نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018)

نقد و بررسی 21 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018)

یکی از جدیدترین آیپد هایی که توسط شرکت اپل عرضه شده iPad Pro 12.9inch 2018 است که در ماه اکتبر (October) سال 2018 رونمایی شد. این تبلت بدون تردید در حالت حاضر یکی از بهترین و قدرتمندترین تبلت های موجود در بازار است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اپل همیشه تولید کننده گجت های با کیفیت بوده و همه ما این موضوع را قبول داریم که محصولات این برند آمریکایی درجه یک و بسیار خوش ساخت هستند. اما متاسفانه قیمت محصولات شرکت اپل هم به مراتب بالاست و این مسئله خرید محصولات برند مذکور را برای همه افراد غیرممکن می‌کند. یکی از جدیدترین و پرفروش ترین محصولات شرکت اپل، آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 است که در ماه اکتبر سال 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. این تبلت فوق‌العاده زیبا، شیک و جذاب از همه نظر یک تبلت بی‌نظیر است و ویژگی های مثبت زیادی دار و حتی برای خیلی از افراد می‌تواند جایگزینی برای لپ تاپ های بزرگ و سنگین باشد. اما متاسفانه مشکل قیمت برای محصول هم برقرار است!

قیمت آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و این موضوع بدون شک یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن خواهد بود و سبب می‌شود که دستگاه برای همه افراد با بودجه های مختلف قابل خرید نباشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این تبلت زیبا و شیک را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید این تبلت ر دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و پیش از اقدام به خرید به طور دقیق با نقاط قوت و ضعف آن آشنایی پیدا کنید. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 سبک طراحی iPad Pro 2018 اپل به گونه‌ایست که عموما اغلب افراد از آن لذت می‌برند اما با این حال ممکن است برخی ویژگی های ظاهری و طراحی این محصول هم باب دل همه نباشد. البته با توجه به اینکه تبلت قیمت بالایی دارد، انتظار هم می‌رود که از طراحی با کیفیت و خوبی هم برخوردار باشد. فریم اصلی این تبلت از آلومینیوم ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم آلومینیومی است. بنابراین در قاب پشت تبلت خبری از شیشه نیست و همان سبک طراحی قبلی اپل برای قاب پشت این محصول هم لحاظ شده و لوگوی اپل درست در وسط قاب پشت آن دیده می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه هم لنز دوربین اصلی آن به همراه یک چراغ فلش LED چهارگانه نصب خواهد بود. آلومینیومی بودن قاب پشت تبلت بدان معنا نیست که این بخش از بدنه تبلت مقاومت و دوام پایینی دارد یا در برابر تماس با اشیای نوک تیز ضعیف عمل می‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 مشخص شد که قاب پشت آن از نظر مقاومت و دوام وضعیت مطلوبی دارد و با استفاده از کیف و کاورهای اختصاصی که برای تبلت ارائه شده، می‌تواند از بروز کوچک ترین آسیب به قاب پشت دستگاه جلوگیری کرد. بدین منظور می‌توانید از کیبورد اختصاصی استفاده کنید که برای iPad Pro 12.9 2018 عرضه شده و به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و به طور کامل روی قاب پشت آن را می‌پوشاند. متاسفانه این کیبورد اختصاصی به طور پیش فرض و همراه با تبلت عرضه نمی‌شود و علاقمندان به آن باید با صرف هزینه مجزا نسبت به خرید تبلت اقدام کنند که به عقیده ما این مسئله برای تبلتی در رده قیمتی آیپد پرو 2018 اصلا جالب نیست و بهر بود کیبورد اختصاصی آن به همراه تبلت عرضه می‌شد.

روی پنل جلوی تبلت با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که اپل از نام و مدل دقیق آن صحبتی نکرده اما می‌دانیم این شیشه ضد خش و ضد چربی است. با این حال اکیدا توصیه داریم برای محافظت هر چه بیشتر از ال سی دی تبلت حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی آن نصب کنید. یکی از ویژگی هایی که با نگاه کردن به پنل جلوی آیپد پرو 2018 سریعا جلب توجه می‌کند مربوط به حاشیه های باریک صفحه نمایش می‌شود. حاشیه های نمایشگر این محصول نسبت به دیگر آیپد های قدیمی به مراتب باریک تر طراحی شده و بدین ترتیب ال سی دی آن تقریبا 85.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد که نسبت تصویر به بدنه عالی برای یک تبلت 12.8 اینچی است و ظرافت طراحی آن را به رخ می‌کشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی Microsoft Surface Pro 4 (مایکروسافت سرفیس پرو 4)

بدنه تبلت iPad Pro 12.9 2018 ابعاد 5.9 در 214.9 در 280.6 میلیمتری دارد، بنابراین با یک تبلت فوق‌العاده باریک رو به رو هستید! وقتی این تبلت را در دست بگیرید به خوبی متوجه این امر خواهید شد و از ظرافت طراحی که اپل در محصول بکار برده شگفت زده می‌شوید. ضخامت باریک بدنه تبلت سبب می‌شود که حس فوق‌العاده عالی و نابی به کاربر منتقل گردد و زیبایی های دستگاه دو چندان شود. آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 از تاچ آیدی (Touch ID) بهره نمی‌برد، بلکه به جای آن به تکنولوژی فیس آیدی (Face ID) مجهز شده است. فیس آیدی قابلیت تشخیص چهره اختصاصی اپل است که عملکرد بسیار دقیقی دارد و چند سال پیش به عنوان جایگزین تاچ آیدی در آیفون ایکس (iPhone X) معرفی شد. در بررسی تبلت به وضوح مشخص شد که کیفیت و ثبات عملکرد فیس آیدی دستگاه بسیار خوب و کاملا قابل اعتماد است.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب تبلت iPad Pro 12.9 2018 مربوط به بهره‌مندی از چهار اسپیکر داخلی می‌شود که در چهار گوشه قاب محصول نصب شده‌اند. کیفیت صدای خروجی از این اسپیکر ها بسیار بالا و مطلوب خواهد بود و بدین ترتیب استفاده از تبلت برای تماشای فیلم، سریال، موزیک ویدیو و سایر موارد این چنینی به مراتب لذت بخش می‌شود. اما یکی دیگر از ویژگی های مهم تبلت مذکور مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی می‌شود که از طریق بلوتوث با تبلت در ارتباط خواهد بود. متاسفانه این قلم هم به عنوان لوازم جانبی تبلت و به صورت مجزا به فروش رسیده و به طور پیش فرض همراه دستگاه در اختیار خریداران قرار داده نمی‌شود که باز هم ما این موضوع را از نقاط ضعف تبلت محسوب می‌کنیم. در رابطه با کارایی که قلم استایلوس تبلت می‌تواند به همراه داشته باشد در بخش "سیستم عامل و بستر نرم افزاری" صحبت خواهیم کرد.

نکته بعدی که باید در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 به آن اشاره داشته باشیم مربوط به تفاوت مابین دو نسخه مختلف تبلت از نظر قابلیت اتصال می‌شود. یکی از نسخه های این محصول فقط قابلیت پشتیبانی از اتصال وای فای (Wi-Fi) را ارائه کرده و بدین ترتیب امکان نصب سیم کارت در آن و استفاده از اینترنت سیم کارت وجود ندارد. این نسخه محصول وزنی در حدود 631 گرم را ارائه کرده است. اما نسخه دیگری از iPad Pro 12.9 2018 هم وجود دارد که علاوه بر اتصال وای فای از نصب سیم کارت و استفاده از اینترنت سیم کارت هم پشتیبانی می‌کند که وزن آن به چیزی در حدود 633 گرم می‌رسد. لازم به ذکر است که هیچ یک از نسخه های تبلت نام برده شده قابلیت برقراری تماس تلفنی و مکالمه مستقیم را ندارند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش بررسی iPad Pro 12.9 2018 اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر یک محصول با کیفیت است و شاید از بهترین های بازار باشد. البته با توجه به قیمت تبلت باید هم کیفیت ساخت آن بالا باشد و عدم ارائه این شرایط عجیب به نظر می‌رسید! اگر به ظاهر زیبا، کیفیت ساخت و طراحی به روز اهمیت می‌دهید، آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): صفحه نمایش

 همانطور که از نام تبلت مورد نظر مشخص است، صفحه نمایش آن 12.9 اینچی خواهد بود و ابعاد بزرگی دارد. بهره‌مندی از صفحه نمایش 12.9 اینچی سبب شده که تبلت بیش از اندازه بزرگ باشد و در خیلی از مواقع حمل و نقل آن به سادگی امکانپذیر نشود و همچنین حساسیت دستگاه در برابر ضربه و فشار افزایش یابد. اما به هر صورت تجربه نشان داده که تبلت های مجهز به صفحه نمایش عظیم‌الجثه همیشه طرفداران منحصر به فرد خودشان را داشته‌اند. نمایشگر 12.9 اینچی iPad Pro 2018 از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2732 در 2048 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 265 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار مناسب و قابل قبولی برای یک پنل 2.9 اینچی محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy Tab A 2019 10.1 سامسونگ: یک تبلت خوش قیمت

اپل روی صفحه نمایش تبلت را با یک لایه شیشه ضد خش و ضد چربی پوشانده اما همانطور که در بخش قبل گفته بودیم، بهتر است حتما روی ال سی دی تبلت یک لایه گلس محافظ نصب کنید تا خیالتان از بابت عدم به وجود آمدن خط و خش بر روی آن راحت شود. نسبت تصویر 4 به 3 توسط نمایشگر تبلت ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند. بدین ترتیب چیزی در حدود 85.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر محصول احاطه می‌شود و ظاهری زیبا، به روز و نسبتا خاص از نمای رو به رو برای تبلت به وجود می‌آید. ضمنا تکنولوژی هایی مثل تروتون (True-Tone)، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120Hz Touch Sensing) هم توسط نمایشگر دستگاه پشتیبانی می‌شود.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش تبلت و وضوح محتوای روی آن چطور است؟ در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 مشخص شد که صفحه نمایش تبلت واقعا عملکرد عالی دارد و محتوا بر روی آن با کیفیت عالی به تصویر کشیده می‌شود. شارپنس خوب، کنتراست عالی، شادابی مطلوب و وضوح تصویر مناسب برخی از ویژگی های مثبت نمایشگر تبلت هستند. این امر سبب می‌شود که تماشای ویدیو، فیلم و سریال روی نمایشگر iPad Pro 12.9inch 2018 به مراتب لذت بخش باشد. بنابراین اگر به تماشای فیلم، سریال یا پرسه زدن در یوتیوب علاقه دارید، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل انجام این اقدامات را با بهترین نتیجه و کیفیت ممکن برایتان مقدور می‌سازد. اما بد نیست کمی هم در مورد توان تولید روشنایی یا همان برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر صحبت داشته باشیم. حتما می‌دانید که توان تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی و تبلت ها تاثیر مستقیمی روی کیفیت نمایش تصویر در محیط های باز و تحت تابش نور دارد.

در بررسی iPad Pro 12.9inch 2018 مشخص شد که پنل IPS LCD این تبلت قدرت تولید روشنایی مطلوبی را ارائه کرده و با تنظیم شدت روشنایی آن بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی صفحه دستگاه را مشاهده کرد و به تعامل با آن پرداخت. اگر شدت نور محیط خیلی زیاد باشد، می‌توانید روشنایی نمایشگر را روی 100 درصد تنظیم کنید و بدون کوچک ترین مشکل به تعامل با آن بپردازید. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که آیپد پرو 2018 اپل از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که تماشای محتوا بر روی آن لذت بخش خواهد بود. صفحه نمایش بزرگ و خوب این تبلت می‌تواند کارایی عالی را برای علاقمندان به وبگردی و تماشای فیلم و ویدیو به ارمغان بیاورد.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 سیستم عامل پیش فرضی که روی تبلت iPad Pro 12.9inch اپل نصب است، سیستم عامل iOS 12 خواهد بود. همانطور که احتمالا می‌دانید اپل در دسامبر (December) سال 2019 از نسخه اختصاصی سیستم عامل آیپدهایش با نام iPadOS 13 رونمایی کرد، بنابراین جای تعجبی ندارد که امکان نصب آپدیت این سیستم عامل متفاوت در آیپد پرو 12.9 اینچی وجود داشته باشد. اما ما تبلت مورد نظر را با همان سیستم عامل پیش فرض خودش یعنی iOS 12 مورد بررسی قرار دادیم. در بررسی تبلت مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد فوق‌العاده روان و سلیسی دارد و کوچک ترین لگ و تاخیری در آن قابل رویت نیست. پرسه زدن در منوهای مختلف نرم افزاری، نصب و اجرای برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره یا پرسه زدن در اینترنت، وبگردی و تماشای فیلم در یوتیوب و غیره بدون هیچ لگ و تاخیری در دستگاه انجام می‌شوند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

اگر از کیبورد اختصاصی تبلت استفاده کنید، تایپ کردن با آن هم لذت بخش خواهد شد و تجربه‌ای شبیه به بکارگیری یک لپ تاپ را سپری می‌کنید. حتی امکان نصب کیبوردهای بلوتوث و سیستم هم به تبلت وجود دارد، اما به عقیده ما با وجود کیف اختصاصی تبلت که کیبوردی را هم ارائه کرده، عملا استفاده از کیبوردهای دیگر لازم نخواهد بود. اگر بنا به هر دلیل نیازمند تایپ کردن با کیبورد هستید و نوشتن متون مختلف هستید، آیپد پرو 2018 با صفحه نمایش بزرگ و کیبورد مناسبش می‌تواند انجام این کار را به شیوه‌ای عالی برایتان مقدور سازد. اما بد نیست کمی هم در مورد کارایی قلم استایلوس اختصاصی تبلت صحبت کنیم که به نوعی به بستر نرم افزاری آن مربوط می‌شود.

با استفاده از قلم استایلوس تبلت که به صورت مغناطیسی در بله فوقانی بدنه محصول نصب می‌شود و از طریق بلوتوث با آن در ارتباط خواهد بود، قادر می‌شوید که از طریق اپلیکیشن های مختلف ارائه شده در آیپدتان نسبت به کشیدن نقاشی و طرح های هنری خاص وارد عمل شوید یا نوت هایی که مد نظرتان است را بدون نیاز به تایپ کردن و با نوشتن از طریق قلم استایلوس ذخیره کنید. اگر اهل طراحی و نقاشی کردن باشید، بدون تردید قلم استایلوس iPad Pro 12.9inch 2018 اپل می‌تواند تجربه‌ای خاص و متفاوت را برایتان به همراه داشته باشد. عملکرد این قلم استایلوس بسیار روان است و نوک آن حساسیت بالایی دارد و این موضوع استفاده از قلم را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که بستر نرم افزاری تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 بسیار عالی طراحی شده و تقریبا بی‌عیب و نقص است. همه ما می‌دانیم که اپل از نظر نرم افزاری پشتیبانی عالی از محصولاتش به عمل می‌آورد و احتمالا iPad Pro 2018 هم حداقل تا 4 یا سال آینده تمام آپدیت های سیستم عامل iPadOS را دریافت خواهد کرد. اگر به سرعت عملکرد بستر نرم افزاری و ثبات آن اهمیت می‌دهید و می‌خواهید حداقل تا چند سال خیالتان از بابت به روز بودن بستر نرم افزاری تبلت راحت باشد، اپل آیپد پرو 2018 گزینه خرید عالی برایتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 مطمئنا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هر تبلت و گوشی مربوط به قدرت عملکرد و بازده پردازشی می‌شود. شرایط کاملا مشابه برای تبلت iPad Pro 12.9 2018 هم صادق است و باید دید که این تبلت چه مقدار قدرت عملکرد دارد؟ با توجه به ویژگی های سخت افزاری محصول و با در نظر گرفتن این موضوع که تبلت در سال 2018 توسط شرکت اپل رونمایی شده، مطمئن هستیم که بازده و قدرت پردازشی آن عالی خواهد بود. تراشه‌ای که در قلب این تبلت بکار رفته تراشه A12X Bionic است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Tempest هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Vortex بوده و فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم پردازنده Apple GPU خواهد بود که هفت هسته پردازشگر مرکزی مستقل دارد.

آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 از نظر رم شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی می‌شود. نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی تبلت از نظر حافظه داخلی سه آپشن 64، 256 و 512 گیگابایتی را ارائه می‌کند و نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن حافظه داخلی یک ترابایتی دارد. ضمنا مثل دیگر محصولات برند اپل هیچ یک از نسخه های تبلت مورد نظر هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. لازم به ذکر است که ما در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی آن (نسخه پایه محصول) استفاده کردیم. همانگونه که قبلا گفتیم تبلت مورد نظر به خوبی از پس اجرای تسک های عادی و روزمره بر می‌آید، بنابراین بهتر بود در این بخش قدرت تبلت را با اجرای بازی های HD و سنگین محک بزنیم. بدین منظور دو بازی فورتنایت (Fortnite) و پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی تبلت نصب و هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه (مجموعا 30 دقیقه) اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) آن جهش داشتیم تا کیفیت و ثبات عملکرد رم تبلت قابل درک شود.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

نتیجه بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 نشان داد که تبلت مورد نظر قدرت و بازده پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد و انجام بازی های HD و سنگین بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در آن قابل انجام خواهد بود. عملکرد رم تبلت هم کاملا مطلوب بوده و بعد از 30 دقیقه اجرای و بازی نام برده شده، جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بدون لگ و تاخیر قابل انجام بود. بنابراین اگر به قدرت عملکرد و بازده پردازشی تبلت اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید از خرید iPad Pro 2018 پشیمان نخواهید شد و این تبلت حداقل تا 2 سال آینده جزو قدرتمندترین تبلت های بازار باقی می‌ماند و با آن می‌توانید سنگین ترین بازی های HD را انجام دهید.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): دوربین

 دوربین اصلی تبلت iPad Pro 12.9 2018 از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه و HDR پشتیبانی می‌کند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی تبلت در نظر گرفته شده که در برخی مواقع می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط و ضبط عکس های بهتر استفاده کرد. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی تبلت چطور است؟ در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 مشخص شد که دوربین اصلی آن از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و با توجه به اینکه در حال بررسی یک تبلت هستید، عکس های خوبی در محیط های با نور مناسب توسط دوربین اصلی آن قابل ضبط هستند.

محیط های با نور کم، تاریک و بسته افت کیفیت عملکرد نسبتا قابل ملاحظه‌ای در دوربین اصلی تبلت نمایان می‌شود و عکس های ضبط شده کیفیت اولیه و مطابق با شرایط نوری مناسب را نخواهند داشت اما با این حال عملکرد دوربین اصلی iPad Pro 12.9 2018 محیط های با نور کم در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت از یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، HDR و پرتره پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط ویدیو های سلفی فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم ثانیه را هم مقدور می‌سازد.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

در بررسی iPad Pro 2018 مشخص شد که دوربین سلفی این تبلت هم کیفیت عملکرد خوبی دارد. در محیط های با نور خوب عملکرد دوربین سلفی تبلت تقریبا ما را شگفت زده کرد و عکس های بسیار عالی با آن قابل ضبط بودند. دقت عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین سلفی تبلت بالاست و این موضوع از دیگر ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود. اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه هم مثل لنز دوربین اصلی آن افت می‌کند. شدت افت کیفیت عملکرد دوربین سلفی در این شرایط به قدری زیاد نیست که آزاردهنده باشد اما به هر حال این افت کیفیت باید مورد اشاره قرار گیرد. به عقیده ما در مجموع و با در نظر گرفتن این مسئله هم آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 یک تبلت 12.9 اینچی است، دوربین های اصلی و سلفی آن با کیفیت هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی 10 تا از بهترین تبلت های بازار

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش بررسی iPad Pro 12.9 2018 در رابطه با باتری این تبلت و قدرت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت نام برده شده بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 9720 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی دستگاه مشخص شد که باتری آن در حالت عادی و در شرایطی که یک کاربر معمولی از آن استفاده کند تقریبا می‌تواند تا 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. همچنین مشخص شد که انجام بازی های HD و سنگین به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار هستند، بنابراین اگر علاقمند انجام این بازی ها هستید شارژ باتری تبلت شما زود به زود خالی خواهد شد و انتظار شارژدهی عالی از آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل را نداشته باشید.

اما سرعت شارژ مجدد باتری چطور است؟ متاسفانه سرعت شارژ مجدد باتری تبلت هم خیلی جالب نیست و برای اینکه باتری آن با استفاده از شارژر اورجینال تبلت از صفر تا صد درصد شارژ شود می‌بایست مدت زمانی در حدود 280 دقیقا صبر کنید. بنابراین قدرت شارژدهی معمولی و سرعت شارژ پایین باتری تبلت از ویژگی هایی هستند که جای ارتقاء و بهبود در آن ها احساس می‌شود. لازم به ذکر است که iPad Pro 2018 از قابلیت شارژ بیسیم و شارژر بیسیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.8 2019) پرداختیم. این تبلت با کیفیت و زیبا برای آن دسته افرادی که علاقمندان محصولات درجه یک هستند گزینه خرید عالی خواهد بود، اما متاسفانه قیمت بسیار بالایی دارد. به عقیده ما قیمت بالای این محصول تنها عاملی است که می‌تواند نظر عده کثیری از کاربران برای خرید آن را تغییر دهد. در بخش زیر برخی از مهمترین ویژگی های مثبت و منفی iPad Pro 12.9inch 2018 اپل را در دو دسته‌بندی مجزا مشاهده می‌کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • بهره‌مندی از فیس آیدی
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری عالی
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین خوب

 

نقاط ضعف:

  • قیمت بسیار گران
  • شارژدهی نه چندان خوب باتری و سرعت شارژ مجدد کم
  • به همراه نداشتن کیبورد و قلم استایلوس به طور پیش فرض

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید تبلت اپل iPad Pro 2018 12.9 inch