نقد و بررسی موبایل سامسونگ  Galaxy Note 20 Ultra | آخرین پرچمدار سامسونگ

نقد و بررسی 14 مرداد 1400 علی مظفری

نقد و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra | آخرین پرچمدار سامسونگ

آخرین پرچمدار گوشی‌های سامسونگ یعنی Galaxy Note 20 Ultra یکی از با کیفیت‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است. موبایل گلگسی نوت 20 اولترا نسخه‌ی حرفه‌ای و پرمیوم گوشی نوت 20 است که با تفاوت‌های زیادی به نسبت نوت 20 عرضه شده است. این گوشی نمایشگر بسیار بزرگ 6.9 اینچی دارد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به‌حساب می‌آید. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED 2X بوده و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر بزرگ و با کیفیت از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید روان‌ترین المان‌های تصویری و انیمیشن‌ها را در این گوشی مشاهده کنید. علاوه بر جزییات فنی صفحه نمایش، حاشیه‌های بسیار کم و طراحی انحنا دار در لبه‌های گوشی، باعث جذابیت بیشتر کار کردن با Note 20 Ultra شده است.

قاب جلویی گوشی به صورت کامل با صفحه نمایش پوشیده شده و قاب پشتی هم از جنس شیشه‌ است. از یک فریم استیل ضدخش هم برای افزایش استحکام گوشی استفاده شده است. هر دو قاب پشتی و جلویی گوشی توسط Gorilla Glass Victus محافظت شده‌اند که دوام خوبی در برابر خط و خش و فشار دارد. با توجه به تست‌های انجام شده می‌توان به موبایل سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra لقب مقاوم‌ترین گوشی سامسونگ را هم داد. وزن این گوشی با توجه ابعاد و جنس بدنه سبک نیست و 208 گرم وزن دارد که کار کردن با یک دست را کمی سخت می‌کند. اما این گوشی با توجه به قلم هوشمند S Pen که درون خود دارد، نحوه‌ی استفاده‌ی متفاوتی به نسبت سایر گوشی‌ها و اتفاقا سایز و ابعاد بزرگ امکانات جدیدی را در اخیتار شما قرار می‌دهد که در بقیه‌ی گوشی‌های موجود در بازار نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. کار کردن با قلم و نت برداری سریع و همینطور کار کردن بهینه‌تر با گوشی، جز ویژگی‌های جذاب گوشی‌های سری Note شرکت سامسونگ بوده و در جدیدترین محصول این شرکت، شاهد بهترین عملکرد S Pen هستیم.

 

نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

با استفاده از قلم هوشمند گوشی Note 20 Ultra می‌توانید به سرعت نت برداری کنید و آن‌ها را همان‌طور که نگارش کرده‌اید، یا به صورت فایل متنی ذخیره کنید. با استفاده از Air Action‌ها می‌توانید از فاصله‌ی دور تنها با فشردن دکمه‌ی روی قلم، دستورات مختلفی را در رابط کاربری گوشی و همینطور سایر اپلیکیشن‌ها اجرا کنید. قلم S Pen قابلیت‌های جذاب دیگری مانند ترجمه‌ی سریع انواع متن، اسکرین شات گرفتن دقیق و... را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه‌ی بررسی بیشتر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قیمت گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra به نسبت سایر گوشی‌های سامسونگ بیشتر بوده و به‌واسطه‌ی آن شاهد بهترین قطعات در این گوشی هستیم اما این برچسب قیمتی تضمین‌کننده بهترین عملکرد در این گوشی به نسبت سایر رقبا نیست. برای مثال نسخه‌ای از گوشی که در ایران موجود است با پردازنده‌ی Exynos 900 انتظارها را در این رنج قیمت موبایل برآورده نمی‌کند. همچنین با توجه به سایز بزرگ نمایشگر و 120 هرتزی بودن آن انتظار می‌رفت از باتری قدرتمندتری برای این گوشی استفاده شود. در ادامه‌ی نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلگسی Note 20 Ultra بیشتر به نکات مثبت و منفی این گوشی می‌پردازیم.

 

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra

 

موبایل سامسونگ  Galaxy Note 20 Ultra

 

در بخش طراحی با یک گوشی بسیار جذاب طرف هستیم. موبایل سامسونگ گلگسی نوت 20 اولترا بدنه‌ای شیشه‌ای و تخت دارد و از رنگ‌بندی جذابی هم در آن استفاده‌ شده است. رنگ برنزی استفاده شده در گوشی طراحی آن را متفاوت کرده است. البته رنگ‌های سفید و مشکی هم برای این گوشی درنظر گرفته‌ شده‌اند. قاب جلویی گوشی با صفحه‌ نمایشی بزرگی با ابعاد 6.9 اینچ پوشیده شده است. حاشیه‌های بسیار کم قاب جلویی باعث شده حدود 91.7 درصد سطح این قاب توسط نمایشگر پوشیده شده باشد. صفحه نمایش گوشی تخت نیست و لبه‌های آن انحنایی بسیار نرمی داشته و با فریم دور گوشی ادغام شده‌اند. به‌واسطه‌ی این نوع طراحی، تجربه کار کردن و دیدن صفحه نمایش گوشی بسیار لذ‌ت‌بخش شده است. قاب پشتی گوشی هم تخت و تماما از جنس شیشه ساخته شده که طراحی‌ ساده‌ای دارد. از یک ماژول بزرگ برای دوربین‌های گوشی استفاده شده که ضخامت قابل توجهی دارد و اگر گوشی را روی سطح تخت قرار دهید، تفاوت سطح آن با قاب پشتی به‌راحتی احساس می‌شود. اما به صورت کلی بیرون‌زدگی ماژول دوربین تبدیل به یک الگوی طراحی در بین همه‌ی گوشی‌های موبایل شده و نمی‌توان به این نوع طراحی ایرادی وارد کرد ولی استفاده از قاب برای قرار دادن گوشی روی سطوح مختلف پیشنهاد می‌شود.

 

موبایل سامسونگ  Galaxy Note 20 Ultra

 

قاب جلویی و پشتی گوشی هر دو توسط Gorilla Glass Victus محافظت شده‌اند. این مدل از محافظ صفحه می‌تواند در برابر خط و خش و همینطور افتادن گوشی از سطوح مختلف (تا 2 متر) مقاومت داشته باشد و باعث ترک خوردن و شکستگی شیشه نشود. فریم دور گوشی از هم جنس استیل ضد زنگ است که استحکام کلی گوشی را بالا برده است. سامسونگ گلگسی Note 20 Ultra از گواهینامه IP مدل IP68 پشتیبانی کرده و می‌تواند در برابر نفوذ گرد و غبار به صورت کامل و نفود آب تا عمق 1.5 متری تا مدت زمان 30 دقیقه مقاوم باشد. بر روی لبه‌ی سمت راست گوشی کلید پاور و کلید تنظیم میزان صدا قرار گرفته است. بر روی لبه‌ی بالایی گوشی هم اسلات قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه وجود دارد. لبه‌ی پایینی گوشی هم میزبان ورودی کابل برق USB Type-C و محفظه‌ی قرارگیری S Pen است. حسگر اثر انگشت این گوشی بر روی کلید پاور نیست و سامسونگ آن را به زیر نمایشگر منتقل کرده است که به نسبت سایر گوشی‌های سامسونگ عملکرد بهتری در تشخیص و سرعت باز کردن قفل دارد. ابعاد گوشی هم 164.877.2x8.1 میلی‌متر است بوده و وزنی معادل 208 گرم دارد. به صورت کلی در بخش طراحی گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra عملکرد بسیار خوبی دارد و اگر دنبال یک گوشی با کیفیت و خوش‌ساخت هستید، حتما نوت 20 اولترا شما را راضی خواهد کرد.

 

صفحه نمایش گوشی گلگسی نوت 20 اولترا

 

صفحه نمایش گوشی گلگسی نوت 20 اولترا

 

اگر در خرید موبایل صفحه نمایش برای شما اهمیت زیادی دارد، گوشی Note 20 Ultra یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. سامسونگ در گوشی پرچمدار خود یک صفحه نمایش با کیفیت و بسیار جذاب را عرضه کرده‌ است. اولین نکته‌ در خصوص در صفحه نمایش، سایز بزرگ 6.9 اینچی آن است که باعث می‌شود کار کردن و تماشا فیلم و عکس با آن بسیار جذاب باشد. دومین نکته در این بخش هم مربوط به طراحی پنل این نمایشگر است. همان‌طور که اشاره شد، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بسیار کم است و حدود 92 درصد سطج جلویی گوشی با نمایشگر پوشیده شده است. از طرف دیگر لبه‌های صفحه نمایش تخت نیست و به‌دلیل انحنایی که دارند، باعث می‌شود صفحه نمایش بزرگ‌تر به‌نظر برسد. جدا از ویژگی‌های فیزیکی جذاب این نمایشگر به مشخصات فنی فوق‌العاده آن می‌رسیم، جایی که سامسونگ از یک پنل صفحه نمایش AMOLED 2X با کیفیت QHD+ با رزولوشن 1440x3088 استفاده کرده است.

 

صفحه نمایش گوشی گلگسی نوت 20 اولترا

 

پنل نمایشگر AMOLED 2X رنگ‌ها را زنده و شفاف به‌نمایش می‌گذارد و زاویه‌ دید بسیار خوبی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرف دیگر به واسطه‌ی رزولوشن بالا تصویر، با تراکم پیکسلی بالایی بر روی صفحه‌ نمایشی با حدود 7 اینچ سایز هستیم. تراکم پیکسلی این گوشی 496 پیکسل در هر اینچ است که باعث می‌شود وضوح تصاویر در آن بسیار بالا باشد. این نمایشگر همچنین از HDR10+ مشابه موبایل آیفون 12 پشتیبانی می‌کند. اگر جز آن دسته افرادی باشید که مدام از گوشی خود در خارج از خانه و در محیط‌های پرنور استفاده می‌کنید، سامسونگ گلگسی Note 20 Ultra بالاترین میزان روشنایی صفحه نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد. میزان درخشش 1500 نیتی نمایشگر این گوشی به‌راحتی به‌شما اجازه‌ی کار کردن و تماشا صفحه نمایش را در شرایط نوری قوی مانند زیر نور خورشید را می‌دهد.

ویژگی‌های جذاب صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra به همین‌جا ختم نمی‌شود. این گوشی از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند روان‌ترین تصاویر ممکن را در آن مشاهده کنید. سرعت کار با موبایل در منوها و محیط رابط کاربری بسیار سریع و روان است. از طرف دیگر در هنگام تجربه‌ی بازی‌های موبایل هم می‌توانید از فریم ریت بالایی بهره‌مند شوید. نکته‌ی مهم این بخش Adaptive بودن نرخ نوسازی تصویر است. برای مدیریت بهتر مصرف باتری و جلوگیری از بار پردازشی غیر ضروری، این گوشی به صورت هوشمند میزان نرخ نوسازی تصویر را با توجه اپلکیشنی که با آن کار می‌کنید، تنظیم می‌کند تا بهترین عملکرد و میزان شارژدهی را داشته باشد. البته در تنظیمات موبایل امکان تغییر دادن نرخ نوسازی تصویر به صورت کلی در حالت‌های 120 هرتز و 60 هرتز وجود دارد. در مجموع باید گفت که صفحه نمایش گوشی Note 20 Ultra کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و اگر نمایشگر گوشی برای شما اولیت بالایی دارد، حتما این گوشی 6.9 اینچی را در لیست بررسی خود داشته باشید.

 

سخت افزار و عملکرد پردازشی Note 20 Ultra

 

 

زمانی که قصد خرید یک گوشی پرچمدار داریم، انتظار ارائه‌ی بهترین عملکرد پردازشی بی‌مورد نیست. اما در گوشی سامسونگ گلگسی نوت 20 اولترا اینطور نیست و شاهد بهترین عملکرد سخت افزاری نیستیم. یکی از مهم‌ترین ایرادات این گوشی در بخش سخت افزار است. سامسونگ در این نسخه‌ی جهانی این گوشی از پردازنده‌ی Exynos 990 با طراحی 7 نانومتری استفاده کرده است که به نسبت پردازنده‌ی Snapdragon عملکردی با تفاوت فاحش دارد. توان پردازش، پایداری در عملکرد، مصرف باتری و میزان گرمای‌ تولید شده در این دو مدل چیپست تفاوت زیادی دارند. البته در نسخه‌ی مخصوص کشور آمریکا از Snapdragon 865 5G+ استفاده شده که ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را ندارد.

 

سخت افزار و عملکرد پردازشی Note 20 Ultra

 

عملکرد چیپست Exynos 990 هشت هسته‌ای بر روی گوشی Note 20 Ultra عملکرد رده پایینی نیست ولی در حد یک گوشی پرچمدار ظاهر نمی‌شود. مهم‌ترین ایراد سخت افزاری گوشی عدم پایداری در توان پردازشی است که با کمی کار کردن با گوشی می‌توان متوجه آن شد. زمانی که قصد پردازش‌های سنگین پشت سر هم داشته باشید علاوه بر کاهش سرعت پردازنده، با گرمای زیادی هم مواجه خواهید شد. گرمای گوشی به‌واسطه‌ی قاب شیشه‌ای پشت گوشی به راحتی به دست منتقل می‌شود. چیپست Exynos 990 از یک ترکیب پردازشی هشت هسته‌ای متشکل از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای Monigoose M5 با سرعت 2.73 گیگاهرتز، یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای Cortex-A76 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و یک پردازانده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز است. برای پردازش اطلاعات تصویری هم از GPU مدل Mali-G77 استفاده شده که مراتب عملکرد ضعیف‌تری به‌نسبت Adreno 650 در نسخه‌ی مخصوص کشور آمریکا دارد. به صورت کلی نمی‌توان گفت که عملکرد پردازشی گوشی ضعیف است، بلکه از بسیاری از گوشی‌های میان‌رده توان پردازشی قوی‌تری دارد، اما نکته‌ در این است که این قدرت پردازشی در سطح یک گوشی پرچمدار نیست و انتظار می‌رفت عملکرد پرقدرت‌تری را در این گوشی شاهد باشیم. اگر الویت شما از خرید گوشی پردازش‌های سنگین، اجرای طولانی‌مدت بازی و فیلم برداری بلند نیست، و برای امور روزمره و نیمه‌حرفه‌ای قصد خرید گوشی دارید، Note 20 Ultra برای شما مناسب است.

 

نرم افزار و رابط کاربری و قلم S Pen

 

نرم افزار و رابط کاربری و قلم S Pen

 

موبایل سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra با اندروید نسخه‌ی 10 با به بازار عرضه شد اما اندروید 11 هم برای آن منتشر شده است. همچنین با توجه به سیستم پرداشی گوشی و زمان عرضه آن، انتظار می‌رود و تا سه سال آینده هم شاهد انتشار آخرین نسخه‌ی اندروید روی این گوشی باشیم. رابط کاربری One UI 3.0 هم مشابه سایر گوشی‌های سامسونگ بر روی گوشی نصب شده است. رابط کاربری ساده و پر از امکانات برای شخصی‌سازی و مدیریت بخش‌های مختلف است. در منوی نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید به پر استفاده‌ترین ابزارها دسترسی داشته باشید. با توجه به سایز 6.9 اینچی Note 20 Ultra در این گوشی می‌توانید راحت‌تر از همیشه با امکان Edge Screen در این رابط کاربری کار کنید. به‌واسطه‌ی این امکان می‌توانید در نوار کناری گوشی لیستی از اپلیکیشن‌ها و یا دسترسی‌های مختلف را در همه‌ی صفحات گوشی همراه خود داشته باشید.

 

نرم افزار و رابط کاربری و قلم S Pen

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های سری نوت سامسونگ، قلم هوشمند آن‌ها است. Galaxy Note 20 Ultra هم با وجود قلم S Pen قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر جز افرادی هستید که زیاد نت برداری می‌کنید و یا دوست دارید در جلسات کاری و یا کلاس‌های دانشگاهی، سریع و راحت اطلاعات مطرح شده را ذخیره کنید، این گوشی و قلم هوشمند S Pen امکانات جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نرم افزار Note در این گوشی می‌توانید به‌سرعت شروع به نوشتن کنید. حالت‌های جذابی برای صاف و تراز کردن متن نگارش شده توسط شما وجود دارد تا صفحه‌ی مرتبی از متون را داشته باشید. همچنین می‌توانید متن نوشته شده‌ی خود را تبدیل کاراکترهای متنی کنید. در این نرم افزار امکان باز کردن فایل PDF وجود دارد. از این طریق می‌توانید جزوه‌های درسی خود را وارد نرم افزار کرده و حاشیه‌ نویسی کنید و یا بخش‌هایی از آن را هایلایت کنید. همچنین امکان رسم المان‌های هندسی مختلف هم برای شما درنظر گرفته شده است. در نهایت می‌توانید تمامی یادداشت‌ها و کارهایی که با قلم انجام داده‌اید را به صورت PDF ذخیره کنید و آن را به‌اشتراک بگذارید.

 

نرم افزار و رابط کاربری و قلم S Pen

 

با استفاده از قابلیت Air Action هم می‌توانید تنها با فشردن دکمه‌ی روی قلم از فاصله‌ی دور دستوراتی به موبایل ارسال کنید. برای مثال می‌توانید با چرخاندن سریع دست خود به صورت منحنی، به‌سرعت اسکرین‌شات بگیرید. یا با رسم حالت‌هایی مانند فلش راست و چپ، بین منوها جابه‌جا شده و یا خیلی سریع به Home بازگردید. قابلیت Air Action‌ها بر روی نرم‌افزارهای مختلفی فعال هستند و می‌توانید نحوه‌ی کارکرد هر کدام را به صورت کامل شخصی‌سازی کنید. در اپلیکیشن‌هایی مانند دوربین، مرورگر و انواع شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید با سرعت بالایی به‌واسطه‌ی قلم S Pen کارهای خود را انجام دهید. امکاناتی که از طریق قلم هوشمند S Pen در این گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند تا حدودی عملکرد متوسط پردازشی گوشی را جبران کند. اگر فکر می‌کنید در استفاده‌ی روزانه‌ی خود نیاز به قلم دارید و دوست دارید خیلی سریع یادداشت‌برداری کنید و حرف‌ها و ایده‌های مختلف را یادداشت کنید، خرید موبایل سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra انتخاب بسیار خوبی برای شما است.

 

دوربین گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

دوربین گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

در بخش دوربین هم سامسونگ امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همان‌طور که اشاره شد ماژول دوببین این گوشی از سه سنسور تشکیل شده است. دروبین اصلی گوشی 108 مگاپیکسلی از نوع واید با f1/8 است که توانایی بالای در ثبت تصاویر در نور کم دارد. در اکثر گوشی‌ها زمانی که نور محیط مناسب باشد و یا در محیط‌های خارجی با نور خورشید تصویربرداری کنید، می‌توانید خروجی با کیفیتی را دریافت کنید اما قدرت اصلی دوربین زمانی مشخص می‌شود که در نور کم هم بتوان کیفیت بالایی را خروجی گرفت. سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی گوشی Note 20 Ultra با نوردهی مناسب می‌تواند در شب هم تصاویر خوبی را برای شما ثبت کند. میزان وضوح تصاویر و دقت رنگ‌ها هم شرایط نوری متفاوت بسیار خوب است و در مجموع می‌توانید تصاویر با کیفیتی را با این دوربین داشته باشید.

اگر جز افرادی هستید که تجربه‌ی کار با دوربین حرفه‌ای را دارید، حالت عکاسی Pro جذابیت خاصی برای شما خواهد داشت. در این مود عکاسی شما می‌توانید میزان حساسیت سنسور به نور (ISO) و سرعت شاتر را به راحتی تغییر دهید و در شرایطی حرفه‌ای عکاسی کنید. این حالت برای فیلم‌برداری هم وجود دارد و می‌توانید تنظیمات دستی به دوربین برای ضبط بدهید. سامسونگ گلگسی نوت 20 اولترا به شما اجازه‌ی فیلم برداری با کیفیت 8K با 24 فریم بر ثانیه می‌دهد. با اینکه در واقعیت ضبط ویدیو با این کیفیت چندان کاربردی ندارد ولی نشان از قدرت سنسور اصلی دوربین است. در حالت فیلم برداری 4K می‌توانید تا 60 فریم ویدیو ضبط کنید. میزان فریم ریت در حالت 1080p تا 240 و در حالت 720p تا 960 فریم بر ثاینه افزایش پیدا می‌کند. از همین رو می‌توانید با دوربین این گوشی ویدیوهای اسلوموشن بسیار جذابی هم ضبط کنید.

 

دوربین گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

علاوه بر دوبین اصلی، از یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‎ فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری و همینطور یک دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید هم در ماژول دوربین Note 20 Ultra استفاده شده است که دست شما را برای عکاسی در حالت‌های مختلف باز می‌گذارد. بر روی صفحه نمایش گوشی هم حفره‌ی کوچکی برای دوربین سلفی وجود دارد. دوربین سلفی این گوشی 10 مگاپیکسلی از نوع واید است که از HDR پشتیبانی کرده و قابلیت فیلم برداری 4K تا 60 فریم بر ثانیه را هم دارد. در مجموع می‌توان به دوربین موبایل Galaxy Note 20 Ultra امتیاز خوبی را در این بخش داد و می‌توانید تمامی انتظارات شما را در عکاسی و فیلم برداری برآورده کند.

 

باتری و میزان شارژدهی موبایل سامسونگ گلگسی نوت 20 اولترا

 

باتری و میزان شارژدهی

 

یکی دیگر از بخش‌هایی که انتظار می‌رفت سامسونگ توجه بیشتری به آن می‌کرد، بخش باتری و میزان شارژدهی Note 20 Ultra است. در حال حاضر بر روی گوشی‌های میان‌رده که از سیستم پردازشی ضعیف‌تر، صفحه نمایش با نرخ نوسازی کمتر و ابعاد کوچک‌تر استفاده می‌کنند، شاهد باتری‌هایی با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر هستیم. اما در این گوشی از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر استفاده شده که توسط یک شارژ 25 واتی با قابلیت شارژ سریع تغذیه می‌شود. هم ظرفیت باتری و هم آداپتور شارژ، برای این گوشی در این رده کاربری  و رنج قیمت note 20 ultra، جذاب نیست. با این‌حال با توجه به Adaptive بودن نرخ نوسازی تصویر در گوشی، 120 هرتزی بودن نمایشگر باعث افزایش شدید مصرف باتری نشده و می‌توانید در استفاده‌ی عادی و نیمه‌ حرفه‌ای تا یک روز روی باتری این گوشی حساب کنید.

 

جمع‌بندی نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

جمع‌بندی نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

موبایل Samsung Galaxy Note 20 Ultra یک گوشی پرچمدار با ویژگی‌های مثبت بسیار خوب و ویژگی‌های منفی مهم است. با اینکه در بخش صفحه نمایش با یک نمایشگر بی‌نظیر با بهترین کیفیت طرف هستیم، یا در بخش طراحی علاوه بر زیبایی، استحکام بالایی هم وجود دارد اما نمی‌توان از عملکرد پردازشی گوشی چشم‌پوشی کرد. Note 20 Ultra در بخش سخت افزار انتظارها را برآورده نکرده و عملکرد آن را نمی‌توان مناسب گوشی‌ای با در این رده‌ی کاربری و این رنج قیمت دانست. اگر به‌دنبال صفحه نمایش با کیفیت، طراحی زیبا، امکانات فوق‌العاده برای یادداشت برداری و دوربین با کیفیت در گوشی هستید، خرید گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا به شما پیشنهاد می‌شود.

 

نکات مثبت:

  • طراحی بدنه بسیار زیبا با قاب شیشه‌ای و استحکام بالا
  • گواهینامه‌ی IP68
  • صفحه‌ نمایش درخشان و ارائه‌ی بهترین کیفیت تصویر
  • نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی
  • قلم هوشمند S Pen با امکانات کاربردی
  • دوربین با کیفیت با امکانات عکاسی و فیلم‌برداری کامل

 

نکات منفی:

  • عملکرد متوسط چیپست Exynos 990
  • ظرفیت باتری و سرعت شارژ شدن می‌توانست بهتر باشد