بهترین لپ تاپ های سال 2021 کدامند؟

بهترین‌ها 01 اردیبهشت 1400 علی مظفری

بهترین لپ تاپ های سال 2021 کدامند؟

لپ تاپ یک وسیله‌ی ضروری برای اکثر افراد است. جدا از انجام دادن کارهای روزانه و کارهای عمومی، به‌ واسطه‌ی تغییر شرایط کاری و تحصیلی در این روزها، نیاز به خرید لپ تاپ بیشتر از هر زمان دیگری وجود دارد. در سال جدید میلادی شاهد عرضه لپ تاپ‌های جدید به بازار بودیم که هر کدام متناسب با گروهی از افرد شخصی‌سازی شده‌اند. اما برای تهیه‌ لپ تاپ مناسب،  باید در ابتدا نیاز خود را مشخص کنید. بدانید که قصد دارید با لپ تاپ چه کاری را انجام دهید.

 

بهترین لپ تاپ‌ های سال 2021

 

پیش‌تر در مقاله‌ی راهنمای خرید لپ تاپ به معرفی 10 نکته مهم برای خرید لپ تاپ پرداختیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را هم مطالعه کنید. اما در سال 2021 هم مشابه سال‌های گذشته شاهد طیف گسترده‌ای از لپ‌ تاپ‌های معمولی برای استفاده‌ی عادی تا لپ تاپ‌های بسیار حرفه‌ای با کانفیگ‌های تخصصی بوده ایم. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین لپ تاپ های سال 2021 اشاره کنیم. توجه داشته باشید که هر کدام از مدل‌ لپ ‌تاپ‌ها، کانفیگ‌های سخت‌افزاری متفاوتی دارند و باید با بررسی انواع سیستم‌ها، بهترین را برای خود انتخاب کنید ولی به صورت کلی یک سری لپ تا‌پ‌ها در یک رده‌ی خاص برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ عرضه شده‌اند. در این مقاله در چند دسته‌ی کلی به معرفی بهترین لپ تاپ‌هایی که در سال 2021 می‌توانید بخرید اشاره می‌کنیم. تا انتها با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

بهترین لپ تاپ‌های رده کاربری عمومی در سال 2021 کدامند؟

لپ تاپ‌های رده کاربری عمومی شامل لپ تاپ‌های مالتی مدیا است که با خرید آن‌ها می‌توانید به کلیه کارهای روزانه خود برسید. در این دسته‌بندی لپ تاپ، دست شما برای انجام دادن کارهای مختلف باز گذاشته است. می‌توانید با آن‌ها به کلیه کارهای روزانه خود برسید و علاوه بر آن‌، مشغول انجام کارهای حرفه‌ای هم شوید.

 

لپ تاپ Dell XPS 15

 

لپ تاپ Dell XPS 15

 

سری لپ تاپ XPS 15 شرکت دل یکی از بهترین لپ تاپ‌های مالتی مدیا بازار در سال 2021 است. شرکت معتبر و قدیمی دل (Dell) در این اولترابوک زیبا و ساده، از سیستم‌های سخت افزاری مختلفی استفاده کرده است که باعث شده این سری لپ تاپ هم برای افرادی که به دنبال یک سیستم معمولی هستند مفید باشد، هم برای کسانی که انتظار انجام کارهای تخصصی را دارند. طراحی لپ تاپ بسیار ساده و شیک بوده و صفحه‌ نمایش 15.6 اینچی آن حاشیه‌ی بسیار کمی دارد که باعث شده زیبایی لپ تاپ‌ دو چندان شود. دل در XPS 15 از پردازنده‌های نسل دهم اینتل استفاده کرده است.

به صورت کلی 4 کانفیگ اصلی برای لپ تاپ وجود دارد که در کانفیگ ابتدایی شاهد Intel Core i5 و در حرفه‌ای‌ترین کانفیگ شاهد Intel Core i9 هستیم. حافظه‌ی رم این سری لپ تاپ هم از 4 تا 32 گیگابایت است. به جز کانفیگ اول که کارت گرافیک مجزا ندارد و از کارت گرافیک اینتل UHD استفاده می‌کند، بقیه کانفیگ‌های Dell XPS 15 به کارت گرافیک حرفه‌ای NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti با 4 گیگابایت رم از نوع DDR6 مجهز شده‌اند. همان طور که مشخص است، لپ تاپ دل اکس‌پی‌اس 15 یک لپ تاپ همه فن حرف هست و برای انجام کارهای بسیاری می‌توان از آن استفاده کرد. ظرفیت ذخیره‌سازی لپ تاپ هم از 256 گیگابایت تا 1 ترابایت از نوع SSD بوده که سرعت خوانش و انتقال بسیار بالایی دارد.

 

لپ تاپ Dell XPS 15

 

یکی از ویژگی‌های جذاب این لپ تاپ استفاده از صفحه نمایش با کیفیت UHD و رزولوشن 3840x2400 است که در کنار پنل IPS صفحه نمایش، تصویری بسیار با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به خاطر حاشیه‌ی کم اطراف صفحه نمایش و طراحی InfinityEdge آن تماشا فیلم در این لپ تاپ فوق‌العاده است. لازم به ذکر است که صفحه‌ نمایش‌های UHD این لپ تاپ لمسی هستند و می‌توانید از این امکان جذاب هم روی لپ تاپ استفاده کنید. البته در کانفیگ‌های ابتدایی از صفحه نمایش Full HD و غیر لمسی هم استفاده شده است. در مجموع لپ تاپ Dell XPS 15 یک لپ تاپ باریک و سبک در رده‌ی لپ تاپ‌های عمومی است که با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از کانفیگ‌های قدرتمند آن را انتخاب کنید.

 

لپ تاپ Apple MacBook Air/Pro 2020 M1

 

Apple MacBook Air

 

اپل در سال گذشته با رونمایی از پرازنده‌ی مرکزی انحصاری خودش به اسم Apple M1 تحولی در عملکرد لپ تاپ‌های خودش ایجاد کرد. پردازنده‌ و پردازنده‌ی گرافیکی مرکزی انحصاری در کنار یک سیستم هماهنگ، عملکرد سری جدید مک‌ بوک‌های اپل را بسیار بالا برد. زمانی که یک شرکت تولیدکننده قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک لپ‌تاپ باشد، می‌تواند بهترین عملکرد و پایداری را ارائه دهد. اتفاقی که در سری جدید لپ تاپ‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با چیپست M1 شاهد آن هستیم. در لپ تاپ MacBook Air 2020 با پردازنده‌ی M1 از یک صفحه نمایش 13.3 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 2560x1600 استفاده شده است. پردازنده‌ی 8 هسته‌ای این لپ تاپ قادر به اجرای روان و سریع تمامی نرم افزارهای سیستم عامل MacOS است. البته هنوز همه‌ی نرم افزارها برای پردازنده‌ی M1 بهینه نشده‌اند و برخی مشکلاتی با آن دارند اما رفته‌رفته شاهد عرضه آپدیت‌های تخصصی برای این پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند هستیم.

حافظه‌ی رم مک بوک ایر جدید، 8 گیگابایتی است و از دو مدل ظرفیت برای ذخیره سازی اطلاعات در آن استفاده شده است. مدل 256 و 512 گیگابایتی، که البته می‌توانید آن ها را تا 2 ترابایت هم از نوع SSD ارتقا دهید. لپ تاپ سری ایر (Air) شرکت اپل عملکرد ضعیف‌تری به نسبت سری Pro داشت اما به خاطر این پردازنده تفاوت بین این دو سری کمتر از قبل شده است، به همین خاطر در این بخش به معرفی هر دوی آن‌ها پرداختیم و در لیست بهترین لپ تاپ‌های رده کاربری عمومی قرارشان دادیم.

 

لپ تاپ Apple MacBook Air/Pro 2020 M1

 

از این مک‌ بوک پروها تنها مدل 13 اینچی به چیپست M1 مجهز شده است و مدل‌های 16 اینچی همچنان از پردازنده‌های Intel استفاده می‌کنند. چیپست Apple M1 هم مسئول پردازش دستورات و هم پردازش اطلاعات گرافیکی است و وظیفه‌ی کارت گرافیگ را بر عهده دارد. پردازنده‌ی مک بوک پرو هم مشابه مک بوک ایر 8 هسته‌ای است. اما بخش GPU این چیپست در مک بوک ایر 7 هسته‌ای و در مک بوک پرو 8 هسته‌ای است. به همین خاطر در 2020 Apple MacBook Pro می‌توانید انتظار پردازش‌های حرفه‌ای‌تری را داشته باشید. مک بوک پرو هم رم 8 گیگابایتی داشته که قابلیت ارتقا به 16 گیگابایت را دارد. سایر بخش‌های مدل 13 اینچی سری پرو با ایر مشابه است با این تفاوت که در مک بوک پرو از تاچ بار (Touch Bar) به‌جای کلیدهای Function استفاده شده است. در مجموع با خرید لپ تاپ اپل مک بوک پرو و ایر می‌توانید در سال 2021 از قدرت سخت‌افزاری بسیار خوب آن‌ها برای کلیه کارهای خود استفاده کنید.

 

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 7

 

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 7

 

سومین لپ تاپ از لیست 7 تایی بهترین لپ تاپ رده کاربری عمومی می توان به تبلت های سرفیس پرو 7 اشاره کرد. شرکت مایکروسافت چند سالی است با عرضه لپ تاپ‌های بسیار زیبا و نازک در بین لپ تاپ‌های فوق‌باریک خودنمایی می‌کند. در واقع به واسطه‌ی سیستم عامل ویندوز و سیستم پردازشی قدرتمند مشابه لپ تاپ‌ها و همچنین وجود کیبورد در برخی مدل‌ها، می‌توانید سری سرفیس پرو مایکروسافت را هم به نوعی‌ یک لپ تاپ کوچک و جمع‌و‌جور به حساب بیاوریم. جدیدترین سری این تبلت یعنی Surface Pro 7 از همه سری های قبل قدرتمندتر شده و می‌توانید انتظار پردازش سنگینی را هم از آن داشته باشید. صفحه نمایش این سری 12.3 اینچی با رزولوشن 2736x1824 پیکسل است و از 10 لمس همزمان پشتیبانی می‌کند.

برای پردازش اطلاعات در Surface Pro 7 شاهد سه مدل پردازنده هستیم. مایکروسافت از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل برای کانفیگ‌های این تبلت استفاده کرده است. Intel Core i3، Core i5 و Intel Core i7 وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر عهده دارند. در مدل پردازنده i3 از یک کارت گرافیک Intel UHD Graphics استفاده شده ولی در مدل‌ پردازنده‌های i5 و i7، شاهد کارت گرافیک قدرتمندتر Intel Iris Plus Graphics هستیم. حافظه‌ی رم این سه مدل هم به ترتیب 4، 8 و 16 گیگابایت است. همان‌طور که از سیستم پردازشی Surface Pro 7 مشخص است، نمی‌توان صرفا به آن لقب یک تبلت ویندوزی را داد، بلکه مشابه بهترین لپ تاپ‌های بازار می‌تواند برای شما کارایی داشته باشد.

 

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 7

 

امکان استفاده از تمامی قابلیت‌های ویندوز 10 با وجود صفحه نمایش لمسی در این سری وجود دارد. همچنین با وجود امکان وارد کردن سیم کارت می‌توانید از اینترنت پرسرعت خط خود بر روی سیستم عامل ویندوز استفاده کنید. همچنین با خرید قلم مخصوص سرفیس پرو، می‌توانید با بهترین کیفیت روی طراحی و نقاشی دیجیتال کار کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Surface Pro 7 وزن آن است. مدل‌هایی که از پردازنده‌ی i3 و i5 استفاده می‌کنند، 775 گرم و مدلی که از پردازنده‌ی i7 استفاده می‌کند، تنها 790 گرم وزن دارد. البته این تنها وزن خود تبلت است و وزن کیبورد در آن لحاظ نشده است. با وجود این وزن به راحتی می‌توانید Surface Pro 7 را جابه‌جا کرده و در کوله همراه خود داشته باشید. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ حرفه‌ای با وزن کم هستید، خرید سرفیس پرو 7 یک گزینه‌ی ایده‌آل برای شما است.

 

بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی 2021

با وجود کانفیگ‌های مختلف در هر سری لپ تاپ، می‌توان گزینه‌هایی با قیمت پایین هم پیدا کرد. اما یک سری لپ تاپ به صورت کلی در تمامی کانفیگ‌ها قیمت تمام شده‌ی کمتری به نسبت سایر رقبا بازار دارند. در این بخش قصد داریم به 2 مدل کلی لپ تاپ در بین بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی سال 2021 بپردازیم.

 

لپ تاپ Acer Swift 3

 

لپ تاپ Acer Swift 3

 

لپ تاپ ایسر سویفت 3 یک لپ تاپ جمع‌وجور و سبک است که در دو سایز صفحه نمایش 13.5 اینچی و 14 اینچی معرفی شده است. نسبت تصویر در مدل 13.5 اینچی 3 به 2 است و رزولوشن آن 2256x1504 یا همان 2K است اما در مدل 14 اینچی نسبت تصویر نسبت تصویر استاندارد لپ تاپ‌ها یعنی 16 به 9 بوده و Full HD است. از پنل صفحه نمایش IPS هم برای هر دو سری لپ تاپ Acer Swift 3 استفاده شده است. یکی از موارد مهمی که ایسر در طراحی این سری لپ تاپ به آن دقت داشته است، استفاده از مواد با کیفیت و سبک در ساخت بدنه‌ی لپ تاپ است. Acer Swift 3 از جنس ترکیبی منزیم و آلومینیوم است که باعث شده وزن اپ تاپ تنها 1.19 کیلوگرم باشد. همچنین ضخامت 15.95 میلی‌متری لپ تاپ هم اصلا زیاد نیست. با این وجود از لحاظ بدنه‌ی لپ تاپ‌ می‌توان سری سویفت 3 را جز بهترین لپ تاپ‌ها برای دانشجوها و افرادی دانست که قصد دارید لپ تاپ‌شان را در کیف همه‌جا همراه خود داشته باشند.

 

لپ تاپ Acer Swift 3

 

دو مدل پردازنده‌ی اصلی برای Acer Swift 3 درنظر گرفته شده است. پردازنده‌های نسل دهم Intel Core i5 و Intel Core i7 مسئول پردازش اطلاعات در این لپ تاپ هستند. از کارت گرافیک‌های Intel UHD Graphics و Intel Iris Plus در کنار این پردازنده‌ها استفاده شده است. حافظه‌ی رم 8 گیگابایتی و در برخی مدل‌های حرفه‌ای‌تر حافظه رم 16 گیگابایتی هم برای این سری درنظر گرفته شده است. برای ذخیره سازی اطلاعات در لپ تاپ Acer Swift 3 از حافظه ی پرسرعت SSD با ظرفیت‌های 256 و 512 گیگابایت استفاده شده است. البته در آخرین کانفیگ این سری شاهد 1 ترابایت SSD نیز هستیم. شارژدهی لپ تاپ هم بسیار خوب بوده و از یک باتری 56 وات‌ساعتی روی آن استفاده شده که به ادعای ایسر می‌تواند تا 17 ساعت برای شما شارژدهی داشته باشد. البته میزان شارژدهی باتری به الگوی مصرف شما بستگی دارد و می‌تواند بسیار کمتر از این عدد باشد. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ تاپ بوده و می‌توانید تنها با 30 دقیقه شارژ لپ تاپ تا 4 ساعت با آن کار کنید. در مجموع با خرید لپ تاپ ایسر Acer Swift 3 می‌توانید به یک سیستم سخت افزاری نیمه حرفه‌ای دسترسی داشته باشید.

 

لپ تاپ Acer Aspire 5

 

لپ تاپ Acer Aspire 5

 

دومین لپ تاپ برتر اقتصادی در لیست بهترین لپ تاپ‌های 2021، باز هم نماینده‌ی دیگری از شرکت تایوانی ایسر (Acer) است. سری Aspire 5 این شرکت یک گزینه‌ی ایده‌آل برای افرادی است که انتظار خاصی از سیستم لپ تاپ خود ندارند و قصد دارند با آن صرفا مشغول انجام کارهای روزمره و غیر تخصصی شوند. البته همان‌طور که مطرح شد با وجود کانفیگ‌های مختلف ممکن است برخی مدل‌ها برای انجام کارهای حرفه‌ای‌تری هم مناسب باشند اما به هر حال وجود برچسب قیمت 400 دلار در این سری لپ تاپ، Acer Aspire 5 را جز اقتصادی ترین لپ تاپ‌های بازار در سال 2021 قرار می‌دهد. کانفیگ‌های این لپ تاپ بسیار متنوع هستند به طوری که حتی پردازنده‌ی آن‌ها از توسط دو شرکت Intel و AMD تامین شده است. پردازنده‌های نسل دهم Intel Core i3 و Intel Core i5 در کنار پردازنده‌های AMD Ryzen 5 در این سری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

لپ تاپ Acer Aspire 5

 

در سال 2021 کانفیگ‌های جدیدتر با پردازنده‌های نسل یازده اینتل هم برای Acer Aspire 5 معرفی شده‌اند که قیمت بیشتری به نسب سایر مدل‌ها دارند. در سری جدید حتی شاهد پردازنده‌ی نسل یازدهم Intel Core i7 هم بر روی این سری لپ تاپ هستیم. کارت گرافیک‌های لپ تاپ ایسر اسپایر 5 غالبا Intel UHD Graphics و Intel Iris Plus Graphics است اما در مدل‌های حرفه‌ای ‌تر از کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX350 با 2 گیگابایت حافظه‌ی رم هم استفاده شده است که توان پردازشی لپ تاپ را بالاتر برده است. 4 تا 12 گیگابایت حافظه ‎ی رم هم برای Acer Aspire 5 در نظر گرفته شده است.

تنوع مدل‌های لپ تاپ Acer Aspire 5 محدود به سیستم سخت افزاری نمی‌شود بلکه ایسر برای پوشش دادن سلیقه‌های مختلف و بزرگ‌تر کردن بازار هدف این لپ تاپ، این سری را در سه مدل 14، 15.6 و 17.3 اینچی معرفی کرده است که همگی از نوع Full HD با پنل صفحه نمایش IPS هستند. همچنین ایسر این سری را در 5 رنگ مختلف به بازار عرضه کرده است. در مجموع اگر به دنبال یک لپ تاپ ساده با ظاهری زیبا هستید، Acer Aspire 5 یک گزینه‌ی مناسب و اقتصادی برای شما است.

 

بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی 2021

برای پیدا کردن قدرتمندترین لپ تاپ‌های سال در لیست بهترین لپ تاپ‌ها باید به دنبال لپ تاپ‌های مخصوص بازی باشید. شرکت‌های تولیدکننده لپ تاپ‌های مخصوص بازی مانند ایسوس، لنوو و MSI در لپ تاپ‌های خود از بروزترین قطعات سخت افزاری استفاده می‌کنند. به واسطه‌ی این سیستم‌های قوی علاوه بر بازی‌های ویدیویی کارهای سنگین دیگری مانند تدوین ویدیو، طراحی سه بعدی و... را هم انجام داد. در لیست بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی سال 2021 دو مدل خاص از سری لپ تاپ‌های شرکت ایسوس را معرفی می‌کنیم.

 

لپ تاپ Asus TUF A15

 

لپ تاپ Asus TUF A15

 

ایسوس TUF A15 یکی از بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی در سال 2021 است که با استفاده از بهترین قطعات سخت افزاری قادر به اجرای بازی‌های ویدیویی با بهترین کیفیت و بالاترین فریم ریت است. ایسوس در این سری لپ تاپ گیمینگ از پردازنده‌ی شرکت AMD استفاده کرده است. Ryzen 5، Ryzen 7 و Ryzen 9 پردازنده‌های کانفیگ‌های مختلف این لپ تاپ هستند که در بالاترین حالت سرعت آن‌ها تا 4.4 گیگاهرتز بالا خواهد رفت. کارت گرافیک استفاده شده بر روی TUF A15 ساخته‌ی NVIDIA هستند و می‌توانید یکی کارت گرافیک‌های GTX 1650 یا GTX 1650 Ti با 4 گیگابایت، GTX 1660 Ti با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی‌ را انتخاب کنید. در حرفه‌ای‌ترین کانفیگ لپ تاپ هم شاهد کارت گرافیک RTX 2060 با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR6 هستیم. حافظه‌ی رم 8 و 16 گیگابایت هم برای TUF A15 درنظر گرفته شده است.

در بخش صفحه نمایش هم با مدل‌های مختلفی طرف هستیم اما همگی 15.6 اینچی با کیفیت Full HD هستد اما نرخ نوسازی تصویر در آن‌ها بین 60 تا 144 هرتز و همچنین میزان پوشش‌دهی رنگ sRGB متغیر است. برای ذخیره سازی اطلاعات هم حافظه‌ی SSD با ظرفیت‌های 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت استفاده شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب برخی لپ‌ تاپ‌های گیمینگ استفاده از نورهای RGB به عنوان نور پس‌زمینه (Backlit) کیبورد است. در سری TUF A15 هم شاهد این مدل طراحی در بخش کیبورد هستیم. بدنه‌ی لپ تاپ کمی بزرگ و ضخیم است و وزنی معادل 2.3 کیلوگرم دارد اما در تست‌های انجام شده توسط ایسوس، بدنه‌ی لپ تاپ در برابر افتادن از ارتفاع، لرزش شدید، گرم و سرد شدن و همچنین رطوبت مقاوم است.

 

لپ تاپ Asus TUF A15

 

همان‌طور که اشاره شد، در سری TUF A15 ایسوس با یک سری لپ تاپ قدرتمند برای بازی مواجه هستیم. برای بالا بردن بازدهی سیستم سخت افزاری ایسوس از یک سیستم خنک کننده حرفه‌ای با دو فن مجزا و لوله‌های مسی انتقال حرارت استفاده کرده است. همچنین ایسوس با معرفی حالت Self Cleaning ادعا می‌کند سیستم خنک کننده لپ تاپ بهترین عملکرد را برای استفاده طولانی خواهد داشت. محفظه‌های بزرگی در زیر لپ تاپ برای وارد شدن هوا درنظر گرفته شده که باعث می‌شود حجم هوای بیشتری وارد لپ تاپ شود. دو محفظه‌ی بزرگ هم در پست لپ تاپ برای خروج هوای گرم تعیبه شده است. باتری این سری لپ تاپ هم عملکرد بسیار خوبی دارد و 90 وات‌ساعتی است که بیش از 8 ساعت می‌توانید با آن وبگردی کنید یا تا 12 ساعت به صورت مداوم با یک بار شارژ آن به تماشا فیلم بنشینید. قیمت لپ تاپ ایسوس TUF A15 در کانفیگ‌های مختلف یک لپ تاپ یک قیمت مناسب و منطقی به حساب می‌آید و می‌توانید با این هزینه به بهترین سیستم دسترسی داشته باشید.

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14

 

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی در سال 2021 باز هم از شرکت ایسوس و سری لپ تاپ‌های زیبا Zephyrus است. لپ تاپ 14 اینچی Zephyrus G14 به صورت کلی یک لپ تاپ بسیار شیک بوده که در بین لپ تاپ‌های مخصوص بازی یک لپ تاپ کوچک و سبک به حساب می‌آید. با وجود سیستم سخت‌افزاری قدرتمند و سیستم خنک کننده حرفه‌ای، وزن این لپ تاپ تنها 1.6 کیلوگرم است که واقعا عالی است. برای اولین بار است که می‌توانید همچنین سیستم قدرتمندی را بدون نگرانی در کیف خود همراهتان همه‌جا داشته باشید. مشابه سایر لپ تاپ‌های مخصوص بازی، در لپ تاپ Zephyrus G14 هم شاهد کانفیگ‌های بسیار متنوعی هستیم.

مشابه سری TUF A15 در این سری هم از پردازنده‌های AMD استفاده شده است. البته در سری لپ تاپ‌های 15 اینچی مدل Zephyrus G15 و M15 می‌توانید از پردازنده‌های نسل دهمی Intel استفاده کنید. بر روی این سری AMD Ryzen 5 تا Ryzen 9 مورد استفاده قرار گرفته است. دو مدل کارت گرافیک از خانواده‌ی GTX یعنی GTX 1650 و GTX 1660 Ti با 4 و 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی برای لپ تاپ ایسوس Zephyrus G14 در نظر گرفته شده‌اند. اما در آخرین کانفیگ لپ تاپ شاهد کارت گرافیک RTX 206 با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی هستیم. حافظه‌ی رم 8 تا 16 گیگابایت از نوع DDR4 هم ترکیب سیستم سخت افزاری زفیروس جی‌14 را حرفه‌ای‌تر می‌کند. صفحه نمایش لپ تاپ هم بین دو مدل Full HD و WQHD با نرخ نوسازی تصویر 60 و 120 هرتز در کافنیگ‌های لپ تاپ متفاوت است.

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14

 

جدا از مشخصات سخت افزاری لپ تاپ، Zephyrus G14 را می‌توان به عنوان یکی از زیباترین لپ تاپ‌های سال 2021 هم معرفی کرد. این لپ تاپ در دو مدل خاکستری تیره و سفید با یک الگوی طراحی متفاوت معرفی شده است. بیش از نیمی از قاب پشتی لپ تاپ که با یک خط مورب مشخص شده است، دارای یک سری ال‌ای‌دی‌های بسیار ریز است که می‌توانید آن‌ها را به دلخواه روشن و خاموش کنید. نکته‌ی جذاب این است که شما می‌توانید هر طرحی که دوست دارید را برای نمایش انتخاب کنید. همچنین حالت‌های پخش مداوم یک المان به صورت متحرک هم وجود دارد. به صورت کلی بر روی پنل پشتی این لپ تاپ 6536 نقطه‌ی ریز وجود دارد که 1215 تا از آن‌ها شامل mini-LED هستند که می‌تواند نوع روشن و خاموش شدن آن‌ها را در لپ تاپ شخصی‌سازی کنید.