مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

مقایسه محصولات 20 اردیبهشت 1399 علی مظفری

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

اگر بودجه‌ محدودی را برای خرید یک گوشی نسبتا میان رده اندرویدی اختصاص داده‌اید، گوشی های گلکسی A10s سامسونگ (Samsung Galaxy A10s) هم همچنین گوشی وای 7 پرایم 2019 هوآوی (Huawei Y7 Prime 2019) می‌توانند از گزینه های خرید خوب پیش رویتان باشند. این دو گوشی هم اکنون در بازار کشورمان (در زمان تدوین این مطلب) قیمتی در حدود 3.2 میلیون تومان دارند. در این مقاله به مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 می‌پردازیم. با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از ویژگی های خوب گوشی های اندرویدی مربوط به تنوع بالای آن‌ها می‌شود. شما با هر بودجه‌ای که داشته باشید قادر به خرید یک گوشی اندرویدی مناسب خواهید بود. اگر بودجه شما در حدود 3 میلیون تومان است (البته در زمان تدوین این مطلب) دو گوشی جدید و خوب وجود دارند که می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. این دو گوشی به ترتیب Galaxy A10s و Huawei Y7 Prime 2019 هستند. نماینده سامسونگ در ماه آگوست (August) سال 2019 معرفی شد و نماینده هوآوی هم در ژانویه (January) سال 2019 رونمایی شده بود. قیمت گلکسی A10s و قیمت هوآوی وای 7 پرایم 2019 همانطور که گفتیم تقریبا در یک رده قرار دارد.

اما کدامیک از این دو اسمارتفون می‌توانند انتخاب بهتری باشند؟ یا بهتر بگوییم کدامیک ارزش خرید بالاتری را ارائه می‌کنند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 بپردازیم و برتری های هر یک از دو اسمارتفون مذکور را نسبت به محصول دیگر مشخص کنیم. بنابراین اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال خرید یک گوشی خوب هستید و دو موبایل نام برده شده از گزینه های خرید اصلی مد نظرتان هستند، توصیه می‌کنیم این مقایسه اختصاصی را از دست ندهید. سعی می‌کنیم در جریان مقایسه فقط به ویژگی های کلیدی دو گوشی اشاره داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

علی رغم اینکه دو گوشی مورد نظر محصول دو برند متفاوت هستند اما خیلی در ظاهر و زبان طراحی آن‌ها وجه تمایز زیادی دیده نمی‌شود و تقریبا می‌توان گفت که هر دو گوشی سبک طراحی مشابهی دارند. از نمای رو به رو صفحه نمایش بدون حاشیه دو گوشی کاملا توجه هر فردی را جلب می‌کند و در بخش فوقانی هر دو اسمارتفون یک ناچ (Notch) کوچک تعبیه شده که لنز دوربین سلفی را در بر گرفته است. این ناچ در گوشی Y7 Prime 2019 کاملا حالت نیمه دایره دارد اما در گوشی A10s انحنای بیشتری را شامل می‌شود. شاید این مسئله اصلی ترین تفاوت قابل درک در پنل جلوی دو گوشی مذکور باشد. البته حک بودن نام Huawei در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی وای 7 پرایم 2019 و نبود این نام در گوشی A10s هم می‌تواند از دیگر تفاوت های محسوس پنل جلوی دو اسمارتفون به شمار آید.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

 

از نظر ابعاد و اندازه، دو گوشی مورد نظر تقریبا وضعیت مشابهی دارند. ابعاد نماینده سامسونگ 156.9 در 75.8 در 7.8 میلیمتر است و بدنه نماینده هوآوی هم ابعاد 158.9 در 76.9 در 8.1 میلیمتری را ارائه می‌کند. اگر گوشی Y7 Prime 2019 به اندازه چند میلیمتر ابعاد بزرگ تری در مقایسه با گوشی Galaxy A10s دارد اما این تفاوت در عمل و زمانی که دو گوشی را در دست بگیرید خیلی قابل درک نیست. جالب است بدانید که وزن دو اسمارتفون مد نظر هم کاملا مشابه و معادل 168 گرم خواهد بود. در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که قاب پشت دو گوشی هم از نظر ظاهری خیلی تفاوتی نسبت به هم ندارند و تقریبا یک زبان طراحی مشابه را ارائه کرده‌اند.

جنس قاب پشت هر دوی آن‌ها پلاستیکی اما نسبتا براق و جذاب است و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت هر دو گوشی لنزهای دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن دیده می‌شوند. یک اسکنر انگشت فیزیکی هم روی قاب پشت هر دو اسمارتفون نصب شده که در گوشی A10s حالتی بیضی شکل دارد اما در گوشی وای 7 پرایم جدید هوآوی کاملا دایره‌ای شکل است. علاوه بر قاب پشت دو گوشی که پلاستیکی خواهد بود، فریم اصلی آن‌ها هم پلاستیکی در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب هزینه تولید آن‌ها کاهش یابد. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و از جک 3.5 میلیمتری هندزفری بهره ‌می‌برند.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

 

در مقایسه Galaxy A10s و هوآوی وای 7 پرایم 2019 مشخص شد که کیفیت، دقت و سرعت عملکرد اسکنر هر دوی آن‌ها وضعیت کاملا معمولی را ارائه می‌کند و بدون باگ و تاخیر نخواهد بود. به ویژه زمانی که انگشت کاربر کمی گرد و غبار گرفته باشد یا قرارگیری آن روی اسکنر خیلی دقیق انجام نشود، شناسایی اثر انگشت کاربر با مشکل رو به رو خواهد شد. بنابراین هم سامسونگ و هم هوآوی از یک اسکنر معمولی و مقرون به صرفه در دو گوشی مذکور استفاده کرده‌اند.

با وجود تمام این تفاسیر هر دو گوشی مورد نظر خوش دست و خوش ساخت به نظر می‌آیند و وقتی آن‌ها را در دست می‌گیرید، حس قابل قبولی به شما منتقل می‌شود. فراموش نکنید که دو گوشی مذکور قیمت بسیار ارزان و مناسبی را ارائه کرده‌اند و طبیعتا نباید از گوشی با این قیمت انتظارات بالایی داشته باشیم. به عقیده ما با توجه به این موضوع، هم سامسونگ و هم هوآوی توانسته‌اند در دو گوشی Galaxy A10s و Huawei Y 7 Prime 2019 سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت قابل قبولی پیاده سازی نمایند. با توجه به شباهت های زیاد دو گوشی نمی‌توان در این بخش هیچ یک را از محصول دیگر برتر دانست.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 : صفحه نمایش

این روزها تجهیز گوشی های موبایل به صفحه نمایش بزرگ کاملا جا افتاده است و اگر شما هم طرفدار این نوع سبک طراحی هستید، دو گوشی A10s و Y7 Prime 2019 گزینه های خرید عالی برایتان هستند. نمایشگر گوشی A10s سامسونگ از یک پنل TFT با اندازه 6.2 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن 1520 در 750 پیکسل را ارائه کرده است. کاملا مشخص است که سامسونگ برای کاهش هزینه و قیمت تولید این گوشی از یک پنل TFT در آن استفاده به عمل آورده است. همانطور که می‌دانید پنل های TFT از کم کیفیت ترین و ارزان قیمت ترین پنل های نمایشگر فعلی هستند که در برخی گوشی ها بکار برده می‌شوند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی A10s به چیزی در حدود 271 پیکسل در هر اینچ می‌رسد و طبق آمار نمایشگر آن حدود 80.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است.

اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی هوآوی Y7 Prime 2019 از یک پنل 6.26 اینچی نوع IPS LCD تشکیل شده که رزولوشن مشابه 1520 در 750 پیکسلی را ارائه می‌کند و تراکم آن به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. من اینکه حاشیه های باریک صفحه نمایش گوشی سبب شده‌اند که تقریبا 80 درصد مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه شود. در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که شیشه روی صفحه نمایش دو گوشی خیلی مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ندارد، بنابراین تحت هر شرایط باید یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی نمایشگر هر دو گوشی مورد نظر نصب کنید. همانطور که در بخش قبل هم گفته بودیم حاشیه های باریک صفحه نمایش دو گوشی ظاهری جذاب را از نمای رو به رو برای آن‌ها ایجاد کرده اما کیفیت آن چطور است و کدام گوشی از این نظر وضعیت بهتری دارد؟

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

 

کیفیت محتوا روی صفحه هر دو گوشی تقریبا وضعیت مشابهی را ارائه می‌کند. اگرچه انتظار داشتیم نمایشگر TFT گوشی A10s نتواند از نظر شارپنس و شادابی با نمایشگر IPS LCD گوشی Y7 Prime 2019 رقابت کند، اما در عمل مشخص شد که این پتانسیل در نمایشگر TFT نماینده سامسونگ وجود دارد. محتوای روی صفحه هر دو گوشی از نظر شارپنس، شادابی و کنتراست وضعیت قابل قبولی دارند اما طبیعتا خیلی عالی نیستند چون رزولوشن، تراکم پیکسلی و برایتنس (Brightness) خیلی بالایی از جانب آن‌ها ارائه نمی‌شود. از سمت دیگر برای استفاده بدون مشکل از دو گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور و امکان دیدن کامل محتوای روی صفحه آن‌ها حتما باید شدت روشنایی نمایشگر را روی 100 درصد تنظیم کنید.

در صورتی که شدت روشنایی صفحه نمایش دو گوشی روی 100 درصد تنظیم نشود، دیدن محتوای روی آن‌ها در برخی شرایط دشوار خواهد شد. این مسئله به ویژه در صفحه نماش گوشی گلکسی A10s که از نوع TFT است با شدت بیشتری قابل درک خواهد بود. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی از صفحه نمایش کاملا معمولی بهره می‌برند که کیفیت آن هم با توجه به قیمت گوشی های نام برده شده مناسب و قابل قبول محسوب می‌شود. اینکه نمایشگر دو گوشی بزرگ است، ویژگی مثبتی خواهد بود و سبب می‌شود افرادی که علاقمند وبگردی یا تماشای فیلم و سریال در گوشی هستند، تجربه کاربری بهتری را از آن داشته باشند. به عقیده ما برای این بخش مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 هم نمی‌توان یک برنده مطلق را معرفی کرد چون کیفیت عملکرد نمایشگر هر دو گوشی وضعیت تقریبا یکسانی دارد.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر دو گوشی A10 سامسونگ و Y7 Prime 2019 هوآوی از سیستم عامل اندروید بهره‌مند هستند. اندروید 8.1 اوریو (Oreo) به طور پیش فرض روی گوشی هوآوی نصب شده و رابط کاربری اختصاصی این برند چینی که EMUI نام دارد هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. اما در سمت مقابل سیستم عامل پیش فرض گوشی Galaxy A10s اندروید 9 پای (Pie) است و One UI سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه اندازی شده است. با توجه به اینکه دو گوشی مورد نظر از اسمارتفون های ارزان قیمت و تقریبا مابین پایین رده و پایین رده بازار هستند، نباید انتظار عملکرد خیلی روان و بدون لگی را از بستر نرم افزاری آن‌ها داشته باشیم. عموما در اینگونه گوشی ها تمرکز بر روی رفع نیازهای اصلی و روزمره کاربر معطوف می‌شود. ما برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب تر از مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 در این بخش برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و تیک تاک را روی دو گوشی نصب و در کنار سایر اقدامات روزمره مثل وبگردی، برقراری تماس، ارسال پیامک و غیره مورد آزمایش قرار دادیم.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

 

نتیجه مقایسه نشان داد که اجرای برنامه هایی مثل تیک تاک و اینستاگرام در هر دو گوشی می‌تواند با تاخیر و لگ های کوچکی همراه باشد. همچنین لگ و تاخیرهایی هم در مواقعی مثل جهش مابین برنامه ها، خروج از یک برنامه خاص بعد از چند دقیقه ماندن در آن و وضعیت های دیگر پدیدار می‌شود. متاسفانه شدت این لگ و تاخیرها در اغلب مواقع در گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 بیشتر از گوشی گلکسی A10s است. همچنین رابط کاربری نماینده هوآوی هم خیلی بهینه طراحی نشده و سنگین تر از رابط One UI خواهد بود که همین امر منجر به افزایش فشار روی منابع سخت افزاری دستگاه و بروز لگ و تاخیر بیشتر می‌شود.

عموما در گوشی هایی که منابع سخت افزاری محدودی دارند و پایین رده یا میان رده هستند، افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه منجر به بروز لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری آن می‌شود. در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد دو گوشی مذکور هم شرایط مشابه دارند و شدت لگ و تاخیر هایی که با تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی گوشی پدیدار می‌شود در گوشی هوآوی Y7 Prime 2019 به مراتب شدت بیشتری در مقایسه با گوشی سامسونگ گلکسی A10s دارد. بنابراین در مجموع ما برتری این بخش مقایسه دو گوشی را به نماینده سامسونگ اختصاص می‌دهیم و عقیده داریم که این گوشی می‌تواند از نظر نرم افزاری و سیستم عامل انتخاب وضعیت بهتری در مقایسه با نماینده هوآوی داشته باشد.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

در گوشی هایی که قرار است با قیمت پایین روانه بازار شوند از سخت افزار خیلی قدرتمندی استفاده نخواهد شد و این کاملا مسئله طبیعی و منطقی به نظر می‌آید. دو گوشی A10s و Y7 Prime 2019 هم از این قاعده مستثنا نیستند. سامسونگ در قلب گوشی A10s از تراشه اسنپدراگون 450 استفاده کرده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. رم گوشی 3 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 32 گیگابایتی دارد و اتصال حافظه جانبی هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شود.

در سمت مقابل گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 از تراشه MT6762 یا همان تراشه Helio P22 مدیاتک بهره‌مند شده که طی فرآیند 12 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی مستقل بکار رفته است. گوشی از نظر رم در دو نسخه 2 و 3 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه امکان اتصال حافظه جانبی هم در گوشی وجود دارد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 از نسخه مجهز به رم 3 گیگابایتی گوشی هوآوی استفاده کردیم. اما کدام اسمارتفون قدرت و بازده بهتری را ارائه می‌کند؟

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

 

طبیعتا نباید از دو گوشی ارزان قیمت انتظارات بالایی داشته باشیم. هر دو گوشی مورد نظر برای رفع نیازهای روزمره کاربر طراحی شده‌اند و نباید برای انجام تسک های سنگین مورد آزمایش قرار گیرند. توان اجرای اپلیکیشن و بازی های سنگین بدون بروز لگ و تاخیر هیچ یک از دو گوشی مذکور وجود ندارد. شاید بتوانید بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی هر دو گوشی نصب و اجرا کنید اما اجرای آن با تاخیر، لگ و افت فریم همراه می‌شود و به شدت منابع سخت افزاری دستگاه را تحت فشار قرار می‌دهد. از نظر کیفیت عملکرد و قدرت سخت افزاری هم هر دو گوشی وضعیت تقریبا مشابهی را ارائه می‌کنند اما بهینه تر بودن بستر نرم افزاری نماینده سامسونگ و همچنین بهره‌مندی از یک پردازنده گرافیکی نسبتا قوی تر سبب می‌شود که در برخی مواقع این گوشی بازده نسبی بهتری در مقایسه با گوشی Y7 Prime 2019 داشته باشد. با این حال ما هیچ کدام از دو گوشی مذکور را در این بخش نسبت به محصول دیگر برتر خطاب نمی‌کنیم.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 : دوربین اصلی و سلفی

این روزها کیفیت عملکرد دوربین به یکی از اصلی ترین معیارهای اغلب کاربران در خرید گوشی موبایل تبدیل شده است. بنابراین لازم است در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 به طور دقیق در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. دوربین اصلی گوشی Galaxy A10s سامسونگ از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 از دو لنز مشابه 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه توسط آن پشتیبانی خواهد شد. دوربین اصلی گوشی مذکور هم از یک چراغ فلش LED اختصاصی بهره می‌برد. اما در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی این دو گوشی هم وضعیت معمولی دارد و خیلی نمی‌توان روی عملکرد دوربین اصلی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

 

در شرایطی که نور محیط خوب باشد، دوربین دو گوشی عکس های خوبی ضبط می‌کنند که البته به عقیده ما عکس های ضبط شده توسط دوربین نماینده سامسونگ در این شرایط کنتراست، شادابی و جزئیات بهتری را در بر می‌گیرد. از سمت دیگر در محیط های کم نور، بسته و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی افت چشمگیری خواهد داشت. عکسبرداری پرتره هم با دقت مناسبی توسط دوربین گوشی های مذکور قابل انجام خواهد بود اما طبیعتا بدون باگ نیست و در خیلی از مواقع تفکیک سوژه اصلی و از فضای پس زمینه به درستی و با دقت بالا انجام نمی‌شود. شدت بروز این باگ ها هم در گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 کمی بیشتری از گوشی Galaxy A10s خواهد بود.

دوربین سلفی گوشی Huawei Y7 Prime 2019 از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده اما گوشی A10s سامسونگ یک لنز دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که دوربین سلفی نماینده سامسونگ به مراتب در محیط های با نور مناسب عملکرد بهتری در مقایسه با دوربین گوشی هوآوی خواهد داشت. در محیط های تاریک هم تقریبا شرایط مشابه برقرار است، با این تفاوت که افت کیفیت در عکس های ضبط شده با دوربین هر دو گوشی قابل درک خواهد بود. بنابراین با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم می‌توان در مجموع برتری این بخش مقایسه را به گوشی سامسونگ گلکسی A10s اختصاص دارد.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 : باتری و شارژدهی

هم سامسونگ و هم هوآوی از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در گوشی های Galaxy A10s و Y7 Prime 2019 استفاده کرده‌اند اما باتری نماینده سامسونگ از نوع لیتیوم پلیمری است و باتری نماینده هوآوی از نوع لیتیوم یونی خواهد بود. با توجه به دیگر مشخصات سخت افزاری دو گوشی انتظار داریم که قدرت شارژدهی باتری آن‌ها خوب باشد. در مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از موبایل می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری دو گوشی مذکور تقریبا 1.5 روز از آن‌ها استفاده کند. اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی واقعا کم باشد، شارژ باتری دو محصول تا 2 روز هم دوام می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019

 

شارژر گوشی A10s یک شارژر کاملا معمولی است که تقریبا ظرف مدت زمان 100 دقیقه می‌تواند باتری این اسمارتفون را از صفر تا صد درصد شارژ کند. اما در سمت دیگر شارژر گوشی هوآوی Y7 Prime 2019 توان 10 واتی دارد و به نوعی از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. همین مسئله سبب شده که بتوان با استفاده از این شارژر، باتری گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 را در مدت زمان تقریبا 80 دقیقه فول شارژ کرد. بنابراین از نظر سرعت شارژ باتری، گوشی هوآوی Y7 Prime 2019 با توجه به پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع و بهره‌مندی از شارژر فابریک قدرتمندتر وضعیت بهتری در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد.

 

مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 : قیمت و ارزش خرید

به دلیل نوسانات نرخ ارز ممکن است قیمتی که در این قیمت عنوان می‌کنیم با قیمت روز دو محصول مورد نظر تفاوت داشته باشد. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز به رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 با قیمتی در حدود 3.2 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد. در سمت مقابل گوشی گلکسی A10s با کانفیگ مشابه قیمتی در حدود 3.3 میلیون تومان دارد. اینکه کدامیک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد دقیقا بستگی به نیازها و انتظارات شما خواهد داشت. یعنی این اولویت های شما هستند که برتری یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را مشخص می‌کنند، اما در مجموع با توجه به قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، به جرئت می‌گوییم که این دو اسمارتفون در رده قیمتی خودشان از برترین های بازار هستند و هر دو ارزش خرید بالایی را ارائه خواهند کرد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A10s با هوآوی Y7 Prime 2019 پرداختیم. این دو گوشی از بهترین اسمارتفون های اندرویدی ارزان قیمت فعلی بازار هستند که با صرف بودجه و هزینه‌ای ناچیز قادر به خریدشان خواهید بود. با توجه به جزئیاتی که در این مقاله ارائه شد، کاملا مشخص است که هر دو گوشی مذکور ارزش خرید بالایی دارند. اما اینکه کدامیک انتخاب بهتری برای شما هستند به معیارهای شخصی شما بستگی دارد. اگر عملکرد بستر نرم افزاری گوشی و دوربین آن برایتان اهمیت بیشتری دارد، گلکسی A10s انتخاب بهتری برای شماست اما اگر سرعت شارژ باتری و قیمت برایتان عامل تعیین کننده باشد، هوآوی Y7 Prime 2019 می‌تواند انتخاب مناسب تری به شمار آید.