نقد و بررسی روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350 : قوی و زیبا

نقد و بررسی 21 مهر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350 : قوی و زیبا

اگر به فکر خرید روتر بی سیم هستید، می‌دانید که گزینه‌های زیادی پیش‌روی شماست. اما خرید این محصول نیاز به تخصص و اطلاعات کافی دارد. به همین دلیل باید خیلی دقیق مدل‌های مختلف را بررسی کنید. ولی اگر دنبال یکی از مدل‌های خوش‌قیمت، قوی و شناخته شده بازار هستید که خیالتان را راحت کند، با نقد و بررسی روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350 همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

TP-LINK یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده انواع تجهیزات مخابراتی است که محصولات متنوع آن از جمله انواع مودم و روتر در بازار ایران به فروش می‌رسد. این شرکت سبد کالایی متنوعی دارد و محصولات آن جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

یکی از محصولاتی که شرکت‌ها و افراد حرفه‌ای زیاد به آن نیاز دارند روتر است که نه‌تنها به طور مستقیم به اینترنت متصل می‌شود، بلکه اینترنت را بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد. اگر دنبال خرید یک روتر بی‌سیم قوی و خوش‌قیمت هستید TP Link Archer C60 AC1350 با انواع شبکه‌های ارتباطی، پشتیبانی از باند فرکانسی 2.4 تا 5 گیگاهرتز، 5 آنتن، سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف و چهار پورت شبکه می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد.

البته می‌توانید قیمت روترهای موجود در بازار را بررسی کنید و بعد از مقایسه نسبت به خرید روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350 تصمیم بگیرید.

 

طراحی روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350

 

طراحی روتر بیسیم تی پی لینک C60 AC1350

 

اگر مودم‌های تی پی لینک را دیده و با طراحی آنها آشنا باشید، در همان نگاه اول متوجه می‌شوید که روتر بیسیم TP-LINK Archer C60 AC1350 هم از همان زبان طراحی بهره می‌برد. بدنه سفید رنگ با طراحی زیبا و سبک هاشوری روی بدنه باعث شده است تا با یک محصول زیبا مواجه باشیم. در قسمت وسط لوگوی TP LINK خودنمایی می‌کند و در بخش جلو هم می‌توانید چراغ‌های LED نشانگر را ببینید.

حالا وقتشه! اینو بخون روتر چیست و چه کمکی به ما می کند؟

این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و سال‌ها می‌تواند داوم داشته باشد. ابعاد و وزن این روتر کاملا مناسب است و خیلی راحت هرجایی می‌توانید آن را نصب کنید.

این مدل از 5 آنتن باکیفیت بهره‌ می‌برد که با قدی برافراشته خودنمایی می‌کنند. البته این موضوع موقع قراردادن روتر در جای مناسب یا نصب در جایی که می‌خواهید ممکن است کمی آزاردهنده باشد و باید حواستان را جمع کنید.

 

پورت طراحی روتر بیسیم تی پی لینک C60 AC1350

 

در پشت دستگاه نیز علاوه بر محل اتصال کابل برق، می‌توانید چهار پورت شبکه، سوراخ راه‌اندازی مجدد دستگاه به وسیله سوزن، دکمه بازگرداندن تنظیمات LAN و WAN به تنظیمات اولیه، دکمه خاموش و روشن دستگاه و خاموش و روشن کردن Wi-Fi را ببینید.

 

مشخصات فنی روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350

 

مشخصات روتر بیسیم تی پی لینک C60 AC1350

 

این روتر از 5 آنتن چند جهته بهره می‌برد که نتیجه آن علاوه بر پوشش خوب اینترنت در محیط بسته، سرعت بالای Wi-Fi تا 1.35 گیگابیت بر ثانیه است. ضمن اینکه این دستگاه از فرکانس دوکاناله 2.4 تا 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید به صورت بی‌سیم یا باسیم از طریق پورت LAN از اینترنت پرسرعت لذت می‌برید. البته یکی از نکات منفی این است که روتر TP-LINK Archer C60 AC1350 از پورت USB بی‌بهره است.

سرعت انتقال اطلاعات روی باند 2.4 گیگاهرتز 300 مگابیت بر ثانیه و روی باند 5 گیگاهرتز، 867 مگابیت بر ثانیه است. این روتر از استانداردهای 802.11a/b/n/g و پروتکل‌های IPv4 و IPv6 پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل می‌توان به راه‌اندازی راحت و سریع، اپلیکیشن موبایل برای کنترل بهتر از راه دور و نرم‌افزار مدیریت داخلی اشاره کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مودم روتر تندا D301 v2

روتر بیسیم TP Link Archer C60 AC1350 از تکنولوژی 3×3 MIMO بهره می‌برد که باعث می‌شود چند کار همزمان مانند اتصال به اینترنت و استریم آنلاین روی این دستگاه بدون افت کیفیت انجام شود.

 

سخن پایانی

روتر یکی از تجهیزات ضروری در محیط‌های کاری یا حتی خانه است که می‌تواند اینترنت و شبکه بیسیم را میان چند دستگاه به اشتراک بگذارد. مدل‌های مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد. TP-LINK یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع مودم و روتر است که محصولات آن در بازار ایران فروش بسیار خوبی دارند.

روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350 یکی از مدل‌های خوش‌قیمت و قدرتمند این برند است که می‌توانید برای کارای نیمه‌حرفه‌ای روی آن حساب کنید. این محصول کیفیت ساخت خوبی دارد، طراحی آن زیباست و از مشخصات فنی قابل قبولی بهره می‌برد.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • کیفیت ساخت خوب
  • بهره‌گیری از 5 آنتن
  • پشتیبانی از فرکانس دوبانده 2.4 تا 5 گیگاهرتز
  • اپلیکیشن موبایل

 

نقاط ضعف:

  • پشتیبانی نکردن از پورت USB