نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: دوربین 64 مگاپیکسلی!

نقد و بررسی 07 فروردین 1399 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: دوربین 64 مگاپیکسلی!

یکی از گوشی های میان رده و جدید شرکت سامسونگ که البته قیمت خیلی ارزانی هم ندارد، گوشی Galaxy A71 این شرکت است که در ماه دسامبر (December) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. شاید اصلی ترین ویژگی خاص این اسمارتفون مربوط به بهره‌مندی از یک لنز دوربین 64 مگاپیکسلی باشد! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص نماییم. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های میان رده شرکت سامسونگ از پرفروش ترین محصولات این کمپانی کره‌ای هستند و به همین دلیل این شرکت سعی کرده تنوع محصولات میان رده خودش را بیشتر کند. تا چند سال پیش فقط سری گوشی های Galaxy A و Galaxy J با تنوع محصول محدود در بازار عرضه می‌شدند اما حالا سری محصولات Galaxy M هم به این دسته از گوشی های میان رده شرکت سامسونگ اضافه شده و از سمت دیگر تعداد گوشی هایی که این شرکت در هر سری روانه بازار کرده هم افزایش یافته است. یکی از جدیدترین گوشی های سامسونگ از سری محصولات Galaxy A گوشی است که با نام اختصاصی سامسونگ گلکسی A71 شاهد رونمایی از آن بودیم.

این گوشی در ماه دسامبر سال 2019 رونمایی شد و خیلی زود توانست به یکی از اسمارتفون های محبوب شرکت سامسونگ تبدیل شود. یکی از اصلی ترین ویژگی های بارز این گوشی مربوط به بهره‌مندی از دوربین اصلی چهارگانه با یک لنز 64 مگاپیکسلی می‌شود! طبیعتا همه از یک دوربین 64 مگاپیکسلی انتظار بالایی دارند، اما آیا A71 در این زمینه حرفی برای گفتن خواهد داشت؟ با توجه به قیمت Galaxy A71 انتظار داریم که این گوشی پتانسیل بالایی داشته باشد. در ادامه به نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ می‌پردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار می‌دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

همانطور که گفتیم گوشی A71 سامسونگ از نظر قیمت خیلی گوش ارزانی نیست و شاید در این رده قیمتی رقیب های زیادی برای آن وجود داشته باشند. بنابراین انتظار داریم کیفیت ساخت و طراحی محصول بالا باشد. وقتی به گوشی سامسونگ A71 نگاه می‌کنید، ظاهر جذاب و زیبای آن توجهتان را جلب می‌کند. گوشی سبک طراحی مدرن و به روزی دارد و این موضوع با نگاه کردن به پنل جلو و پشت گوشی به خوبی قابل درک خواهد بود. در پنل جلوی دستگاه صفحه نمایش آن با حاشیه های بسیار باریک دیده می‌شود که تقریبا 87.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی محصول را احاطه کرده است. روی این نمایشگر هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده اما با این حال بهتر است برای محافظت از ال سی دی گوشی حتما یک لایه گلس محافظ صفحه نمایش بر روی آن نصب شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ

 

قاب پشت گوشی هم ظاهری شیک و جذاب دارد و براق به نظر می‌رسد اما متاسفانه جنس آن از شیشه نیست! در عین ناباوری سامسونگ فریم اصلی و قاب پشت Galaxy A71 را از پلاستیک ساخته و به عقیده ما این مسئله برای گوشی در رده قیمتی A71 اصلا جالب نیست. در بررسی گلکسی A71 هم مشخص شد که متاسفانه به وجود آمدن خط و خش روی قاب پشت آن به سادگی صورت می‌پذیرد و به همین سبب توصیه داریم همیشه با کیف و گارد موبایل یا قاب های ژله‌ای مناسب از قاب پشت گوشی حفاظت کنید و اجازه ندهید که این بخش از بدنه دستگاه با اشیای نوک تیز و برنده در تماس مستقیم قرار گیرد.

بدنه گوشی سامسونگ A71 ابعاد 7.7 در 76 در 163.6 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 179 گرم می‌رسد، بنابراین این گوشی از نظر اندازه و ابعاد یک گوشی بزرگ است و شاید استفاده تک دست از آن برای خیلی از کاربران و به ویژه بانوان ساده نباشد. گوشی قابلیت پشتیبانی و نصب همزمان دو سیم کارت را دارد و به سوکت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز شده است و از جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم بهره می‌برد. اما اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که هیچ اسکنر انگشت فیزیکی روی بدنه دستگاه نصب نیست. اسکنر انگشت گوشی A71 درون صفحه نمایش آن تعبیه شده و بخش زیرین ال سی دی گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

خوشبختانه در بررسی گوشی مورد نظر مشخص شد که عملکرد اسکنر داخل نمایشگر آن خوب است و سرعت و دقت مطلوبی توسط آن ارائه می‌شود. لنز دوربین سلفی گوشی هم در داخل صفحه نمایش گوشی و بخش فوقانی آن تعبیه شده و سبکی شبیه به سبک طراحی لنز دوربین سلفی در سری فبلت های گلکسی نوت 10 دارد. در گوشه فوقانی و سمت چپ قاب پشت دستگاه هم یک بخش مستطیل شکل و سیاه رنگ جهت نصب لنز های دوربین اصلی و چهارگانه دستگاه تعبیه شده که ظاهری خاص را برای آن به وجود آورده است. وقتی گوشی سامسونگ Galaxy A71 را در دست می‌گیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و گوشی کاملا خوش دست به نظر می‌رسد.

 

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ

 

در مجموع از این بخش نقد و بررسی سامسونگ Galaxy A71 می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که گوشی مورد نظر از ظاهر و سبک طراحی خوبی برخوردار است اما کیفیت ساخت آن واقعا می‌توانست وضعیت بهتری داشته باشد. اینکه فریم اصلی و قاب پشت گوشی پلاستیکی است واقعا ناامیدکننده به نظر می‌رسد. ضمن اینکه این اسمارتفون از طراحی ضد آب هم بهره نمی‌برد، در حالی که برخی از گوشی های هم رده قیمتی آن از این ویژگی بهره‌مند هستند. پس کیفیت ساخت گوشی جای پیشرفت داشته و واقعا می‌توانست بهتر از این باشد، اما از نظر ظاهر و سبک طراحی، گوشی وضعیت مناسبی دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: صفحه نمایش

 یکی از ویژگی های بارز و مهم گوشی A71 مربوط به صفحه نمایش بزرگ آن می‌شود. نمایشگری که در این اسمارتفون بکار رفته از یک پنل 6.7 اینچی نوع سوپر آمولد پلاس (Super AMOLED Plus) تشکیل شده که حاشیه های بسیار باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 87.2 درد از کل مساحت پنل جلوی محصول را در بر می‌گیرد. رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل توسط پنل نمایشگر گوشی ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی مناسبی برای یک پنل 6.7 اینچی است. روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده اما بهتر است خیلی به مقاومت و پایداری آن اکتفا نکنید و حتما برای محافظت از ال سی دی موبایل مورد نظر از گلس محافظ صفحه نمایش هم استفاده به عمل آورید.

دو ویژگی خاص دیگر هم در صفحه نمایش گوشی A71 وجود دارند که باید مجددا اشاره مختصری به آن ها داشته باشیم. ویژگی اول مربوط به تعبیه لنز دوربین سلفی گوشی در داخل نمایشگر در بخش فوقانی آن می‌شود. ویژگی دوم هم مربوط قابلیت اسکن انگشت خواهد بود که بخش زیرین ال سی دی گوشی از آن پشتیبانی به عمل می‌آورد و به نوعی صفحه نمایش گوشی امکان اسکن انگشت کاربر را با کیفیت مطلوبی فراهم می‌کند. اما کیفیت عملکرد خود صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی از نظر ارائه محتوا چطور است؟ در بررسی گلکسی A71 مشخص شد که صفحه نمایش گوشی واقعا شارپنس، شادابی و کنتراست مطلوبی دارد و به همین سبب محتوا بر روی آن جذاب و دلنشین دیده می‌شوند.

 

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ

 

سامسونگ همیشه ثابت کرده که صفحه نمایش گوشی هایش کیفیت عالی دارند و این مسئله برای Galaxy A71 هم صدق می‌کند. بنابراین اگر کیفیت عملکرد نمایشگر اهمیت می‌دهید، گوشی A71 گزینه خرید مناسبی برایتان خواهد بود. از سمت دیگر بزرگ بودن پنل نمایشگر این گوشی سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم یا کلیپ های یوتیوب و خیلی اقدامات دیگر در آن بسیار لذت بخش شود. خوشبختانه پنل سوپر آمولد پلاس گوشی کیفیت خوبی هم در تولید روشنایی دارد و به راحتی می‌توان با تنظیم شدت روشنایی پنل نمایشگر آن بر روی 90 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. حتی در شرایطی که نور آفتاب مستقیما به ال سی دی گوشی بتابد هم شما می‌توانید برایتنس (Brightness) نمایشگر دستگاه را روی 100 درصد تنظیم کرده و بدون مشکل از آن استفاده کنید. پس بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A71 سامسونگ خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گوشی های سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و بدون شک گوشی A71 هم از این قاعده مستثنا نیست. اما اینکه کدام نسخه از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی آن نصب شده مهم و حائز اهمیت خواهد بود. اندروید 10 که در حال حاضر (در زمان تدوین این مطلب) جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید منتشر شده است، به طور پیش فرض روی گوشی A71 نصب خواهد بود و رابط کاربری OneUI 2 سامسونگ هم به عنوان جدیدترین نسخه رابط اختصاصی این شرکت در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. بنابراین اگر به آپدیت بودن بستر نرم افزاری پیش فرض گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی A71 می‌تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A21s سامسونگ | Galaxy A21s

در بررسی گلکسی A71 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی واقعا عملکرد روان و پایداری دارد و به نظر می‌رسد رابط کاربری OneUI 2 سامسونگ واقعا بهینه و خوب طراحی شده است. ما به راحتی تسک های عادی و روزمره از قبیل ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس تلفنی، پرسه زدن در یوتیوب، وبگردی و سایر اقدامات این چنینی را بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در گوشی انجام دادیم. نکته جالب این بود که روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری گوشی به خوبی توسط ما که کاربر محسوب می‌شدیم قابل درک بود و این حس بیشتر نزدیک و شبیه به حسی است که در حین استفاده از آیفون های اپل درک و دریافت می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ

 

برای تست بهتر عملکرد بستر نرم افزاری گوشی ما اپلیکیشن های پرطرفداری مثل اینستاگرام، اسنپ چت، تلگرام، واتساپ و چند برنامه دیگر را هم روی گوشی نصب و برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار دادیم. خوشبختانه در عملکرد این برنامه ها هم هیچ لگ و تاخیری به وجود نیامد و همچنان گوشی کاملا پایدار عمل می‌کرد. بنابراین مطمئن باشید که بستر نرم افزاری گوشی A71 عملکرد روان و خوبی دارد و حداقل برای انجام کارهای روزمره هیچ مشکل و اختلالی را برایتان به وجود نمی‌آورد. گوشی A71 از حالت دارک مد (Dark Mode) پشتیبانی می‌کند که در این حالت تم صفحه تاریک می‌شود. با فعالسازی این حالت می‌توانید صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف شارژ باتری به عمل آورید.

همچنین بستر نرم افزاری دستگاه از قابلیت پنهان سازی دکمه های نویگیشن و تعامل با گوشی در حالت فول اسکرین و با استفاده از دستورات اشاره‌ای هم پشتیبانی می‌کند. در این حالت شما باید با انجام اقدامات خاص مثل کشیدن انگشت خود به سمت بالا از لبه زیرین نمایشگر، دستور انجام کارهایی مثل بازگشت به عقب و غیره را صادر کنید. در این حالت که کل فضای صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی در دسترس شما قرار می‌گیرد و قابل استفاده می‌شود، واقعا حس خوبی از گوشی به کاربر منتقل خواهد شد. در مجموع ما در بررسی گوشی Galaxy A71 متوجه شدیم که بستر نرم افزاری آن بسیار خوب و پایداری طراحی شده و به روز بودن آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

 اما قدرت عملکرد گوشی A71 چطور است و آیا این اسمارتفون در مقایسه با دیگر گوشی های هم رده قیمتی خودش حرفی برای گفتن دارد؟ سامسونگ در قلب گوشی مذکور تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام را بکار برده که یک تراشه نسبتا قدرتمند و جدید است. این تراشه طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 470 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Adreno 618 نام دارد که پردازنده گرافیکی قدرتمندی است. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود که هر دو حافظه داخلی 128 گیگابایتی را ارائه می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی A7 2018 با گلکسی A50 : دو میان رده با خوش قیمت!

ضمنا گوشی A71 قابلیت نصب حافظه جانبی را هم ارائه کرده و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد، اما عموما همان حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی برای استفاده عادی از دستگاه کفایت می‌کند. پیش از اینکه به ادامه بحث بپردازیم باید بگوییم که ما در بررسی گلکسی A71 سامسونگ از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم. برای درک قدرت عملکرد این گوشی ما دو بازه پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و هر کدام را برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) گوشی جهش هایی داشتیم.

 

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ

 

نتیجه بررسی Galaxy A71 نشان داد که گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و آسفالت 9 بر می‌آید و در حین انجام این بازی ها هیچ لگ و تاخیری در گوشی نمایان نمی‌شود. شاید بعد از 20 دقیقه اجرای دو بازی مذکور کمی افت فریم در گوشی پدیدار شود اما این افت فریم هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند و تقریبا قابل لمس نخواهد بود. عملکرد رم گوشی هم در شرایط سخت بسیار خوب بود و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر تقریبا بدون تاخیر انجام شد. البته ممکن است در یک الی دو ثانیه اولی که از بازی های سنگین خارج می‌شود، تاخیرهای ریزی در عملکرد گوشی مشاهده کنید اما این تاخیرها در کمتر از 1 الی 2 ثانیه کاملا از بین می‌روند. پس در مجموع باید اینطور گفت که گوشی از نظر قدرت عملکرد وضعیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد و به نوعی تعادل مابین قیمت و قدرت عملکرد دستگاه برقرار است.

 

 نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: دوربین

 اما یکی از بحث ‌برانگیزترین بخش های بررسی گوشی سامسونگ A71 می‌تواند مربوط به دوربین آن باشد. دوربین اصلی این گوشی از چهار لنز مختلف تشکیل شده که لنز اصلی این مجموعه 64 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide) است. سه لنز دیگر آن به ترتیب 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. اما برای درک بهتر کیفیت عملکرد دوربین موبایل باید به بررسی های عملی روی آورده شود و صرفا نمی‌توان به اعداد و ارقام اعتماد کرد!

برای بررسی کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی A71 ما دو وضعیت نوری مختلف را به عنوان معیار در نظر گرفتیم. وضعیت اول مربوط به محیط باز و با نور مناسب بود که عملکرد دوربین اصلی گوشی ما را شگفت زده کرد! در اینگونه شرایط شما می‌توانید عکس های واقعا عالی و با کیفیتی توسط دوربین اصلی گوشی Galaxy A71 ضبط کنید. عکس های عادی، 64 مگاپیکسلی، پرتره، ماکرو و اولتراواید در این حالت عالی از آب در می‌آیند و مطمئن هستیم که رضایت شما را هم جلب می‌کنند. اما در حالت دوم مربوط به محیط های تاریک و کم نور بود. در این حالت دوربین اصلی گوشی A71 با افت کیفیت رو به رو می‌شود اما همچنان عکس های ضبط شده با آن در مقایسه با خیلی از دوربین های هم رده کیفیت بهتری دارند.

 

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ

 

در محیط های تاریک و به ویژه شب مقداری نویزهای تصویر بیشتر می‌شوند اما با این وجود عکس های ضبط شده توسط دوربین اصلی گوشی در سطح کیفیت مطلوبی قرار خواهند گرفت و اگر حالت عکسبرداری شب (Night Mode) دوربین گوشی را فعال کنید، همه چیز بهتر هم می‌شود. اما یکی از وضعیت های خاص عکسبرداری که توسط دوربین اصلی گوشی A71 پشتیبانی می‌شود و بد نیست به طور مختصر در مورد آن صحبت کنیم، حالت عکسبرداری ماکرو است. این حالت در واقع یک وضعیت خاص عکسبرداری خواهد بود که دوربین گوشی شبیه به یک میکروسکوپ ضعیف عمل می‌کند و امکان عکسبرداری از سوژه های کوچک تر را با کیفیت عالی مقدور می‌سازد. اگر به ضبط عکس های این چنینی علاقه دارید، دوربین Galaxy A71 یک لنز 5 مگاپیکسلی اختصاصی برای انجام این کار دارد.

پس در مجموع عملکرد دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A71 واقعا خوب است و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود. شاید کمتر گوشی در رده قیمتی این اسمارتفون از نظر دوربین اصلی توان رقابت با آن را داشته باشد. اما شرایط دوربین سلفی گوشی چطور است؟ دوربین سلفی گوشی A71 از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه در بررسی گوشی A71 سامسونگ مشخص شد که دوربین سلفی این اسمارتفون هم عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توانید در محیط های با نور خوب عکس های سلفی بسیار جذاب و مناسبی با آن ضبط کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

کیفیت عکس های پرتره سلفی ضبط شده با دوربین سلفی گوشی هم واقعا خوب است و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه به شکل مطلوبی انجام می‌شود. در محیط های با نور کم و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کاهش پیدا می‌کند اما همچنان عکس های ضبط شده با دوربین سلفی دستگاه در مقایسه با اغلب گوشی های هم رده دیگر کیفیت بهتری دارند. بنابراین در مجموع عملکرد خوب مجموعه دوربین گوشی Galaxy A71 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن خواهد بود و به عقیده ما کمتر گوشی در رده قیمت گوشی نام برده شده از این نظر توان رقابت با آن را دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ: باتری شارژدهی

 اما یکی دیگر از ویژگی های جالب گوشی گلکسی A71 می‌تواند مربوط به ظرفیت باتری آن باشد. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این اسمارتفون در نظر گرفته شده از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر این گوشی از نوع سوپر آمولد پلاس در نظر گرفته شده و مصرف بهینه‌ای دارد، یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا قادر خواهد بود که 1.5 الی 2 روز از گوشی بدون نیاز به شارژر استفاده کند. در بررسی گلکسی A71 مشخص شد که اگر حالت دارک مد در بستر نرم افزاری گوشی فعال شود، شارژدهی باتری می‌توانید از مرز 2.5 روز هم گذر کند و این مسئله یک ویژگی عالی برای گوشی A71 سامسونگ است.

 

نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ

 

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

پس اگر به شارژدهی خوب باتری اهمیت می‌دهید، سامسونگ Galaxy A71 می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشد. اما سرعت شارژ مجدد باتری این گوشی چطور است؟ شرکت سامسونگ یک شارژر 25 واتی را به عنوان شارژر اورجینال گوشی A71 در نظر گرفته که طبیعتا شارژ سریع را برای دستگاه مقدور می‌سازد. در بررسی این گوشی مشخص شد که با استفاده از شارژر فابریک آن می‌تواند ظرف مدت زمانی در حدود 110 الی 120 دقیقه باتری آن را فول شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی هم وضعیت خوبی دارد. در مجموع از نظر باتری گوشی Galaxy A71 از اسمارتفون های خوب بازار است و قدرت شارژدهی مطلوب باتری آن از مهمترین ویژگی های مثبتش محسوب می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A71 سامسونگ پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از جدیدترین اسمارتفون های میان رده رو به بالای شرکت سامسونگ روانه بازار شده و بنا به دلایلی همچون بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ و با کیفیت، باتری قدرتمند و دوربین عالی توانسته آمار فروش بسیار مطلوبی داشته باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری به روز و روان
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین عالی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • فریم و قاب پشت پلاستیکی
  • ضد آب نبودن
  • قیمت نه چندان رقابتی

 

مشاهده مشخصات، قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A71