گوگل به دنبال انتشار نسخه اندرویدی AirDrop

اخبار روز تکنولوژی 05 بهمن 1398 علی مظفری

گوگل به دنبال انتشار نسخه اندرویدی AirDrop

اگر از کابران کمپانی بزرگ اپل (Apple) باشید و یا کمی به سیستم عامل‌ها علاقه مند باشید؛ حتما با سیستم اشتراک گذاری تحت شبکه این شرکت با نام AirDrop آشنایی خواهید داشت. اپل ایر دراپ را می‌توان از مفیدترین ویژگی‌های سیستم عامل‌های معرفی شده به وسیله اپل دانست؛ که امکان اشتراک گذاری فیلم، عکس، متن و یا هرگونه فایلی را بین کاربران این شرکت میسر می‌سازد.

از زمان معرفی AirDrop به وسیله اپل، این سیستم اشتراک گذاری تا کنون بدون رقیب بوده و همین امر باعث شده که این ویژگی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گیرد. اما در آغاز سال 2020 خبرهای زیادی درباره نسخه اندرویدی ایر دراپ به گوش می‌رسد. مدت زمان زیادی از معرفی Quick Share به وسیله سامسونگ نگذشته بود که درز اطلاعاتی از کمپانی گوگل نشان داد که این شرکت نیز به دنبال ارائه سیستمی مشابه AirDrop، تحت سیستم عامل اندروید است.

 

nearby sharing - گوگل به دنبال انتشار نسخه اندرویدی AirDrop

 

بر اساس گزارشات XDA یک نشت اطلاعاتی در گوشی‌های پیکسل کمپانی گوگل نشان داد که قابلیتی فعال نشده (Deactive) در اندروید قرار گرفته که به وسیله آن قادر خواهید بود از طریق سیستم اشتراک گذاری مجاورتی (Nearby Sharing) اقدام به اشتراک گذاری فایل‌ها در سیستم عامل اندروید نمایید. بزرگترین انجمن توسعه دهندگان موبایل (XDA) همچنین ویدیویی در این باره منتشر کرده که نشان از کیفیت این سرویس دارد.

 

 

با توجه به این ویدئو در زمان اشتراک گذاری فایل‌های حجیم، شاهد هیچ گونه وقفه‌ای نخواهیم بود و با استفاده از سیستم اشتراک گذاری مجاورتی اندروید، انتقال تصاویر در کسری از ثانیه ممکن خواهد بود.

سرویس Nearby Sharing همچون سیستم اشتراک گذاری اپل دارای تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی مختلفی است؛ همچون حالت مخفی (Hidden Mode) که موجب پنهان شدن کاربر در سیستم اشتراک گذاری خواهد شد.

سرویس اشتراک گذاری مجاورتی گوگل، بر روی برخی تلفن‌های هوشمند همچون : گوگل پیکسل 4، پیکسل 2XL و OnePlus 7T Pro مورد تست قرار گرفته و توانسته موفقیت آمیز عمل کند؛ هرچند که این تست به وسیله توسعه دهندگان صورت گرفته و همراه با کمی اختلال همراه بوده است.

همان طور که مشخص است، گوگل فعلا تمایلی به رونمایی از Nearby Sharing ندارد و به دنبال زمان بیشتر برای کار بر روی این سرویس بسیار کارآمد می‌باشد. با انتشار رسمی سیستم اشتراک گذاری مجاورتی گوگل، تمامی کاربران اندروید قادر به اشتراک گذاری بدون واسطه فایل‌ها با یک دیگر خواهند بود و در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، سیستم عامل iOS یکی از برتری‌های خود نسبت به Android را از دست خواهد داد.

 

منبع : phonearena