانید ویدیوی های 4K و همچنین عکس های ماکرو (بزرگنمایی شده میکروسکوپی) ضبط کنید اما این قابلیت ها توسط دوربین گوشی Y9 Prime 2019 پشتیبانی نمی‌شوند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی مشخص شد که تقریبا در اغلب مواقع کیفیت عملکرد دوربین اصلی نماینده شیائومی یک سر و گردن بالاتر از کیفیت عملکرد دوربین نماینده هوآوی قرار می‌گیرد. گذشته از قابلیت هایی مثل امکان عکسبرداری ماکرو، امکان ضبط عکس های 48 مگاپیکسلی و امکان ضبط ویدیو های 4K که توسط دوربین نماینده شیائومی پشتیبانی می‌شوند اما هوآوی وای 9 پرایم 2019 از آن پشتیبانی نمی‌کند، کیفیت عملکرد دوربین اصلی نماینده شیائومی در ضبط عکس های عادی در شرایط یکسان هم بیشتر از گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 خواهد بود. ضبط جزئیات بیشتر، شادابی بهتر رنگ ها و دقت بالاتر در ضبط عکس های پرتره به خوبی در بررسی دوربین اصلی دو گوشی قابل درک بود.

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین هر دو اسمارتفون مورد نظر افت می‌کند و در اینگونه شرایط تقریبا بازده یکسانی از سمت هر دوی آن ها ارائه می‌شود. اما دوربین سلفی آن ها چطور خواهد بود؟ دوربین اصلی گوشی ردمی Note 8T از یک لنز 13 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل HDR، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره سلفی و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Huawei Y9 Prime 2019 که از نوع پاپ آپ است یک لنز 16 مگاپیکسلی دارد و از قابلیت ضبط عکس های سلفی پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی مشخص شد از نظر دوربین سلفی خیلی تفاوت محسوسی مابین کیفیت عملکرد لنزهای دو گوشی وجود ندارد و هر دو تقریبا بازده یکسانی را ارائه می‌کنند، بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که از نظر دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8T کیفیت عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 دارد. ضمن اینکه دوربین این گوشی از سه قابلیت خاص پشتیبانی به عمل می‌آورد که در دوربین نماینده هوآوی ارائه نمی‌شوند. این سه قابلیت به ترتیب شامل عکسبرداری 48 مگاپیکسلی، ضبط ویدیو های 4K و امکان ضبط عکس های ماکرو می‌شود. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید، مطمئنا گوشی ردمی Note 8T گزینه خرید بهتری برای شماست.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : باتری و شارژدهی

شرکت هوآوی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی وای 9 پرایم 2019 از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. جالب است بدانید که باتری گوشی Redmi Note 8T شیائومی هم دقیقا خصوصیات مشابه دارد و یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. در بررسی دو گوشی مشخص شد که قدرت شارژدهی باتری هر دوی آن ها تقریبا وضعیت یکسانی دارد و باتری هر دو گوشی با یک مرتبه شارژ تقریبا 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین می‌کنند. طبیعتا مقدار دقیق شارژدهی باتری آن ها به نوع استفاده کاربر از دستگاه وابسته خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

متاسفانه قابلیت شارژ سریع توسط گوشی Y9 Prime 2019 پشتیبانی نمی‌شود و این مسئله یکی از نقاط ضعف آن خواهد بود، اما در سمت مقابل شارژر اورجینال گوشی Redmi Note 8T یک شارژر 18 واتی است و بدین ترتیب دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. به همین سبب فول شارژ باتری نماینده شیائومی تقریبا در مدت زمان 70 دقیقه قابل انجام خواهد بود اما فول شارژ باتری گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 تقریبا تا 100 دقیقه طول می‌کشد. پس اگر به سرعت شارژ باتری اهمیت می‌دهید، گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی گزینه خرید بهتری برای شماست.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی : قیمت و ارزش خرید

از نظر قیمت خیلی تفاوت عمده و محسوسی مابین دو گوشی مورد نظر وجود ندارد اما به هر حال قیمت از اصلی ترین معیارهای خرید کاربران است و باید در مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی به آن پرداخته شود. نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی گوشی وای 9 پرایم 2019 هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4 میلیون تومان موجود است و در سمت دیگر نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی گوشی ردمی نوت 8T قیمتی در حدود 4.4 میلیون تومان دارد. بنابراین تفاوت قیمت مابین این دو گوشی ناچیز و قابل چشم پوشی خواهد بود.

اما کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند؟ به عقیده ما با توجه به قیمتی که برای این دو اسمارتفون در نظر گرفته شده، هر دوی آن ها در رده کیفی خودشان از بهترین های بازار هستند و ارزش خرید بالایی دارند. اما اگر از دید مقایسه‌ای به موضوع نگاه کنیم می‌توان با توجه به برخی ویژگی ها از قبیل بهره‌مندی از قاب پشت شیشه‌ای، قدرت پردازشی بهتر، دوربین بهتر و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع، گوشی ردمی نوت 8 تی شیائومی را گزینه خرید بهتری در مقایسه با هوآوی Y9 Prime 2019 محسوب کرد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی پرداختیم. هر دو گوشی مذکور با توجه به قیمتی که دارند از گوشی های عالی و خوش ساخت موجود محسوب می‌شوند و طبیعتا ارزش خرید بالایی خواهند داشت. اما در مجموع با توجه به برخی ویژگی های خاص و برتری های گوشی Redmi Note 8T نسبت به هوآوی Y9 Prime 2019 ما خرید آن را ترجیح داده و به شما پیشنهاد می‌کنیم. با این حال مطمئن هستیم از خرید هوآوی وای 9 پرایم 2019 هم پشیمان نمی‌شوید.

 

مقایسه ردمی نوت 8T شیائومی با وای 9 پرایم 2019 هوآوی